Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Conclusie , als borstvoeding gevende mams absoluut geen peren eten. Daar zit zoveel gif in, niet normaal.
Maxima_S schreef:En zijn vrouw maakte een prachtige video over hoe we er ook naar kunnen kijken, ook openbaar op haar fb. Voor mensen die zich interesseren in een ander geluid dan bangmakerij en verdeeldheid...
verootjoo schreef:Aangezien niemand in de toekomst kan kijken kan je natuurlijk nooit ‘bewijzen’ dat er nooit meer mazelen kunnen komen als iedereen zal vaccineren...
Imo nogal flauw om dat te vragen. En bewijs dat de vaccinatie veilig is, dat is er natuurlijk gewoon. Maar niemand kan met zekerheid zeggen dat je kind erna kritisch in het zkh terecht zal komen.
Er zijn, zoals bij élk medicijn, natuurlijk altijd bijwerkingen en er zijn ook altijd allergieën.
Sommige mensen gaan ook heel slecht op bepaalde antibiotica. Dat betekent niet dat die ab slecht zijn, maar dat sommigen er overgevoelig op reageren.
IMANDRA schreef:Maxima_S schreef:En zijn vrouw maakte een prachtige video over hoe we er ook naar kunnen kijken, ook openbaar op haar fb. Voor mensen die zich interesseren in een ander geluid dan bangmakerij en verdeeldheid...
Over humor gesproken, dit is wel hilarisch komend vanuit een anti-vaxxer. Ironisch ook vooral
bigone schreef:Ik heb al jaren geleden geroepen dat er van elke inwoner van dit land DNA opgeslagen moet worden maar chippen is nog veel beter, goed idee!!!
Maxima, fijn dat je iedereen vrij laat in wat zij willen maar besef je wel dat door alle mensen die vaccineren jouw kind en jullie beschermt worden?? Wanneer er maar genoeg mensen zoals jij komen dan valt die bescherming weg. En dan is het gebeurt met je autonomie want dan krijg je , en terecht, een verplichte vaccinatie.
Maxima_S schreef:IMANDRA schreef:Over humor gesproken, dit is wel hilarisch komend vanuit een anti-vaxxer. Ironisch ook vooral
Maar hier vergis je je. Ik ben niet bang voor wat anderen graag doen. Iedereen mag van mij vaccineren. Ik vind het wel van de zotten dat ik dat ook zou moeten doen omdat zij bang zijn van de ziekte.
Ik ben net zo min bang voor de ziekte als voor vaccineren zolang daar een eigen keus in is. Ik ben dus niet "anti-vaxx want ik vind dat iedereen dat zelf moet kunnen bepalen. Net als met roken, drinken, te hard rijden, medicijnen slikken, voedsel etc.
We kunnen al genoeg niet meer zelf en autonoom kiezen.
Blijkbaar vinden de pro-vaxxers dat er een gegronde reden is dit te verplichten (uit angst voor de ziekte).
Zouden jullie ook pro "verplicht chippen" van mensen zijn om de veiligheid van "ons allemaal" te kunnen garanderen?
Dat is voor mij net zo'n idioot idee.... en we kunnen erop wachten dat dit ingevoerd gaat worden. Want met al die rare mensen om ons heen is dat toch een logische vorm van "bescherming" en "veiligheid", zeker voor onze kinder toch? Dan worden we niet meer ziek en we raken niet meer zoek.
..... prima toch?.......
Of wordt het dan wel een ethisch vraagstuk?
Edward Snowden schreef:"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." "When you say, 'I have nothing to hide,' you're saying, 'I don't care about this right.'
Maxima_S schreef:Iedereen mag van mij vaccineren. Ik vind het wel van de zotten dat ik dat ook zou moeten doen omdat zij bang zijn van de ziekte.
Ik ben net zo min bang voor de ziekte als voor vaccineren zolang daar een eigen keus in is.
secricible schreef:mijn kind is belangrijker dan de volksgezondheid. Want who cares dat een ander kind kan sterven aan de mazelen? Mijn kind is vrolijk en gezond, die prematuurtjes of kinderen met een ziekte ofzo, not my problem.
Quellian schreef:secricible schreef:mijn kind is belangrijker dan de volksgezondheid. Want who cares dat een ander kind kan sterven aan de mazelen? Mijn kind is vrolijk en gezond, die prematuurtjes of kinderen met een ziekte ofzo, not my problem.
Maar hoe zit het dan met een kind met vaccinatieschade?
Ik las hier vanmorgen over een meneer Ruesink wiens zoon slecht heeft gelegen na een BMR vaccinatie en dan wordt hier in het topic gereageerd dat iets overhouden aan een vaccinatie een kwestie is van kansberekening en risico's inschatten. Waarom is het de ene kant op wel gerechtvaardigd en de andere kant op niet? Ben ik oprecht benieuwd naar.