Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:11

veneri schreef:
Sinds gisteren beetje keelpijn,kuchje,niesje en moe. Vind het wel overdreven om hiervoor te laten testen. Voelt als een gewone verkoudheid. Wat zouden jullie hiermee doen? Thuisblijven totdat de klachten 48uur weg zijn is ook een veelgehoord advies. Zouden jullie hiervoor laten testen? Denk dat ik even de HA bel voor overleg.

Ook bij milde klachten laten testen. Ik heb precies dezelfde klachten en laat me ook testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:12

Weidebloem schreef:
Joman schreef:

Ja precies. Ik heb vrijdag ook weer controle. Even kijken hoe het verloopt allemaal.

Joman en Miranda, hoever zijn jullie in de zwangerschap? Gaat alles verder goed?
Ben zelf nu 34 weken en binnenkort weer controle die ik niet wil missen. Mag me morgen melden om te laten testen, gelukkig nog geen koorts.

Nog 13 weken te gaan. Ja hoor, alles gaat goed. Maar ik houd me al maanden koest moet ik zeggen. Werk thuis vanaf begin maart, en ik houd me wel erg goed aan de regels en heb dat mijn vriend ook opgelegd :D
3 weken geleden waren wij een week in Zeeland en zijn daar wel meerdere keren uiteten gegaan. Meestal op het terras maar ook 2 keer binnen. Met name in Vlissingen voelde ik me niet zo op m’n gemak; erg druk. Buitenom een beetje neusverkouden heb ik dus echt nergens last van. Normaal ben ik meerdere keren per jaar (erg) verkouden door allerlei allergieën. Dus mij lijkt dat daar de oorzaak in zit, maar beter even bellen en mogelijk laten testen dus!
Bij jou alles oké? Laatste weken! Je controle is idd wel belangrijk voor de ligging. Bij mij is het alleen bloeddruk en hartje, dus heeft weinig om het lijf.

Anoniem

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:21

24 weken nu! Verder gaat het goed gelukkig. Moet alleen wat extra echo's voor de groei, dus die wil ik niet missen :o
Op dus verkouden en wat verhoging na nu niks te klagen.
Ik moet ook de uitslag uiterlijk zondag hebben ivm controle. En ik wil de verloskundigd ook niet ziek maken, dus vandaar ook de keuze om zo snel mogelijk te testen.

Offtopic: Joman we hebben een topic voor zwangere op het HK van allemaal rond dezelfde tijd uitgerekend, je bent meer dan welkom :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:43

Net de test gehad. Ging allemaal heel soepel, goed lopende organisatie. Test zelf duurde nog geen minuut en vond ik enorm meevallen. Het is niet aangenaam, maar het is ook zo voorbij. Daarna kon ik weer gaan. Geen folder, geen informatie, geen 'blijf vooral thuis tot je gebeld wordt' of wat dan ook :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:44

Fijn dat het meeviel, maar wat een rare gang van zaken?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:45

Tja, ik denk dat ze er vanuit gaan dat je de informatie in de mail goed hebt gelezen, en daar staat dat je thuis moet blijven tot je de uitslag hebt. Maar een keer extra herhalen zou denk ik geen kwaad kunnen..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:50

Fijn dat ie meeviel!

Ik zit weer op het wachtbankje, dit is zo niks voor mij.. ik hoop dat ze me vandaag bellen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:54

Nou ik heb eindelijk iemand te pakken gekregen maar ik hoef niet te testen want ik heb alleen een kop vol snot, net als m’n kinderen.
Geen hoesten, niezen, verhoging of reuk- en smaakverlies.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:59

Schiet mij maar lek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:00

verootjoo schreef:
Nou ik heb eindelijk iemand te pakken gekregen maar ik hoef niet te testen want ik heb alleen een kop vol snot, net als m’n kinderen.

Eigenlijk belachelijk , ze willen alles testen maar doen dat in de praktijk dus niet.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:02

Ik voel me vandaag veel beter dan gisteren.
Maarja ik zal toch maar braaf testen..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:05

bigone schreef:
verootjoo schreef:

Eigenlijk belachelijk , ze willen alles testen maar doen dat in de praktijk dus niet.

Nee snap het ook niet helemaal, ze zeggen wel dat je moet bellen bij de lichtste klachten maar ze maken dus alsnog een selectie.
Bij mij hadden eerst de kinderen snot en toen kreeg ik het en dan denken ze dat het geen Corona is denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:05

Berdien schreef:
Net de test gehad. Ging allemaal heel soepel, goed lopende organisatie. Test zelf duurde nog geen minuut en vond ik enorm meevallen. Het is niet aangenaam, maar het is ook zo voorbij. Daarna kon ik weer gaan. Geen folder, geen informatie, geen 'blijf vooral thuis tot je gebeld wordt' of wat dan ook :=

Wellicht dat dit per veiligheidsregio nog verschillend is. Ik kan me voorstellen dat de testmedewerkers regionaal worden aangestuurd en niet landelijk. Wellicht via mail een balletje opgooien bij de regionale GGD? 'Goh, ik hoor in andere delen van het land dat men een folder krijgt en het advies nog even herhaalt wordt. Blablabla.'

verootjoo schreef:

Ik kon zelfs een afspraak maken terwijl ik eigenlijk altijd verkouden ben.
Afijn, even opnieuw bellen. Ze hebben diverse centralisten die allen anders reageren. Wie weet ;)

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:06

Vraag aan de mensen die (lichte) klachten hebben en te horen krijgen dat ze niet getest hoeven worden: hebben jullie dan naar het landelijke nummer gebeld? Of specifiek je eigen GGD? (Of word je daar automatisch naar doorverbonden?)

Ik mag vanmiddag voor alleen een beetje keelpijn al de teststraat in. Baal wel dat ik hierdoor 4 dagen thuis zit (gisterochtend al gebeld en waarschijnlijk zaterdag uitslag). Maar goed, het is niet anders. Beter het zekere voor het onzekere.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:10

Ik heb naar 0800-1202 gebeld, vond op internet dat je die moest bellen.

Maar ms verschilt het per telefonist.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:46

Ik ben ook net terug. Die in de keel vond ik niet echt prettig maar viel na alle verhalen die ik heb gehoord best mee.
En de tip die was gegeven, weet even niet meer wie, over het ademen door je mond als ze in je neus zaten was briljant. Die hielp echt dus dank.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:48

Blij dat ik het voor een ander makkelijker heb kunnen maken :D :D :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:41

verootjoo schreef:

Ik werd vanochtend wakker met een beetje keelpijn en weet wel zéker dat het is van een wandeling gisteren (is nu ook alweer zowat over en ik heb dit echt heel vaak) maar omdat ik nog bij iemand zou gaan rijden zaterdag en zondag ook een afspraak had heb ik toch alvast gebeld. Wil voor niemand een risico zijn dus vind dat wel heel belangrijk. Voelt nu ook weer enorm overdreven maar liever dit dan achteraf schuldgevoel.
Tegen mij zei de GGD: hoeft niet mag mag wel. Dan moet je dus wat mij betreft kiezen voor de 'mag wel'.

Zie wel enórm op tegen de keelswab (emetofobie). Beschrijf hem voor me, peuren ze 10 sec in je huig? :')

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:45

Sheran schreef:
verootjoo schreef:

Ik werd vanochtend wakker met een beetje keelpijn en weet wel zéker dat het is van een wandeling gisteren (is nu ook alweer zowat over en ik heb dit echt heel vaak) maar omdat ik nog bij iemand zou gaan rijden zaterdag en zondag ook een afspraak had heb ik toch alvast gebeld. Wil voor niemand een risico zijn dus vind dat wel heel belangrijk. Voelt nu ook weer enorm overdreven maar liever dit dan achteraf schuldgevoel.
Tegen mij zei de GGD: hoeft niet mag mag wel. Dan moet je dus wat mij betreft kiezen voor de 'mag wel'.

Zie wel enórm op tegen de keelswab (emetofobie). Beschrijf hem voor me, peuren ze 10 sec in je huig? :')

Ik vond het best snel gaan. Als je niet zoals ik een dikke hoestbui ervan krijg dan zijn ze zo klaar.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:47

De keelswab keek ik ook heel erg tegenop omdat ik al kokhals bij het tandenpoetsen, maar het viel echt heel erg mee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:13

Ok bedankt, dat stelt enigszins gerust...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:18

Keelswab vond ik ook niet heel naar! Ik moest "aaahhh" zeggen en toen was het eigenlijk ook zo gebeurd. Het is echt een kwestie van seconden. In de neus vond ik naarder, maar ook dat was zo over.

En oh de ironie. Sinds ik vanochtend bij het UMCG ben geweest hoest en/of snotter ik niet meer _O- Van schrik gestopt denk ik :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:22

Waar zitten ze ergens in je keel? Opzij? Midden achter? Overal?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:25

Mmmm nee zeker niet overal, het is niet dat ze je hele keel door raggen. Ik denk eerder meer voorin de keel?

Ik kokhals normaal heel makkelijk maar had nu echt geen enkele neiging. Denk dat als je aangeeft dat je vooral tegen het keelgedeelte op ziet ze er ook wel goed rekening mee kunnen houden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:37

Ik heb net even gebeld en werd me gezegd het nog een dag of twee dagen aan te kijken ivm zeer milde klachten. Raar toch?