Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 06:51

Judith ik kan me alleen maar aansluiten bij Lilith, ook ik vind de STR (Start To Run) app van Evy geweldig. Ik hoor er niks dan goeds over. Hardlopen met Evy heet de app.

Naast het hardlopen rijdt ik nog wel paard maar vanwege werk is dat maar 1-2x per week. Verder loop ik met de hond in het bos als ik thuis ben, meestal een uurtje op redelijk tempo. Wil misschien iets van krachttraining gaan doen maar ik ben er nog niet uit hoe ik dat precies wil en wat ik ermee wil bereiken.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 06:58

Hoihoi, ik kom me hier ook even melden :D Als mijn SE's klaar zijn volgende week wil ik ook gaan beginnen met hardlopen. Mijn conditie is echt om te huilen :')
Waar lopen jullie eigenlijk hard? In een bos/park of gewoon op straat?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:08

Ik wil ook weer beginnen.
1,5 jaar geleden was ik zo ver voor een halve marathon (training 18km in 1,5 uur).
Maar een jaar geleden brak ik mijn scheen- en kuitbeen. Ik heb toen DOOR het middelste van mijn scheenbeen een pin gekregen en bovenin en onderin schroeven.
Hierdoor kon ik niet meer hardlopen.
3 weken geleden is dit alles eruit gehaald en met gewoon lopen voelt het alweer veel beter.
Stiekem is mijn uiteindelijke doel weer 21km te kunnen in een nette tijd. Maar dit zal even duren. Ik begin eerst met 2-3km. En dan zie ik wel hoe het gaat.

Ik rij 3 paarden in de week (1 is van mezelf: 5-6xandere 2 3-4x).
En probeer nog 2x per week naar de sportschool te gaan voor kracht-, buik-en wat cardiotraining.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:20

Suikermeisje, wat heftig zeg! Zou zeker heel rustig opbouwen. Heb je wel groen licht van de artsen gekregen?

Vandaag ga ik met de hond in het Amsterdamse bos lopen. Overmorgen loop ik in Genève, ben daar nog niet eerder geweest dus hoop dat ik een beetje een leuk rondje kan lopen en dinsdag loop ik in Toulouse. In de buurt van het hotel ligt een hardlooppad die ik al eerder heb gedaan dus die ga ik nog een x doen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:45

Welkom nieuwe mensen!

Wat lekker om op zo veel verschillende plekken te komen NELLEKE.

Naast het hardlopen heb ik nog een eigen paard. Meneer is ondertussen 26 dus heel fanatiek zijn wij niet. Ik rijd hem 1 maal in de week en ik heb een meisje die hem door de week nog een keer doet. Verder heb ik drie kids dus een eigen fitness in huis.

Ik sluit me bij de anderen aan hardlopen met Evy is een superfijn schema om het netjes en rustig aan op te bouwen. De eerste lessen zul je misschien denken pffff kan wel langer en verder maar als je haar schema volgt is de kans op een blessure echt klein. Behalve het opbouwen van je conditie is het in het begin juist belangrijk dat je lijf rustig aan went aan belasting. Je spieren, pezen en gewrichten moeten wennen aan de extra belasting. Om die reden is het belangrijk om voorzichtig en rustig te beginnen. Iets spierpijn is niet erg, maar deze moet met 2 dgn weg zijn. Spierpijn in de zin van ik kan amper mijn bed uit komen is fout en dan moet je een stapje terug doen. De rustdagen zijn ook belangrijk, voel je toch ergens iets kun je beter een dag langer rusten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:58

Ik loop echt alleen maar qua sport. Niets anders ernaast. Ben al blij dat dit 3x per week lukt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:46

Fijn dat er nog mensen beginnen met hardlopen. Ook al is het niet mijn meest favo sport, ik sta toch altijd te trappelen om te kunnen melden of mijn conditie en snelheid betert (of niet :+ )

Hier naast het hardlopen, veel wandelen met de honden en paardrijden, al is die momenteel niet zo heel veel. Al moet ik zeggen dat het rijden van renpaarden een iets completere workout is dan "dressuren". Mijn benen voelen soms aan alsof ik op een trilplaat squads gedaan heb en ook mijn schouders zijn regelmatig stijf, buik en rugspieren niet meer nu ik terug vaker train.
Mss ooit terug gaan tennissen of squashen (af entoe frustraties weg meppen :D )

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:49

Nelleke: ja vorig jaar mocht het al maar dat ging niet door de pin die in mijn knie zat te wrikken.

Petitparis: gaaf renpaarden! Ik ben nu heel jaloers haha :P

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:06

Jemig wat was het weer benauwd net ^) 32,5 minuut gedaan over 5 km maar ben wel een paar keer gaan wandelen, ging kapot!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:08

Hier nog een nieuwe, na al eventjes dit topic een beetje meegelezen te hebben :)
Aantal jaar geleden al wel wat hardgelopen maar daarna er flink uitgelegen. Mijn chirurg zei 3 jaar geleden dat hardlopen nooit meer zou gaan lukken (gebroken enkel door val van mijn paard). Maar toch weer aan het proberen, vorig jaar een prachtige dochter gekregen maar dat zwangersschapsbuikje moet er toch echt af! Voordeel van hardlopen vind ik dat het niet zo heel veel tijd in beslag neemt. Ik heb goede schoenen gekocht en vanavond ga ik alweer les 7 van Evi lopen! Tot nu toe gaat het goed al doe ik het wel heel voorzichtig. Ook ik loop samen met mijn hond (een whippet, ze vindt dat ik maar in slakkentempo loop haha).

Ik hoop hier een beetje mee te kunnen kletsen en merk dat dit topic motiverend werkt :)

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:41

Ah top! Dan ga ik STR van evy proberen!
Jeetje suikermeisje wat heftig!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:03

Ik loop ook met Evy. Bevalt inderdaad erg goed! Wil ook nog wel eens een eerder lesje meepakken op een dag dat ik lief wil zijn voor mezelf, maar dus ook een keer 2 lessen achter elkaar zoals afgelopen dinsdag toen het zo goed voelde.
Naast 3 keer in de week hardlopen doe ik op woensdag aan ruiterfitheid (uurtje corespierentraining) en rijd ik 3 tot 5 keer in de week op mijn jonge paard (hij is 12, maar voor mij blijft ie mijn jonge paard zolang zijn moeder ook nog rondloopt). Mijn oudje mag lekker grasmaaien. <3

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:12

Ik doe naast het hardlopen 2x per week bootcamp, ontzettend leuk (en ook daar wordt regelmatig een stukje gelopen)
En ik rijd 2x per week paard.

Bootcamp / hardlopen valt bij mij in dezelfde categorie; daar moet altijd minstens een rustdag tussen zitten. Wat dat betreft gaat het niet echt snel qua hardlopen opbouwen, maar te hard van stapel lopen (letterlijk :+ ) lijkt me niet zo handig.
Paardrijden vind ik dusdanig anders dat dat wel best op tussendagen kan.

Ik heb het geluk dat ik 2 straten van het bos af zit, dus meestal ga ik het bos in.
Tenzij het donker is ('s avonds laat), dan blijf ik in het dorp (toch wel zo handig als je kunt zien waar je heen gaat namelijk ;) )
Laatst bijgewerkt door Oeska op 17-06-16 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:17

Suikermeisje jeetje zeg, ongeluk gehad?

Ik rij endurance (met paard) naast het hardlopen. Hoogste niveau, dus rij 3 a 4x per week ritten tussen de 1,5 en 4 uur. Dagafstanden op wedstrijden tot 160km. Dan voel ik vooral mijn bovenbenen, kuiten en schouders :+ met hardlopen dus ook nog geen spierpijn gehad, dat is meer conditioneel voor mij om winst in te behalen.

Als het even kan loop ik door de natuur. Bos, hei, zand, alles. Maar in de praktijk is het 1x per week rondje asfaltia (of deels bos) en 1x per week de natuur in. Soms lukt het om 3x te gaan.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:36

Hoi allemaal,

Welkom aan alle nieuwkomers!

@Djilna: Dat ziet er inderdaad uit als een fijn shirt van Decathlon! Daar moet ik ook eens gaan kijken. Zoek nog zonder mouwen.

@Marall: Goed bezig met lopen, krachttraining en voeding! Ik vind onverhard lopen ook fijner.

@Daan: Je loopt lekker hard!

@Suikermeisje: Oei scheen- en kuitbeen gebroken, wat pijnlijk!

@Mitxa: Inderdaad vind ik ook fijn van hardlopen dat het niet gek veel tijd kost en je kunt gaan wanneer je tijd hebt!

Ik word wel enthousiast van jullie ervaringen met Hardlopen met Evy. Ik heb voorheen de oude MP3 gebruikt. En gebruikte dan Strava om tijd en afstand bij te houden.
Ik moet ook echt leren om te beginnen met dribbelen en rust.

Maandag heb ik bootcamp gedaan en woensdag rondje hard gelopen. Echt nog in de opbouw met een keer wandelen tussendoor. Vandaag ben ik wel echt moe van laat naar bed gaan etc. Gaan jullie dan wel?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:50

Daarom ga ik vaak 's ochtends. Ik moet dan toch nog de hele dag. In de avond stort ik vaak ter aarde of probeer nog even op mijn paard te klauteren. Vind het echt knap van de mensen hier die zoveel tegelijk doen! Met 40 uur werk, huishouden, paard, hond, konijnen en nog een poging tot sociaal leven loop ik soms al helemaal over.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:53

Djilna een kennis van mij heeft voorheen ook dat niveau gereden. Dat moet zeker niet onderschat worden voor ruiter en paard!

Ongeluk.. Soort van. Was net klaar met paardrijden zwaai m'n been eroverheen en toen landde ik verkeerd en hoorde krak... Heel erg pijnlijk. Bespiering in dat been is ook minder dan andere been (compenseren door de pijn natuurlijk).

Vanavond weer naar de sportschool. Benen, kracht, buik en misschien nog wat cardio. Vanmorgen al m'n paard gereden en straks fietsend naar m'n werk. Dus kom wel aan m'n beweging :')

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:03

Gats wat een nare manier om je been te breken. Heel ongelukkig!

RoosvanBlue, herkenbaar. Geen huisdieren meer thuis, maar wel 40 urige baan (en 10 uur reistijd per week gemiddeld), paard, huishouden, enz.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:13

RoosvanBlue schreef:
Daarom ga ik vaak 's ochtends. Ik moet dan toch nog de hele dag. In de avond stort ik vaak ter aarde of probeer nog even op mijn paard te klauteren. Vind het echt knap van de mensen hier die zoveel tegelijk doen! Met 40 uur werk, huishouden, paard, hond, konijnen en nog een poging tot sociaal leven loop ik soms al helemaal over.

Dan ga je heel vroeg hardlopen? Is op zich ook wel een idee!

Ik vind het ook heel knap van de mensen die zoveel doen! Zeker als je dan ook nog endurance rijdt, daar gaat ook veel tijd in zitten.
Ik ben nu weer begonnen met af en toe een uurtje op de manege rijden, nadat ik mijn eigen paard verkocht heb. Misschien ooit weer een paard van een ander rijden, maar dan krijg je ook al snel met verwachtingen te maken.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:30

Net weer even een lekker rondje gelopen. Veel rustiger gestart dan de vorige keer. Zie ik ook gelijk terug in mijn tempo: 7,7km/u ipv 8. Volgende keer klein beetje extra gas geven. Voelde qua training wel heel fijn, kon aan het eind nog wel zo'n rondje. :+

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:38

RoosvanBlue schreef:
Welkom Lisitano! Gaaf om met je hond zo te lopen. Doet hij toch nog een beetje waar 'ie voor gemaakt is :j Heb je foto's?

Ja, we doen 's winters ook werk met de step maar helaas hebben we hier niet veel onverharde paden :( Canicross is dan iets gemakkelijker en het leuke is dat het voor mij ook heel goed is. Ik vind het lastig mezelf te dwingen echt te gaan, ik vertrek vroeg naar werk en kom pas laat terug.

Ik heb helaas geen foto's van ons in actie, wel van het monster zelf :D
Afbeelding

Ik ben overigens zelf gestart, zonder app. Maar ik ga toch maar voor Evy denk ik.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:54

Gave hond! Helemaal mijn type :) Al hou ik van nogal wat types :))

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:56

ZieT eruit als een fijn rondje nelleke.

Prachtige hond listiano.

Ik heb net een rondje gefietst met de honden. 13 km. Heerlijk.
straks weer werken en morgen met een vriendin een rondje hardlopen.

Dit zijn mijn monsters tijdens een canitrail op de veluwe

Afbeelding

En hier na een canicross training

Afbeelding

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:43

Mijn hondje trekt mij ook niet mee hoor, hij loopt gewoon lekker naast me mee. Ooit eens met de hond van kennissen gelopen, die trok je wel voort. Maar doordat mijn tempo daardoor net te hoog kwam had ik gelijk last van mn schenen. Hebben we maar niet meer gedaan dus.

Net weer lekker een rondje gelopen. Was vrij warm, maar toch mooi 6 kilometer in 40 minuten. Ben er blij mee.

Ik werk onregelmatig (eigen bedrijf) dus soms is het lastig plannen. De meeste afspraken zitten echter in de middag en avond, dus ik loop veel s ochtends.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:47

@ Horsii: ziet er gaaf uit zeg dat canicrossen!

@ Lisitano: Mooi monster hoor :) Wij hadden vroeger huskies. Geweldige honden, maar zou ze zelf niet kiezen. Heb nu zelf een lekker suffie. Geen jachtinstinct, lekker lui, heel wat anders, haha. Loopt jouw husky los? Dat is wel mooi als dat kan!

@ Nelleke: Lekker rondje! :)

@ Fabienne: Ja ik ga vrij vroeg. Maar heb ook flexibele werktijden dus hoef niet bizar vroeg eruit te zijn. Paard van een ander verzorgen/rijden komt inderdaad met verplichtingen. Ik heb een eigen paard maar ben daardoor juist veel vrijer in wanneer ik wel en niet ga, wat ik doe. Hoef aan niemand verantwoording af te leggen. Mijn bijrijdster heeft wel vaste dagen, en dan verwacht ik inderdaad wel dat ze gaat (al doe ik nooit moeilijk als ze niet kan of wil ruilen hoor).