Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:36

Hier gaat het heel goed, ik ben net wezen hardlopen en heb daarbij zo'n 450 calorieën verbrand *\o/*

DBiancaL

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:41

Lekker bezig [***]

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:53

Ik ben vanavond voor de 3e keer deze week naar bootcamp geweest (ma,di en dan vandaag).
Nu voel ik m'n kuiten wel aardig :') Maar verder voelt het zo goed *\o/*

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:51

Ik heb net m'n meting gehad. In 5,5 week ben ik 4,5 kilo kwijt en is mijn vetprecentage gedaald met 4.8%! Heel erg tevreden met het resultaat!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:54

Netjes Danique, mag je erg tevreden mee zijn!
Ik ontdanks mijn slippertje en hele onrustige weekenden op dit moment toch 0,4kg kwijt deze week dus gewoon wat ik wil (vooruit, 0.1 te weinig, komt gewoon door de droo van eergisteren :+ )
Voor nu bevalt het wel om in de weekenden lekker mee te kunnen doen en alleen "op te letten" en doordeweeks alles precies uit te rekenen en te plannen. Zou fijner zijn als de weekenden wat minder volgebouwd zijn met etentjes en bbqs, dan zou ik doordeweeks iets hoger in kcal kunnen zitten, maar voor nu is dit een prima balans.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:56

Bedankt!! Lastig van die gezellige weekenden, maar als het lukt is het goed, toch? Zomermaanden hebben dat toch meer dan wintermaanden.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:57

Danique07 schreef:
Ik heb net m'n meting gehad. In 5,5 week ben ik 4,5 kilo kwijt en is mijn vetprecentage gedaald met 4.8%! Heel erg tevreden met het resultaat!

Wat goed! :D Mag je trots op zijn!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:53

Netjes Danique!

Hier deze week weinig tijd, zin en motivatie om iets te doen.
Iets met slaap te kort..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:10

Wauw Danique! Wat ben je precies aan het doen voor die resultaten qua voeding en beweging?
Of heb je dat ergens in dit topic al verteld?

DbiancaL, wat rot zeg, maar als je langzaam weer begint krijgt je vast heel snel je kracht weer terug!

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:50

Wauw Danique wat knap!

En Diana, wat vervelend dat je ziek bent geweest, 't zit je niet echt mee. :(:)

Vanochtend heb ik een keuken weegschaal gekocht 8-) , hopelijk kan ik zo mijn voeding wat makkelijker bij houden.

Ik heb net weer lekker een uurtje schoolslag gedaan. Sinds eergisteren gebruik ik ook mfp, alleen heb het gevoel dat het niet helemaal klopt. De app zegt namelijk dat ik na een uur schoolslag, 700kc heb verbrand. Vind het zelf wel erg veel, dat zou beteken dat ik mijn hele ontbijt van vanochtend heb verbrand :j.

Hou houden jullie het kc verbanden van het sporten bij?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:56

Ik hou hetbwel bij maar niet via mfp. Heb een horloge dat meet dmv hartslag. En dan is het soms nog ontzettend onnauwkeurig. Ik doe er ook verder niks mee.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:07

Wat goed Danique!

Ik heb nu vakantie en dus lekker veel tijd om te sporten. Ik ga vanmiddag beginnen met een yoga work-out en als ik nog wat energie over heb een rondje hardlopen (helaas regent het).
Heb al heel de week mijn voeding niet meer bijgehouden, volgende week zijn mijn ouders op vakantie dus daarvoor ga ik even een strak eetschema opstellen. Ik zal hem met jullie delen :j

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:10

Ja ik zit al een tijdje op een plateau kwa gewicht. Dus ik hoop als ik even een tijdje alles bijhoud kwa voeding en beweging, dat ik er hopelijk voor bij ben :D

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:12

Iedereen goed bezig hier :D
Ik heb maandag 6,6 km hardgelopen en vandaag 10 km *\o/* Het was lekker nat buiten, ben door een plas gelopen van 30 m lang die over de hele breedte van het pad lag dus ik kon er niet omheen, was leuk :))
Eten gaat redelijk, wel hier en daar gesnoept en straks nog een cake maken voor mijn vriend zijn verjaardag dus dan mag ik wel even cheaten :o

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:09

Ik heb vandaag een half uurtje HIIT training gedaan (ipv yoga+hardlopen).

Ik heb vandaag t volgende gegeten:

O: Dubbel maisbrood met grillworst. Soya melk.
L: 1 geroosterd broodje met kaas en tomaten tapenade, 1 broodje met hageslag. Thee.
T: Multivitamine, augurk in casselerrib. 2 glazen water.
A: Ovenschotel van aardappel, prei, paprika en geraspte kaas. Dubbelvla met muesli
T: Thee en roze koek

Dit zijn zo'n 1750 calorieën

Mn macro's zijn vrij goed en mn vitamines ook. Ietwat weinig eiwitten, calcium en water.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:06

Bedankt allemaal!!
Ik track m'n voeding niet. Ik heb van m'n coach gehoord wat ik mag eten op welk moment en aan de hand daarvan plan ik iedere dag zelf in en bespreken we aan het eind van de dag hoe het is gegaan en wat ik bijvoorbeeld een andere keer beter kan doen.

Hieronder heb ik twee lijstjes van goede dagen. Bovenste was toen ik vrij was, onderste van op het werk:

Maandag 20-6
O: magere yoghurt 250g 25g granola 5g honing
Krachtschema daarna Whey
L: bolletje met 3 kipfiletplakjes
T: clean protein bar
D: 95g snitzel 98g zoete aardappel 205g rode kool
T: optimel kwark 250g

Dinsdag 21-6
Kayla legday week 5 + wheyshake
O: magere yoghurt 250g 25g granola 5g honing
L: 125g broccoli 75g kip
T: clean protein bar
D: 205g spinazie 100g zoete aardappel 105g kipfilet
T: optimel kwark 250g

Met sporten volg ik het Kayla Itsines programma en heb ik een krachtschema van m'n coach gekregen. Ik doe vaak 1 en soms 2x per week kracht en 3/4/5 keer per week een dag van het Kayla programma van de week waarin ik dan zit.

Allemaal niet zo strak als sommige, maar wel effectief en het volhouden ervan gaat ook goed! Het is fijn om te eten waar ik die dag zin in heb en wat past in het schema! Zo eet ik wat ik zelf lekker vind waardoor het voor mij beter vol te houden is zonder lekkere snacks etc!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:55

Hoi dames, mag ik me hier ook melden en komen meekletsen?

Ik ben al even een stille meelezer en vind dit topic ontzettend motiverend!

Ik zal me eventjes voorstellen :) Als kind en als puber was ik een echt dikkerdje. Uiteindelijk ben ik beginnen lijnen, wat uitmondde in een ES, waardoor ik nauwelijks nog durfde eten maar wel "skinny fat" was. Ik had geen gram spieren aan mijn lijf! Een aantal jaar geleden ben ik met de Jillian Michaels workouts begonnen, en ben ik met de hulp van Phor normaal en gezond beginnen eten *\o/* Ik zat lekker strak en sterk in mijn velletje, maar vorig jaar ben ik flink ziek geworden door klierkoorts wat heel lang heeft aangesleept. Dat heeft wel zijn gevolgen gehad voor mijn lichaam.

Inmiddels ben ik weer een pak energieker, en werk ik vol goede moed aan mijn persoonlijke heilige graal: het wegwerken van mijn flubberbuikje :P Ik eet zes dagen per week gezond en onder mijn verbruik (wat ik meet met een fitbit), en een dag per week houd ik een cheatdag. Ik sport gemiddeld zes dagen per week. Tijdens schoolmaanden is dat 3 a 4 keer per week ballet en thuisworkouts/tennis, nu in de vakantie doe ik:
- 4 dagen per week Body Revolution + KT voor mijn kuiten/enkels
- 1 dag per week boulderen
- 1 dag per week ballet

Ik probeer daarnaast een actieve levensstijl te hanteren door veel te wandelen in plaats van te reizen met het OV.

Het is mijn doel om zo'n kilo of vier te verliezen, maar als ik gewoon een sterker en strakker lichaam krijg, ben ik ook dubbel en dik tevreden *\o/*

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:20

Bhriseis schreef:
Hoi dames, mag ik me hier ook melden en komen meekletsen?

Ik ben al even een stille meelezer en vind dit topic ontzettend motiverend!

Ik zal me eventjes voorstellen :) Als kind en als puber was ik een echt dikkerdje. Uiteindelijk ben ik beginnen lijnen, wat uitmondde in een ES, waardoor ik nauwelijks nog durfde eten maar wel "skinny fat" was. Ik had geen gram spieren aan mijn lijf! Een aantal jaar geleden ben ik met de Jillian Michaels workouts begonnen, en ben ik met de hulp van Phor normaal en gezond beginnen eten *\o/* Ik zat lekker strak en sterk in mijn velletje, maar vorig jaar ben ik flink ziek geworden door klierkoorts wat heel lang heeft aangesleept. Dat heeft wel zijn gevolgen gehad voor mijn lichaam.

Inmiddels ben ik weer een pak energieker, en werk ik vol goede moed aan mijn persoonlijke heilige graal: het wegwerken van mijn flubberbuikje :P Ik eet zes dagen per week gezond en onder mijn verbruik (wat ik meet met een fitbit), en een dag per week houd ik een cheatdag. Ik sport gemiddeld zes dagen per week. Tijdens schoolmaanden is dat 3 a 4 keer per week ballet en thuisworkouts/tennis, nu in de vakantie doe ik:
- 4 dagen per week Body Revolution + KT voor mijn kuiten/enkels
- 1 dag per week boulderen
- 1 dag per week ballet

Ik probeer daarnaast een actieve levensstijl te hanteren door veel te wandelen in plaats van te reizen met het OV.

Het is mijn doel om zo'n kilo of vier te verliezen, maar als ik gewoon een sterker en strakker lichaam krijg, ben ik ook dubbel en dik tevreden *\o/*

Al heel goed bezig dus!! De meningen over een cheatday of cheatmeal zijn nogal verschillend, de 6 gezonde dagen zijn iig al heel goed! Wat eet je zoal op een gezonde dag? Hoeveel kg weeg je nu?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:49

Ik heb vanochtend m'n meting maar weer eens gedaan :) Het is niet de meest betrouwbare meetmanier dus ik houd er niet 100% aan vast, maar toch fijn om te zien.

Afbeelding

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:53

Netjes toch Thirs?

Ik moet dat ook weer eens doen maar mijn batterijen zijn leeg :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:17

Gaaf zo'n meting Course.

Hoezo Gribaldi, van je batterijen?

Danique, ik ben vegetariër dus eet standaard elke dag veel kwark (en zuivel op zich, want ik verdraag dat heel goed en mijn lichaam voelt zich daar fijn bij). Ik heb een tolerantie voor tarwe dus eet dit hoogstens 2 x per week, verder eet ik spelt. Ik ontbijt standaard met veel kwark (magere + vette, tegenwoordig met 15 g haver erbij). Op mijn werk eet ik een grote salade, bijna altijd met gekookte aardappelen. In de voormiddag en namiddag eet ik geen tussendoortjes, ik eet alleen nog een tussendoortje voor het sporten. Meestal eet ik gemiddeld 1 à 2 x fruit op een dag, en ik eet 's middags en 's avonds een berg groenten. Ik kook alles vers en gebruik nooit pakjes of zakjes. Qua 'zondigen' eet ik dagelijks Danio kwark bij mijn kwark (past perfect in mijn macro's), maar verder snoep ik nooit behalve op mijn cheatdag. Ik verlang er in feite echt niet naar. Ik weeg nu al zo'n drie jaar alles af (met tussenpauzes van niet wegen :P ). Mijn grootste valkuil is te weinig eten: ik dans inmiddels op semiprofessioneel niveau en verbrand 2 dagen +3000 kcal; als ik niet oplet eet ik standaard te weinig en blaas ik op als een malle.

Momenteel cut ik tussen de 10 en 20 % (afhankelijk van hoe ik me die dag voel) en houd ik 1 cheatdag. Mijn lijf reageert daar goed op, heb daar in het verleden heel goede resultaten mee geboekt en ik voel me er mentaal ook fijn bij. Met op verbruik eten behaalde ik een dikke maand ook resultaat, maar het mocht me wel iets sneller gaan. Plus op dagen van 3000 kcal eten voel ik me bij tijden een olifant die gaat openknappen :+

Ik meet 1.70 en weeg 66; als ik tussen de 62-64 weeg ben ik 100 % tevreden. Ik heb wel enorme quads en glutes van het dansen, alleen dus die stomme buikflubber wegkrijgen ~~}>

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:27

@courses wat handig zo'n meting, waar(mee) kan je dat doen?

@bhrisei Is kwark jouw cheat? Dat is nog een best nette cheat haha. Wat bedoel je met een cut op 10% of 20%?

Ik ben voor vandaag op zoek naar een bron van eiwitten. Ik weet dat dit in kip zit maar zijn er ook andere producten waar ik mijn eiwitten uit kan halen?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:31

Hihi nee IloveJip, ik eet dagelijks gewoon veel kwark om aan mijn eiwitten te komen. Kwark en cottage cheese zijn eiwitbronnen, maar als je even googelt op 'food that contains protein' kom je vast heel wat inspiratie tegen :)

Ik eet dagelijks tot 10-20 % van wat ik verbruik. Dus verbruik ik 2500 kcal, dan eet ik momenteel max. 2250.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:31

ILoveJip schreef:
@courses wat handig zo'n meting, waar(mee) kan je dat doen?

@bhrisei Is kwark jouw cheat? Dat is nog een best nette cheat haha. Wat bedoel je met een cut op 10% of 20%?

Ik ben voor vandaag op zoek naar een bron van eiwitten. Ik weet dat dit in kip zit maar zijn er ook andere producten waar ik mijn eiwitten uit kan halen?

Eiwit rijk voedsel:
https://www.salusi.nl/eiwitrijke-voedin ... k-voedsel/

Bij ons bij de Basic-Fit staat zo'n apparaat waar je dat zelf op kan doen! :) Heel handig. Ik doe het nu elke maand zodat ik m'n progress qua muscle kan tracken :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:38

Ik ben momenteel weer even op onderhoud aan het eten. Sinds ik borstvoeding geef is het bijna onmogelijk om tijdens het cutten controle te krijgen over de binges :=
Maar het is alsnog moeilijk! Cola light is m'n beste vriend :Y)