Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vayo schreef:marleen_usar schreef:Echt waar er leven er zo veel onder een steen, alle bij werken wil ik wel hier neer zetten. Heb je even?
Oh maar die zijn er zeer zeker. Dat is met alle vaccinaties en medicatie zo. Het gaat er om dat het risico op een ernstig verloop of langdurende/blijvende klachten/schade bij het oplopen van corona groter is dan het risico op bijwerkingen van het vaccin.
Daarnaast zijn veel van de bijwerkingen geen ernstige en langdurende bijwerkingen.
_San87_ schreef:imaudy schreef:Laten we wel wezen, er zijn best ernstige bijwerkingen beschreven. Van tevoren weet je niet of en welke bijwerkingen je krijgt.
Maar dat geldt toch voor alle soorten van medicatie en vaccinaties?
imaudy schreef:Het Mexicaanse griep vaccin wordt in verband gebracht met narcolepsie
imaudy schreef:_San87_ schreef:
Maar dat geldt toch voor alle soorten van medicatie en vaccinaties?
Ja? Heb zeker idee dat het corona vaccin meer invloed op het lichaam heeft dan bijvoorbeeld het griepvaccin.
c_alsemgeest schreef:imaudy schreef:Het Mexicaanse griep vaccin wordt in verband gebracht met narcolepsie
Door wie, wat en waar?
Nathalie18x schreef:imaudy schreef:Het Mexicaanse griep vaccin wordt in verband gebracht met narcolepsie
Best wel een heftige bewering. Ik geloof dat dit al vaker is aangehaald op Bokt, maar de cijfers die ik zo kan zien zijn 0.004. Er zijn 30 miljoen mensen gevaccineerd en 1300 mensen kregen narcolepsie. Echter is dit niet helemaal zeker en is er een flinke discussie over geweest. Wat ik wil zeggen is dat het natuurlijk vreselijk is als iemand een heftige bijwerking krijgt ( als het al een bijwerking is van een vaccin). Echter moet er ook naar het grotere plaatje gekeken worden.
imaudy schreef:Nathalie18x schreef:
Best wel een heftige bewering. Ik geloof dat dit al vaker is aangehaald op Bokt, maar de cijfers die ik zo kan zien zijn 0.004. Er zijn 30 miljoen mensen gevaccineerd en 1300 mensen kregen narcolepsie. Echter is dit niet helemaal zeker en is er een flinke discussie over geweest. Wat ik wil zeggen is dat het natuurlijk vreselijk is als iemand een heftige bijwerking krijgt ( als het al een bijwerking is van een vaccin). Echter moet er ook naar het grotere plaatje gekeken worden.
Ja, we weten het niet..Is narcolepsie wel of geen bijwerking van het Mexicaanse griep vaccin? Zo weten we wel meer niet.
Elin_ schreef:Heeft het nut om emla zalf te smeren?![]()
Hier inmiddels echt zweethanden, misselijk en zenuwachtig voor morgen. Eigenlijk bijna gewoon niet meer willen gaan. (Speelt dan ook mee dat ik er nog steeds niet helemaal achter sta / eng vind)
Elin_ schreef:_San87_ schreef:Dan ga je toch niet? Als het je echt zo veel stress oplevert.
Het zal toch ooit moetenmaargoed bij elke prik heb ik deze reactie dat is niet corona gerelateerd
Elin_ schreef:Heeft het nut om emla zalf te smeren?![]()
Hier inmiddels echt zweethanden, misselijk en zenuwachtig voor morgen. Eigenlijk bijna gewoon niet meer willen gaan. (Speelt dan ook mee dat ik er nog steeds niet helemaal achter sta / eng vind)
marleen_usar schreef:Echt waar er leven er zo veel onder een steen, alle bij werken wil ik wel hier neer zetten. Heb je even?
imaudy schreef:Ja? Heb zeker idee dat het corona vaccin meer invloed op het lichaam heeft dan bijvoorbeeld het griepvaccin.
Citaat:Een vaak aangehaald voorbeeld is narcolepsie naar aanleiding van de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep. Echter is dit officieel geen bijwerking op de lange termijn, maar een bijwerking op de korte termijn die pas later is gediagnosticeerd⁴⁵. Narcolepsie was overigens zeer zeldzaam (1300 op ±30 miljoen mensen⁴⁸, wat neerkomt op slechts 0,004% van de gevaccineerden, oftewel 1 op de 23.000), genetisch bepaald⁴⁷, veroorzaakt door de immuunreactie van het lichaam⁴⁷ en was het hebben van de Mexicaanse griep voorafgaand aan vaccinatie ook van invloed⁴⁷ (er was namelijk ook al een toename in narcolepsiegevallen voorafgaand aan de vaccinatie). Bovendien is het verband tussen het vaccin en narcolepsie ondanks veel onderzoek nog erg onduidelijk⁴⁷.
IMANDRA @ [CV] Misinformatie rondom COVID-19
imaudy schreef:Laten we wel wezen, er zijn best ernstige bijwerkingen beschreven. Van tevoren weet je niet of en welke bijwerkingen je krijgt.
Nathalie18x schreef:Elin_ schreef:Heeft het nut om emla zalf te smeren?![]()
Ik wil wel even zeggen dat ik het stoer vind dat je toch gaat, ondanks de spanning. Geef vooral aan dat je zenuwachtig bent bij de prikker etc.
IMANDRA schreef:imaudy schreef:Imandra, je zegt dat mij idee nergens mee onderbouwd is, maar zelf doe je nogal wat beweringen waar ik ook nergens een bron van zie?
Ik zou zeggen klik het linkje eens aan. Dan zie je de door jou gevraagde bronnen. Betrouwbare zelfs. Nu jij weer