Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:42

Kuggur schreef:
Hét ís bekend dat placebo's die geld kosten beter werken dan diegene gratis zijn.
Ik zou er uiteraard óók geen geld aan uitgeven, maar wij geloven niet in de nocebo (en de placebo) dus dat is irrelevant; het gaat hier om de mensen die wel in de noodzaak van ontstoring geloven...

Hoe werkt dat eigenlijk de andere kant op? Is het nocebo-effect kleiner als je er meer voor betaalt?

In dat geval zou je de moeilijke moeders extra kunnen laten betalen voor hun vaccinatie, zodat ze geloven dat ze een speciale, 'extra veilige' prik krijgen en later minder geld hoeven uit te geven aan ontstorende korreltjes.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:52

oomens schreef:
moeilijke moeders.

Serious? Moeilijk omdat mensen zich erin verdiepen?
Als jij nieuwe medicijnen moet gaan slikken, dan ga je je toch ook verdiepen in mogelijke bijwerkingen? Maakt jou dit een moeilijk mens? Nee, je bent dan kritisch en dat mág. Vind sommige uitspraken hier echt bizar... is het een wedstrijdje onderuit trappen of wat?

dromertje2

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:01

Ik doe dat persoonlijk niet met medicijnen, want als je mogelijke bijwerkingen leest, ben je eerder daar op gefoccused waardoor je ze ook rapper gaat krijgen of denkt te krijgen.
Als er bv misselijkheid staat, en je focussed daarop, dan heb je ook grotere kans dat je ook misselijk gaat worden. Maar dan eerder door de stress dan door het medicijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:06

Sinds ik diabetes kreeg als bijwerking op prednison (want ik was ook geen moeilijk mens), ben ik toch wel wat kritischer geworden. Niets mis mee.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:12

Quellian schreef:
Serious? Moeilijk omdat mensen zich erin verdiepen?

Nee, moeilijk omdat ze ieder verhaal van ouders op een complotsite voor waar aannemen omdat het tegendeel verzonnen zou zijn door 'Big Pharma', de Illuminati of de Bilderberggroep, en het vervolgens wel geloven als iemand ze zonder degelijke onderbouwing de noodzaak van tovermiddeltjes aanpraat.

Moeilijk omdat rationele argumenten door hen al bij voorbaat als invalide worden afgedaan als iemand met een tranentrekkend emotieverhaal ertegenin gaat.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:15

Quellian schreef:
Sinds ik diabetes kreeg als bijwerking op prednison (want ik was ook geen moeilijk mens), ben ik toch wel wat kritischer geworden. Niets mis mee.

En wie uit de 'reguliere' gezondheidszorg beweert dan dat (langdurig) gebruik van prednison níet heel vaak nare bijwerkingen geeft?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:18

Was bij mij binnen 2 weken :+ Maakt ook niet uit, maar ik ben sinds die tijd ook een moeilijk mens; ik lees bijsluiters of vraag wat ik kan verwachten, hou niet zo van verrassingen.

Maar goed, ik denk dat alles hier wel is gezegd. Voor beide partijen valt wat te zeggen, accepteer andermans keuze (want dan recht hebben mensen), gooi een pizza in de oven en geniet van je avond.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:22

Ik accepteer ieders mening en handelingen zolang ze andere mensen niet schaden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:26

Respect voor andermans besluit indien en zover dat acceptabel is. Zoals ik al op de vorige pagina schreef, aan iedere vrijheid zit ook een grens.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:27

dromertje2 schreef:

Dan leg je de lat wel erg laag.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:31

oomens schreef:
Nee, moeilijk omdat ze ieder verhaal van ouders op een complotsite voor waar aannemen omdat het tegendeel verzonnen zou zijn door 'Big Pharma', de Illuminati of de Bilderberggroep,

Alles is toch van de Rothschilds? >;)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:42

Ik vind dat je best kritisch mag zijn, en je eigen keuzes mag maken. Máár er zijn echt heel veel mensen die gewoon echt geen flauw idee hebben waar ze het over hebben, en zich een mening vormen op basis van spookverhalen. Ze noemen zich kritisch, maar dat heeft gewoon niets met kritisch zijn te maken, eerder met een gebrek daaraan. Dat vind ik dus echt levensgevaarlijk, letterlijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:50

Kuggur schreef:
dromertje2 schreef:

Dan leg je de lat wel erg laag.

....het is maar wat je verstaat onder schade doen.

De - volstrekt begrijpelijke - wens die hier wel eens geuit wordt :
"ik wil dat jij x doet, want als je dat niet doet kun je mij/ mijn kinderen mogelijk schade opleveren."

X is inenten, uiteraard.
Maar deze denkfiguur vind ik eerlijk gezegd loeizwaar.

("Ik wil dat iedereen de auto de deur uit doet, dat scheelt enorm veel ongelukken en het milieu vaart er wel bij" - geen kleine vraag of lage lat...)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:02

En toch vindt bijna iedereen het normaal dat als je je hond in pension wilt doen op vakantie of ermee wil trainen op de kynologenclub, je dan het paspoort met de inentingen moet overhandigen. Met je paard op pad of op op wedstrijd? Paspoort en geldige inentingen verplicht. Alss het om de gezondheid van mensen gaat, is het ineens een vrije keuze, best apart.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:14

Ja dat vind ik ook

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:16

Ik ook.
Het ging mij over de gemakzucht van Kuggur die zo maar even poneert dat de lat laag zou liggen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:00

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:01

Magrathea schreef:

Tsja. De dokter maakt zich niet druk. Hij zit in het vak en trekt zich er niks van aan. De vrouw met "loud voice" wil aandacht en zieltjes winnen. Wat haar lukt door haar optreden maar niet door de inhoud van haar verhaal.
Mijn korte samenvatting van het stukje ;-)

Het lijkt de politiek wel. Geert schreeuwt en hop, de schaapjes volgen....

Ik werkte in de pharma maar sinds een jaar werk ik in de food. En ik vond het opzienbarend om te zien dat de social media (foodbloggers enz) de trends bepalen. Als die bv maar hard genoeg roepen "gluten zijn slecht!" Gaan mensen dat volgen, ook al hebben ze geen intolerantie. Als die hippe bloggers dat zo stellig, zonder wetenschappelijke onderbouwing, roepen zal het waar zijn!?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 11:10

Tja, in alle kampen bij elk onderwerp heb je mensen er tussen zitten die om het hardste schreeuwen.
Of diegene nu wel of geen witte jas aan heeft bepaalt niet of die gelijk heeft :)

Vaak ligt de waarheid een beetje in het midden.

En is het verstandig je niet te laten leiden door de hardste schreeuwer of degene die er beter van wordt (en die weer anderen instrueert om te roepen dat *dit* het beste is) of door wat onze samenleving als "normaal" ziet.....maar gewoon je gezond verstand te gebruiken om zèlf een inschatting van de risico's te maken en vervolgens de keuze te maken die het best bij jouw eigen situatie past :)

Een ander mag daar lekker van vinden wat die wil maar het zou diegenen sieren om te begrijpen dat een andere keuze dan die van hen, echt niet meteen belachelijk is maar zeer weloverwogen kan zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:18

dat is wel leuk bedacht natuurlijk maar soms kan je zelf simpelweg de risicos niet inschatten omdat je er niet voor geleerd hebt..

of is bijv een medische studie zo nietszeggend dat iedereen die zich een beetje meent ingelezen te hebben, zijn eigen conclusies kan trekken? Dat zou de zorgkosten wel een stuk lager maken :j

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:44

Over ontstoren zeg ik "ja". Als je dat wil doen, ga je gang!
Maar om nou de volksgezondheid in gevaar te brengen, zeg ik "nee".

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 11:50

Bij zoiets als vaccineren is het de vraag wie wèl genoeg geleerd heeft en het gehele plaatje voldoende overziet om de risico's goed in te kunnen schatten :)

Als ouder die zich serieus in de mogelijke voordelen en mogelijke nadelen heeft verdiept en als geen ander alles weet van zijn eigen kind dat van invloed kan zijn op de keuze... ben je wellicht wel beter in staat om een goede inschatting van de risico's te maken dan de eerste de beste goedbedoelende witte jas die alleen maar "het is allemaal heus goed getest" ingestampt heeft gekregen :)

Je kan en mag niet voor een ander bepalen of die bepaalde risico's wel of niet goed in kan schatten.

En gelukkig kan de menigte nog steeds niet medische handelingen verplichten aan het individu *\o/*

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 12:11

pmarena schreef:
Bij zoiets als vaccineren is het de vraag wie wèl genoeg geleerd heeft en het gehele plaatje voldoende overziet om de risico's goed in te kunnen schatten :)

Als ouder die zich serieus in de mogelijke voordelen en mogelijke nadelen heeft verdiept en als geen ander alles weet van zijn eigen kind dat van invloed kan zijn op de keuze... ben je wellicht wel beter in staat om een goede inschatting van de risico's te maken dan de eerste de beste goedbedoelende witte jas die alleen maar "het is allemaal heus goed getest" ingestampt heeft gekregen :)

Je kan en mag niet voor een ander bepalen of die bepaalde risico's wel of niet goed in kan schatten.

En gelukkig kan de menigte nog steeds niet medische handelingen verplichten aan het individu *\o/*

"Als ouder die zich serieus in de mogelijke voordelen en mogelijke nadelen heeft verdiept en als geen ander alles weet van zijn eigen kind dat van invloed kan zijn op de keuze..."
Wow, overschat je jezelf nu niet een heeeeel klein beetje? Je weet er echt totaal niks van, je baseert je besluit op een gevoel wat je gekregen hebt na het lezen van wat "ervaringen" op internet. Alsof je daarmee in kunt schatten of je kind na een vaccinatie autist wordt...

Ik las van de week ook in de krant, dat een tekort aan iets (volgens mij een vitamine, ik weet het niet meer) tijdens de zwangerschap de kans op autisme zeer vergrootte. Maar geef jij de entingen maar mooi de schuld, daar voel je je het prettigst bij! Jou goed recht!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 12:13

:+

Ja hoor, je hebt helemaal gelijk, ik heb wat ervaringen op Facebook gelezen en wilde toen niet vaccineren omdat onze uk daarvan autistisch zou worden. Dat is echt exact de reden :')

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 12:14

pmarena schreef:
:+

Ja hoor, je hebt helemaal gelijk, ik heb wat ervaringen op Facebook gelezen en wilde toen niet vaccineren omdat onze uk daarvan autistisch zou worden. Dat is echt exact de reden :')

Waar worden anders informatie verspreidingen/voorzieningen gedaan? De media en internet toch?