3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:35

Goed bezig Annikoe! +:)+ BBQ's zijn moeilijk he! Stokbrood is ook mijn grote valkuil. Zo lekker!

Hier gaat het langzaam, maar gestaag omlaag. Beter dan omhoog. :D

Mjetterd

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:47

Hier gisteren ook een bbq gehad. Maar heb het redelijk netjes gehouden.

Gevulde paprika meegenomen en veel bij de bbq gestaan zodat ik geen tijd had om teveel aan eten te denken.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:51

Imre schreef:
Goed bezig Annikoe! +:)+ BBQ's zijn moeilijk he! Stokbrood is ook mijn grote valkuil. Zo lekker!

Hier gaat het langzaam, maar gestaag omlaag. Beter dan omhoog. :D

Ja vooral met kruidenboter, ugh.. :')

Ik vind zelf gegrilde courgette heel lekker van de bbq. En mijn trainer kwam ook met de tip om een spiesje te maken van champignons, lijkt mij ook lekker! Dan heb je in ieder geval ook nog wat groente erbij.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:41

Hier ook bbq gehad, en inderdaad, dat stokbrood :9 en mn aardappelsalade was ook iets te goed gelukt, kon er niet vanaf blijven :')
En de wijntjes smaken ook net een beetje beter met dit weer.

Gisteren zat ik slecht in mn vel en heb ik ontzettend lopen snaaien. Gelukkig vandaag wel weer kunnen herpakken. Niet erg mager maar dat hoeft nu ook even niet zo.

O: weetabix chocolade met optimel vanilleyoghurt
T: paar aardbeien en stukjes peer
L: 2 volkorenwraps met kipfilet, beetje pesto, sla en tomaat
T: komkommer
A: quesadillas met gehakt, kaas, mais, paprika en ui, met beetje quacemole
B: sporten, al zal t wel tandje rustiger gaan ivm de hitte

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:12

Ik ben sinds vandaag het intermittent fasting aan het proberen. Ik ontbijt eigenlijk nooit en krijg meestal rond 11 uur een keer honger, dus dat uurtje kan ik nog wel volhouden. (ik wil het tijdschema 12.00 - 20.00 uur aanhouden)
Ik doe het vooral zodat ik niet ga late night snacken.

Zijn er bokkers die dit ook doen/geprobeerd hebben?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:37

Intermittent fasting zou ik nooit kunnen, maar lijkt mij wel interessant!

Mijn Charge 2 is dikke vriendjes met MFP, update constant en dan heeft mijn telefoon weer geen batterij meer :')

Hier was het weekend weer een beetj meh, vriend is vrijdag officieel afgestudeerd dus waren zijn ouders hier naartoe gevlogen om het te vieren. Super gezellig maar niet heel goed voor de lijn :=
Donderdag/Vrijdag/Zondag is alles eigenlijk wel <2000kcal gebleven, maar ben er zaterdag (mede door wat wijntjes) toch wel overheen gegaan.
Achja, hij studeerd maar een keer af :P
Ga vandaag even een balansdagje houden - mijn doel is 1680, dan zit ik precies op mijn BMR. Zal hier normaal gesproken overheen gaan, maar door dit weekend heb ik een lage grens wel even nodig. Heb nog steeds wat hoofdpijn van alle suikers, merk toch wel dat ik niet meer gewend ben om ongezond te eten.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 18:45

Ik ben er zaterdag mee begonnen. Ook 12.00-20.00u. Verder eet ik dus wel gewoon mijn 1700ckal per dag, dus grotere maaltijden per keer. Ik heb het drie jaar geleden ook al eens een tijdje gedaan en het is toen goed bevallen. Ik doe het vooral omdat ik anders de hele dag loop te snaaien. Nu beperk ik de tijd dat ik eet, dat vind heerlijk overzichtelijk.

Ik zit tot nu toe voor vandaag op 1526ckal dus mag er nog 200 bij eten voor 20.00u. Heb nog niet zoveel eiwitten gehad, dat wordt dus in ieder geval nog wat zuivel

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:00

Ik heb voorheen intermittent fasting gedaan en ik vond het eigenlijk wel fijn. Bij mij hielp het vooral omdat ik in de avond normaal veel eet.

Lijstje tot nu toe:

O: 2 spelt boterhammen met pindakaas
T: Bakje ananas
L: Bakje proteïne yoghurt en een zakje wortels
T: Whey Protein shake
A: 160 gr visvrije gamba's en een roerbak van courgetti, italiaanse groente en kruiden.

B: Werken van 07.00 - 15.30 en 35 min fietsen.

Totaal aantal calorieën: 1065

Ik heb heel veel moeite met het eten van genoeg calorieën als ik gezond probeer te eten. Ik kom er om de een of andere reden niet aan. Ik moet nu dus weer weet ik het wat gaan eten om iniedergeval aan mij BMR te komen.
Mijn lunch was ook erg weinig omdat ik op werk was en iets uit de winkel moest kiezen, maar wel graag wat gezonds wilde.
Heeft iemand toevallig tips? 1000 calorieën zijn natuurlijk absoluut niet gezond, zeker niet als je de hele dag bezig bent..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:21

Is al vaker gezegd hier, meer eten of meer calorierijke producten eten, zo simpel is het. Noten, avocado, olie etc zijn allemaal hoog in calorieën. Daarnaast, als het in je macro's past is er imo ook niets mis met wat "ongezonds" af en toe, zeker als je moeite hebt om aan je calorieën te komen.
Edit: en bijvoorbeeld ipv courgetti gewoon spaghetti, dat soort dingen. Er is niks mis met pasta, zeker niet in jouw lijstje.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:25

Vanmiddag heb ik mij schuldig gevoeld omdat ik een eierkoek heb gegeten, het klinkt heel stom, maar dat is voor mij echt een hele goede ontwikkeling *\o/*.

Mijn eetverslaving begint nu wat andere vormen aan te nemen, normaal had ik namelijk een halve zak chips op gegeten op een moment wanneer ik mijn beheersing kwijt was.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:18

Ben ik dan echt de enige die het eerder te lastig vind om niet te veel dan te weinig te eten? :+

Ik heb het sporten overgeslagen, is me echt te warm. In plaats daarvan een stevige wandeling gemaakt, was welff lekker. Daarna met gieters water lopen sjouwen (zwembadje moest leeg en vond het zonde dag zo leeg te kieperen en vervolgens de voortuin nog te gaan sproeien), dus aardig wat beweging gehad. Zit nu aan 15.000 stappen vandaag.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:09

Ik merk dat ik weer wat ben aangekomen en zit wat minder goed in mijn vel. Wat beter opletten dus!

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met zalm en abrikozenjam en een beker melk.
T: een appel en water.
L: drie boterhammen met kaas, sla en tomaatjes, appelstroop en abrikozenjam, water en een bekertje thee.
T: een courgette-banaanmuffin.
T: een mango.
A: wat overgebleven nacho's met vlees ed, wat tomaten, wat groenten ban de bbq, wat maistortillachips met quacamole (alles behalve chips zelfgemaakt)
T: water.
B: 70 minuten fietsen, 30 minuten dressuurles.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:17

Nee hoor Laura, ik vind ook lastig om niet teveel te eten. Te weinig gebeurt nooit :+

Van weekend even los gegaan. Had knallende koppijn en dat maakt dat mijn zelfbeheersing als sneeuw voor de zon verdwijnd. Maar nu weer fit. Dus vandaag lekker dagje gehad qua eten.

Vanavond eerste les kickboksen gehad. Zweten! Maar was erg leuk om te doen. Gaan we dus volhouden :D morgenavond, vrijdagochtend en zondagochtend gewoon sporten. En dan woensdagavond, vrijdagmorgen en zondagmorgen paardrijden. Heb ik mooi bezig weekje en zelfs nog 2 dagen niks te sporten.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:44

Leuk Linoleum, super toffe sport hè? Wat doen je precies? Sparren of op de zak?
Ik ga elke woensdagavond naar kickboksen, damesuur sparren met elkaar. Heel zwaar en uitputtend, maar ook zo veel voldoening na dat uurtje.

Heb eerder altijd op de zak gedaan maar vind dat wel echt een stuk minder leuk.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:08

Nee sparren in tweetallen. Geen idee of ze dat altijd doen, ben ook nog niet aan sporten geweest tijdens een kickboks training. We gaan gewoon nog tijdje proberen, gaan we achter komen!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:16

Annikoe schreef:
Het is weer bbq tijd :') in 1 week al 3 bbq's gehad, en dan al dat lekkere stokbrood... Dat is voor mij echt een valkuil!

Vandaag weer meting gehad in de sportschool en toch 0,8 kilo afgevallen t.o.v. de vorige meting!
Ik begin eindelijk weer langzaamaan gewicht te verliezen, zo blij mee *\o/*
Ik zit nu op 74,6 en ik begon met 79. Gelukkig zit ik nu dichter bij de 70 dan bij de 80 :D

Voor vandaag kan ik nog geen lijstje plaatsen, ik weet met zulk weer nooit goed wat we gaan eten.

Stokbrood is voor mij ook erg moeilijk! En dan met lekkere roomkaas/kruidenkaas. Mnom.. Daar kan ik haast niet vanaf blijven. Maar goed, het mag dan ook. Voor de rest eet ik best gezond op een BBQ, omdat ik een vega eet.

Vandaag lekkere rijst gehad met vega gehaktballetjes in zelfgemaakte ketjap saus. Nog nooit eerder gehad maar nom nom nom. Lekker wat ui er bij in, en wat gebakken groente. Heerlijk.

Ik vind het heel lastig om met dit warme weer goed avond te eten. Hebben jullie dat ook? Ik eet sowieso dan altijd laat, want met warmte vind ik warm eten echt meh.

Wat er dan wel weer goed ingaat zijn lekkere koude smoothies :Y)
_xrose schreef:
Ik heb voorheen intermittent fasting gedaan en ik vond het eigenlijk wel fijn. Bij mij hielp het vooral omdat ik in de avond normaal veel eet.

Lijstje tot nu toe:

O: 2 spelt boterhammen met pindakaas
T: Bakje ananas
L: Bakje proteïne yoghurt en een zakje wortels
T: Whey Protein shake
A: 160 gr visvrije gamba's en een roerbak van courgetti, italiaanse groente en kruiden.

B: Werken van 07.00 - 15.30 en 35 min fietsen.

Totaal aantal calorieën: 1065

Ik heb heel veel moeite met het eten van genoeg calorieën als ik gezond probeer te eten. Ik kom er om de een of andere reden niet aan. Ik moet nu dus weer weet ik het wat gaan eten om iniedergeval aan mij BMR te komen.
Mijn lunch was ook erg weinig omdat ik op werk was en iets uit de winkel moest kiezen, maar wel graag wat gezonds wilde.
Heeft iemand toevallig tips? 1000 calorieën zijn natuurlijk absoluut niet gezond, zeker niet als je de hele dag bezig bent..

Ik heb daar ook moeite mee hoor. Vind het heel lastig om idd op genoeg calorieën te komen. Meer eten heeft voor mij geen nut, als ik vol zit, dan zit ik vol.. Maar je kan nog steeds gezond en nog wel calorierijk eten. Laatste dagen ben ik simpele dingen toch wel gaan vervangen voor meer calorierijkere versies. Sowieso geen lights of magere dingen meer, want ik hoef juist niet minder calorieën, maar meer. Noten kreeg ik hier ook als tip, wat een goede is. Verder is avocado heel calorierijk. Kokosbrood is ook heel calorierijk. In 1 zo'n plakje zit heel wat, dus het is niet veel wat je hoeft te eten. Ipv zilvervliesrijst weer gewone witte rijst etc. Zulk soort dingen. Dus nog wel gezond, maar wel vol kcl. Ik moet er wel op letten, maar ik kom nu wel wat beter aan mijn minimum.

Dit is een korte lijst met calorierijke voedingsmiddelen. Staan ook ongezonde dingen tussen, maar ook genoeg gezonde dingen die je er tussen uit kan pikken. Zo heb je wat voorbeelden.

http://www.runinfo.nl/calorierijk.htm

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:31

linoleum schreef:
Nee sparren in tweetallen. Geen idee of ze dat altijd doen, ben ook nog niet aan sporten geweest tijdens een kickboks training. We gaan gewoon nog tijdje proberen, gaan we achter komen!

Aah leuk, sparren in tweetallen :D. Ik vond het heel verslavend, de eerste sport die mij heeft weten te boeien.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:06

Sinds 3 weken ben ik beginnen fitnessen en ook op mijn eten beginnen letten. Ik ga 3 maal per week sporten en daarnaast train ik mijn paard nog 4 a 5 tal sagen per week ongeveer 50 minuten.

Ik probeer gezonder te eten maar niet in die mate dat ik dieet. Ik eet nog de porties van voorheen, wel probeer ik mijn gerechten iets gezonder te maken.

Nu heb ik al 3 weken 's avonds zo een grote honger! Ik slaag er in van niet te snoepen maar net een banaan gegeten en ook dat stilt de honger niet.

De laatste maaltijd dat ik eet is rond 17u a 17u30.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Alvast bedankt voor de tips!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:13

Vanaf morgen maar eens lijstjes met eten bijhouden. Vandaag toch wel 1 van de hoogste cijfers van verbrandde kcal gehad sinds ik mijn Polar heb. 2066! Ben eens benieuwd hoeveel kcal ik eet wantheb er geen flauw idee van. Gaat dus zoiezo wel een beetje confronterend zijn :P

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:18

Ben erg benieuwd naar jouw lengte, gewicht en wat je doet op een dag!

Aangezien ik geen bijzonder dagje heb gehad en 2133 kcal verbrand heb. En dan heb ik uur kickboksen mijn horloge niet omgehad, aangezien ik anders m'n handschoenen niet aan kan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:20

Ik ben voor vier dagen in Rome en de vriendin waarmee ik ben heeft een fitbit. We hebben ongeveer hetzelfde postuur, gewicht en lengte. En we kwamen enorm dichtbij de 3000 kcal. Kwestie van je wekker om 4:45 zetten en de hele dag lopen. 19.499 stappen it is. :')
We zijn beiden rond de 1.80, en rond de 80 kilo. :P

Mag ik toch wel zeggen dat ik die cheesecake + pizza verdiend had. _O-

En de komende dagen gaan hetzelfde worden, veel wandelen in de volle zon met warm weer (33 graden). Dus heb vandaag maar mueslirepen, appels en nootjes gekocht om zo aan de kcal te komen voor tussendoor. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:58

Ik ben 1.88 en iets zwaarder dan 100 kilo en ik verbrand eigenlijk vrij makkelijk boven de 3000 kcal per dag. Nou komt daar wel bij dat ik een hartritmestoornis heb waardoor mijn hartslag in rust al heel hoog is, en ik heb dus het idee dat mijn Fitbit vaak een beetje overschat hoe actief ik nou echt ben omdat hij mijn hartslag in rust vaak oppikt als in beweging.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 00:29

Ik verbrand ook alleen meer dan 2000 calorieën met zo'n 3 kwartier zware krachttraining, cardio en veel lopen op 1 dag :+ Zelfs met mijn gemiddelde aantal stappen (rond de 15,000 want ik loop overal heen) maar zonder sport zit ik meestal net rond de 1900. Met sport zit ik gemiddeld rond de 2200, m'n max sinds ik m'n fitbit heb ligt rond de 2500.

Ik ben 1,63m en 53kg dus als Laurievc net zoiets weegt dan kan ik me dat lage verbruik dus helaas heel goed voorstellen :+

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:02

Ik lees steeds bij. Ivm drukte wilt reageren nog niet echt lukken haha

Gister op de weegschaal gestaan ben nu ongv 1 kg afgevallen en net 2 weken bezig met bewuster eten. Drink veel meer water enz

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:04

Eulogy schreef:
Ik verbrand ook alleen meer dan 2000 calorieën met zo'n 3 kwartier zware krachttraining, cardio en veel lopen op 1 dag :+ Zelfs met mijn gemiddelde aantal stappen (rond de 15,000 want ik loop overal heen) maar zonder sport zit ik meestal net rond de 1900. Met sport zit ik gemiddeld rond de 2200, m'n max sinds ik m'n fitbit heb ligt rond de 2500.

Ik ben 1,63m en 53kg dus als Laurievc net zoiets weegt dan kan ik me dat lage verbruik dus helaas heel goed voorstellen :+

Ik ben iets kleiner op hetzelfde gewicht, haha! Wat ik doe op een dag. Gemiddeld gezien 2 paarden (heb er 3 staan) rijden maar wil nu ook opnieuw starten met hardlopen :)