Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veraaaaah schreef:Ik ben donderdag geprikt. Tot de middag geen last maar vanaf een uur of 4 enorme pijn onder mijn oksel/borst (lymfeklieren). Huisarts gebeld en advies was veel pijnstillers. Gister ook echt beroerd geweest, overal spierpijn, kon niks anders dan wat liggen en niksen. Gisteravond een zwelling ter grote van een ei onder mijn arm. Dus wederom huisarts gebeld en die had het vaker gehoord...
[ [url=m/RwO6gZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voel me vandaag een stuk beter, maar mijn geprikte arm en bult onder mijn arm blijven echt wel pijnlijk...
Lotus83 schreef:paars schreef:Maar vanwaar is er niet gekozen de tweede prik ook via digid te laten maken. Je kan de grenzen qua tijd dan bepalen en mensen kunnen zelf kiezen. Scheelt toch aan alle kanten tijd, gezeur en stress? Mensen haken soms toch af op deze manier, vrees ik.
Dat kon ik helaas niet.
Vanwege werk en de bijbehorende brief kan ik alleen telefonisch een afspraak maken.
Niello schreef:Is het eigenlijk niet raar dat je de bijsluiter van je inenting niet te zien krijgt? Zou die vooraf best eerst willen lezen.
DuoPenotti schreef:Dat is dus wat die huisarts Dr. Elens deed. Hij gaf mensen wel een brief met de bijsluiter en waarop stond wat de eventuele bijwerkingen zijn. Mensen konden dan tekenen voor gelezen en kregen hun prik.
Maar dat mag blijkbaar niet.
En dat vind ik raar, want niet iedereen is handig de bijsluiter te vinden op internet. Weten misschien niet eens welk vaccin ze krijgen.
En in de apotheek krijg je bij de eerste keer van nieuwe medicijnen ook uitleg.
Maar toch was wat hij deed fout. En dat blijf ik persoonlijk vreemd vinden, eigenlijk zou het mijn inziens de standaard moeten zijn.
En dat heeft niets met wappie zijn te maken, of tegen inenten, maar wel dat mensen netjes geïnformeerd horen te zijn.
bigone schreef:DuoPenotti schreef:Dat is dus wat die huisarts Dr. Elens deed. Hij gaf mensen wel een brief met de bijsluiter en waarop stond wat de eventuele bijwerkingen zijn. Mensen konden dan tekenen voor gelezen en kregen hun prik.
En dat vind ik raar, want niet iedereen is handig de bijsluiter te vinden op internet. Weten misschien niet eens welk vaccin ze krijgen.
Maar toch was wat hij deed fout. En dat blijf ik persoonlijk vreemd vinden, eigenlijk zou het mijn inziens de standaard moeten zijn.
En dat heeft niets met wappie zijn te maken, of tegen inenten, maar wel dat mensen netjes geïnformeerd horen te zijn.
Dat was niet fout maar dat hij zijn patiënten een brief liet ondertekenen dat hij niet aansprakelijk was voor de gevolgen van vaccinatie.
DuoPenotti schreef:Dat is dus wat die huisarts Dr. Elens deed. Hij gaf mensen wel een brief met de bijsluiter en waarop stond wat de eventuele bijwerkingen zijn. Mensen konden dan tekenen voor gelezen en kregen hun prik.
bigone schreef:DuoPenotti schreef:Dat is dus wat die huisarts Dr. Elens deed. Hij gaf mensen wel een brief met de bijsluiter en waarop stond wat de eventuele bijwerkingen zijn. Mensen konden dan tekenen voor gelezen en kregen hun prik.
Dat was niet fout maar dat hij zijn patiënten een brief liet ondertekenen dat hij niet aansprakelijk was voor de gevolgen van vaccinatie.
Tiggs schreef:verootjoo schreef:Oh dat verschilt dan per ggd, maar ik wist het wel en ik hoor hier iedereen om mij heen vertellen met welke ze gevaccineerd gaan worden.
Maar dat is ook gek, want je kunt bij iedere ggd een afspraak maken?
Heb jij 'm niet vanwege je werk gekregen?
Tiggs schreef:Ja maar deed die arts het niet om mensen ervan af te houden? Hij wéét immers dat mensen bijsluiters vaak niet lezen; net als dat testje waarbij mensen gevraagd werd of ze een medicijn met de volgende bijwerkingen zouden nemen: (...), dat het gros zei 'nee, echt niet' en dat het om paracetamol bleek te gaan?
Bovendien probeert hij zich dan ook nog te exonereren, net alsof er iets heel ergs zal gebeuren en hij niet aansprakelijk wil zijn in dat geval.