Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:57

Ik heb trouwens ook humus in huis, maar weet niet wat ik daar mee moet.. Hebben jullie ideeën?

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:08

Humus.. hmm ergens door?

Pfff cv is weer leeg en mis wat gereedschap dus vullen wil niet. Op strepen gestaan en morgen kijken ze erna , het is potverdomme 11 graden in huis argh

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:13

Hoi allemaal,

Ik heb even een tijdje niet meer gekeken in dit topic. Ben op reis geweest maar ga nu weer beginnen met gezond eten! :)

@ gribaldi, het duurde even maar ik ben sinds maandag ook begonnen met detox. Ik doe het frecious sport pakket. Ik neem in de ochtend een aloe vera of tarwegrasshot met water. Daarna een flesje met bijvoorbeeld appel, komkommer, bleekselderij, limoen, brandnetel, gember .. In 1 flesje zit 1 kg groente en fruit en het is 200 ml. Ik eet wel tussendoor zoals paprika, wortel en walnoten.

Wie gebruikt hier fatburn pillen? Ik ben van plan om die van de Body & fit shop te halen. In de ochtend neem je er één en voor het slapen één.

http://www.bodyenfitshop.nl/afslanken/a ... r-fatburn/

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:14

_sharonnn schreef:
Ik heb trouwens ook humus in huis, maar weet niet wat ik daar mee moet.. Hebben jullie ideeën?

Ik gebruik dat als dipsaus voor rauwe groente. Lekker met een stukje komkommer, paprika of tomaat.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:22

Mies schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb even een tijdje niet meer gekeken in dit topic. Ben op reis geweest maar ga nu weer beginnen met gezond eten! :)

@ gribaldi, het duurde even maar ik ben sinds maandag ook begonnen met detox. Ik doe het frecious sport pakket. Ik neem in de ochtend een aloe vera of tarwegrasshot met water. Daarna een flesje met bijvoorbeeld appel, komkommer, bleekselderij, limoen, brandnetel, gember .. In 1 flesje zit 1 kg groente en fruit en het is 200 ml. Ik eet wel tussendoor zoals paprika, wortel en walnoten.

Wie gebruikt hier fatburn pillen? Ik ben van plan om die van de Body & fit shop te halen. In de ochtend neem je er één en voor het slapen één.

Klinkt wel een beetje eng. Ben altijd bang bij gebruik van zoiets dat als je er mee stopt dat je lichaam ontregelt is en zelf geen vet meer verbrand oid. Anders zou ik het graag een keer proberen.

Vandaag lekker begonnen. Merk dat ik erg aan het snaaien ben dus eet maar wat meer tussendoortjes maar dan gezonde dingen. Het is niet eens dat ik trek heb maar dat ik gewoon iets te kauwen wil. Heb me maar gestort op mandarijntjes :) zit niet zoveel in en ben er toch tijdje mee bezig om de velletjes er af te krijgen. Begin toch weer elke dag op de weegschaal te staan...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:24

Mies schreef:
_sharonnn schreef:

Ik gebruik dat als dipsaus voor rauwe groente. Lekker met een stukje komkommer, paprika of tomaat.

Okee, het proberen waard dus! Dankjewel!

Ik ben 0,4 kwijt, misschien vocht, misschien niet, maar dit had ik even nodig *\o/*

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:26

Die heb ik van de zomer gebruikt Mies maar ik kon er niet zoveel van merken :P
Enige pillen waar ik wel verschil bij kan merken zijn de waterout pillen, maar die zijn niet bedoeld om continue te slikken en zorgen er verder ook alleen voor dat je niet zoveel vocht vast houd. (:

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:51

Wat is normaal per week om af te vallen bij gemiddelde beweging en gezond eten? Ongeveer 3 a 4x per week paardrijden en een zittend beroep. 's avonds wel 3 stallen afmesten en nog wat wandelen met de hond, maar meer ook niet. Ik ben nu precies 1 kg kwijt vergeleken met vorige week maandag.

Ik ga met eten goed vooruit, vorige week kon ik alleen maar denken... ik mag dit nog eten en dat en daarna niet meer, want dan ga ik over mijn doel heen. Nu deze week gaat het al iets meer automatisch en baal ik er niet meer van dat ik 's avonds geen koekje meer mag. Alleen met de naderende wintersport zit ik nog te dubben. We gingen altijd 's middags en 's avonds ergens eten en ondanks dat we gem. 50 km per dag skieen kwam ik 3 tot 4 kilo aan in 1 week. Toch maar zelf broodjes meenemen de piste op... -O-

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:57

Mies schreef:
Hoi allemaal,

Hoe bevalt het tot nu toe? Hij is wel duurder dan de Clean9 zie ik. Hoe gaat dit in zijn werk? O/L sapjes en dan avond eten normaal?

Fatburn doen volgens mij weinig...

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:01

Wat ben je streng voor jezelf Daantjuh. Ik mis in je lijstje nog een beetje het genieten. Ik ga ook over 1,5 week wintersporten maar dan wil ik genieten. Tuurlijk let ik wel een beetje op wat ik eet maar ik ga niet zelf bammetjes smeren om mijn kcal doel in de gaten te houden.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:06

Iedereen mag toch zelf weten wat ie doet? :)
Misschien werkt dat voor haar beter. Ik moet de touwtjes ook strak houden anders gaat het mis :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:26

Tuurlijk mag dat! Bedoelde het ook niet rot ofzo. Maar jeetje, zelfs op vakantie kcal gaan tellen en druk om maken hoe je dat moet doen met eten, dan ben je wel echt streng voor jezelf. Ik zeg niet dat het niet goed is maar vergeet niet ook te genieten. Eten moet ook leuk zijn en niet een nachtmerrie die je alleen maar dik maakt.
Iemand een stukje terug zei ook dat het een levenswijze moet worden het gezonde eten, niet een dieet. Diëten hou je op lange termijn toch niet vol.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:28

Ben het met vibabu eens!

Wintersport is wel een actieve vakantie, dus wellicht gewoon niet te veel drank nuttigen :P

Denk de touwtjes strak houden echt in je hoofd zit!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:40

SharonIndezz schreef:
Mijn lijstje

O: 2 beschuiten meerzaden met kersenjam en beetje magere yoghurt erop. + appel
T: sinaasappel.
L: wrap met kruidenkaas,zalm en sla en magere yoghurt met nootjesmix van lidl
T:/
A: brocoli courgettesoep met zalm

Aangepast 1376 kcal

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:41

Ben het met je eens vibabu, lijnen vind ik zo'n tijdelijk iets en dat hou je idd niet vol

Mies, ik ben niet bekend met de afslankpillen. Heb deze mezelf ook afgezworen.

Mijn knäckebröd met smeerkaas bij lunch is vervangen door meergranen pistolet (een lange) met het gekookte ei erop en een glas soya chocodrink toegevoegd. Kom ik qua kcal wat beter uit. En heb aardbeien gekocht voor extra tussendoor :9

Zonder de aardbeien zit ik vandaag op 1444 calorieën
Laatst bijgewerkt door Sherivey op 20-01-16 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:43

Gluhwein laten staan :P

Druk bezig in huis , voor geval dat ze morgen alle kachels af willen lopen. Beneden zo goed als klaar nu nog 4 kamers boven nog :') , ontbijt geen tijd voor gehad/genomen

Oh kachel boer is er al :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:55

Nou wil ik overigens niet zeggen dat ik me nu makkelijk laat gaan en makkelijk weer terugkom in een gezond patroon hoor. Ik hou op 'gewone' dagen t liefst zoveel mogelijk gezond aan. In het weekend heb ik 1 dag waarin ik savonds friet of pizza oid eet. Maar als we bijvoorbeeld voor mn vriend zn verjaardag volgende maand naar de japanner gaan, dan doe ik geen kcal invoeren. Zulke dingen moet ook een keer kunnen vind ik

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:59

Wat normaal is met afvallen (uitgaande van lange periode) is maximaal 0.5kg per week, maar het hangt wel af van waar je staat. Iemand die zwaar obees is mag best met 1kg per week afvallen, iemand die al laag in vetpercentage is zal niet snel 0.5kg/ week afvallen. Dus beetje een richtlijn.
Wat goed is na zo'n vakantie is om te realiseren dat het ook prima vocht kan zijn. Na mijn laatste vakantie was ik 5kg aangekomen in 2 weken, terwijl ik echt niet heel gek had gedaan: dagelijks een uur gezwommen, laat ontbijt dus geen lunch en 's avonds niet te gek met uit eten gaan.
Na een week was er alweer 2kg vanaf en 2 weken na de vakantie zat ik slechts 0,5kg hoger dan voor mijn vakantie. Dus niet meteen te streng voor jezelf zijn daarin, kies een wat lichtere lunch en ontbijt en 'bestel bijvoorbeeld extra groente ipv de standaard patat. Beweging zit wel goed daarnaast en ga thuis niet meteen op de weegschaal staan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:59

Oh lijst :

O:/
T : handje noten (tijdens stofzuigen , laat je vallen zuig je het gelijk op)
L : wrap met kliekje van roerbakgroente-shoarma en rijst , en wrap met smeerkaas

Nog een uur tot ik weg moet naar werk :oo , even kijken wat ik nog meer erin werken ga

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:00

Fatburn pillen heb ik een tijdje gebruikt, kan niet zeggen of t voor het afvallen echt heeft geholpen maar ik had wel meer energie. Resulteerde helaas ook in slapeloze nachten dus die gebruik ik niet meer. Laatst weer even aan gedacht maar doe het toch maar niet. Grootste bestanddeel wat helpt is cafeïne dus daar haak ik al af. Ik neem nu wel groene thee extract pillen, voor de stofwisseling.

O: 3 beschuitjes kipfilet, karnemelk, 300ml yoghurt
T: -
L: eiwitshake na workout
T: banaan mandarijnen
A: weer haasten ivm toets dus straks even naar de supermarkt.

Merk heel erg dat mn hongergevoel afneemt en ook de trek naar suiker! Super fijn want heb lang niet zo veel zin om te snaaien als eerst. Al gaat een blokje witte chocola er altijd wel in :~
Merk wel dat ik nog meer koolhydraten eet dan eiwitten en krijg de eiwitten niet helemaal omhoog.. hmm.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:06

gribaldi schreef:
Hoe bevalt het tot nu toe? Hij is wel duurder dan de Clean9 zie ik. Hoe gaat dit in zijn werk? O/L sapjes en dan avond eten normaal?

Fatburn doen volgens mij weinig...

Ik ben tot nu toe wel wat moe en tijdens de training maandagavond was ik wel duizelig (kickboksen).
Bij het ontbijt neem ik een sapje en tijdens de lunch. Tijdens de lunch eet ik wel een salade en 's avonds groente en vlees. Het is dus wel heel anders als de Clean9. De sappen zijn ingevroren en haal ik er dan in de ochtend uit. Ik hoef er dus niets meer aan te doen dus dat is wel fijn. Hoeveel eet jij nu dan tussendoor?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:07

vibabu schreef:
Tuurlijk mag dat! Bedoelde het ook niet rot ofzo. Maar jeetje, zelfs op vakantie kcal gaan tellen en druk om maken hoe je dat moet doen met eten, dan ben je wel echt streng voor jezelf. Ik zeg niet dat het niet goed is maar vergeet niet ook te genieten. Eten moet ook leuk zijn en niet een nachtmerrie die je alleen maar dik maakt.
Iemand een stukje terug zei ook dat het een levenswijze moet worden het gezonde eten, niet een dieet. Diëten hou je op lange termijn toch niet vol.

Ik ga ook niet tellen op vakantie hoor! Maar als ik mijn vakantie ga doen zoals vorig jaar dan plof ik uit mijn skibroek ben ik bang. En ik moet wel streng voor mijzelf zijn thuis, anders vreet ik zo elke avond een zak chips op en koekies. :') Kan mijzelf dan ook niet in houden om dan een klein bakje te pakken en dat op te eten. Dan maar helemaal niets.... Ik heb voor aankomende weken ook nog 3 etentjes, dan ga ik ook gewoon alles eten wat ik lekker vind. Wel met mezelf afgesproken dat ik niet zoals eerder mij helemaal vol ga vreten en buikpijn heb van het vele eten nadien.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:10

Ik ben deze week voor het laatst op stage, dus ik geef als afscheid een grote pot vol met crispy M&M's.
Zooo moeilijk om daarvan af te blijven.

Mijn lijstje (1500 kcal):
O: -
L: twee maisboterhammen, eentje met huttenkase, cherrytomaatjes, ketchup en rucola en eentje met kipfilet, curry en rucola
T: geroosterde kikkererwten (echt een aanrader, super krokant!)
T: 10 M&M's, cup-a-soup kip en 2 mandarijntjes, half stuk vezelrijke kwarktaart
A: 200 gram sperziebonen, rostirondjes en een gehakt cordon bleu

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:16

Mijn lijstje tot nu toe... Ik zit echt op iets van 62% koolhydraten, oeps :') Moet voor vanavond dus nog iets van vet of eiwit en laag in koolhydraten vinden... Het is sowieso een hele rare dag wat betreft eten maar er liggen veel dingen die op moeten thuis.

O: 2 crumpets met boter en raspberry conserve (van die jam met minder suiker)
L: 1 banaan, bakje Skyr met zo'n laagje vruchten (150gr) en een ciabatta zonder iets erop
A: kom courgettesoep met gerookte zalm

Ik zit hiermee sowieso nog maar op 956 calorieën dus er moet echt nog wel iets bij. Misschien een halve avocado en sla :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:16

Mijn lijstje vandaag:
O: 40 gram havermout, 125 ml halfvolle melk, 125 ml amandelmelk
T: 2 mandarijnen, 10 gram pure chocola, 1 jodenkoek :o
L: tosti (2 meergranen bh met een plak ham en een stuk kaas)
T: vezelrijke kwarktaart
A: zilvervliesrijst met een of ander prutje. Geloof dat het kip kerrie was (uit een pakje)

B: uur skiles

Iemand enig idee hoeveel kcal er in zo'n pakje zitten? Er staat altijd op voor 3-4 personen. Ik verdeel zo'n pakje altijd in 4 :)