CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:31

I like snatches <3 maar het is inderdaad geen makkelijke oefening.

Hier vandaag Karen gedaan. 7:34 min. Ik dacht toen ik er nog 20 moest dat ik hoorde 'nog 1 minuut!'' Dus ik ga gegeven, alles gegeven, was ik klaar, had ik een tijd van 7:34 :wow: ze hadden er een time cap van 10 minuten van gemaakt...

barbar

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:53

Netjes santigo

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:00

Super gedaan!

Wij hebben ook snatch geoefend vandaag! Ging best goed.

Wod was weer een wod from hell

21-15-9

Wallballs
Sumo dead lift
Box jumps
Push press
Burpees

Time cap 20 minuten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:10

Iemand hier ervaring met compex? Bij ons in de box is er een verkoper geweest. Wat een prijs voor het toestelletje.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:11

You go girls!!
Misschien is het mijn leeftijd hoor maar mijn lichaam wordt, ondanks de mobility oefeningen zo stijf!! Pfff
Wat ik ook voor oefening doe het gaat gepaard met pijn aan aanhechtingspunten .
Ik heb nog steeds de hoop dat het op gegeven moment over zal gaan.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:11

Skessa_ schreef:
Super gedaan!

Wij hebben ook snatch geoefend vandaag! Ging best goed.

Wod was weer een wod from hell

21-15-9

Wallballs
Sumo dead lift
Box jumps
Push press
Burpees

Time cap 20 minuten

Looove this wod

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:46

Ik vind hem ook leuk _O- helemaal kapot gaan, heerlijk.

Hier geen ervaring met compex...

Klinkt niet fijn willl65. Doe je al iets van ROMWOD’s ofzo? Daar hoor ik echt veel goeds over. Ook verder geen ervaring omdat ik zo hypermobiel ben als wat en dus giga flexibel

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:39

Nou kapot was ik inderdaad wel _O- _O- _O-

Het was ook super super benauwd gisteren, dus erg fijn voelde het allemaal niet! Maar ik was klaar in 17.31 :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:12

-Namiro- schreef:
Ik crossfit in Weert Santiago. Jij?

Na volgende week mag ik weer. Ontsteking in een spier door twee verschoven ribben, dus wil echt mijn rust nemen voordat ik weer ga beginnen..

die hadden open dag afgelopen zondag toch? kon helaas niet komen, had al afgesproken te gaan rijden..
Erwin geeft ook training bij ons

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:15

Gisteren weer geweest! Vanalles geoefend aan de ringen, maar moeilijk moeilijk. Zit helemaal onder de blauwe plekken ook >;)

Wod was 3 rounds for time

500m roeien
42 kettle bell swings
24 pull ups

Time cap was 20 minuten. Heb m niet gehaald, maar volgens mij niemand :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:20

hier deze week 1rm meetweek..

helaas had ik snachts van zondag op maandag wat beroerd gelegen en had ik iets last van mijn onderrug..

hierdoor net niet een pr kunnen zetten op shoulderpress, bleef gelijk op 35 kg

bij backsquat kwam ik uit op 75, ook evenaring. ik kwam gewoon niet lekker stabiel omhoog, beetje uit angst voor mijn rug die niet helemaal lekker zat

Bij deadlift kwam ik ook op een evenaring van mijn 1rm uit van 107.5, echter de laatste keer dat ik die deed heb ik zelf die pr verworpen omdat toen mijn techniek echt slecht was op het laatste gewicht.. dus ik heb die voor mijzelf op 105 laten staan, t laatste gewicht dat ik correct wist te trekken.

gek genoeg ging tijdens het deadliften mijn onderrug ineens minder zeer doen en hield zelfs helemaal op.. nergens meer last van.

laatste keer dat ik m als trio deed in de meetweek (was toen net 2 maanden bezig en ipv 69 kg, 76 kg), was mijn totaalscore 1.9 x maal mijn lichaamsgewicht...

dit keer met 217.5 kg in totaal en een lichaamsgewicht van 69, 3.17x mijn lichaamsgewicht..
aldus mijn trainer is dat respectabel voor een niet wedstrijd crossfitter..

behalve dat ik wel weet dat mijn deadlift wel aardig ok is, vind ik de andere twee nog niet echt grandioos, daar moet gewoon meer uit te halen zijn.. al is de speelruimte in shoulderpress natuurlijk niet heel groot.. daar valt niet de meeste winst te halen.. ik heb niet echt t idee dat ik 'sterk' ben met die gewichten.. misschien omdat ik pas sinds september bezig ben en pas opgevoerd heb naar tenminste 3x per week sinds december, of dat ik misschien mijzelf ernstig overschat in wat mogelijk is voor een vrouw die recreatief crossfit.. maar bij een goede score denk ik zelf toch meer richting 40 kg, 85 kg, 120 kg..

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:58

Primal had indd afgelopen zondag open dag Elena.

Jij bent goed bezig! :j
Ik mag nog niet.. nog steeds pijn. ;(

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:33

Ik was het topic kwijt.. :(
Ik dacht al wat zijn jullie stil :x

Hier na bijna 2.5 week pauze (combi van een dipje en overvolle lessen) van de week weer opgepakt.

Vanmorgen hadden we "Helen"....
3 rounds for time
400 m run
21 AKB swings
12 pull ups

Na zo'n pauze voelde dat ongeveer zo;

Afbeelding

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:38

love that picture haha

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:52

Herkenbaar ja _O-

Hier Hero week, oftewel helemaal kapot gaan :') gister the Lyon gehad, morgen ga ik weer. Red het vandaag helaas niet. Vorige week ook al Karen gedaan, had een tijd van 7:34 *D en daarvoor was een amrap burpees van 7 min... burpees....

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:21

elenaMM77 schreef:
behalve dat ik wel weet dat mijn deadlift wel aardig ok is, vind ik de andere twee nog niet echt grandioos, daar moet gewoon meer uit te halen zijn.. al is de speelruimte in shoulderpress natuurlijk niet heel groot.. daar valt niet de meeste winst te halen.. ik heb niet echt t idee dat ik 'sterk' ben met die gewichten.. misschien omdat ik pas sinds september bezig ben en pas opgevoerd heb naar tenminste 3x per week sinds december, of dat ik misschien mijzelf ernstig overschat in wat mogelijk is voor een vrouw die recreatief crossfit.. maar bij een goede score denk ik zelf toch meer richting 40 kg, 85 kg, 120 kg..

Die nummers zijn toch al héél erg netjes!?
Goed, als het je doel is om op wedstrijdniveau of richting regionals mee te draaien, dan ga je misschien inderdaad niet sterk genoeg zijn. Maar voor de gemiddelde sporter haal je na een half jaar trainen toch al wel heel mooie nummers! En voor jezelf is het ook gewoon beter om dat allemaal wat rustig op te bouwen. Gewoon zorgen dat je correct blijft trainen, correct blijft in je bewegingspatroon en dan gaan die cijfers gewoon blijven omhoog gaan :j.

Ik heb vorige week nog een keertje een PR gehad, 123kg deadlift *\o/*. Hij was ook echt nog easy en proper, maar 125kg kwam geen mimilimeter meer van de grond :').

@Santigo: Wij hebben vorige week ook de AMRAP van burpees gedaan! Hoeveel had je? Ik zat op 76, toch wel een stukje minder dan ik gehoopt had. Maar het waren burpees to target, en dan is er toch altijd net dat beetje meer moeite. Dag erna ook behoorlijk stijf in mijn kuiten hierdoor :Y), heb ik anders nooit met burpees!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:17

Netjes florenc! Ook die deadlift, ik trek nu 75kg, 5 reps. Burpees had ik er 93. We deden ze in duo’s, de ene burpees, de ander aanmoedigen, tellen en op de tijd letten. Ik hoorde nog 1 minuut en toen ben ik vol gas gegaan. Kon ff niet meer op mijn benen staan _O-

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:43

vanavond t technischere trio gehad:
overhead squat
clean
bankdrukken

overhead squat had ik nog maar 1x eerder gedaan.. en heb een beetje te weinig schoudermobiliteit, dus zodra mijn kont naar achteren ging, gingen mijn armen naar voren lol.. en wat weinig evenwicht..

overhead squat van 0 (vorige keer eigenlijk alleen wat techniek gedaan, geen 1 rm gezocht.. puur lege stang) naar 30

clean van 40 naar 45

bankdrukken van 46 naar 47.5..

totaal 122.5 kg.. score 1.77.

daar valt nog wel wat eer te behalen.
maar ik denk altijd maar, ik kan vast meer gewicht verplaatsen dan de gemiddelde veertigjarige vrouw lol.

wow lekker florence mooi deadlift getal.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:01

Mooie cijfers hoor Elena! Lekker bezig
Bankdrukken is echt iets waar ik verschrikkelijk slecht in ben... overhead squat vind ik stiekem heel leuk, maar daar heb ik een voordeeltje van hypermobiel zijn :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:16

Santigo_ schreef:
Mooie cijfers hoor Elena! Lekker bezig
Bankdrukken is echt iets waar ik verschrikkelijk slecht in ben... overhead squat vind ik stiekem heel leuk, maar daar heb ik een voordeeltje van hypermobiel zijn :D

hypermobiel is valsspelen.. ik kan mijn schouders helaas maar verrekte kort naar achteren draaien, gewoon weinig reikwijdte daarin..

mijn enkels daarentegen wel, ik kan half op de zijkant, zelfs een deel van de bovenkant van mijn voet lopen. (en duim tegen mijn arm aan).. maar daar waar je wat aan hebt, daar zit dan gewoon geen speling haha

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:25

Wauw wat zie ik hier al flinke gewichten voorbij komen!
Zo ver ben ik nog laaaang niet! Zondag de bear complex gedaan (weet niet of dat een bekende term is?)
Moest in ieder geval AMRAP in 25 min; 1 power clean, 1 front squat, 1 push press, 1 back squat, 1 push press doen. Eigenlijk met 30kg. Deed een buddy WOD, maar buddy gaf aan 25kg genoeg te vinden. Dus daarmee verder gewerkt en uiteindelijk 78 rondes gehaald (gezamenlijk). Vond ik toch wel een goede prestatie.

En laatste de front squats en push presses gedaan, op 40 en 35kg. En de Finisher moest op 25 en die ook op 25kg gedaan. Dus mijn eerste RX gehaald, haha hoe stom dat ik daar zo blij mee kan zijn. :P

Eergister gymnastics gedaan, 2de les met pull up/bar muscle-up progression. Mijn handen liggen alweer helemaal open. Vandaag komt tape binnen zodat ik volgende keer vanaf het begin kan tapen. En zo eens zoeken of ik misschien mijn leertjes nog heb van het turnen van vroeger! Anders toch maar bandjes aanschaffen. Baal ervan als ik niet alles kan geven/oefenen omdat handen dan zo pijn doen :(

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:06

Gisteren iets geoefend van kettlebell snatch ofzo :') En daarna dumbell snatch. Niet vaak gedaan nog, wel leuk een keer wat anders!

En het was WARM gisteren!!! pffff

De wod was:

5 rounds for time

30 wall balls
20 sit ups

Tijd was 15.18, binnen de tijd gehaald, dus ik was super blij :D Was wel echt dood door die hitte!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:49

Hi ladies, ik kom onder mn meeleessteen vandaag. Ben sinds zaterdag begonnen met crossfit... Nu 1 les fundamentals en 2 gewone lessen achter de rug and men..... I suck big time :+ . Ik deed hiervoor altijd krachttraining circuitjes maar mn rooster is veranderd waardoor ik nu voor werktijd moet. Ik vind het iig wel heel leuk en ben ondanks mn altijd prijkende laatste plaats toch best trots op mezelf dat ik het tot het einde vd training heb gered :Y).

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:27

Wij hadden gisteren ook weer een pittig wodje en we hebben geoefend met de Turkisch Get-up.
Die ging best lekker. Ik merk dat ik echt weer in kracht begin te groeien. Eerst gebruikte ik de 12kg kettlebel maar dat ging best makkelijk. Daarna overgegaan op de 16kg en dat ging ook prima! Had ik nog nooit gedaan met 16kg dus ik was blij verrast :D Voor de wod heb ik wel de 12kg gepakt overigens, 16kg is me nog iets te pittig in een wod.

De wod was een 12min AMRAP van:
6 BP - kettlebel DL (je maakt de BP tussen 2 kettlebels en als je opstaat pak je ze op en maak je gelijk een DL)
6 kettlebel snatches, 3 per arm
200m run
Rennen is echt zo niet mijn ding maar het ging nu best goed :p
Ik heb 4 rondes en 12 reps gehaald

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:08

Jullie gaan goed !!!
Ik heb van de week Jacky gedaan en een wod waar 2x 800 meter run bij zat...
eerste succesje behaald met kin naar stang.
Nog wel met groene elastiek maar is voor het eerst dat ik mijn kin er boven kreeg. Ook twee km roeien gedaan . Morgen chiropractor voor rug dus ook daar wordt aan gewerkt