Gisterenavond heb ik een zware emotionele breakdown gehad. Ik ben niet exact zeker wat de trigger was. Al denk ik dat het waarschijnlijk gewoon eenzaamheid is. Ik zit hier ook maar gewoon thuis. Zie enkel mijn gezin en af en toe mijn vriend. Echte vrienden heb ik niet tot amper. Daaraan is niets veranderd. Heel veel kennissen en lieve mensen rondom mij. En het is fijn om af en toe eens van hun te horen of eens met hun af te spreken. Maar ik mis heel erg het gevoel van een soort van 'gewild' te zijn? Ik kan het allemaal niet goed verwoorden zonder als een gigantisch ondankbaar iemand te klinken. Misschien ben ik dat ook wel gewoon en weet ik zoals altijd simpelweg gewoon niet wat ik wil.
Ik ben erg geschrokken van gisteren wel eerlijk gezegd. Vooral van de intensiteit. Ik dacht dat ik er wel grotendeels door zat. Tot op het punt dat ik dingen van andere mensen kon lezen en me amper nog kon inbeelden dat ik ooit ook zo heb gedacht? Maar vandaag zit ik weer met mijn kop onder de zee van depressiviteit en weet ik weer heel zeker dat het echt is geweest.
Ik voelde het van ver aankomen. En toch greep het me bij mijn strot. Ik nam mezelf voor niet te bewegen. Niet in actie te schieten want ik wist ook heel goed tot wat wat zo'n aanval bij mij kan veroorzaken. En uiteindelijk is het ook tot dat punt gekomen. Ik voel me dan als een elastiekje dat op elk moment kan wegspringen. Elk spiervezeltje wordt dan aangesproken. Ik wil dan rechtstaan en alle domme dingen doen die dat stemmetje in mijn hoofd me influistert om te doen. Dingen die ik vroeger ook deed om gewoon om te gaan met de intense leed dat emotionele overspoeling bij mij veroorzaakt. Ik besef heel goed dat het een quick fix is en geen lange termijn oplossing. Uiteindelijk veroorzaakt het ook alleen maar meer leed. Ik kan jullie helaas niet goed vertellen hoeveel pijn zo'n aanval doet. Het is heel abstract en niet aan te duiden en toch is het heel erg echt. Ik heb er me heel lang tegen verzet maar uiteindelijk heb ik mezelf meermaals geslagen. De storm is dan wel veel sneller gaan liggen en ik ben dan in slaap gevallen.
Ik wou vragen om hulp, maar ik kon mezelf totaal niet uitdrukken. Ik heb een vriendin een bericht gestuurd maar zij heeft het uiteindelijk pas vanochtend gezien. Ik weet dat het geen oké gedachtengang is maar ik val mensen echt niet graag lastig met zulke dingen? Op den duur stoot je mensen ook weg door de negativiteit..
Vandaag voel ik me nog altijd miserabel. Ik heb tot de middag in mijn bed gelegen. Deze namiddag nog even bij de paarden geweest, Boris wat geborsteld. Maar ik haal er allemaal niet echt plezier uit. Zeker niet toen ik zag dat zijn koker echt dik stond door al het stilstaan. (Ze staan 24/7 buiten maar door alle modder ellende hebben ze niet veel zin om te bewegen.. Ik heb ook geen droge bak om ze beweging te geven). Uit miserie heb ik ze maar op het weiland gegooid. Lopen en stampen ze helemaal stuk waarschijnlijk maar liever dat dan dat het zo gaat zwellen dat hij niet meer kan plassen. Ik heb hem gisteren wel nog zien uitschachten dus zo erg is het nog niet maarja.
Aankomende donderdag ga ik wel langs de huisarts om wat administratieve zaken op orde te krijgen. Ik ga het dan wss wel nog even hebben over mijn 'toestand' al kunnen die mensen daar ook niet veel meer voor doen vrees ik. Het is ook wéér een andere huisarts want mijn vaste huisarts is afwezig tot eind december. Ik ben wel eens bij hem gegaan voor een covid test voor mijn opname in Gent dus hij weet wel 'iets' maar ik herinner me niet meer hoeveel ik ervan gedeeld heb. Enfin, kijk er niet bepaald naar uit om alles weer te mogen gaan uitleggen