Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:57

Het Mexicaanse griep vaccin wordt in verband gebracht met narcolepsie

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:00

Vayo schreef:
marleen_usar schreef:
Echt waar er leven er zo veel onder een steen, alle bij werken wil ik wel hier neer zetten. Heb je even?

Oh maar die zijn er zeer zeker. Dat is met alle vaccinaties en medicatie zo. Het gaat er om dat het risico op een ernstig verloop of langdurende/blijvende klachten/schade bij het oplopen van corona groter is dan het risico op bijwerkingen van het vaccin.
Daarnaast zijn veel van de bijwerkingen geen ernstige en langdurende bijwerkingen.

Als je je best doet om corona niet op te lopen dan is de kans om corona te krijgen ook nog niet zo groot. Niet iedere week in de kroeg zitten bijvoorbeeld.. }>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:16

imaudy schreef:
Laten we wel wezen, er zijn best ernstige bijwerkingen beschreven. Van tevoren weet je niet of en welke bijwerkingen je krijgt.

Maar dat geldt toch voor alle soorten van medicatie en vaccinaties?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:21

_San87_ schreef:
imaudy schreef:
Laten we wel wezen, er zijn best ernstige bijwerkingen beschreven. Van tevoren weet je niet of en welke bijwerkingen je krijgt.

Ja? Heb zeker idee dat het corona vaccin meer invloed op het lichaam heeft dan bijvoorbeeld het griepvaccin.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:22

imaudy schreef:

Best wel een heftige bewering. Ik geloof dat dit al vaker is aangehaald op Bokt, maar de cijfers die ik zo kan zien zijn 0.004. Er zijn 30 miljoen mensen gevaccineerd en 1300 mensen kregen narcolepsie. Echter is dit niet helemaal zeker en is er een flinke discussie over geweest. Wat ik wil zeggen is dat het natuurlijk vreselijk is als iemand een heftige bijwerking krijgt ( als het al een bijwerking is van een vaccin). Echter moet er ook naar het grotere plaatje gekeken worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:26

imaudy schreef:
_San87_ schreef:

Ja? Heb zeker idee dat het corona vaccin meer invloed op het lichaam heeft dan bijvoorbeeld het griepvaccin.

Ik doelde eigenlijk meer op je laatste zin, maar zou het eerlijk gezegd niet weten wat het griepvaccin betreft. Griepvaccins komen ook nauwelijks in het nieuws, zo ingeburgerd zijn die.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:52

imaudy schreef:

Door wie, wat en waar?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:55

Griep vaccin heeft zeker minder bijwerkingen, hiervan drie dagen zere arm. Twee keer Corona vaccin. Eerste twee dagen pijnlijke arm en koude rillingen voor een uur. Tweede niets buiten dag zere plek. Dus totaal ook drie dagen zere arm maar beetje koorts erbij voor een uur. Dus conclusie meer bijwerkingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:59

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:01

Nathalie18x schreef:
imaudy schreef:

Best wel een heftige bewering. Ik geloof dat dit al vaker is aangehaald op Bokt, maar de cijfers die ik zo kan zien zijn 0.004. Er zijn 30 miljoen mensen gevaccineerd en 1300 mensen kregen narcolepsie. Echter is dit niet helemaal zeker en is er een flinke discussie over geweest. Wat ik wil zeggen is dat het natuurlijk vreselijk is als iemand een heftige bijwerking krijgt ( als het al een bijwerking is van een vaccin). Echter moet er ook naar het grotere plaatje gekeken worden.

Ja, we weten het niet..Is narcolepsie wel of geen bijwerking van het Mexicaanse griep vaccin? Zo weten we wel meer niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:03

imaudy schreef:
Nathalie18x schreef:

Ja, we weten het niet..Is narcolepsie wel of geen bijwerking van het Mexicaanse griep vaccin? Zo weten we wel meer niet.

Lees de link hierboven, zou ik zeggen :).

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:04

Heeft het nut om emla zalf te smeren? :')
Hier inmiddels echt zweethanden, misselijk en zenuwachtig voor morgen. Eigenlijk bijna gewoon niet meer willen gaan. (Speelt dan ook mee dat ik er nog steeds niet helemaal achter sta / eng vind)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:05

Dan ga je toch niet? Als het je echt zo veel stress oplevert.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:06

_San87_ schreef:

Het zal toch ooit moeten :+ maargoed bij elke prik heb ik deze reactie dat is niet corona gerelateerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:07

Elin_ schreef:
Hier inmiddels echt zweethanden, misselijk en zenuwachtig voor morgen. Eigenlijk bijna gewoon niet meer willen gaan. (Speelt dan ook mee dat ik er nog steeds niet helemaal achter sta / eng vind)

Het stelt echt niks voor hoe drukker je je maakt hoe erger het voor jezelf is. Aangeven van te voren en dan nemen ze de tijd voor je.

Je kan als je zou willen zelfs liggend geprikt worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:08

Elin_ schreef:
_San87_ schreef:

Het zal toch ooit moeten :+ maargoed bij elke prik heb ik deze reactie dat is niet corona gerelateerd

Nou ja, dat is het mooie van een vaccinatie, het moet niet. Ik zou het wel doen, maar het moet dus niet.

Misschien helpt het dat de naald echt minuscuul is?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:09

Elin_ schreef:

Ik wil wel even zeggen dat ik het stoer vind dat je toch gaat, ondanks de spanning. Geef vooral aan dat je zenuwachtig bent bij de prikker etc.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:10

marleen_usar schreef:
Echt waar er leven er zo veel onder een steen, alle bij werken wil ik wel hier neer zetten. Heb je even?

En wat is jouw expertise?

Ieder medicijn geeft kans op bijwerkingen. De meeste bijwerkingen zijn niet zo ernstig en kortdurend.

Maar stel dat je morgen een levensbedreigende of zeer pijnlijke aandoening krijgt?
Neem je dan wel het advies of de medicijnen van de artsen aan ?
Of ga je dan ook de discussie aan en weiger je deze dan bij eventuele bijwerkingen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:12

imaudy schreef:

Jouw ‘idee’ is nergens mee onderbouwd…

Over narcolepsie:
Citaat:
Een vaak aangehaald voorbeeld is narcolepsie naar aanleiding van de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep. Echter is dit officieel geen bijwerking op de lange termijn, maar een bijwerking op de korte termijn die pas later is gediagnosticeerd⁴⁵. Narcolepsie was overigens zeer zeldzaam (1300 op ±30 miljoen mensen⁴⁸, wat neerkomt op slechts 0,004% van de gevaccineerden, oftewel 1 op de 23.000), genetisch bepaald⁴⁷, veroorzaakt door de immuunreactie van het lichaam⁴⁷ en was het hebben van de Mexicaanse griep voorafgaand aan vaccinatie ook van invloed⁴⁷ (er was namelijk ook al een toename in narcolepsiegevallen voorafgaand aan de vaccinatie). Bovendien is het verband tussen het vaccin en narcolepsie ondanks veel onderzoek nog erg onduidelijk⁴⁷.

IMANDRA @ [CV] Misinformatie rondom COVID-19

imaudy schreef:

En hetzelfde geld voor Corona. En newsflash: de kans op bijwerkingen door Corona is hoger dan bijwerkingen door vaccin. Zelfs als je kans om Corona te krijgen meerekent.

Van paracetamol zijn ook heftige bijwerkingen beschreven. Van anticonceptie zoals de pil en mirena ook. Alle medicatie eigenlijk wel. Dus dan neem jij die ook niet neem ik aan, ook niet als de dokter het voorschrijft?

imaudy

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:16

Imandra, je zegt dat mij idee nergens mee onderbouwd is, maar zelf doe je nogal wat beweringen waar ik ook nergens een bron van zie?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:20

Nathalie18x schreef:
Elin_ schreef:

Ik wil wel even zeggen dat ik het stoer vind dat je toch gaat, ondanks de spanning. Geef vooral aan dat je zenuwachtig bent bij de prikker etc.

Yes ga ik doen. Het is gewoon meer dat je weet dat je in het leven vaker dit kan hebben (bloedprikken bij gezondheidsklachten etc) dus of ik deze oversla of niet. Ik ontkom er ooit toch niet aan dus vandaar dat ik ook benoemde dat dit ook "moet maar" is :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:25

imaudy schreef:
Imandra, je zegt dat mij idee nergens mee onderbouwd is, maar zelf doe je nogal wat beweringen waar ik ook nergens een bron van zie?

Ik zou zeggen klik het linkje eens aan. Dan zie je de door jou gevraagde bronnen. Betrouwbare zelfs. Nu jij weer ;)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:30

IMANDRA schreef:
imaudy schreef:

Ik zou zeggen klik het linkje eens aan. Dan zie je de door jou gevraagde bronnen. Betrouwbare zelfs. Nu jij weer ;)

Ik vind het stuk niet goed geschreven..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:30

imaudy schreef:
IMANDRA schreef:

Nou vertel, wat is er niet goed aan.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:32

IMANDRA schreef:
imaudy schreef:

Nou vertel, wat is er niet goed aan.

Geen zin aan :+