Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 22:01

Zo vaak zien we het voorbij komen, spoedgeval door een ziekteverwekker die voorkomen had kunnen worden door simpelweg te vaccineren.. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat mensen zichzelf en anderen weloverwogen in gevaar willen brengen :n en dan laat ik me niet eens uit over de kosten die we dan moeten maken, want wij komen ook niet gratis savonds of op zondag terug.. Ik heb een hekel aan deze 'rage', gevaarlijk gewoon.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 22:58

bigone schreef:
Conclusie , als borstvoeding gevende mams absoluut geen peren eten. Daar zit zoveel gif in, niet normaal.

Ik wist het wel, ik wist het wel :j

Het is eindelijk bewezen dat je die peer-reviewed onderzoeken niet moet geloven, daar zit veel te veel gif in, niet normaal. Maxima_S heeft dus toch gelijk _/-\o_

Mars

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 23:02

En van peren kun je autisme krijgen, hep op Facebook gestaan :j

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:53

Haha, aan humor ontbreekt het jullie in elk geval niet. Ik heb veel gesprekken gevoerd met mensen die absoluut niet achter mijn keuzes staan. Het helpt me om in te zien dat ik blijkbaar een „andersoortige denkwijze“ heb waarbij ik niet alleen roep maar het ook doe omdat ik (en mijn allernaasten) ons hier het beste bij voelen. En ik/wij zouden niets wezenlijks meer doen als het niet goed voelt en is het zaak zo veel mogelijk angstvrij te zijn en lopende programma‘s ( ja die heeft iedereen min of meer) te tackelen.

Het fysieke leven is voor mij niet wat we „zijn“, het is een relevante ervaring, en dus is ook de dood niets om bang voor te zijn.

Ik houd wel erg van dit leven hoor ;-)

Naja....zoals gezegd, is het soms best eenzaam om zo te zijn maar, gelukkig voor mij, zijn er ook mensen die mij helemaal snappen.

Op fb is Frank Ruesink een ludieke actie begonnen om de politici te vragen naar het sluitende bewijs dat de bmr vaccinatie 100% veilig is (zijn 15 maanden oude zoon lag 2 dagen na de bmr kritisch in het zh) en dat de 95% dekkingsgraad bewezen zorgt voor nooit meer mazelen etc.

Hij schreef mooie ludieke brieven, zovht paul blokhuis op en schreef een zomer boek wat hij in den haag verdeelde.

Dit bewijs zou hij van Paul Blokhuis krijgen.... we wachten af :-)

En zijn vrouw maakte een prachtige video over hoe we er ook naar kunnen kijken, ook openbaar op haar fb. Voor mensen die zich interesseren in een ander geluid dan bangmakerij en verdeeldheid...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:33

Maxima_S schreef:
En zijn vrouw maakte een prachtige video over hoe we er ook naar kunnen kijken, ook openbaar op haar fb. Voor mensen die zich interesseren in een ander geluid dan bangmakerij en verdeeldheid...

Over humor gesproken, dit is wel hilarisch komend vanuit een anti-vaxxer :)). Ironisch ook vooral :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:38

Aangezien niemand in de toekomst kan kijken kan je natuurlijk nooit ‘bewijzen’ dat er nooit meer mazelen kunnen komen als iedereen zal vaccineren...
Imo nogal flauw om dat te vragen. En bewijs dat de vaccinatie veilig is, dat is er natuurlijk gewoon. Maar niemand kan met zekerheid zeggen dat je kind erna kritisch in het zkh terecht zal komen.
Er zijn, zoals bij élk medicijn, natuurlijk altijd bijwerkingen en er zijn ook altijd allergieën.
Sommige mensen gaan ook heel slecht op bepaalde antibiotica. Dat betekent niet dat die ab slecht zijn, maar dat sommigen er overgevoelig op reageren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:44

verootjoo schreef:
Aangezien niemand in de toekomst kan kijken kan je natuurlijk nooit ‘bewijzen’ dat er nooit meer mazelen kunnen komen als iedereen zal vaccineren...
Imo nogal flauw om dat te vragen. En bewijs dat de vaccinatie veilig is, dat is er natuurlijk gewoon. Maar niemand kan met zekerheid zeggen dat je kind erna kritisch in het zkh terecht zal komen.
Er zijn, zoals bij élk medicijn, natuurlijk altijd bijwerkingen en er zijn ook altijd allergieën.
Sommige mensen gaan ook heel slecht op bepaalde antibiotica. Dat betekent niet dat die ab slecht zijn, maar dat sommigen er overgevoelig op reageren.

Eens. Niks is 100% veilig. Bedoel, er zijn ook mensen met een waterallergie.. of allergisch voor hun eigen lichaamssappen...
Dat gezegd hebbende is de kans dat je iets overhoudt aan vaccinaties ontzettend klein.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:40

De wetenschap gaat ten onder aan zijn eigen succes. Het is juist verstandig om altijd een onzekerheidsmarge te houden, daarom spreekt men meestal niet in absoluten maar in risico's.
Niemand heeft ooit gezegd dat vaccins altijd 100% veilig zijn - juist dat wordt dan weer heel vaak aangehaald in dit topic, haha :) - wat we wel weten is dat (ernstige) bijwerkingen heel , heel zeldzaam zijn. En wat we ook weten is dat mazelenuitbraken vandaag de dag alleen voorkomen in gebieden met een lage dekkingsgraad. Maar dat zal wel toeval zijn, niet dan :))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:48

Wat mij nog steeds verbaasd is waarom alle (vooruit, de meeste) bewijzen van antivaxxers uit youtube filmpjes bestaan. En vrijwel nooit uit goed uiteen gezette artikelen inclusief goede bronvermelding.
Ik heb zo'n hekel aan youtube filmpjes, waar je nooit kan scannen waar je naar zit te kijken voor je tot het einde bent gekomen. Je kan zinnen niet op in je in laten werken, teruglezen.
Het stoort me echt mateloos :o

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 07:12

Omdat het op Facebook en YouTube staat. Dus is het waar. :j
Want anders moet je moeilijke stukken lezen. Of toegeven dat je er niet genoeg verstand van hebt om tegengas te geven.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:54

Waarom moet een vaccin eigenlijk 100% veilig zijn dan? Het doorstaan van een ziekte is zeker geen 100% veilig.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:07

Geen enkele medicatie is ooit 100% veilig inderdaad. De vraag is al eens door Stichting VaccinVrij gesteld: https://stichtingvaccinvrij.nl/wob/ . Het RIVM heef ze toen uitgenodigd op gesprek en gevraagd: Wanneer is een vaccin voor jullie veilig, naar wat voor onderzoeken zijn jullie op zoek? Daar kon de Stichting eigenlijk niet echt antwoord op geven. Ik zie trouwens dat er inmiddels is geupdate - de vraag "wanneer is het veilig" is niet beantwoord, wel heeft Stichting Vaccinvrij de onderzoeken laten beoordelen door "wetenschappers" en die concludeerden "niet veilig". Heel transparant.

Statistisch gezien is de kans iets over te houden aan 1 van de ziektes waartegen gevaccineerd is heel veel groter dan de kans iets over te houden aan een vaccinatie. Kwestie van kansberekening en risico's inschatten. Punt. Ik kies dan dus liever voor het laagste risico.

@Imandra - ironisch inderdaad, als we het over paniekzaaien en angst aanwakkeren hebben ;).

@rien10 of je leest gewoon 3 zinnen, concludeert daar iets uit wat niet klopt en gaat dat over internet lopen roeptoeteren als zijnde "De Waarheid".

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:29

Pfff snap echt niet dat er nog mensen voor arts of apotheker studeren Tmr001. Dat os zoooo 2018

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:11

IMANDRA schreef:
Maxima_S schreef:

Over humor gesproken, dit is wel hilarisch komend vanuit een anti-vaxxer :)). Ironisch ook vooral :')

Maar hier vergis je je. Ik ben niet bang voor wat anderen graag doen. Iedereen mag van mij vaccineren. Ik vind het wel van de zotten dat ik dat ook zou moeten doen omdat zij bang zijn van de ziekte.

Ik ben net zo min bang voor de ziekte als voor vaccineren zolang daar een eigen keus in is. Ik ben dus niet "anti-vaxx want ik vind dat iedereen dat zelf moet kunnen bepalen. Net als met roken, drinken, te hard rijden, medicijnen slikken, voedsel etc.

We kunnen al genoeg niet meer zelf en autonoom kiezen.

Blijkbaar vinden de pro-vaxxers dat er een gegronde reden is dit te verplichten (uit angst voor de ziekte).

Zouden jullie ook pro "verplicht chippen" van mensen zijn om de veiligheid van "ons allemaal" te kunnen garanderen?

Dat is voor mij net zo'n idioot idee.... en we kunnen erop wachten dat dit ingevoerd gaat worden. Want met al die rare mensen om ons heen is dat toch een logische vorm van "bescherming" en "veiligheid", zeker voor onze kinder toch? Dan worden we niet meer ziek en we raken niet meer zoek.

..... prima toch?.......

Of wordt het dan wel een ethisch vraagstuk?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:16

Over chippen,
Ja hoor. Liefst met gps signaal. Zouden een hoop strafzaken mee geholpen kunnen zijn ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:18

Ethisch vraagstuk? Weet ik veel. Maar wel off topic.
Net als plastic recycling, biologische voedingsmiddelen, vegetarisch eten en tweedehands kleding. En dan ben ik vast nog wat vergeten wat ik hier voorbij heb zien komen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:19

quera schreef:
Over chippen,
Ja hoor. Liefst met gps signaal. Zouden een hoop strafzaken mee geholpen kunnen zijn ;)

En schok mogelijkheid. “Blijf hier”! Nee? Bbbzzzxzzz _/-\o_

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:29

Ik heb al jaren geleden geroepen dat er van elke inwoner van dit land DNA opgeslagen moet worden maar chippen is nog veel beter, goed idee!!!
Maxima, fijn dat je iedereen vrij laat in wat zij willen maar besef je wel dat door alle mensen die vaccineren jouw kind en jullie beschermt worden?? Wanneer er maar genoeg mensen zoals jij komen dan valt die bescherming weg. En dan is het gebeurt met je autonomie want dan krijg je , en terecht, een verplichte vaccinatie.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:39

bigone schreef:
Ik heb al jaren geleden geroepen dat er van elke inwoner van dit land DNA opgeslagen moet worden maar chippen is nog veel beter, goed idee!!!
Maxima, fijn dat je iedereen vrij laat in wat zij willen maar besef je wel dat door alle mensen die vaccineren jouw kind en jullie beschermt worden?? Wanneer er maar genoeg mensen zoals jij komen dan valt die bescherming weg. En dan is het gebeurt met je autonomie want dan krijg je , en terecht, een verplichte vaccinatie.

Nogmaals, de bescherming is voor mijn gemoedsrust niet nodig. Ik zou er ook niet wakker van liggen als mijn kind of ikzelf mazelen of iets anders zouden krijgen.

Dat vele daar wel bang voor zijn hoef ik toch niet op te lossen?

En zo bereid als je bent om je eigen privacy op te geven en die van anderen te nemen, dat vind ik schokkend.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:42

#sarcasmeherkenneniseengave

En verder vind ik je bericht gewoon simpelweg egocentrisch. Maar ik postte al eerder de conclusie dat het antivaxxprobleem voortkomt uit egocentrisme: mijn kind is belangrijker dan de volksgezondheid. Want who cares dat een ander kind kan sterven aan de mazelen? Mijn kind is vrolijk en gezond, die prematuurtjes of kinderen met een ziekte ofzo, not my problem. Slaap lekker :Z

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:44

En het antwoord op het als je kind kanker krijgt en je hem/haar medische zorg wel of niet weigert beantwoord je ook vakkundig niet

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:46

Maxima_S schreef:
IMANDRA schreef:

Maar hier vergis je je. Ik ben niet bang voor wat anderen graag doen. Iedereen mag van mij vaccineren. Ik vind het wel van de zotten dat ik dat ook zou moeten doen omdat zij bang zijn van de ziekte.

Ik ben net zo min bang voor de ziekte als voor vaccineren zolang daar een eigen keus in is. Ik ben dus niet "anti-vaxx want ik vind dat iedereen dat zelf moet kunnen bepalen. Net als met roken, drinken, te hard rijden, medicijnen slikken, voedsel etc.

We kunnen al genoeg niet meer zelf en autonoom kiezen.

Blijkbaar vinden de pro-vaxxers dat er een gegronde reden is dit te verplichten (uit angst voor de ziekte).

Zouden jullie ook pro "verplicht chippen" van mensen zijn om de veiligheid van "ons allemaal" te kunnen garanderen?

Dat is voor mij net zo'n idioot idee.... en we kunnen erop wachten dat dit ingevoerd gaat worden. Want met al die rare mensen om ons heen is dat toch een logische vorm van "bescherming" en "veiligheid", zeker voor onze kinder toch? Dan worden we niet meer ziek en we raken niet meer zoek.

..... prima toch?.......

Of wordt het dan wel een ethisch vraagstuk?

Ik zeg nergens dat het bij pro-vaxxers niet gebeurd. Verschil is echter dat pro-vaxxers argumenten hebben die gebaseerd zijn op robuuste, betrouwbare data van o.a. wetenschappelijke onderzoeken, en anti-vaxxers niet.
Dat jij het prima vindt dat anderen vaccineren is natuurlijk top (ondanks dat je zo slecht geïnformeerd bent), maar het algemene geluid vanuit anti-vaxxers is dat vaccins zo slecht zijn/zo veel bijwerkingen hebben/niet werken/levenslange ernstige consequenties hebben/etc. Dat is natuurlijk gewoon bangmakerij zonder enige (goede!) onderbouwing.

Chippen is natuurlijk een heel ander verhaal. Zelfde met DNA opslaan.
Er zijn voor beide dingen argumenten voor en argumenten tegen en hoewel ik zeker ook de voordelen zie, vind ik de quote van Edward Snowden wel heel passend. Ik ben dus niet per se voor of tegen deze zaken.
Edward Snowden schreef:
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." "When you say, 'I have nothing to hide,' you're saying, 'I don't care about this right.'

Maar goed, dat is niet relevant voor dit topic imho.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:50

Maxima_S schreef:
Iedereen mag van mij vaccineren. Ik vind het wel van de zotten dat ik dat ook zou moeten doen omdat zij bang zijn van de ziekte.

Ik ben net zo min bang voor de ziekte als voor vaccineren zolang daar een eigen keus in is.

Mooi dat jij er niet bang voor bent.
En als die ziekte niet besmettelijk zou zijn, zou je van mij vooral je gang mogen gaan.

Het probleem is, nogmaals, dat je die keuze niet alleen maakt voor jezelf, maar ook voor kinderen die ofwel te jong of te kwetsbaar zijn om gevaccineerd te worden. Of iemand zoals Quera die kanker heeft, en zo een rotziekte er niet bij kan hebben, omdat mensen al heel erg ziek worden van chemo. En die mensen breng jij willens en wetens in gevaar, en daar heb ik een probleem mee. De wereld draait niet alleen om jou.

Ik vind dat net zo laakbaar als gaan rijden met drank op. Dat jij dan tegen een boom rijdt, vind ik stom, vind ik tragisch, maar is wel je eigen stomme schuld. Maar de mensen die je daarmee in gevaar brengt, hebben daar niet om gevraagd. Je nabestaanden hebben er ook niet om gevraagd. Of de nabestaanden van de mensen die je daarmee doodrijdt.

Ik vind dat 'eigen keuze' verhaal grote bullshit. Dat gaat alleen op, als je de gevolgen kunt beperken tot jezelf. Zolang je dat niet kunt, maak je de keuze ook voor anderen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:51

secricible schreef:
mijn kind is belangrijker dan de volksgezondheid. Want who cares dat een ander kind kan sterven aan de mazelen? Mijn kind is vrolijk en gezond, die prematuurtjes of kinderen met een ziekte ofzo, not my problem.

Maar hoe zit het dan met een kind met vaccinatieschade?
Ik las hier vanmorgen over een meneer Ruesink wiens zoon slecht heeft gelegen na een BMR vaccinatie en dan wordt hier in het topic gereageerd dat iets overhouden aan een vaccinatie een kwestie is van kansberekening en risico's inschatten. Waarom is het de ene kant op wel gerechtvaardigd en de andere kant op niet? Ben ik oprecht benieuwd naar.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:56

Quellian schreef:
secricible schreef:
mijn kind is belangrijker dan de volksgezondheid. Want who cares dat een ander kind kan sterven aan de mazelen? Mijn kind is vrolijk en gezond, die prematuurtjes of kinderen met een ziekte ofzo, not my problem.

Maar hoe zit het dan met een kind met vaccinatieschade?
Ik las hier vanmorgen over een meneer Ruesink wiens zoon slecht heeft gelegen na een BMR vaccinatie en dan wordt hier in het topic gereageerd dat iets overhouden aan een vaccinatie een kwestie is van kansberekening en risico's inschatten. Waarom is het de ene kant op wel gerechtvaardigd en de andere kant op niet? Ben ik oprecht benieuwd naar.

Ik heb ook slecht gelegen na een BMR vaccinatie en ook nog na de DKTP vaccinatie. Is een goed ding dat ik ziek geworden ben van een vaccin en niet van de onverdunde versie, want dat had ik niet overleefd.

Overigens ben ik daar eerder vrij uitgebreid op ingegaan. Permanente schade is er overigens niet, en bij mijn weten is dat hoogst zelden het geval. Vind ik nog altijd stukken beter dan permanent verlamd, onvruchtbaar of dood.