Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:25

Klopt. :j

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:53

Hoe gaat het nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 10:09

Ik heb even een dipje gehad waarin ik niet meer afval, maar nu gaat het er langzaam weer af.
Heb wel besloten mezelf niet langer bijna uit te hongeren, omdat ik mezelf weer in een depressie voelde zakken.
Dat is het me niet waard, dus ik heb er vrede mee dat het nu iets langzamer gaat. :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 10:52

Beter langazaam en stabiel dan snel en slecht in je vel toch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 10:53

Ja precies. :j

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:10

Nee echt uithongeren is ook niet goed. Ik merk zelf ( ben ook aan het afvallen) dat soms honger er wel bij komt kijken, maar dat is ook gewenning.
Ik doe het nu echt met die app waar ik het over had en wat vergelijkbaar is met voedingscentrum.nl. Het fijne eraan vind ik dat ik wel zelf kan bepalen wat ik eet, maar dat alles met mate moet en dat ik daardoor afwegingen moet maken. Bij mij gaat het nu heel snel nog, maar dat zal straks ook wel minder worden.

Vind jij het soms ook lastig dat je in sociale situaties soms "gedwongen" wordt om veel te eten? Nu in december is het helemaal lastig met etentjes van werk en natuurlijk het kerstdiner. Ik merk dat ik dit daarom nu wel minder leuk vind. Ik wil best uit eten, maar ik wil bijvoorbeeld geen 5 gangen diner naar binnen stouwen en als ik dat dan aangeef vind iedereen het onzin.. Je kan toch best een keer zondigen.. Dat maakt het soms wel lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:18

Op zich niet, maar ik eet sowieso zelden waar andere mensen bij zijn. :o
Met kerst gaan we 2 dagen gourmetten, dat klinkt slecht, maar valt op zich best mee als je weinig sauzen gebruikt en mager vlees.
Ik ben wel van mening dat een keer zondigen best mag en soms zelfs nodig is. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:46

Goed dat je naar jezelf luistert. Uithongeren heeft ook niets meer met diëten te maken en is alles behalve gezond. En je gezondheid is nou net iets wat zo belangrijk is. Depressief worden is wel het laatste wat je nodig hebt!
Gourmetten is helemaal niet zo slecht als het lijkt. Wij doen het zelf ook! Zie het niet als zondigen, maar jezelf iets toestaan waarvan je lichaam aan geeft dat het nodig is :j
Soms is loslaten juist goed, zodat je daarna weer beter de draad kunt oppakken.
Heb je nog wel begeleiding? (ook mentaal?).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:17

Klopt, en als je af en toe een cheatdag hebt, merk ik ook dat dat iets doet met het afvallen.
Eerst kwam ik dan zo 3 kilo aan, nu val ik er juist weer sneller door af.

Niet echt begeleiding, heb wel heel veel tips gekregen van bokker Phormicola waar ik veel aan heb.
En mijn vriend is een grote steun voor me, zowel fysiek als mentaal.

21 December gaan we voor het eerst in lange tijd samen uit eten (verlovingsdag) en aan de ene kant zie ik er tegen op, maar kijk er ook naar uit en probeer tegen mezelf te zeggen dat ik goed ben zoals ik ben, ook al heb ik nu dan extreem overgewicht.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:23

KoudbloedKim schreef:
dat ik goed ben zoals ik ben, ook al heb ik nu dan extreem overgewicht.

Heel goed, je leeft maar een keer hoor! En de ene keer ben je wat dikker, de andere keer wat dunner. Het is nu de tijd om te shinen, je mag nooit later spijt hebben van de dingen die je niet gedaan hebt. En er is NOOIT een reden om jezelf weg te cijferen of te verstoppen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het vanzelf stabiliseert als je hormonen dat ook doen en ik kan het weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:33

Ik heb het idee dat dat nu ook al echt gebeurt. :j

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:49

Ja en als je dan gewoon tevreden bent, veel lacht, positief blijft en vertrouwen houdt in je lichaam komt het echt goed :-).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:25

Ja, dat hoop ik maar. :)

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:21

Nu ga ik iets zeggen wat me misschien niet populair maakt. Maar alleen positief denken en vertrouwen hebben is toch niet genoeg? Het helpt zeker, maar afvallen is ook wel echt hard werken. Af en toe smokkelen is prima, maar ook smokkelen moet dan wel met mate. Gourmetten is prima, maar weeg dan al wel je eten af en leg klaar dat je mag eten. Zo kun je ook genieten, zonder dat je te veel eet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:24

Positief denken is stap 1. Je kan nog zo hard werken maar als jij in een negatieve mindset zit gaat niks werken. Als jij niet goed in je vel zit ga je ook niet afvallen. En verder is het hard werken maar voor iedereen is dat anders, de een heeft meer behoefte aan dit en de ander aan dit en je kan niet voor een ander bepalen wat de juiste manier is. Ik denk dat Tineke heel goed bezig is, zeker omdat er volgens mij bij haar nog meer dingen spelen dan simpelweg afvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:04

Ik weeg bij wijze van spreken 24/7 mijn eten af en 1 dag in de week niet. :)
Dat betekent niet dat ik dan alles vreet wat los en vast zit.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:14

Depressieve gevoelens kunnen ook door een vitaminen en mineralen tekort en minder vitamine D.

Lekker gourmetten ts!
Vis, groente, champignons. Genoeg keuze :D

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:19

Ik denk uiteindelijk dat afvallen bij iedereen op hetzelfde neerkomt. Maar uiteraard is de manier waarop voor iedereen anders. Positief denken helpt om het vol te houden, maar het is niet zo dat je lichaam harder vet verbrandt omdat je positief aan het denken bent.

Ik denk ook dat je heel goed bezig bent hoor Koudbloedkim. Ik had alleen wel een beetje het gevoel dat je het misschien opgeeft ( of ontmoedigd bent?), ook omdat je eerst heel actief in je onderschrift bijhield hoeveel je was afgevallen en dat nu niet meer doet. Maar misschien heb ik dat helemaal verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:27

Ik geef zeker niet op. :)
Eerder in het topic heb ik uitgelegd waarom ik voor de langzamere weg heb gekozen en daar sta ik nog steeds achter.
Voor mezelf heb ik nu kleinere doelen gesteld, dus in plaats van elke week 3 á 4 kilo afvallen, ben ik nu ook blij met een halve kilo. :)

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:39

Oh maar dat is toch ook helemaal goed! Dat vind ik ook zeker niet opgeven :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:48

Caatje87 schreef:
Nu ga ik iets zeggen wat me misschien niet populair maakt. Maar alleen positief denken en vertrouwen hebben is toch niet genoeg? Het helpt zeker, maar afvallen is ook wel echt hard werken. Af en toe smokkelen is prima, maar ook smokkelen moet dan wel met mate. Gourmetten is prima, maar weeg dan al wel je eten af en leg klaar dat je mag eten. Zo kun je ook genieten, zonder dat je te veel eet.

Niemand zegt ook dat dat genoeg is ,
Maar wel dat het onmisbaar is dat is iets heel ander als dat die twee dingen genoeg zijn.

Zonder die twee word het al snel trekken aan een dood paard. Met die die twee hou je het lange termijn een stuk beter vol :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:05

Ik denk dat er een aantal mensen niet in de gaten hebben wat een verstoorde hormoonhuishouding kan doen.......... En wat er gebeurt als het eindelijk weer in balans komt.

Ik weet het wel en daarom zeg ik dat je geduld moet hebben :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 00:29

Inderdaad, als ik dit van tevoren had geweten...

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:14

En hoe gaat het nu TS? Feestdagen overleefd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:50

Ja, feestdagen goed overleefd. :j
Mijn gewicht blijft redelijk stabiel.