[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:46

Net als met tattoos zetten vaak geadviseerd wordt om Sperti te gebruiken (aambeienzalf). Ik doe er gewoon uierzalf op en binnen een paar dagen geen last meer van. Vind Sperti ook erg stinken.

Anoniem

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:49

Uierzalf is echt niet het slimste wat je op een genezende tattoo of piercing kan smeren.. In uierzalf zit petroleum, zelfde stofje als in vaseline, waardoor je een laagje over de huid legt en er geen zuurstof meer bij kan komen. Daardoor geneest het nog veel minder snel en heb je een grotere kans op infecties.

Tegenwoordig wordt letterlijk overal Bepanthen aangeraden voor tattoos. Voor piercings lijkt dit me niet handig en ten tweede behoorlijk onnodig, je hoeft de huid rondom een piercing toch niet soepel te houden?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:39

Emmaa_ schreef:
Uierzalf is echt niet het slimste wat je op een genezende tattoo of piercing kan smeren.. In uierzalf zit petroleum, zelfde stofje als in vaseline, waardoor je een laagje over de huid legt en er geen zuurstof meer bij kan komen. Daardoor geneest het nog veel minder snel en heb je een grotere kans op infecties.

Tegenwoordig wordt letterlijk overal Bepanthen aangeraden voor tattoos. Voor piercings lijkt dit me niet handig en ten tweede behoorlijk onnodig, je hoeft de huid rondom een piercing toch niet soepel te houden?

Ik heb niet gezegd dat je dat op je piercing moet smeren hoor! Ik gaf als voorbeeld dat het net als met tattoos per mens verschilt wat je er al dan niet op smeert om het beter te laten genezen. Ik heb alle tattoos met uierzalf gedaan en dat is al aardig wat jaren geleden. Geen last van gehad (en - afkloppen - nog steeds niet).

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:24

Zo ik ben net terug uit Blanes en heb me daar ook nog ff laten prikken! :D

We liepen langs een piercing/ tattoo shop. Wij even piercings kijken. Toen zag mn zusje een prijskaartje hangen :') Die wilde al een poosje een 3e oorbel gaatje er bij. Ze wilde ze eerst laten schieten. Maar goed, toen gevraagd wat het kostte... Zal ik?? Ja doe nou maar, heb je leuk aandenken :))

Dus gaatjes er in. Ondertussen was ik natuurlijk al druk aan het twijfelen of ik ook nog wilde. Jaaaa eigenlijk wel, maar wat dan? (Ik heb nog wel een lijstje, maar ben nog aan het puzzelen over hoe en wat :') ).
Dus wij verder gelopen. Maar nog steeds aan het twijfelen........ En nog meer........ En weer in een spiegel kijken....... En nog meer......... Dus na een half uurtje ofzo toch maar besloten om terug te lopen naar de shop :') Ik heb er nog een lage helix bij laten zetten en helemaal blij mee!
Die man keek iet wat verbaasd toen die ons terug zag _O- Maar ik kreeg wel netjes gelijk 5 euro korting omdat mn zusje net al was geweest :D

Mennn die steek was ff flink gemeen zeg !! Deed veel zeerder als mn tragus :=

Zal zo ff een foto uploaden :)

Toen gevraagd wanneer ik staafje mocht wisselen. Na een paar dagen zei ze :wow:
Dus toen zei ik dat ze in Nederland zeiden dat ik mn tragus pas na 4 maanden mocht wisselen. Toen keek ze me aan of ik gek was geworden _O- _O- _O-
Daar zeggen ze gewoon, als er geen zwelling zit, het is niet rood, geen rare dingen en de pijn is weg mag er gewoon een ander staafje in :)

Staafje wat er nu in zit is echt MEEEEEEGA lang. Dus als de pijn van de week weg is, ga ik hem denk ik toch wel wisselen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:24

Apart he hoe anders het dan is ergens anders qua adviseren. Maar wel super leuk voor je!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:06

Ja ben er blij mee :D Idd heel bijzonder al die verschillende adviezen!

Trouwens in Spanje stikte het echt van de Septums! Heb er zo ontzettend veel mensen mee zien lopen! Hier zie je ze amper. Sowieso hebben heel veel mensen piercings daar!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:15

Skessa_ schreef:
Zo ik ben net terug uit Blanes en heb me daar ook nog ff laten prikken! :D

We liepen langs een piercing/ tattoo shop. Wij even piercings kijken. Toen zag mn zusje een prijskaartje hangen :') Die wilde al een poosje een 3e oorbel gaatje er bij. Ze wilde ze eerst laten schieten. Maar goed, toen gevraagd wat het kostte... Zal ik?? Ja doe nou maar, heb je leuk aandenken :))

Dus gaatjes er in. Ondertussen was ik natuurlijk al druk aan het twijfelen of ik ook nog wilde. Jaaaa eigenlijk wel, maar wat dan? (Ik heb nog wel een lijstje, maar ben nog aan het puzzelen over hoe en wat :') ).
Dus wij verder gelopen. Maar nog steeds aan het twijfelen........ En nog meer........ En weer in een spiegel kijken....... En nog meer......... Dus na een half uurtje ofzo toch maar besloten om terug te lopen naar de shop :') Ik heb er nog een lage helix bij laten zetten en helemaal blij mee!
Die man keek iet wat verbaasd toen die ons terug zag _O- Maar ik kreeg wel netjes gelijk 5 euro korting omdat mn zusje net al was geweest :D

Mennn die steek was ff flink gemeen zeg !! Deed veel zeerder als mn tragus :=

Zal zo ff een foto uploaden :)

Toen gevraagd wanneer ik staafje mocht wisselen. Na een paar dagen zei ze :wow:
Dus toen zei ik dat ze in Nederland zeiden dat ik mn tragus pas na 4 maanden mocht wisselen. Toen keek ze me aan of ik gek was geworden _O- _O- _O-
Daar zeggen ze gewoon, als er geen zwelling zit, het is niet rood, geen rare dingen en de pijn is weg mag er gewoon een ander staafje in :)

Staafje wat er nu in zit is echt MEEEEEEGA lang. Dus als de pijn van de week weg is, ga ik hem denk ik toch wel wisselen.

Mijn tragus heb ik ook na een week gewisseld, omdat er geen zwelling was en het staafje eigenlijk "te lang" werd. Het is per persoon verschillend. Heb er vanaf dag 1 al geen last van (afkloppen). Idem voor m'n helix en ic (die laatste was helemaal nodig, want er zat 16mm in en dat was behoorlijk irritant. Nu zit er een 8 of 9 mm in). Beetje sterilon erop en sindsdien geen last van (eveneens afkloppen). Misschien heb ik wel heel erg mazzel gehad. :D

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:51

Moet je trouwens echt 2 maanden wachten voordat je oorbellen mag veranderen (eerste gaatje, dus in oorlel) ? Vind t zo lang...

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:52

Ik heb tong en labret allebei na 2 weken laten wisselen. Tong had ik 18 mm en met de wissel 14 mm. Scheelde een hoop.
CH eigenlijk later pas omdat ik daar toen nog geen last van had, maar nu met een kortere is het wel fijner.
En labret na 2 weken een ringetje. Allemaal kreeg je de wissel via de piercingshop en dan krijg je de lange staafjes ook mee.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:52

Anniek22 schreef:
Moet je trouwens echt 2 maanden wachten voordat je oorbellen mag veranderen (eerste gaatje, dus in oorlel) ? Vind t zo lang...

Hier raden ze idd wel 6-8 weken aan. In Spanje zeggen ze al na een paar dagen zodra het geen pijn meer doet.

Ben overigens wel van mening dat zo min mogelijk het beste is voor verse piercings/gaatjes.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:19

Anniek22 schreef:

Na 1 à 2 weken, als het niet meer gevoelig is, dan kun je oorlel-oorbellen wel vervangen. Als je twijfelt, dan wacht je gewoon een maand. Wel de nieuwe oorbel eerst ontsmetten voordat je deze erin doet. ;)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:24

Afbeelding

Hier is tie dan :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:46

Ziet er goed uit!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:44

@Skessa_: Ik vind het top!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:47

Muhhh mijn helix begint ontzettend te jeuken, jammer dat ik er niet aan mag zitten :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:31

Leuk Skessa!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:31

Ik had laatst ee linker lippiercing gezet, maar ik heb er ook een rechts dus een snake-bite. Maar hij was in het begin al erg laag maar dacht dat het wel zal zijn door de zwelling. Maar de zwelling is nu al aardig weg en hij is ook wel iets hoger gegaan, maar ik heb nogsteeds het idee dat hij lager zit dan de andere. Mensen zeggen het zelf ook tegen me. Dus ik hoop nu dat als er een korter staafje in zit dat hij dan wel wat rechter zit, maar anders heb ik niet echt zin om met een scheve snake-bite te lopen. Hopen dat het nog bij trekt dus!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:36

Lijkt mij ook niet prettig, DozenPower. Je gezicht is toch het eerste waar men naar kijkt en elk nuance valt daarbij op. In het oor zou het minder opvallen dan in het gezicht zelf. Eventueel eruit halen, dicht laten groeien en opnieuw laten zetten (uiteraard kostenloos in overleg met de piercer)?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:32

Ja klopt was ik ook van plan. Ik ga hem toch maar eens binnenkort bellen. Want als mensen het zelfs zeggen dan moet hij dus echt wel scheef staan

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:34

Als andere mensen het zien dan zit hij denk ik behoorlijk scheef. Heb je een foto? Maar wat enorm balen zeg! Hoop dat je het met je piercer kan oplossen, want dit is natuurlijk geen stijl.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:36

Afbeelding

Zo zit hij nu

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:47

Jeetje ik snap dat je er van baalt. Het valt inderdaad wel op.
Ik hoop dat je eruit komt met je piercer. Ik kan niet begrijpen dat hij 'm zo scheef heeft gezet.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:50

Ja ik snap dat het scheef kan gaan maar zo scheef? Dat word ff goed overleggen met hem van wat we nu gaan doen, want zo loop ik liever niet rond haha!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:24

Ik begrijp dat ze het op het oog moeten doen. Maar hij zet met een stift toch eerst een stipje zodat hij kan zien of hij op gelijke hoogte zal gaan piercen?! Dus dan had hij echt moeten zien dat hij scheef zit lijkt mij.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:47

DozenPower schreef:
[ [url=m/wR5CEN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo zit hij nu

Vandaag nog bellen met de piercer (of langsgaan). Hoe langer je wacht, hoe meer je je gaat ergeren en de kans dat je nog langer moet wachten tot je hem opnieuw kunt zetten i.v.m. het dichtgroeien van de "verkeerd gezette". Deze zit - maar dat behoeft eigenlijk niet gezegd te worden - volledig scheef.