Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:31

Varekaj schreef:
Dat klinkt alsof je je eigen privéleges gewoon wil afkopen.
"Alsjeblieft, 90 euro, laat me nu maar gerust".

En welk drama is het om ze ofwel 24/7 buiten te laten lopen ofwel in naam van de volksgezondheid om ze eens wat meer op stal te houden? Of om hulp te vragen aan iemand?

Wat maakt in godsnaam toch dat zoveel eigenaars zo koppig vasthouden aan "ikke zelluf doen"? Net een stel kleuters zeg.

Het echte probleem is dat er nu een tweedeling is tussen mensen die wel het geld hebben om naar buiten te gaan en die dat niet hebben.

secricible

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:37

maar dat is toch met alles?
Iemand met 5 miljoen op de bank zal makkelijker met 150km/h over de snelweg crossen dan alleenstaande ouder in de bijstand...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:42

secricible schreef:
maar dat is toch met alles?
Iemand met 5 miljoen op de bank zal makkelijker met 150km/h over de snelweg crossen dan alleenstaande ouder in de bijstand...

Dat is ook zo. Daarom maken sommige mensen ook gewoon overtredingen en voelen de sanctie niet als straf. Sommige landen hebben daar een heel slim systeem voor. Die delen boetes uit naar draagkracht. Dan wordt iedereen evenredig geraakt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:49

Een open vraag wordt gesteld, mensen antwoorden, mensen worden sarcastisch bejegend wanneer het antwoord ongewenst is.
Don't ask the question if you're not prepared to hear the answer.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:51

Gini schreef:
Een open vraag wordt gesteld, mensen antwoorden, mensen worden sarcastisch bejegend wanneer het antwoord ongewenst is.
Don't ask the question if you're not prepared to hear the answer.

Ik heb geen last er van hoor dat er iemand tijdens de acondklok naar het paard gaat. Het aantal besmettingen zal daar echt niet van stijgen. En is dat nu niet waar het in dit geval om zou moeten gaan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:53

ja, dat is waar het om gaat, maar het idee is niet dat iedereen zelf gaat beslissen of zij de uitzondering zijn, omdat hun actie niet tot besmettingen lijdt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:57

secricible schreef:
ja, dat is waar het om gaat, maar het idee is niet dat iedereen zelf gaat beslissen of zij de uitzondering zijn, omdat hun actie niet tot besmettingen lijdt.

Als je elke dag iemand anders in je huis haalt houd je je keurig aan de regeltjes, maar dan is de kans op besmetten een stuk groter. Maar er wordt tegenwoordig niet meer van ons verwacht na te denken. We moeten gewoon regeltjes volgen en meer niet. Nou er komt mooi niemand in mijn huis zolang de besmettingen hoog zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:00

secricible schreef:

En daar heb je dus die boete voor. Als dat niet genoeg afschrikt tja.

Ik had ook liever gehad dat er hiervoor strenger was gehandhaafd ipv. Waarschuwingen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:02

Loretta schreef:
secricible schreef:

Als je elke dag iemand anders in je huis haalt houd je je keurig aan de regeltjes, maar dan is de kans op besmetten een stuk groter. Maar er wordt tegenwoordig niet meer van ons verwacht na te denken. We moeten gewoon regeltjes volgen en meer niet. Nou er komt mooi niemand in mijn huis zolang de besmettingen hoog zijn.

Waarschijnlijk omdat we toch niet zo intelligent waren toen er wel verwacht werd dat we zelf na zouden denken.
Het is geen regel dat er iemand langs MOET komen he? Maar er is al maandenlang het advies om sociale contacten te beperken, maar dat was voor veel mensen te lastig en vaag.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:05

MyWishMax schreef:
Waarschijnlijk omdat we toch niet zo intelligent waren toen er wel verwacht werd dat we zelf na zouden denken.
Het is geen regel dat er iemand langs MOET komen he? Maar er is al maandenlang het advies om sociale contacten te beperken, maar dat was voor veel mensen te lastig en vaag.

De Nederlander is inderdaad een dom volk. Van "inteligente" lockdown zijn we afgedaald van een nivo vergelijkbaar met "Juf, Pietje snoept achter in de klas!" 17 miljoen kleuters.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:08

Denk dat iedereen weet dat je contacten moet minderen maar dat er gewoon veel mensen zijn die het risico van het virus niet meer zo serieus nemen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:09

Loretta schreef:
MyWishMax schreef:

De Nederlander is inderdaad een dom volk. Van "inteligente" lockdown zijn we afgedaald van een nivo vergelijkbaar met "Juf, Pietje snoept achter in de klas!" 17 miljoen kleuters.

Nee, die intelligente lockdown werkte niet omdat mensen hun verantwoording niet namen, ondanks dat het meerdere keren benadrukt werd. Ja, dan moeten er regels komen waarbij er minder eigen invulling bij kan komen. Dat heeft niks met klikken te maken, maar met mensen die die vrijheid en eigen verantwoordelijkheid niet aankonden

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:11

Die intelligente lockdown werkte prima. Het virus was zo goed als weg in NL. Pas na de zomer ging het weer mis.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:12

Ja en na de zomer werkte die intelligente lockdown niet meer. :+ Dus komen er strengere maatregelen omdat mensen het zelf niet meer kunnen blijkbaar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:12

Bloodymary schreef:
Die intelligente lockdown werkte prima. Het virus was zo goed als weg in NL. Pas na de zomer ging het weer mis.

Net als overal. Welke lockdown landen hebben gehandhaafd. Overal is het koffie dik kijken

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:14

MyWishMax schreef:
Ja en na de zomer werkte die intelligente lockdown niet meer. :+ Dus komen er strengere maatregelen omdat mensen het zelf niet meer kunnen blijkbaar.

Na de zomer was er geen intelligente lockdown meer. Die was afgelast per 1 juni.

MyWishMax

lenaa_tje schreef:
Bloodymary schreef:

Net als overal. Welke lockdown landen hebben gehandhaafd. Overal is het koffie dik kijken

Dat ook, ja. De zomer zie ik eerder als slechtere omstandigheden voor corona ipv effect van maatregelen. Weer minder geschikt en veel meer buiten.

Bloodymary

Maar wel mee eens dat in landen die de hele zomer gekke lockdown en mondkapjesregelingen hadden het uiteindelijk net zo slecht ging.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:18

Ik denk dat hoe erg we ons ook wringen in lockdowns en avond klokken, het virus toch niet verslagen wordt (dat zie je echt in elk land dus waarom gaan we hier nog mee door vraag ik me ooit af) en de wil om nog mee te doen wordt elke dag minder bij velen. Vooral omdat het vaccineren zo ontzettend traag gaat en wij daar ook op achterlopen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:18

Bloodymary schreef:
Maar wel mee eens dat in landen die de hele zomer gekke lockdown en mondkapjesregelingen hadden het uiteindelijk net zo slecht ging.

Dat ben ik wel met je eens. Daar is het uiteindelijk nergens beter van geworden

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:19

sureido schreef:
Ik denk dat hoe erg we ons ook wringen in lockdowns en avond klokken, het virus toch niet verslagen wordt (dat zie je echt in elk land dus waarom gaan we hier nog mee door vraag ik me ooit af) en de wil om nog mee te doen wordt elke dag minder bij velen. Vooral omdat het vaccineren zo ontzettend traag gaat en wij daar ook op achterlopen.

Tja het is maar welk land je het vergelijkt met achterlopen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:21

Omdat het nog steeds niet gaat om verslaan, maar om te zorgen dat de zorg het aan kan?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:27

MyWishMax schreef:
Omdat het nog steeds niet gaat om verslaan, maar om te zorgen dat de zorg het aan kan?

Het doel van de maatregelen veranderd constant.

Dan is het de Britse variant buiten houden (wat ik tot nu toe nog steeds paniekvoetbal vind, de zkh zouden nu vol moeten liggen zeiden ze een maand geleden). Dan is het zo min mogelijk doden. Dan wordt er gekeken naar aantal besmettingen per 100 inwoners. Dan naar ziekenhuisopnames. Dan is het de verpleeghuizen.

Zeg gewoon duidelijk waarop je je maatregelen baseert, nu veranderd het elke dag. Duidelijkheid maakt minder frustratie.

Ze hadden eerst zo’n mooie route kaart waar welgeteld 1 dag gebruik van gemaakt is, maar die ook weer in de prullenbak ligt.

Ik merk dat ik echt heel veel frustratie krijg van constant beleid veranderen zonder enige uitleg waarom. Er is nooit verteld waarom ze niet meer met de routekaart werken, waarom opeens allerlei andere maatregelen werden toegevoegd die helemaal afweken.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:27

Tja, ik ken inmiddels 34 mensen die Corona hebben gehad. Waar van 2 (ernstige risicofactoren, de een 78 met COPD, de ander 60 en 150 kg) na drie dagen ziekenhuis, geen ic, weer naar huis mochten en volledig genezen zijn. De overige 32 niet of nauwelijks klachten.

Wat ik wil zeggen. Zijn de maatregelen onderhand niet buitenproportioneel ten opzichte van het verloop van het virus.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:28

lenaa_tje schreef:
sureido schreef:

Tja het is maar welk land je het vergelijkt met achterlopen

Zo’n beetje heel Europa.