Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:19

idinn schreef:
En de prijs voor "meeste stierenpoep in berichten" gaat naar.. :')

D(ouble) P(enetration)?

Ipsilonka

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 23:50

Ik wil graag het bizarre supermarkt verhaal ontkrachten van dinopino, in de supermarkt loop/liep je geen Corona op inderdaad. De meeste mensen zijn geeneens een kwartier in de winkel, er is in geen enkele winkel zoveel traffic als in een supermarkt. 15000 transacties per week is niks, denk je eens in hoe vaak onze deuren open gaan wat de lucht verfrist, luchtstroom creeert etc. En nu terug in de hoek O:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:29

Ipsilonka schreef:
Ik wil graag het bizarre supermarkt verhaal ontkrachten van dinopino, in de supermarkt loop/liep je geen Corona op inderdaad. De meeste mensen zijn geeneens een kwartier in de winkel, er is in geen enkele winkel zoveel traffic als in een supermarkt. 15000 transacties per week is niks, denk je eens in hoe vaak onze deuren open gaan wat de lucht verfrist, luchtstroom creeert etc. En nu terug in de hoek O:)

Laat ik het nou net in de supermarkt hebben opgelopen :P

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:41

Ik weet niet wat je dan gedaan hebt, hier 2 jaar lang geen enkele doorbesmetting tussen personeel (in 2 winkels) en ook bij andere ondernemers die ik ken niet (ja 1 verbouwingsteam wat “gezellig” samen gegeten had in een kleine kantine met zijn 10-en).

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:49

De kans in de supermarkt is klein, maar daarmee geen nul.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:08

GGD dacht dat ik het ook in de supermarkt had opgelopen, was ook de enige plek waar ik met anderen in aanraking kwam. En het was vóór de mondkapjesplicht.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:32

Ipsilonka schreef:

Ik denk dat DP hier een poging tot ironie deed. Maar ik geef eerlijk toe dat je het in haar geval nooit zeker weet, voor hetzelfde geld was ze wel serieus.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:05

https://fb.watch/dedEzXhGai/
Hierbij een filmpje uit Davos waarbij over een Co2 tracker word gesproken en mee aan het ontwikkelen zijn.
Waarbij de persoon gecontroleerd word. Op hoe vaak diegene reist, hoe diegene reist, wat je eet en wat je consumeert.

Dit filmje komt uit de live streams die je kunt volgen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:09

OleJon schreef:
https://fb.watch/dedEzXhGai/
Hierbij een filmpje uit Davos waarbij over een Co2 tracker word gesproken en mee aan het ontwikkelen zijn.
Waarbij de persoon gecontroleerd word. Op hoe vaak diegene reist, hoe diegene reist, wat je eet en wat je consumeert.

Dit filmje komt uit de live streams die je kunt volgen

Mooie ontwikkeling ;). Zou voor meer bewustzijn kunnen zorgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:10

Kun je Engels Olejon? Er zijn namelijk heel veel mensen die zo’n app wel graag willen gebruiken omdat ze graag willen weten hoeveel ze vervuilen, wat hun footprint op aarde is. Dat kun je nu heel globaal uitrekenen maar met een app waar je gegevens invoert zoals morgen reis ik 50 kilometer met de trein en daar komt een co 2 waarde uit , daar kun je iets mee.
Het gaat om een vrijwillig iets om te gebruiken. Dus laat je door je wappie vrienden niet zo opnaaien.
En pak de fiets en laat een avondje vlees staan en koop tweedehands kleding en meubels bvb.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:17

bigone schreef:
Kun je Engels Olejon? Er zijn namelijk heel veel mensen die zo’n app wel graag willen gebruiken omdat ze graag willen weten hoeveel ze vervuilen, wat hun footprint op aarde is. Dat kun je nu heel globaal uitrekenen maar met een app waar je gegevens invoert zoals morgen reis ik 50 kilometer met de trein en daar komt een co 2 waarde uit , daar kun je iets mee.
Het gaat om een vrijwillig iets om te gebruiken. Dus laat je door je wappie vrienden niet zo opnaaien.
En pak de fiets en laat een avondje vlees staan en koop tweedehands kleding en meubels bvb.

En jij denkt dat dit vrijwillig is?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:18

OleJon schreef:
bigone schreef:

En jij denkt dat dit vrijwillig is?

Weet jij dat dit niet zo is dan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:30

Daarom vroeg ik of je Engels kon. Blijkbaar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:38

:') wat een sjap :+

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:49

Die van het WEF, zijn niet democratisch gekozen he.
Als je echt denkt dat dit vrijwillig is dan ben je echt naïef.

Maar het hele idee van een Co2 tracker was toch niet waar?
Net zoals de digitale munt, en dat cash geld eruit gaat?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:57

De digitale munt is al veeeeel ouder dan het hele coronaverhaal en daar is nooit geheimzinnig over gedaan ook. Cash geld hetzelfde verhaal.
Verder: niet zo veel spannende series kijken, dan blijf je wat dichter bij de realiteit.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:00

OleJon schreef:

Sinds wanneer zitten de mensen van het WEF in de regering ?

(En wie zei dat een (algemene) CO2 tracker er nooit zou komen dan?)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:09

OleJon schreef:

Volgens mij waren juist veel mensen voor die CO2 app en cash geld kan me gestolen worden, gauw weg ermee.
Ik heb hier nooit gelezen dat iemand dat in twijfel trok, enkel dat ze daarmee wel mogen opschieten.

Hoe meer je hier post over dat WEF, hoe blijer ik van ze word. Hoop dat ze een beetje opschieten met de great reset.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:13

Mensen geloofden niet in een gedwongen co2 tracker, niet dat er geen tracker zou komen.
Voor alles is een tracker tegenwoordig.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:15

De grootste tracker is nog je mobiele telefoon :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:21

OleJon schreef:

Je voldoet zo aan het beeld van een na-apende wappie, er zijn al bedrijven genoeg die voor andere bedrijven uitrekenen hoe ze hun co2 footprint zo klein mogelijk houden. Niks WEF maar dagelijkse realiteit.
Wil je zelf uitrekenen hoe het met je footprint staat? Vul deze eens in, heb ik twee jaar geleden al eens gedaan, kan zeer verhelderend zijn: https://www.milieucentraal.nl/klimaat-e ... oetafdruk/

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:33

Earth schreef:

Ik snap nooit zo goed waarom er allerlei theorieën verzonnen moeten worden heeft m mensen bang te maken dat ze gevolgd gaan worden. Terwijl iedereen, inclusief degene die deze verhalen geloven, vrijwillig zich al laten volgen door hun telefoon, Google, Microsoft en de meest erge van allemaal Meta. Zich laten vangen door de algoritmes van Facebook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 23:19

En Olejon, je footprint al uitgerekend? Word je niet bij gevolgd hoor. Gewoon even weer cookies wissen naderhand maar ga er vanuit dat je dat standaard dagelijks doet , op je telefoon en je computer.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 23:37

Flower033 schreef:
Earth schreef:

Ik snap nooit zo goed waarom er allerlei theorieën verzonnen moeten worden heeft m mensen bang te maken dat ze gevolgd gaan worden. Terwijl iedereen, inclusief degene die deze verhalen geloven, vrijwillig zich al laten volgen door hun telefoon, Google, Microsoft en de meest erge van allemaal Meta. Zich laten vangen door de algoritmes van Facebook.

Maar los daarvan: wie denken sommige mensen dat ze zijn? “Oh nee, De Overheid volgt mij!” Ben je zo belangrijk dan dat De Overheid capaciteit vrij maakt om jou te volgen? Ze hebben qua capaciteit al moeite genoeg om een bende geradicaliseerde eikels te volgen, maar voor jou maken ze serieuze capaciteit vrij?! De arrogantie is even sneu als verbluffend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 05:35

Het is inderdaad een absurde gedachte dat een overheid van een vrij land miljoenen van haar eigen burgers zou gaan tracken. Dat zou ook nog eens illegaal zijn. Toch?

Afbeelding

Het verschil tussen een social media bedrijf dat je volgt en een overheid lijkt me toch belangrijk. Meta kan je hoogstens andere advertenties laten zien, terwijl de overheid je gevangen kan zetten en al je eigendommen af kan pakken. Meta weet trouwens ook niet hoeveel energie ik verbruik, of ik een strafblad heb, en hoeveel belasting ik betaal. In hun data zitten flinke gaten. Een overheid kan die data echter wel verkrijgen.