4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:28

@Castilja, Oeh goede deal! Altijd een geluksmomentje.

@Linoleum, Heerlijke dag om paard te rijden ja!

Jammer he, binnen zitten met dat zonnetje. Ik zit ook al heel de dag van achter mijn laptop naar buiten te kijken. Op een of andere manier voelt het minder jammer om niet naar buiten te kunnen als ik gewoon op kantoor zit.

@_mjwb, Oh zo jaloers op lekker in de tuin liggen! Ik heb alleen een balkonnetje, aan de straat, met zon tot 14:00. Dus helaas in de schaduw en de buurt kijkt wat raar op als ik in mijn bikini ga liggen :+
Goed dat je preventief rust hebt genomen, dat is beter dan straks langer uit de running liggen. Hopelijk heb je vanavond geen last meer! Jeetje wat een werk moet dat buiten en binnen zetten zijn zeg :wow:

Het recept is simpel. Ik heb de volgende ingrediënten bij elkaar gegooid en goed gemixt. Vervolgens langzaam op matig vuur 2 pannenkoeken van gebakken en daarop 100 gr magere kwark en blauwe bessen gedaan.
- 1 ei
- 100 gr cottage cheese
- 10 gr whey vanille
- 15gr havermout
- 20gr fruitspread bosbes

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:43

Dankjewel voor het recept! Ik ga het van de week eens maken. Het klinkt echt lekker!

Zo jammer dat je schaduw hebt! Wij hebben echt geluk met de hele dag zon in de tuin. Hopelijk heeft ons nieuwe huis dat ook en zo niet dat ga ik wel in het weiland liggen met een handdoek :')

Het is echt een marathon om met al die beesten te lopen. Het zou makkelijker zijn als ze allemaal zelf konden lopen hahah! Maar gelukkig kunnen na een week de meeste paarden samen naar buiten gebracht worden.

Succes nog met werken! :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:01

Ik heb vanaf 14.00 tot zonsondergang zon op m’n balkon, en zit ook uit de wind. Dus zou nu al paar uur kunnen liggen. In bikini boeit me weinig, eigenlijk alleen buurjongen die me ziet als hij langsloopt (balkon aan galerij). Maar ben totaal geen zonaanbidster, dus even koffie buiten in zonnetje en dan ga ik graag weer wat doen :')

M9ara, je pannenkoeken zien er lekker uit!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:19

Ik kom ook weer even om de hoek kijken, mijn motivatie om bijleesposts te maken was even helemaal weg, en gister de nieuwe Tony reep gehaald (wit kandijkoek kers) en die is binnen 1 dag opgegaan. Schrok me kapot, dat is gewoon ruim 1000 calorieën. Niet meer halen dus, veel te lekker. De rest van de dag was ook niet zo best. Vanmorgen was ik heel gemotiveerd en ben ik gelijk gaan trainen, had ik ook alweer twee dagen niet gedaan, maar ik verrekte meteen mijn bilspier. Heb al een beetje gerekt maar ik hoop dat de pijn snel weg is want dit is geen doen.

Die Hüttenkäse pannenkoekjes klinken goed!

Ik ben zo aan het genieten van dit weer, fiets elke dag naar mijn ouders om daar even in de tuin te zonnen.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: proteïneshake met magere kwark
L: klein puntje groente frittata, half plakje bananenbrood, kleine boterham met oude kaas en rucola, 1/4 sinaasappel en wat rauwkost
T: appel
A: geroosterde venkel-aardappelsoep, broodje vega kaasschnitzel met chilisaus en ijsbergsla
T: grapefruit

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:28

Maanlicht - Ohhh die Tony reep <3 Ik neem het je niet kwalijk hoor, die had bij mij ook in een keer op gegaan. Wat super poedersuiker van je bilspier, sterkte!! Lekker lijstje! Die vega kaasschnitzel is lekker he! Ik vind het net een kaassoufle (als we over dezelfde praten haha)

Mijn lijstje:
M - een halve meloen (honeydew heet die volgens mij?; zo’n licht groene beetje gelige meloen)
T - Griekse yoghurt (150 gram)
T - 3 bakkers speculaasjes (waarvan ik spijt heb dat ik ze niet een uur eerder door de yoghurt heen had gedaan dus maar los gegeten heb)
A - een afbak stokbroodje met oude kaas en mosterd dille saus en een salade van rode druiven, peer, geitenkaas, gemengde sla en een zoete dressing
T - eiwit koffie smoothie en een protein bite

Net een rondje hardgelopen en het ging echt lekker! 4,7 km in 28 min met een snelheid van 10.05 km/h. In een stuk gelopen zonder te wandelen. Het was echt heerlijk zo met de ondergaande zon!
Zit alleen wel weer voor de zekerheid met mijn knie omhoog met wat ijs erop. Ik weet niet wat het is maar elke keer als ik iets gedaan heb (werken, stuk lopen, hardlopen) dan heb ik een trekkend gevoel in mijn knie. Als het coronagebeuren over is dan ga ik toch maar eens naar de huisarts. Niet dat het bepaald pijn doet maar eerder vervelend!

Op dit moment ben ik de eiwit smoothie aan het drinken (neem ik altijd na het hardlopen) maar ik krijg hem amper weg. Zou het zo zijn omdat in mijn hoofd zo gestampt is dat ik na 8 uur niet meer eet? Dat het een mentaal dingetje is?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:00

Ik zou wel echt uitkijken hoor _mjwb! Hardlopen is heel erg belastend voor je knieen en daar kan je echt nare blessures aan overhouden waar je heel lang last van blijft houden.. dus let een beetje op jezelf..

En dat zou best een mentaal ding kunnen zijn idd :))

Oeehh wel echt heeeel lekker is die Maanlicht :)) En zo een keertje is dat toch niet erg :D

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:10

Thanks voor de tackle tips. :D Ik probeer inderdaad ook nu om drank en snacks te beperken tot het weekend, maar ohh zo lastig. Mijn vrienden zijn ook wel redelij stevige drinkers zeg maar. Vandaag met vrienden gebarbecued en toen ging het dus mis. Brood gegeten (ik probeer minder kha) en een paar corona’s, dus lig nu als een opgeblazen pad in mijn bed. Met een schuldgevoel natuurlijk.

Ik lees altijd mee op mijn telefoon, dus ik reageer niet op iedereen, maar die pannenkoeken ga ik een keer proberen. En ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 06:14

Bieren zijn qua koolhydraten natuurlijk echte bommen dus als je kha probeert te eten zou je je moeten beperken tot doorzichtige sterke dranken en dan een heel klein beetje. Dat rijmt niet echt met elkaar :))

Ik was ook een hele stevige drinker, maar ben een tijdje geleden eigenlijk grotendeels gestopt. Soms drink ik een biertje op een borrel maar ik krijg sinds afgelopen kerst ongeveer echt extreme hoofdpijn als ik meer dan 2 wijntjes drink dus dat is een handige ingebouwde rem. En eerlijk gezegd bevalt het me echt heel goed.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:10

Volgens mij bevat (rode) wijn ook minder koolhydraten dan bier, maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen. Kan ook zijn dat ik mezelf dat wijs heb gemaakt :') In alcohol zelf zitten natuurlijk ook veel kcal dus het is niet goed te praten, maar als je kijkt vanuit kh arm is dat misschien toch een betere keuze.
Mjwb: Ik heb sowieso na het sporten een flinke tijd geen honger, dat komt echt 1,5 uur later pas. Kan ook prima zijn dat je lichaam er inderdaad al aan gewend is na 20:00 niet meer te eten. Heb je hem op gekregen uiteindelijk? (:
Welkom terug Maanlichtje <3 Veel sterkte met je bilspier, da's een vervelende plek. Kan weinig fitnessoefening bedenken waar je je billen niet op de een of andere manier bij gebruikt, tenzij je voornamelijk armen wil trainen in de tussentijd.

Ik word hier intussen helemaal gek van het online schoolleven; mijn school blijft dicht tot 1 juni en mijn stage is verplaatst waardoor ik dus ook nog tot 1 juni online lessen voor school moet blijven volgen. Zou eerst volgende week op vervroegde stage gaan; heeeeerlijk vond ik dat. Geoorloofd iets eerder uit school.
Heb het geluk dat ik op een kleine opleiding zit en prima met mijn mentor kan overleggen of ik niet een ander traject kan volgen, maar dan wordt er natuurlijk wel van mij verwacht dat ik daar een plan voor heb. En dat heb ik nog niet. :') Ik weet alleen dat ik niet meer schools online lesjes af wil draaien maar wel nog wil leren nu het nog kan. Wat een problemen he. :') Nee maar vind het echt heel moeilijk dat mijn enige echt sociale contact de kassamedewerker van een supermarkt is, draai daar een beetje op door. Ga dit weekend lekker naar mijn oude woonplaats en daar wat mensen opzoeken. Op 1,5 meter afstand. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:14

Bier en rode wijn zijn ongeveer vergelijkbaar, tussen de 2 en 4 khd per 100 gram. Dat klinkt als niet heel veel maar een glas is al snel 200 gram en een biertje al snel 330.

Mijn dagje vandaag:

O: Een kaiserbroodje met paturain (285)
T: Twee gekookte eieren (156)
L: Volkoren penne met een beetje kookroom, pesto en een klein blikje tonijn (ik eet normaal geen vlees/vis maar ik heb nog wat staan en vond het een fijne toevoeging op mijn dag vandaag) (500)
A: Quinoa met mais, pompoenpitten, kikkererwten en wat wokgroenten (525)

In totaal kom ik hiermee op 1466 uit maar ik denk dat ik vanmiddag nog wel een tussendoortje wil.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:31

Hahah herkenbaar Linoleum, toen mijn vriend en ik nog niet samen woonde mocht ik ook mijn eigen ontbijt meenemen als ik bij hem bleef slapen. Hij had nooit eten in huis behalve zijn mealprep dingen. :') Hier verder ook zeker geen klachten over dat hij ook met afvallen bezig is, het is voor mij juist een hele goede motivatie. Als hij met een zak chips op de bank gaat zitten terwijl ik gezond probeer te eten... Zou het echt niet volhouden. :))

Mooi lijstje Peuk! Herkenbare struggles. Ik ga minstens 1x per week met een vriendin koffie drinken/lunchen in de stad en daarna wat winkels bij langs. Of naar de bioscoop. Of uiteten. :') "Gelukkig" heeft de coronacrisis daar nu even een stop opgezet. Ik zou proberen om vooral gezondere keuzes te maken. Buiten de deur eten hoeft niet persé slecht te zijn.

Mooi lijstje Castilja, je lunch van de 7e klinkt echt heerlijk.

Wat vervelend van die medicijnen @M9ara. Hoe maak je die Thaise varkenshaas?

Heerlijk lijstje Aight, nu heb ik ook zin in gepofte aardappel haha.

Jouw lijstje van gisteren ben ik echt heeeel jaloers op Linoleum! Ik wil ook wentelteefjes haha. Mooi dat het rijden zo fijn was, balen dat je weer aan de studie moest haha.

Voorzichtig aan met je knie _mjwb! Zelf ook last van gehad door het hardlopen, kan een fysio echt aanraden. Weet niet of je daar al naartoe gaat?

Beterschap Maanlicht! Welke schnitzel is dat? Klinkt echt heel goed.

Mooi lijstje Emma. :)

----

Hier gaat het ook prima, weegschaal gaat steady omlaag met natuurlijk wat schommelingen hier en daar. Merk dat ik stiekem nog wel veel op mijn vriend leun om mijzelf op het goede pad te houden, maar dat is niet super erg natuurlijk. Het is steun die ik op dit moment nodig heb, en dus ook gewoon goed gebruik van ga maken.

Nu met het thuis zitten erg weinig stappen per dag. We proberen wel minimaal 2 keer per dag een rondje te gaan lopen van ongeveer 20 minuten per keer, maar gisteren speelde mijn hooikoorts direct weer gigantisch op. Bummer.

Lijstje van gisteren:
O: Twee spelt crackers met kaas + cappuccino
T: B'tween mueslireep
L: Twee volkoren boterhammen met 2 plakjes salami, kaas en tomaat (als pantosti)
T: Cup-a-soup
A: 75 gram spaghetti met champignons, kip, tomaat, pastasaus, verse basilicum, paprika en parmezaanse kaas.

Vandaag wordt redelijk gelijk. :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:03

@Maanlicht, Leuk dat je er weer bent! :D Ik snap dat je bent gezwicht voor de Tony's reep, hij klinkt top. Vervelend van je bilspier, hopelijk trekt het snel weg.. Super vervelend als je wil trainen maar er pijntjes in de weg zitten. Maakte je een verkeerde beweging?

@_mjwb, Oeh meloen <3 Dat kan ik ook wel weer eens halen! Vervelend dat je knie blijft zeuren joh.. Misschien toch nog wat extra rust pakken, ondanks dat je hardlopen zo fijn vind? Qua eten denk ik dat je lichaam went aan een bepaald ritme en het dus even moet wennen als je dat veranderd. Als jij nooit na 8 uur hebt gegeten kan het best dat het daarom wat lastiger is. Toch zou ik het wel blijven proberen zo na het sporten om goed te herstellen :)

@Peuk, Bij ons gaat er ook snel veel drank doorheen ja, dus wel herkenbaar. Toch is het ook een beetje de knop om en je meer richten op echt genieten van je drankje en lekker eten in plaats van alleen maar veeeel te nemen. Die mindset heeft mij wel geholpen alles wat meer met mate te doen. Overigens ga ik wat dat betreft nog steeds vaak genoeg de fout in hoor :')

@Castilja, Pff kan me voorstellen dat het online schoolleven je neus uitkomt, helemaal als je je heel erg had verheugd op je stage.. Wellicht toch een idee om een plan te bedenken om het wat meer in te richten naar wat bij jou past?

@Emmaa, net lijstje en alleen maar goed om nog een tussendoortje te nemen denk ik, om niet te laag in kcal uit te komen :D

@Sannne, De varkenshaas maak je onder andere met oestersaus en sojasaus. Mocht je het recept willen kan ik die wel pb-en, maar zet het niet openbaar omdat het een betaald abonnement is :)
Goed zeg dat je zo steady gewicht verliest! Helemaal niet erg toch dat je daarvoor nog op je vriend leunt? Alleen maar fijn om het samen te kunnen doen.

Hier gaat het ook goed, nog steeds goed aan mijn lijstje kunnen houden. Heb wel een flink hongergevoel, vooral 's avonds en 's ochtends. Gisteravond een extra protein bite gepakt, maar later toch een hongergevoel in bed. Ik ontbijt altijd rond 09:30, maar vanochtend op mijn paard (07:00) voelde ik mijn maag gewoon al hard knorren. Geen idee hoe het kan, ik eet net zo veel als normaal, maar wel een extra uitdaging om daardoor niet teveel te gaan eten.

O: Mini smoothie bowl aardbei en yakult
T: stukje van 't slimme appeltaartje met 75gr magere kwark en een mix van 100gr aardbeien en blauwe bessen
L: Cottage cheese pannenkoekjes met 100gr magere kwark en blauwe bessen
T: Banaan-havermout koekje
D: Stukje zoete aardappel quiche
T: Body & fit pro bar
Totaal 1650 kcal (134gr eiwit)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:06

M9ara: beetje late reactie, maar ik krijg de lijstjes per week toegestuurd. Ik kan in de app gelukkig van alles met elkaar wisselen enzo. Zo kan ik eten wat ik lekker vind, en ook wat uitkomt in het gezin enzo, heb niet zo'n zin om steeds apart voor mezelf te koken.
Fijn dat t zo goed gaat! Wel vervelend van dat hongergevoel. Ben je iets anders gaan doen dat je daar nu last van hebt?

Sanne, fijn dat je zoveel steun hebt van je vriend, alleen maar fijn toch?

Het blijft bij mij beetje wisselend gaan, ene moment wil ik er vol voor gaan en lukt het me goed de lijstjes te volgen, volgende moment wil ik alles uit t raam gooien en alleen nog maar vet, suiker en alcohol :+ Nou ja, als ik meer goede dan slechte dagen heb, komt t uiteindelijk wel goed denk ik maar.

Plan voor vandaag:
O: magere kwark met muesli
T: ananas
L: 2 volkoren boterhammen met achterham, kom tomatensoep
T: handje gemengde noten, appel
A: zalm, doperwten en aardappelpuree
T: gedroogde cranberry's

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:30

Ik kom me toch ook weer melden, het is nodig met 24/7 thuis zitten en ook niet meer 5 keer per week trainen :')

Ik wil niet per se heel veel afvallen, iets eraf mag wel momenteel. Doe ook veel meer cardio dan normaal en heb m'n calorieen 500 omlaag gezet (1700-1800 nu), dus dat moet hopelijk goed komen. M'n vriend gaat straks boodschappen doen dus momenteel is er even amper wat in huis, dus vandaag wordt denk ik een beetje een gek lijstje.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:32

Navatu - Doe ik, dankjewel!! Ik neem even een paar rust dagen en ga vanavond wandelen ipv hardlopen. Ik werd vandaag gelukkig wakker zonder ongemakkelijk gevoel maar ik ga voor de zekerheid even een paar dagen niet hardlopen.

Peuk - Alcohol is zo vreselijk slecht maar ook ik kan er niet vanaf blijven hoor. Even een wijntje doen, dan weer even een Gin Tonic drinken. Wil je een cocktail? Ja doe maar. En zo gaat het bijna elk weekend. Maar ik probeer het te beperken naar 1 dag.
Bbqen is nou eenmaal super lekker haha! En heb je nou corona gedronken :P

Castilja - Ik denk het ook! Miss is mijn lichaam er zo aan gewend dat ie een eens denkt van huh dit klopt niet. Maar ik heb hem opgekregen! Wel een half uur over gedaan maar het is 700 ml wat er uiteindelijk in mijn beker zit (ik doe er altijd mega veel ijsklontjes bij).

Wat super jammer van je stage! Het is zo herkenbaar wat je allemaal schrijft. Nog even doorzetten!! Ik moet ook zeggen dat ik totaal geen motivatie meer heb voor school. Je hebt wel een leuk vooruitzicht naar het weekend (ook al is het 1,5 m afstand houden). Veel plezier alvast!

Emma - Je lunch klinkt heerlijk!!

Sanne - Ik ga wel naar de fysio voor mijn rug dus als alles weer mag ivm corona dan ga ik vragen of ze ook aandacht aan mijn knie wilt besteden.
Fijn dat je zoveel steun hebt aan je vriend, een fijn support systeem!
Pan tosti’s zijn zo hemels <3

Mara - Ik neem even een paar dagen rust en hoop dan dat het beter is, echt heel vervelend! Maar vandaag heb ik er geen last van, gelukkig!
Wat voor mij meestal helpt is om een groot glas water te drinken als ik tussendoor ook nog honger heb. Meestal is het gevoel dan gelijk weg.
Ik zag je smoothie bowl in het andere topic en die ziet er heerlijk uit!

Laura - Heel herkenbaar dat gevoel, maar we kunnen het allemaal en moeten even doorzetten haha!!

Eulogy - Welkom!

Edit: Ik ben kleding aan het uitzoeken voor de verhuizing en kwam dit setje tegen wat ik vorig jaar gekocht heb maar ik geen eens met 1 been in kwam. En nu pas ik het gewoon, zo blij!! :D
Spoiler:
Afbeelding

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:55

Haha durfde al bijna niet te zeggen dat ik corona had gedronken. :') Toch ook wel een geruststelling om te weten dat iedereen daar het wel moeilijk mee heeft. Wodka met spa rood is een skinny bitch toch? Drinken jullie dat wel eens?

Vandaag ging het gelukkig weer wat beter qua eten. Alleen de lunch was niet helemaal zoals het hoort, maar heb vandaag non stop aan de telefoon gehangen met collega’s dus het is er een beetje bij ingeschoten. Daardoor wel wat extra avondeten naar binnen gewerkt. Ik moet er overigens wel bij zeggen dat ik echt de hele dag op mijn reet zit!

O: Ongezoete amandelmelk met havermout, lijnzaad, druiven, kokosrasp en noten
L: Plakjes worst en wat paaseitjes die ik in de bus had gekregen van mijn werkgever
A: Bloemkoolrijst met garnalen en groenten met een hoisin sausje

Straks nog wat fruit naar binnen werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:01

Sorry, ik meld me hier voorlopig even af. Eten gaat nog niet goed..

Allemaal dubbelop want mijn vriend is er terug vandoor met zijn ex, dat maakt het nog allemaal even wat pittiger. Heb even tijd voor mijzelf nodig.

Tot snel!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:23

Fading schreef:

Allemaal dubbelop want mijn vriend is er terug vandoor met zijn ex, dat maakt het nog allemaal even wat pittiger. Heb even tijd voor mijzelf nodig.

Tot snel!

Wat vervelend. Sterkte daar mee en zorg goed voor jezelf. :(:)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:36

Peuk - vodka met spa rood vind ik echt niet te drinken haha! Komt denk ik door de spa rood, ik vind dat veel te bitter.
Voor een keer is je lunch niet heel slecht toch? We kunnen allemaal wat slechtere dagen hebben en paaseitjes zijn nou eenmaal lekker. Plakjes worst zou ik ook zo naar binnen kunnen werken.

Fading - Ik heb je een pb gestuurd :(:) :(:)

Mijn lijstje vandaag:
M - karamel ijsje van Hertog (zo’n to-go bakje)
A - pasta met boursin, spinazie, tomaatjes en kipfilet
T - overige kip wat niet door de pasta ging (ongeveer 50 gram)
T - eiwit koffie smoothie en protein bite

Morgen en overmorgen gaat mijn moeder de ene dag mie maken en de andere dag aardappels wat ik beide niet lust dus heb ik zelf eten gehaald. Ik kan totaal niet koken dus ik ben nu al benieuwd :'). Ik moet de komende dagen wel een beetje gaan compenseren voor zondag want dat wordt mijn ultieme cheatday. We gaan brunchen met croissantjes met knakworsten, broodjes uit de oven, zalm, brie, etc. en ‘s avonds gaan we gourmetten en gaat er waarschijnlijk nog wel een wijntje of 4 naar binnen :o

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:45

@Laura82, Ik snap dat je geen zin hebt steeds apart te koken, dan gaat het ook veel te veel moeite kosten. Lastig dat je qua gevoel/motivatie op en neer slingert. Is dat echt mentaal of ook door bijv. een hongergevoel? In geval van dat laatste is het misschien goed toch je lijstjes aan te passen met wat extra eten zodat het niet te moeilijk voor je is?

@Euglogy, Welkom terug!

@_mjwb, *\o/* *\o/* Daar mag je trots op zijn! En het staat je super!
Succes met koken haha! Wat ga je maken? En lekker vooruitzicht toch, met Pasen mag je lekker cheaten hoor :D

@Peuk, Ik heb in het verleden wel wodka - spa rood gedronken. Maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo lekker. Dan kies ik liever bewust voor een dag wijntjes waar ik wel van geniet, ook al heeft dat meer kcal, dan dat ik puur voor een zo slank mogelijke alcoholinname ga.

Vanochtend weer op de weegschaal gestaan (probeer dat iedere vrijdag te doen). Vorige week was ik veel te veel afgevallen en ik had verwacht dat dat echt een momentopname was. Echter was ik nu wederom maar 0,2kg zwaarder dan toen, ondanks dat afgelopen weekend echt 3 dagen alle remmen los is geweest.
Ik maak me er niet te druk om. Mijn valkuil is en blijft toch teveel eten en drinken. Met het Paasweekend in het vooruitzicht zal er dit weekend wel weer wat bijkomen. Daarnaast vind ik mezelf in de spiegel niet te dun geworden, dus is het eigenlijk ook geen probleem.

O: 200gr Melkunie protein met 10gr whey crispy en 5gr lijnzaad + yakult
T: stukje van 't slimme appeltaartje + 75gr magere kwark en een appel met kaneel
L: 1 volkoren boterham met ei en spek en 1 volkoren boterham met ham en kaas
T: Smart bar crunchy
D: Tostada's met kip, mais, tomaat, kaas en een salade met o.a. mais en ijsbergsla ernaast
Totaal kcal 1695 (130gr eiwit)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:07

Het is vooral mentaal, en meer specifiek nu met de corona-crisis. Dat levert toch extra stress op, en denk ik regelmatig "zoek het allemaal maar uit, ik heb nu een wijntje en pizza verdient". Komt wel weer goed ook, is nu gewoon ff zwaar...

Lekker lijstje M9ara!

Vodka spa rood heb ik nog nooit geprobeerd maar klinkt niet erg aantrekkelijk eigenlijk...

Fading :(:)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:38

Hoi, ik maak even geen enorme bijleespost, daar ik gisteren bij eindgesprek van stage heb gehad en stage gehaald *\o/* Maar ik nu nog zoveel voor school moet doen en zoveel achter mijn laptop zit, dat ik even geen tijd daarvoor heb.

Gisteren me best netjes aan mijn planning kunnen houden.
O: yoghurt Griekse stijl 10% vet met krokante muesli noten. (356)
T: smoothie van een banaan, sinaasappel en framboos (diepvries). (253)
L: vier boterhammen met boerenmetworst en 100% pindakaas naturel en halfvolle melk. (673)
T: peer. (52)
A: aardappel van de bbq, spinazie en roodbaars. (440)
T: suikervrije ontbijtkoek met roomboter. (191)
B: nog niet eens 1000 stappen :') en 60 minuten workout (drie korte workouts achter elkaar gedaan, daarna was ik moe)
Totaal kcal: 1965.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:54

Peuk schreef:
Haha durfde al bijna niet te zeggen dat ik corona had gedronken. :') Toch ook wel een geruststelling om te weten dat iedereen daar het wel moeilijk mee heeft. Wodka met spa rood is een skinny bitch toch? Drinken jullie dat wel eens?

Ik dronk wel eens soortgelijke drankjes. Gin met tonic light of wodka met cola light (heeft natuurlijk hetzelfde effect, je drinkt alleen de calorieen van de wodka en niet van de frisdrank). Ik vond dat voor mezelf een fijne manier om wel af en toe een mixdrankje te kunnen drinken en ik vond het fijn om niet per se de calorieen van wijn of bier te hoeven drinken. Maar ik bestelde dat bv nooit op een terras omdat je dan gewoon de hoofdprijs betaalt.

Fading schreef:

Tot snel!

Oh lieverd :(:) Je bent altijd weer terug welkom als je er weer behoefte aan hebt! Maar nu eerst even aan jezelf denken en vooral niet bezig zijn met afvallen.

_mjwb schreef:
Morgen en overmorgen gaat mijn moeder de ene dag mie maken en de andere dag aardappels wat ik beide niet lust dus heb ik zelf eten gehaald. Ik kan totaal niet koken dus ik ben nu al benieuwd :'). Ik moet de komende dagen wel een beetje gaan compenseren voor zondag want dat wordt mijn ultieme cheatday. We gaan brunchen met croissantjes met knakworsten, broodjes uit de oven, zalm, brie, etc. en ‘s avonds gaan we gourmetten en gaat er waarschijnlijk nog wel een wijntje of 4 naar binnen :o

Is het niet 'slimmer' om die dag gewoon even te laten voor wat het is en daar niet de hele week krampachtig voor te gaan compenseren? Ik zie cheatdays echt als iets er bovenop en ik denk dat dat mentaal ook een stuk haalbaarder is dan nu heel weinig eten daarom!

m9ara schreef:
Vanochtend weer op de weegschaal gestaan (probeer dat iedere vrijdag te doen). Vorige week was ik veel te veel afgevallen en ik had verwacht dat dat echt een momentopname was. Echter was ik nu wederom maar 0,2kg zwaarder dan toen, ondanks dat afgelopen weekend echt 3 dagen alle remmen los is geweest.
Ik maak me er niet te druk om. Mijn valkuil is en blijft toch teveel eten en drinken. Met het Paasweekend in het vooruitzicht zal er dit weekend wel weer wat bijkomen. Daarnaast vind ik mezelf in de spiegel niet te dun geworden, dus is het eigenlijk ook geen probleem.

Heb je er wel eens aan gedacht om vaker dan eens per week te wegen? Ik weet dat veel mensen er een beetje obsessief van kunnen worden maar op zich werkt het een stuk beter om in kaart te brengen hoe je schommelt, van welke voeding je veel vocht gaat vasthouden etc. Als ik echt druk bezig ben met afvallen schroom ik niet om elke dag op de weegschaal te gaan staan. Want het kan net zo goed dat je nu weer iets meer vocht vasthoud, waardoor die 0.2 erbij ook niet klopt.

Gefeliciteerd Kimmie!

Ik heb vandaag ook weer een prima lijstje. Pak misschien nog een Merci of twee erbij want ik heb een enorme doos van mijn werk gekregen :=

O: Een bagel met op een helft Philadelphia original en op de andere helft creme de brie (391)
L: Twee fitbroodjes (van mijn moeder gekregen haha) met gebakken ei en een cup a soup asperge (569)
T: 100 gram ananas en een gembershotje (71)
A: Een Magioni bloemkoolpizzabodem met een beetje tomato frito en een handje geraspte kaas (618)

In totaal kom ik dan uit op 1649, zonder de Merci.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:04

Emmaa_ schreef:
m9ara schreef:

Heb je er wel eens aan gedacht om vaker dan eens per week te wegen? Ik weet dat veel mensen er een beetje obsessief van kunnen worden maar op zich werkt het een stuk beter om in kaart te brengen hoe je schommelt, van welke voeding je veel vocht gaat vasthouden etc. Als ik echt druk bezig ben met afvallen schroom ik niet om elke dag op de weegschaal te gaan staan. Want het kan net zo goed dat je nu weer iets meer vocht vasthoud, waardoor die 0.2 erbij ook niet klopt.

Gefeliciteerd Kimmie!

Ik heb vandaag ook weer een prima lijstje. Pak misschien nog een Merci of twee erbij want ik heb een enorme doos van mijn werk gekregen :=

O: Een bagel met op een helft Philadelphia original en op de andere helft creme de brie (391)
L: Twee fitbroodjes (van mijn moeder gekregen haha) met gebakken ei en een cup a soup asperge (569)
T: 100 gram ananas en een gembershotje (71)
A: Een Magioni bloemkoolpizzabodem met een beetje tomato frito en een handje geraspte kaas (618)

In totaal kom ik dan uit op 1649, zonder de Merci.

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt :) Ik ben juist niet meer bezig met afvallen, ik weeg nu +/- 1,5kg onder mijn 'streefgewicht'. Hierop blijf ik alert, omdat ik niet wil doorslaan en te dun wil worden, vooral omdat ik ook spieren aan het opbouwen ben. Het heeft voor mij dus geen nut om vaker te wegen, omdat het getal op de weegschaal op dit punt niet meer is waar ik naar streef. Het getal op de weegschaal heeft meer de functie gekregen om te monitoren dat ik niet een kant op doorsla :)
In dat opzicht was ik vorige week ook wat 'geschrokken' omdat ik iets meer dan verwacht was afgevallen, en nu vind ik het wat gek dat dat er niet meer bij is gekomen. Maar ik maak me er verder niet te druk om hoor :D

Je lijstje ziet er goed uit! Een Magioni bodem is voor mij lang geleden, goed idee om weer eens te doen! Wat zijn fitbroodjes precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:06

Ahh oke, ik dacht dat je wel bezig was met afvallen, vandaar.

Die fitbroodjes zijn voor zover ik kan zien broodjes met wat minder koolhydraten. Ik zou normaal niet zo snel naar zoiets grijpen maar ze zien er op zich wel lekker uit, de macro's zijn vrij gunstig en ik vind het zonde om weg te gooien nu ik niet meer zo veel boodschappen wil doen.