Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:55

Dat van die wedstrijddruk herken ik goed, ik ben ook gestopt met wedstrijden, mij gaaf het zoveel stress en daardoor mijn paard ook. In jouw geval snap ik het helemaal, M1 maakt toch dat je veel moet oefenen en als dat er niet in zit, dan kan je beter stoppen. Ik ben nooit verder gekomen dan L2 met 6 ( o nee: 4) winstpunten. De laatste wedstrijd reed ik iedere proef een verliespunt... Klaar was ik ermee. Daarna nog wel endurancewedstrijden gestart, dat vond ik leuk. Niet om te winnen, maar om mijn persoonlijke goed uitgereden kilometers... Ook daar waren we geen topper in, maar de sfeer was zo leuk dat ik dat evengoed leuk vond.

Goed dat je je vader hebt kunne uitleggen wat je geleerd hebt. Niet alleen voor hulp van je vader, maar je weet dan ook dat je het zelf op een rijtje hebt wat je geleerd hebt.

En ja, ik ben "al" 60, dus dat Fitbit moest ik even opzoeken :D . Vervelend dat hij zo snel al uit elkaar gevallen is en wel heel begrijpelijk dat dat bezoek aan de winkel er even inhakt!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 19:43

Jet schreef:
Dat van die wedstrijddruk herken ik goed, ik ben ook gestopt met wedstrijden, mij gaaf het zoveel stress en daardoor mijn paard ook. In jouw geval snap ik het helemaal, M1 maakt toch dat je veel moet oefenen en als dat er niet in zit, dan kan je beter stoppen. Ik ben nooit verder gekomen dan L2 met 6 ( o nee: 4) winstpunten. De laatste wedstrijd reed ik iedere proef een verliespunt... Klaar was ik ermee. Daarna nog wel endurancewedstrijden gestart, dat vond ik leuk. Niet om te winnen, maar om mijn persoonlijke goed uitgereden kilometers... Ook daar waren we geen topper in, maar de sfeer was zo leuk dat ik dat evengoed leuk vond.

Goed dat je je vader hebt kunne uitleggen wat je geleerd hebt. Niet alleen voor hulp van je vader, maar je weet dan ook dat je het zelf op een rijtje hebt wat je geleerd hebt.

En ja, ik ben "al" 60, dus dat Fitbit moest ik even opzoeken :D . Vervelend dat hij zo snel al uit elkaar gevallen is en wel heel begrijpelijk dat dat bezoek aan de winkel er even inhakt!

Nou die Fitbit had ik 2 dagen later alweer nieuw op de deurmat liggen :oo dat is pas een snelle service!

En verder beschrijf je precies hoe ik nu de wedstrijden ervaar. Voor dit niveau moet je gewoon goed trainen en zeker met een niet echt voordelig gebouwde pony als Vera. En dat zit er nu echt niet in. Ik heb zin in de heenrit, zin in de terugrit over de hei en het logeren bij de pony's samen met een vriendin en dan hoop ik dat ik lekker kan rijden en focus ik op de galop want dat kan ze wel goed en dan is het klaar en ben ik hoe dan ook trots want we zijn al zowiezo M1+1 weten te worden!

Maar dat is volgend weekend. Gelukkig iets leuks om naar vooruit te kijken want deze week en nu is het echt vreselijk. Ik ben zo depressief dat ik niet meer weet hoe ik ermee om moet gaan. Ik lig veel in bed/op de bank omdat ik tot niets kom. Ben m'n medicijnen flink aan het afbouwen, de Lorazepam, want ik wil echt weer kunnen autorijden! Vanaf waar ik ben opgenomen is het te ver fietsen naar de pony's. Dus moet altijd gehaald en gebracht worden en vandaag zou m'n vader dat bijvoorbeeld doen maar die is ziek en dan heb ik gelijk een probleem. Gelukkig morgen weer naar Sully <3
Dus Sully is wel mijn motivator bij het afbouwen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:58

Super dat die Fitbit zo snel nieuw geleverd was! Positief!

Ik duim voor je dat je volgend weekend mooi weer hebt met de heen- en de terugreis, als het mooi weer is, zijn het vast mooie ritten en kan je daarvan lekker genieten, net als van het logeren bij de pony's samen met je vriendin! En probeer niet teveel te verwachten van de proeven, zie maar hoe het loopt, jullie doen je best en meer kunnen jullie niet doen!

Balen dat het te ver fietsen is, maar wel mooi een stok achter de deur om af te bouwen. Maar wel zo doen dat het te doen is, als ik dit zo lees, ga je vast te snel. Wat zeggen ze er op de kliniek van? Afhankelijk zijn van anderen is vreselijk onhandig, maar hopen dat dat tijdelijk is inderdaad en dat je toch je draai kan vinden zonder de Lorazepam. Ik duim voor je dat je vader weer snel opknapt, los van het feit dat hij een vervoerder voor je is, gun ik het hem zeker niet om ziek te zijn. Hij doet zoveel voor je.

Fijn dat je morgen weer naar Sully kan! En sterkte verder deze week, ik hoop echt voor je dat het afbouwen gaat lukken en dat je je straks wel weer minder depressief voelt.

Ondanks je doodswens vind ik dat je er toch hard tegen vecht, dat siert je enorm!

eppieheppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 17:32

Fleury schreef:
Nou die Fitbit had ik 2 dagen later alweer nieuw op de deurmat liggen :oo dat is pas een snelle service!

Dat maak je niet vaak meer mee :D !

Citaat:
En verder beschrijf je precies hoe ik nu de wedstrijden ervaar. Voor dit niveau moet je gewoon goed trainen en zeker met een niet echt voordelig gebouwde pony als Vera. En dat zit er nu echt niet in. Ik heb zin in de heenrit, zin in de terugrit over de hei en het logeren bij de pony's samen met een vriendin en dan hoop ik dat ik lekker kan rijden en focus ik op de galop want dat kan ze wel goed en dan is het klaar en ben ik hoe dan ook trots want we zijn al zowiezo M1+1 weten te worden!

Je hebt alle reden om er trots op te kunnen terug kijken , zeker als Vera haar exsterieur van nature al niet mee heeft. En wat Jet zegt , genieten en vooruit kijken naar je tijd met Sully !

Citaat:
Maar dat is volgend weekend. Gelukkig iets leuks om naar vooruit te kijken want deze week en nu is het echt vreselijk. Ik ben zo depressief dat ik niet meer weet hoe ik ermee om moet gaan. Ik lig veel in bed/op de bank omdat ik tot niets kom. Ben m'n medicijnen flink aan het afbouwen, de Lorazepam, want ik wil echt weer kunnen autorijden! Vanaf waar ik ben opgenomen is het te ver fietsen naar de pony's. Dus moet altijd gehaald en gebracht worden en vandaag zou m'n vader dat bijvoorbeeld doen maar die is ziek en dan heb ik gelijk een probleem. Gelukkig morgen weer naar Sully <3
Dus Sully is wel mijn motivator bij het afbouwen.

Je bent zo dapper , maar doe wel voorzichtig en in overleg met je behandelaar . Mag je in de kliniek zo veel op de bank of in bed liggen of bedoel je alleen thuis ?
En je weet het he , wanneer je weer kunt auto rijden : mijn aanbod blijft staan :) .

Fleury

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:36

Ik ben zo depressief en heb elke dag flinke huilbuien omdat ik dood wil en niet meer weet hoe ik het uit kan houden.
Ik doe nog wel leuke dingen maar ze wegen niet meer op tegen het depressieve gevoel. Ik schaam me gewoon dat ik zoveel huil en dat komt dan echt zo van diep.
Komend weekend wordt het mooi weer en ga ik met een vriendin een paardenweekendje houden met ondertussen ook 4 proefjes en lekker buitenrijden. Daar heb ik zin in maar dat neemt niet weg dat ik nu elke dag zo enorm verdrietig ben. Wanneer houdt het nou eens op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:48

Fleur, ik heb het al eerder gevraagd: Is er hierin geen verband met het afbouwen van medicatie? Ik snap dat je zelfstandig wilt auto rijden, maar afbouwen terwijl jij jou enkel slechter voelt lijkt mij niet verstandig.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:57

Hey meid, wat balen dat je je zo voelt Y;(
Ik herken wel wat je schrijft, dat je nu een eigen paard hebt en dat je daarvoor door moet gaan. Misschien had je ook wel gehoopt dat alles makkelijker zou gaan nu je je eigen paard hebt om je aan vast te houden. Onthoud dat herstel met ups en downs gaat. Soms gaat het een paar dagen heel goed en heb je daarna weer een aantal hele zware dagen. Dat is frustrerend en maakt moedeloos. Maar het is niet raar.

Wat voor mij heel belangrijk is: niet oordelen. Soms gaat het gewoon even super poedersuiker. Ik probeer dat te accepteren: vandaag is slecht maar morgen is een nieuwe dag. Dus dan geef ik maar toe aan die depressie, ga ik de hele dag in bed liggen. Zolang ik mezelf daar niet om veroordeel, kan dat enorm goed helpen.

Mijn dagen zijn zwaar de laatste tijd. Ik slaap en hang veel. So be it, en alles wat ik wel doe is mooi mee genomen. Dus als ik dan wel een halfuurtje heb gewandeld, is dat een overwinning. Dat ik de overige 23 uur niks doe, is geen falen.
Op die manier ernaar kijken heeft mij zo erg geholpen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:05

Fleury schreef:
Ik ben zo depressief en heb elke dag flinke huilbuien omdat ik dood wil en niet meer weet hoe ik het uit kan houden.
Ik doe nog wel leuke dingen maar ze wegen niet meer op tegen het depressieve gevoel. Ik schaam me gewoon dat ik zoveel huil en dat komt dan echt zo van diep.
Komend weekend wordt het mooi weer en ga ik met een vriendin een paardenweekendje houden met ondertussen ook 4 proefjes en lekker buitenrijden. Daar heb ik zin in maar dat neemt niet weg dat ik nu elke dag zo enorm verdrietig ben. Wanneer houdt het nou eens op?

Bouw jij je medicatie in overleg af of op eigen initiatief?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:05

In overleg.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:10

Ik vind niet dat je je hoeft te schamen voor je tranen en verdriet maar dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Heb je naast het afbouwen van je medicatie enig idee waar het vandaan komt? Of is het er gewoon en moet je het daar dan maar mee doen? En kan de begeleiding van de kliniek je nog ergens mee op weg helpen?

Ik hoop dat er toch nog ergens een lichtpuntje tevoorschijn komt voor je.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:21

:(:) zo lastig om te lezen dat je je weer zo poedersuiker voelt! Kan je hier dan ook gelijk contact over opnemen met iemand die je begeleidt?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 17:00

:(:)

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 17:23

Meid wat lastig! Ik vind het echt heel erg voor je. Ik herken wat je zegt over dat je je verplicht voelt om je blij te voelen omdat je leuke dingen hebt, maar zo werkt het helaas niet. Als het zo zou zijn zouden er niet zoveel mensen in behandeling zijn voor depressie, dan plande gewoon iedereen een paar leuke uitjes. Hou dat in je achterhoofd, het mag er gewoon zijn

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 22:17

Fleury schreef:

Huilen helpt.
Vooral als je ook getroost wordt. :(:)
Rot, dat je je zo vreselijk voelt!
Citaat:

Och meis toch...
Schaamte is zo naar om te voelen...
Schaamte is zoiets als 'ik ben geen goed mens omdat ik huil'.
Rationeel gesproken (we hebben het over emoties)
'Wel sakkerloot nog aan toe, hoe heb ik het wel potverdorie nu dan toch?!?!?!
Wapenhandelaars zijn misschien geen goede mensen, of huurmoordenaars, of verkrachters - maar jij bent van een andere orde.'

Oftewel: meis, schaam je alsjeblieft niet als je moet huilen.
(Ik neem aan dat je geen pestkoppen in de buurt hebt.)
En dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik meen het van ganser harte.
Citaat:

Goed zo!
Probeer tussendoor te rusten, depressie is een rottige aandoening die gedijt op uitputting.
Maar het geeft ook tegenwicht.

En er komt heus een einde aan het verdriet. Dat kan 'nog even duren' - dat wel.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:35

Ja, het gaat heerlijk weer worden en ik heb vandaag een grondwerkles met Sully en daarna door naar Vera om haar alvast netjes te maken en knotjes te maken voor morgen.

Morgen om half 10 vertrekken mijn vader op de MTB en ik op Vera naar Heeze en daar komen we rond 12 uur aan. Dan heeft ze een uur waarin ze echt even rust heeft en gras kan eten in de schaduw en dan weer opzadelen en dan zijn mijn vriendin en ik als laatste 2 aan de beurt dus dan zal de uitslag ook niet lang op zich laten wachten. Dan stappen wij met z'n tweeën nog een km of 2 naar de overnachtingsplek waar de pony's in de wei kunnen en wij ook :D met de tent.
S'ochtends al vroeg eruit, pony's voeren, ontbijten, tent opruimen en dan weer 2 km terug stappen. Voor mij een goede warming up want ik moet al om half 11, dat is wel een fijne tijd op de dag dat het 25 graden wordt. Dan heb ik daar nog maar 10-15 min nodig en dan de proefjes. Mijn vriendin moet nu een uur later dus ik kan Vera weer helemaal afzadelen. Na de uitslagen weer opzadelen en dan gaan we met een kleine omweg over de hei bij Heeze samen met m'n vader en vriendin. Dat is echt prachtig! En als we dan de snelweg over zijn, wordt mijn vriendin en haar pony daar opgehaald met de trailer en mijn vader en ik rijden door naar stal. Het is ongeveer 16 km enkele reis maar Vera is vaak erg vlot dus in 2-2.5 uur zijn we wel weer terug en dan heeft ze d'r slobber wel verdiend, afspuiten, rollen in het zand en in de wei.

En dat allemaal zonder regen, ik hou van de zon :D

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 16:02

Klinkt als een druk weekend, maar wel leuk.
Geniet ervan, en succes met de westrijd. Ook voor je vriendin.
Maar het genieten is belangrijker dan de uitslag.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:39

Heel veel plezier het komende weekend en geniet van je wedstrijd met Vera… {:}

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 19:46

Dat klinkt als een fijn weekend! En dan ook nog mooi weer :)

Veel plezier.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:34

Hallo, mag ik bij jullie komen slapen?

Afbeelding

Stukje van mijn fijnste proef:

De terugweg:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het weekend was heel leuk en Vera was geweldig en liep weer zo fijn tijdens de proefjes! De fijnste was op zondag en daar kregen we 189.5 punten voor! <3 De andere ging iets minder maar alsnog 181! Dus 2 winstpunten rijker en met M1+3 sluiten wij onze carrière af :#
Als ze zo loopt denk ik, waarom zou ik stoppen, maar zo krijg ik haar thuis niet aan het lopen hoor! En ik train gewoon te weinig om M te rijden. Maar dan was dit wel een super afsluiter zeg!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:49

Proficiat met je punten!

Je zult wel helemaal kapot zijn na zo'n weekend? Of valt het mee? Jullie hadden prachtig weer en schitterende foto's om eraan terug te denken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:55

Wat goed!!! Toppers :D ziet er ook fijn en ontspannen uit. Kan je weer mooi in je zak steken.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:57

Het ziet eruit en klinkt als genieten! Heb je het zelf ook zo kunnen ervaren?
Gefeliciteerd met je winstpunten, slagroom op de taart :)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:04

Gefeliciteerd met je punten!

Het ziet er allemaal ontspannen uit.
Hopelijk heb je er ook echt van genoten.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:59

Wauw wat goed! En wat een waanzinnige foto die in die tent!

Hoe kijk je zelf terug op dit weekend?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:14

Moe, trots op Vera, verdrietig dat het de laatste keer was, blij met de winstpunten, en ik eindig nog een keer met trots op Vera want die was op alle vlakken lief, niet alleen bij de proefjes maar ook bij het wachten, bij de tent, bij de buitenrit (we kwamen in een wielerwedstrijd terecht! Allemaal toeterende motoren en toen de wielrenners. Die 10 voorop kon ze nog wel aan maar het peloton was best spannend zoef zoef maar ze bleef heel braaf!)
Het was een fijn weekend :) soms even een paar keer een dip maar ik genoot echt van Vera.