Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:01

Mijn menstruatie is er niet korter of langer op geworden, dat klinkt me ook erg onlogisch eerlijk gezegd. Wel heb ik véél minder last van kramp en rugpijn, waardoor ik niet dagenlang eigenlijk alleen maar op de wc wil zitten of in bed liggen, maar gewoon kan functioneren.

Aria_zz

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 00:13

De krampen kan ik wel snappen. Had ik met mijn vorige cup ook minder, maar daar was de rand zachter van. Deze heeft een iets stevigere rand en daar kan het even moeilijk mee gaan.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:04

Nou mijn shark week is veranderd in een shark weekend met de cup: 2,5dag en dan is het echt wel voorbij :) Ik weet ook niet hoe het kan en waar het precies aan ligt. Maar ik ben tevreden ;)

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:06

Hier ook. Begint een halve dag eerder en is ruim een dag eerder klaar. Nauwelijks krampen en zelfs de hoofdpijn is veel minder :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:20

@RoosG, ik heb nu de mami toevallig. . Maar dat is meer omdat de diva en claricup in de caravan liggen... mijn hubbie heeft hem leeg geruimd en is mijn cups kennelijk niet tegen gekomen :x

Ik heb eigenlijk het idee dat de mami iets te wijd is waardoor hij niet goed uitgeklapt en daarom lekt.. de diva is me net iets te lang en zit niet altijd lekker.
De clari is redelijk ideaal maar die heeft geen grip randen dus die krijg ik er soms slecht uit :o
De Ali durf ik niet goed te gebruiken maar is ook zo slap dat hij amper opent.

Dusss... denk toch een meluna bestellen morgen :x

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:45

Heb juist iets fellere krampjes lijkt het. Maar verder helemaal tevreden, hele dag geen omkijken naar!

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:48

Ik meld me ook even :)

Ppfff die cups... leek me echt zo'n goed idee, maar ben het geroer nu al een beetje zat :D :+
Heb de meluna classic s gekocht van cute cotton, maar klapt op geen enkele manier open. Hebben meer mensen dat gehad?

Heel aardig advies en alles erbij gekregen, ben ondertussen origami-master-menstruatiecup-vouwen, maar er klapt niets uit, hij blijft gewoon volledig platgedrukt. Iemand nog ervaringstips?

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:09

Had ik ook. Andersom inbrengen met de vouw een andere kant op wil wel eens helpen. Ik wilde al een andere kopen een probeerde dit als laatste redmiddel. Problem solved *\o/*

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:30

Andersom inbrengen :')

Je bedoelt met vouw voor ipv achter of andersom? Hhhm, die ga ik even proberen :D Ik heb daar niet bewust op gelet eigenlijk.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:44

Het werkt bij mij ook nog wel om de cup weer naar beneden te trekken, tot net voordat hij eruit zou komen. Dan vult hij met lucht zodat hij grotendeels openklapt en kan ik m weer omhoog duwen en m daar verder laten openklappen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:53

Jup... of in de onderkant knijpen. En draai je hem rond??

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:03

Naar onder trekken heb ik geprobeerd, dan komt hij er gewoon weer uit. Ronddraaien probeer ik ook, maar hij zit gewoon volledig dubbelgeklapt, dus echt veel te draaien valt er niet. Hoe ik dat ding ook vouw, hij blijft gewoon volledig ingeklapt zitten -O-

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:31

Sanne, ik kan hem ook niet draaien oid, ik knijp in de onderkant en voel hem dan vanzelf openklappen.
En deze keer dus geen lekken gehad.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:18

Ik heb weer een mega lekdag :(
Heb de mami in want niets anders voor handen maar blijf erlangs lekken.
Meluna classic maat L besteld. Hoop dat hij morgen komt en nog meer dat dat wel helpt

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:29

Wat ook helpt om het uitklappen te versnellen/ verbeteren is zelf gaan ontspannen. Je voelt dat heel goed als je je vinger in je vagina hebt zitten om hem te draaien. Ik heb dat in het begin ook maar dan ga ik me bewust ontspannen en dan voel ik hem uitklappen. Beetje een vage omschrijving maar zo doe ik het en het helpt. Misschien helpt het jou ook.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:48

ik beweeg hem zo lichtjes naar beneden en boven en dan klapt de mijne altijd vrij vlug open.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:12

Meluna ontvangen. Lekker stevig maar minder groot in doorsnee dan de mami en net zo goed afsluitend als de meluna short hoop ik...
Keep you posted :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:00

Inmiddels mail contact gehad met Cute Cotton, maar daar ben ik niet echt veel wijzer van geworden. Wel info gehad, maar dat had ik ook al op de site gevonden.

Volgende ronde maar weer opnieuw proberen en er goed opletten dat het goed openklapt. Ik hoor dan wel een plop dus dat zou het niet moeten zijn...

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 07:37

Van de week een meluna shorty classic xl besteld. Het lijkt erop dat deze veel beter zit. Het lekt er niet meer langs. Dat is wel erg fijn!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:12

Ohw top, hopelijk dus nu de juiste gevonden!

Meer mensen die aan het proberen zijn? Hoe gaat het daar mee?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:40

Hier vandaag begonnen aan mn 2e menstruatie met de cup... ben benieuwd of ik er al handiger in ben

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:09

Ik heb net Mn eerste menstruatie er op zitten. Gelijk in het diepe gegooid want grote beurs openbaar toilet gebouw hoe pak je dat aan?! Ik vond mezelf heel slim met vochtig toilet papier wat ik bij me had. :D

Ik werd er al best snel wat handiger in maar vind het wel een gedoe en ik moest hem regelmatig legen. Dat is tijdens drukke beurs dag niet handig.
Ook kan ik er niet met Mn vingers langs heen dus ik moet hem aan steeltje er uit halen en ik kan hem niet uit klappen als hij niet in een keer goed zit.
Mensen nog tips??
Ik heb trouwens de lunette medium.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:11

Dat er niet langs kunnen met je vingers en er aan het steeltje uit halen heeft bij mij een maand of 4 gekost voordat het wel lukte, zo van de ene op de andere keer. Geen idee waar dat door komt, handigheid?

Moet je zo vaak legen dan? Normaal zou een keer of 2-3 per dag voldoende moeten zijn.

Niene: behalve de onhandigheid van het in en uit halen wel tevreden?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:31

Hier te vroeg gejuichd. Ik ben nogal verkouden en moet regelmatig hoesten en dan lekt het er ook weer langs. Niet erg handig dus. Word er een beetje tureluurs van.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:57

Is je cup dan wel stevig genoeg?
Ik heb behoorlijk stevige cup uit gezocht omdat ik goede bekkebodem spieren heb. Vraag me nu dus ook af of die sterk genoeg is.

Marlies heb hem nog zeker 5 geleegd misschien zelfs nog vaker niet elke keer nodig geweest denk ik maar gevoelsmatig wel.