Ben gisteren om iets voor 07:00u aangekomen in het AMC, ruim op tijd voor de operatie, want die stond om 09:30u gepland. Om 08:00u mocht ik al naar beneden, dus snel omkleden en er moest nog even bloed worden geprikt en daarna werd ik naar de holding gebacht. Op de holding werd er alvast een blok geplaatst, want dat scheelt gewoon enorm veel in de pijn die je na OK voelt. Dus blok erin en dan maar wachten. Tijdens het wachten hoorde ik iemand rond 09:30u zeggen: "Ik heb hier een set schroeven voor OK 16" en toen dacht ik al: "Volgens mij zijn die voor mij" en ja hoor, rond 09:40u werd ik naar OK 16 gereden en daar stond de chirurg al klaar. Voorbereidingen getroffen en daarna ben ik onder narcose gebracht.
Rond 15:00u werd ik weer wakker. OK had iets langer geduurd dan verwacht, what else is new, en ik was net wakker. Voelde toen al wel dat ik nog een neusbril op had en blijkbaar hing er ook noradrenaline aan, omdat mijn bloeddruk wat laag was. Iets later kwam de orthopeed ook langs. Alles was goed gegaan, alleen het gat was toch wat groter dan te zien was op de CT, dus is er toch voor gekozen om weer een bekkenspaan (dus een bottransplantatie) te plaatsen, i.p.v. enkel beenmerg, dat was wel een tegenvaller natuurlijk, maar verder was alles volgens plan verlopen. Dat wil zeggen: de bekkenspanen zijn geplaatst, de botdelen zijn op elkaar gezet, er zijn kweken genomen en het geheel is vatgezet met platen. Al met al was de snijtijd volgens mij iets van 4 uur, de verwachte duur was 2-3 uur. Ben 2,5L bloed verloren tijdens OK, daarvan heb ik 1L teruggekregen, dus netto ben ik 1,5L bloed veloren. Mijn Hb-waarde lag post-OK rond de 7 mmol/L, wat natuurlijk wel laag is, maar na de vorige twee operaties lag mijn Hb-waarde rond de 6 mmol/L. Het bloedverlies zorgde er wel voor dat ik wat langer op de verkoever moest blijven en als ik mijn PCA-pomp gebruikte of als ik even wegzakte, dan was er en dip te zien in min saturatie, waardoor er uiteindelijk toch werd gekozen om mij met zuurstof naar de afdeling terug te laten gaan. Het is nu afgekoppeld en het gaat volgens mij gewoon prima, ben niet benauwd o.i.d. dus mijn saturatie zal ook wel goed zijn. Heb ook wat extra pijnstilling gekregen, omdat ik toch nog wel veel pijn had, ondanks dat het blok was geplaatst.
Om 18:00u ben ik naar de afdeling gebracht en daar heb ik lekker gegeten. Ik was alleen zo ontzettend moe en suf, maar slapen lukt dan vaak ook niet zo goed, heel vervelend, maar zakte dan wel steeds even weg

Rond half 11 ben ik gaan slapen, toen was mijn medicatie ingelope, dus dan heb je geen last meer van piepende pompen. Ik lig op een tweepersoonskamer, maar ik heb nog geen kamergenoot, dus dat is wel fijn. Slapen ging vannacht echt niet, het waren steed van die hazenslapjes. Ga straks nog even proberen te slapen.
De orthopeed komt vandaag of morgen nog even langs op de afdeling en er worden morgen ook foto's gemaakt. Ben benieuwd hoe het er nu uitziet, denk niet heel anders dan het was, maar ga het meemaken. Zal heel brutaal vragen of degene die de foto's maakt foto's van de foto's wil maken voor mij.
Mijn katheter is er vanmorgen uit gehaald, alleen het plassen lukte begin vd middag niet, wat wel echt heel irritant is

Ik heb de platen mogen houdenm wat ik wel echt super leuk vind

Marleen_usar: ik zal laggen en mijn mooiste outfit uit de kast trekken