Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:24

Hier leest zelfs iemand mee die niet meer 'mag' afvallen :o

Maar jullie topic is zo fijn! Ook omdat ik wel nog moet leren 'gewoon' te eten, en jezelf goed genoeg/veel waard vinden hoort daar bijvoorbeeld bij (voor mij).

Ik ben wel al 65 kg afgevallen O:) Eigenlijk ging dat pas toen het mentaal beter met mij ging.
Nu dus bezig stabiel op gewicht te blijven en dat vind ik best moeilijk; niet losgaan en weer terug in mijn oude patroon maar ook niet echt diëten en nog meer kg willen verliezen.
Ik zit eigenlijk nog steeds in het 'kcal tellen en op de weegschaal en het moet elke week een paar honderd gram minder' zoals het bij mij afgelopen jaren ging :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:27

Jemig. 65 kg?! Ongelooflijk! Wat goed van je! *\o/*

En top dat dit topic zo een fijn gevoel opwekt bij iedereen. <3

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:30

Wauw hoe dan? +:)+

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:36

Mag ik meedoen..... :D
Ik wil minimaal 20 kilo kwijt. Weet alleen nog niet zo goed hoe -O-
Door medicijnen en chemo ben ik behoorlijk wat aangekomen. Het is er zo moeilijk af te krijgen, ook mede dankzij die medicijnen. Ik moet m'n uiterste best doen om niet aan te komen :(

Iemand tips......???

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:43

Welkom robeer, doe gezellig mee, gaat je gezondheid nu goed? Chemo klinkt niet positief.

Roosch dit is eerste keer dat ik zo heftig ergens reactie van krijg, is nu veel slapen helaas, en geen tussendoortjes want antibiotica moet op nuchtere maag.

Safiera top dat je zoveel kwijt bent, inderdaad op gewicht blijven is ook uitdaging.

Gaucha succes met je voorraad atkins

Butterfly inderdaad kinderen zijn ook soort sport, heb zelf zoon van elf

Normaal vind ik ook fijn om in ochtend te sporten, zwem liefst rond acht a negen uur. Gebruik mijn fitnesspall als app om caloriën bij te houden maar afgelopen dagen niet van gekomen. Vanaf morgen maar weer is proberen bij te houden.

Ben wel al tien kilo onder mijn zwaarste gewicht, dus op de helft van wat ik eraf wil

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:56

_Femkeeex schreef:
Ik doe dat via myfitnesspal. Fijne app! Ik vind het alleen echt moeilijk om te weten hoeveel calorieeen ik moet eten. Afspraak met dietist is trouwens morgen, verkeerd op mijn agenda gekeken :+

Dat kun je via deze site berekenen : https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:12

Thank god! O zo fijn!

We zij hier zo goed bezig met zn allen! En het is allemaal positief zonder wijzende vinger. We zijn elkaars motivator!

Nog een tip voor de mensen die hoog in de eiwitten willen zitten. Iseyr Skyr o my.... en dan de gebakken appel. Zo lekker!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:13

Oh meiden, ik lees stiekem mee.

Ik hoef niet zo veel af te vallen, dus heb er niks te zoeken. Maar ik wil wel zeggen, wat een heerlijk topic is dit <3 . De positiviteit, de humor, de motivatie.
Heerlijk *\o/*

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:29

Thx :o

Het heeft ook wel ruim 3 jaar geduurd hoor! En hoe... Tja eindelijk een behandeling gevonden die werkt tegen mijn chronische depressie. Dat was/is het meeste werk; mentaal om.

Verder ben ik begonnen met Intermitted Fasting; ik sla ontbijt over en eet pas om 12.00 uur. Dan verder gewoon een paar tussendoortjes en avondeten rond 18.00 uur. En na 20.00 eet ik eigenlijk niks meer (soms een uitzondering). Die structuur helpt mij erg.

En ik tel calorieën; niet met een app maar een grove inschatting. Ik kijk bijvoorbeeld wel op verpakkingen, maar verder weeg ik niks af of zo.
Voorbeeld: op zak brood staat per boterham 78 kcal, ik tel 100.
Dan tel ik voor hagelslag met boter als beleg ook 100; maar voor twee plakken magere ham 50 en dan bijv. chocolaatje ook 100 en bekertje vla 200.
Dus ik tel per 100 of soms met 50. En dan probeerde ik voor een dag op 1500-1700 uit te komen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:33

Heel knap Safiera, daar is echt doorzettingsvermogen voor nodig.

BloemBloem schreef:
Nog een tip voor de mensen die hoog in de eiwitten willen zitten. Iseyr Skyr o my.... en dan de gebakken appel. Zo lekker!

Ja <3 Andere favoriet is voor mij de kvarg van Nestlé :j alle smaken eigenlijk wel, wissel lekker af :j

Mijn Atkins repen zijn wat vloeibaar geworden in de auto :') eens even kijken hoe ze er morgen uit zien. Was van plan er wat mee te nemen op bergwandelvakantie maar dat is dus waarschijnlijk niet zo'n goed idee.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:25

Oh Safiera wat knap! ik kan me voorstellen dat je nu aan het zoeken bent hoe stabiel te blijven, je hebt je zelf nieuwe gewoontes aangeleerd om af te vallen en nu moet je weer wat nieuws leren om stabiel te blijven.

Ik ontbijt altijd met magere kwark met muesli (de simpelste zonder toegevoegde suiker) en fruit en daar een beetje honing op. Skyr of Griekse yoghurt neem ik ook wel, maar nooit met smaakjes of toegevoegde stukken fruit.

Als ik werk heb ik daar tot half 11 genoeg aan (ontbijt om half 7) als ik niet werk doe ik daarmee meestal tot de lunch.

Letten jullie op toegevoegde suikers? Ik probeer altijd de meest onbewerkte/pure producten te eten (behalve dan de patatje joppie chips die ik nu aan het snaaien ben :') )

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:00

Ik let niet specifiek op toegevoegde suikers, bepaal daar wel mijn keuze qua merk / yoghurt op, zit echt veel verschil in. Zeker de 0% vet hebben vaak veel toegevoegde suikers.

Ontbijt is bij mij kwark (met fruit/muesli), eiwitpannekoek, smoothie of iets van scrambled eggs of een groente omelet ofzo. Ik houd van afwisseling.

Ik eet niet heel bewust alleen onbewerkt, (Atkins repen bv zijn dat ook zeker niet) maar maak wel steeds meer zelf from scratch en naast dar dat gezonder is ben ik er ook bewuster mee bezig en zit ik sneller vol.

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:49

BloemBloem schreef:
Thank god! O zo fijn!

We zij hier zo goed bezig met zn allen! En het is allemaal positief zonder wijzende vinger. We zijn elkaars motivator!

Nog een tip qua eiwitten: Optifit proteïne kwark, van de Aldi, 22 gr. toegevoegde eiwitten per bakje (1 bakje = 180 gram, en kost maar 99 cnt.)
Daarnaast Spirulina poeder, super plantaardig eiwit. Ik doe er 10 gr. per dag van door mijn havermoutpap-ontbijt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:13

Jullie hebben me geïnspireerd. Ik denk ik zet de wekker eerder voor een morning work out. Guess what. Still not a morning person. :7

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:22

Ha ha Roosch, ik heb laatst geleerd dat het zelfs genetisch is vastgelegd of je een ochtend of avondmens bent. Can't change your genes. Mij moet je echt niet vragen na 22.00 nog iets zinnigs te doen.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:24

Roosch schreef:
Jullie hebben me geïnspireerd. Ik denk ik zet de wekker eerder voor een morning work out. Guess what. Still not a morning person. :7

Haha, maar wel lekker op tijd op. Genoeg tijd om een gerimpeld oud vrouwtje te worden tijdens t zwemmen *\o/*

Safiera wat goed! Stabiliseren is niet makkelijk, maar dat gaat je zeker ook lukken! Fijn dat je mee komt praten.

Ik let wel erg op de toegevoegde suikers. Ik tel niks op een dag, hooguit of ik wel genoeg eiwitten heb binnen gekregen. Verder kijk ik dus als ik iets koop wat erin zit, dus eiwitten suikers, koolhydraten en calorieen. Dus wat ik in huis heb is dan wel binnen de perken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:46

gaucho schreef:
Ha ha Roosch, ik heb laatst geleerd dat het zelfs genetisch is vastgelegd of je een ochtend of avondmens bent. Can't change your genes. Mij moet je echt niet vragen na 22.00 nog iets zinnigs te doen.

Nou kon het maar, dan had ik je gevraagd me 20 cm langer te maken en wat aan mijn metabolisme te doen. Heb namelijk een prima gewicht voor iemand die 20 cm groter is dan ik. :+

Normaal gesproken verbrand ik voor 9 uur alleen de afbakbroodjes. Nu wel 450 kcal op Foxy. En nu. Koffie. :7

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:48

Roosch schreef:
gaucho schreef:

Nou kon het maar, dan had ik je gevraagd me 20 cm langer te maken en wat aan mijn metabolisme te doen. Heb namelijk een prima gewicht voor iemand die 20 cm groter is dan ik. :+

Normaal gesproken verbrand ik voor 9 uur alleen de afbakbroodjes.
Nu wel 450 kcal op Foxy. En nu. Koffie. :7

_O-

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:00

Safiera wauw wat een prestatie!!

Robeer welkom! Lees lekker mee en wie weet zit er wel een manier voor jou bij.

Nou dit is toch lekkere motivatie! na 4 dagen slecht avond eten was er 0.7 aan en vandaag alles plus extra eraf!!

Vandaag een dagje naar kantoor na maanden en trakteert mijn leidinggevende op Italiaanse bollen!! Dus vanavond visje met groente haha.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:24

Hier weer een kilo aangekomen, maar dat is niet erg want was ineens heel erg veel kwijt in een week dus klopte toch al niet echt. Dus nog genoeg eraf in ruime week tijd.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:29

Kan de weegschaal soms toch niet helemaal volgen. Hing al een week of 2 rond hetzelfde gewicht en nu is er in 3 dagen 1.7 kilo af :?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:29

Welkom Robeer, wat zul je een heftige tijd hebben gehad. Hopelijk kun je wat inspiratie vinden in dit topic. Is zo'n calorie-tel-app niet wat voor je?

Wowwww Safiera wat ontzettend knap! Dat zal ook lastig zijn om dan nu goed te stabiliseren.

Ik let wel op suikers en dus ook koolhydraten. Koop vaak de kvarg van Lindahls. Die heeft de minste koolhydraten (wel veel proteinen). Ik ben fan van de vanille en stracciatella. Ze hebben ook van die kleine meeneembakjes, handig voor mee naar t werk.

Maar nu eet ik kwark waarvan ik geen idee heb wat er in zit. Van de boerenwinkel uit t dorp. Hij is echt suuuuper lekker, maar er staat dus niks op qua voedingswaarden. Maar er zit sacharose in en geen suiker dus t zal wel loslopen.

Als er niks op staat telt t niet toch? :+
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 24-06-20 09:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:30

Ik kom hier ook om de hoek kijken, voor wat voorzichtige motivatie en lotgenoten.

Dus: ik ben [naam], 24 jaar oud en ik weeg rond de 120 kilo bij 1.88. Ik wil er minstens 40 kilo af. Wat de boel voor mij moeilijker maakt is dat ik PCOS heb en mijn metabolisme daardoor (waarschijnlijk) erg slecht werkt. Op dit moment zit ik in een traject om uit te zoeken of dit komt door insulineresistentie of dat het echt mijn hormonen zijn die de boel aanwakkeren. Dat maakt echter dat afvallen bij mij ontzettend langzaam gaat, als het uberhaupt gaat. Ik kom aan van lucht en moet heel streng letten op wat ik eet wil ik een paar kilo eraf schaven. Ik ben nu al sinds januari bezig, eet al die tijd (met cheatdays hier en daar natuurlijk) tussen de 1500 en 2000 kcal, maar ik ben eigenlijk geen gram lichter dan ik 1 januari was.

Helaas heb ik een broos lichaam en ik merk dat mijn overtollige vet daar nu echt zijn tol op begint te eisen. Ik heb last van mijn rug, krijg snel last van mijn knieën en ik heb echt een schandalig slechte conditie. Ik wil graag aan mezelf werken dus zelfs als het niet alleen om afvallen gaat hoop ik over de komende maanden door te zwemmen en te wandelen mijn conditie in ieder geval naar een fatsoenlijk basisniveau te tillen.

Ik heb mezelf heel lang de schuld gegeven van mijn overgewicht en ben heel lang boos op mezelf geweest dat ik het zo ver had laten komen. Mentaal scheelt het voor mij dus erg veel om het label PCOS te hebben en te weten dat mijn lichaam simpelweg niet zo goed om kan gaan met dit soort dingen als dat van anderen. Ik heb helaas echt een dwaas van een gynaecoloog getroffen die mij weigert te helpen tot ik een gezond BMI heb, terwijl de kans groot is dat als mijn BMI daalt de klachten die ik heb van PCOS ook grotendeels verdwijnen.

Edit: heel verhaal geworden, excuses. Ik eet op dit moment rond de 1700 kcal per dag, en probeer zo veel mogelijk IF toe te passen (ik werk in diensten en of ik echt goed kan vasten ligt er ook een beetje aan wat voor dienst ik heb).

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:43

Wat lastig Emma, dan ben je eigenlijk al zo goed bezig qua calorieen en dan geen resultaat. Dat lijkt me heel frustrerend. Hopelijk kun je een manier vinden waarop er toch iets gebeurt. In ieder geval welkom hier!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:49

Welkom Emma. Wat goed dat je de 'schuld' niet meer bij jezelf neerlegt. Je staat zo te horen voor een flinke opgave, heb je hulp bij het afvallen?
Ik kan alleen maar beamen dat minder gewicht echt een zegen is voor je gewrichten. Na meermaals gescheurde enkelbanden, een gebroken enkel en gebroken knieschijf kan ik nu met wat minder gewicht zelfs hardlopen, dat had ik echt nooit verwacht.