Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyKayleigh

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:46

Dat is al snel!
Waar word je geopereerd?

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:48

Ik wordt in leeuwarden.geopereerd...in de ochtend vroeg dus mag de avond van te voren daarheen.
Nu dus alles in werking zetten om straks 4/5 weken bij pa en moe te gaan wonen...ff ondersteunende hulp bij het pre dieet is wel fijn :+ en voor na de operatie met opnieuw opstarten...
Ik probeer mijn katten mentaal voor te bereiden :))

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:05

Dankjewel dames was al beetje bang van doe ik iets verkeerd

Voorderest gaat het wel echt super goed en voel me naast de vermoeidheid erg goed

Wil iedereen die nog moet erg veel succes de eerste dagen vond ik persoonlijk verschrikkelijk maar ik ben er zo blij mee dat ik het gedaan heb

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:32

Dag, iedereen

Hier een tijdje terug de screening gehad , en 2 mei het gesprek met de chirurg gehad.
Nu is het afwachten wanneer het MCL gaat bellen tot het DE big day is.
Enorm spannend allemaal.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:19

babet1991 schreef:
Dag, iedereen

Hier een tijdje terug de screening gehad , en 2 mei het gesprek met de chirurg gehad.
Nu is het afwachten wanneer het MCL gaat bellen tot het DE big day is.
Enorm spannend allemaal.

Ik zie in je profiel dat je zwanger bent? Of dat moet oude informatie zijn natuurlijk, maar als je zwanger bent, dan kan je voorlopig nog even wachten op je operatie...dat doen ze namelijk niet tijdens je zwangerschap lijkt me?

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:58

Wat spannend Kim, dat is echt al bijna!

Ik ben zojuist gebeld door de NOK. As dinsdag is de voorlichting en heb ik het gesprek met de chirurg. Daarna zullen we ingedeeld gaan worden bij het 6 weekse voortraject richting de operatie... dat gaat ook ineens snel! De assistente zij dat ze me de uitnodiging zou faxen :') :') Dus ik heb een beetje een idee van hoe oud ze is. In ieder geval wel de mail gehad hahahaha!

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:58

Hee kim,

nee hoor de kleine dame in kwestie is inmiddels alweer 4 jaar haha!

dus nu afwachten *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:28

babet1991 schreef:
Hee kim,

nee hoor de kleine dame in kwestie is inmiddels alweer 4 jaar haha!

dus nu afwachten *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Oohw, gelukkig! "Oud" nieuws dus hahaha.
Hopelijk gaat je traject wat vlotjes

Ik ben nu ongeveer een half jaar/7maand bezig incl dieet, gesprekken, screening, chirurggesprek en bijeenskomsten...gaat bij mij dus echt wel heel snel inderdaad.
Maar ben blij met de datum, volgend weekend naar mijn ouders toe en daar maar een paar weken vertoeven tot ongeveer 2 weken na de operatie

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:12

aa wat spannend kim, zet hem op!
Pre-dieet toch?

Ja hier van de week gebeld met de planner, die zei dat ik eerst ff langs anesthesie geweest moet zijn ,en erna de datum komt voor de operatie.
Maar dat ze wel vanaf 2 mei die 8/13 week aanhouden,,zijn verwachting is eind juli de operatie.

Heb 14 juni anesthesie,en de tweede voorlichting.(Ik had wel eerder anesthesie gekunt, maar dan had ik alle afspraken verdeeld over 3 x en moet er dik een uur voor reizen....dus dan nog maar iets langer geduld voor de datum.

Welke operatie ga jij voor kim?
Hier gekozen voor de gewone GBP , hoop dus ook dat dit lukt.Omdat ik vaak wel lees dat ze alsnog omgezet worden.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:31

Ik heb ook een "gewone" gbp...ik meende juist dat niet de gbp wordt omgezet maar de mini gbp...dus van mini gbp naar gewone gbp...

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:40

kim_1990 schreef:
Ik heb ook een "gewone" gbp...ik meende juist dat niet de gbp wordt omgezet maar de mini gbp...dus van mini gbp naar gewone gbp...

Ja dat bedoel ik ok ,en daarom koos ik ook voor de gewone ....

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:41

babet1991 schreef:
kim_1990 schreef:

Ja dat bedoel ik ok ,en daarom koos ik ook voor de gewone ....

Aaah zo...ja dat was ook 1 van de redenen waarom ik voor een gewone ga ipv mini

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:36

Ik heb zojuist de voorlichting gehad bij de NOK. Eigenlijk alle info al wel bekend, maar ook gesprekje met de chirurg gehad en vanaf maandag kan ik een afspraak gaan maken voor het preoperatief spreekuur.

Verder nog wat onthouden voor Maatje: de chirurg vertelde dat je gemiddeld de eerste 3 weken na de ingreep erg vermoeid bent, omdat je aan het herstellen bent van de operatie. Daarna vertelde hij dat mensen zo'n 3-6 maanden na de ingreep ook weer aangeven erg vermoeid te zijn, dit omdat ze op dat moment het hardst afvallen en dit ook weer veel energie vreet.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:09

Ik heb helaas geen groen licht gekregen, ik ga wel een voortraject doen en daarna weer terug naar de chirurg

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:15

ista schreef:
Ik heb zojuist de voorlichting gehad bij de NOK. Eigenlijk alle info al wel bekend, maar ook gesprekje met de chirurg gehad en vanaf maandag kan ik een afspraak gaan maken voor het preoperatief spreekuur.

Verder nog wat onthouden voor Maatje: de chirurg vertelde dat je gemiddeld de eerste 3 weken na de ingreep erg vermoeid bent, omdat je aan het herstellen bent van de operatie. Daarna vertelde hij dat mensen zo'n 3-6 maanden na de ingreep ook weer aangeven erg vermoeid te zijn, dit omdat ze op dat moment het hardst afvallen en dit ook weer veel energie vreet.

Dankjewel weet ik ook meer

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:42

Beetje stil in dit topic...
Mijn operatie komt steeds dichterbij...nog 8 dagen.
Ben nu bezig met het pre dieet...maar dat is wel verrekte moeilijk moet ik eerlijk bekennen :o
Mijn energielevel is echt beneden 0 gewoon...vorige week veel stress gehad met zoeken naar een nieuwe pensionstalling voor paardlief omdat daar waar hij stond dikke ellende is...dus vorige week wel zeker 12 verschillende pensionstallen bezocht en gister uiteindelijk verhuist...vandaag alle kasten en menwagen ophalen...hopelijk hou ik het vol met zo weinig energie...kan eigenlijk wel hele dag slapen :Z

Nouja, het is voor het goede doel...maar toch stiekem nog af en toe echt zin om even iets anders te eten dan eigenlijk mag van het pre dieet Y)(^)

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:02

Spannend Kim, nog iets meer dan een week! Kan me er nog weinig bij voorstellen, het predieet, maar hou je doel voor ogen... Daar doe je het uiteindelijk allemaal voor!

Wat een gedoe zo met je paard :( Hopelijk staat hij nu op een fijne plek.

Ik ben vanochtend gebeld door de NOK, ik ben ingedeeld in een groep *\o/* *\o/* We starten op 6 juli met de 6weekse voorbereiding. Daarna een periode van 8 weken waarin iedereen geopereerd wordt. Dat houdt dus in dat ik 12 oktober uiterlijk onder het mes ga..... Ineens heb ik een perspectief!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:03

Uiterlijk 12 oktober is ook al brst snel hoor! Succes met je voorbereidingen!

Mijn paard staat inmiddels op een heel leuk prive stalletje waar een heelnstuk minder geroddel en beschuldegingen zijn :D een stuk beter zo +:)+

Winferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:17

Kim,
Veel succes morgen!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:58

Thnx! Vanavond al naar het ziekenhuis :j ben benieuwd

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:19

Heel veel succes vandaag Kim! Hopelijk ben je snel aan de beurt en valt het je allemaal mee...

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:22

hee kim , hoe is het verlopen?

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:06

Zo, gisterochtend half 10 lag ik onder zeil hoor...pfff
Operatie is goed verlopen, hele dag zo'n beetje liggen slapen en in.de avond nog even met chirurg gepraat die de operatie uitgevoerd heeft...het blijkt een verstandige keuze te zijn geweest want er schijnt maar erg weinig ruimte in mijn buik te zitten waardoor ik zeker weten later leverproblemen had gekregen als ik dit traject niet had gedaan.
Ik ben net thuis...nog wel erg moe dus lig op bed nu...drinken gaat redelijk, vla kreeg ik helaas nog niet op...vooral heel erg moe en buikpijn nu uiteraard door de operatie en het gas wat er in mijn buik is gespoten...voel me echt nog heeuul erg bol...ze hebben in totaal 7 gaatjes moeten maken omdat ze er dus amper bij konden...
Nu lekker uitrusten, nog ff slapen, niet teveel doen en hopelijk snel wat aan de betere hand +:)+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:39

Beterschap! FIjn dat alles goed is gegaan! Nu je rust pakken en herstellen

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:51

Fijn dat het achter de rug is en je weer lekker thuis bent! Het ergste heb je gehad.... Hopelijk knap je gauw op!