Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:53

Succes!!

Hier druk weekje..
Maandag: proefles sryledansen
Dinsdag: paaldansen
Woensdag: fitness; lowerbody
Donderdag: fitness; upperbody
Vrijdag: fitness; losse body en zumba
Zaterdag paardrijden
Zondag: rust

Moet wel echt MN voeding in garen houden.. Zit niet vaak genoeg op echt 2700 kcal

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:57

Wow gianti, haha
Hier is het als volgt:
Maandag: rust
Dinsdag: fundamentals
Woensdag: hardlopen, misschien nog HIIT
Donderdag: fundamentals
Vrijdag: rust
Zaterdag: HIIT
Zondag: HIIT

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:29

Vandaag de eerste keer meegedaan aan body pump! Was erg zwaar maar wel erg leuk! Na de eerste sessie squats trilden mn benen al enorm en iedere keer als ik maar een stukje door mijn knieën ging begonnen mijn benen als een malle te trillen :'). Heb wel heel de les af kunnen maken en daarna nog 1500 meter geroeid.

Zo dadelijk mezelf even wegen en meten en een foto maken, dan wil ik over 4 weken dat ook weer doen en de resultaten naast elkaar gaan leggen.

Morgenavond ga ik ook weer sporten, dan een dagje rust en donderdag avond ook weer. Wil proberen om nu echt 3x in de week te gaan en resultaten gaan boeken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:32

Ik heb gister voor het eerst gebodypumpt en voel het wel aan m'n armen en benen :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:32

Vond het best lastig bijhouden :o Gaat allemaal zo snel, dus voor ik dan door heb wat ik moet doen loop ik weer achter :=

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:56

Ik denk dat ik morgen ook zware spierpijn heb manzano! Vond het tempo niet te hoog moet ik zeggen, kon het goed bij houden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:57

_JTM schreef:
Ik denk dat ik morgen ook zware spierpijn heb manzano! Vond het tempo niet te hoog moet ik zeggen, kon het goed bij houden.

Oh bij ons ging het echt aan een stuk door. Had gelukkig iemand naast me met veel ervaring die dan ff snel kon helpen met wisselen van gewichten of wat de bedoeling was.

Heb zelfs geen water gedronken tussendoor :=

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:50

Moeten jullie niet ook werken en paardrijden enzo ;)?

Secribible: dat wist ik ook niet dat die apparaten zoveel kunen wisselen. Is dat net als bij weegschaal handig om een vast tijdstip te gebruiken?

Mijn week:
Maandag - kracht & paardrijden
Dinsdag - paardrijden
Woensdag - boxercise
Donderdag - paardrijden
Vrijdag - rust
Zaterdag - kracht/cardio & paardrijden
Zondag - hardlopen (weer een km erbij)

Dees, wat leuk dat je ook weer gaat beginnen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:52

Laatst bijgewerkt door secricible op 19-01-15 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:54

Mijn week:
Maandag - paarden (niet rijden, maar half uur stappen en verder 2 stallen, voeren etc)
Dinsdag - paarden (idem)
Woensdag - Bodyshape (en evt. buikspierkwartier als ik op tijd ben)
Donderdag - rust
Vrijdag - paarden (idem
Zaterdag - dagje weg, dus kan niet sporten
Zondag - podypump (denk ik)

Kan dus niet zo veel sporten deze week.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:06

Renee16, ik rijd geen paard meer en werk sinds januari nog maar 32 uur! Maandag is mijn vaste vrije dag waardoor ik dus overdag kan sporten en de andere dagen ga ik meteen vanuit het werk door naar de sportschool.

Gaan jullie eerst thuis eten etc? Als ik eenmaal thuis ben en op de bank zit en daarna moet sporten komt er niks meer van, dan wil ik het liefste (en doe ik dus ook) samen met mijn vriend op de bank blijven zitten.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:04

Ik ga om die reden ook altijd meteen door. Ook met paardrijden, soms even snel eten en door. Als ik ga zitten op die bank kom ik er niet graag meer af...

Werk precies dezelfde uren als jou haha!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:07

Ik ga altijd eerst eten. Anders val ik a. om van de trek en b. ben ik zo laat thuis dat het geen fatsoenlijke (en gezonde) tijd meer is om te eten.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:58

Jullie sporten allemaal best veel in de week, bij mij komt er meestal niet zoveel van... Ik fitness thuis (en dan paardrijden, maar dat zijn vaste tijden) en zoals jullie al zeggen dat je dan op de bank gaat zitten en er niet meer af komt, ik ken het :') Ik ga vanavond ook weer sporten, moet me er wel aan houden :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:58

zooo heb net lekker muur geverfd :') toch best veel inspanning na paaldansen van gisteren _O- wist niet dat je zo veel spierpijjn in je polsen kon hebben

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:20

Ik val hier ook maar even binnen. Ik ben na pasen 2014 begonnen met fitnessen. Twee keer in de week een half uurtje. In dat half uurtje doe ik 9 apparaten twee keer een minuut. Ik kan zeggen dat ik zeker meer gespierd ben geworden. Met mijn armen ben ik begonnen bij 4 kg (ik weet niet hoe dat apparaat heet) en doe ik nu 22 kg. Mijn benen konden eerst maar 16 kg aan, nu doe ik 36 kg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:27

haha Gianti ik had na de eerste keer sporten ook spierpijn op plaatsen waarvan ik niet eens wist dat je daar spierpijn kon hebben. Vandaag helaas geen sporten. heb andere verplichting en de tentamenweek staat voor de deur. Morgen ga ik me weer afbeulen met een lesje kickfun.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:29

Gianti hoelang was je gister bezig dan met paaldansen? En moet je je polsen opwarmen net zoals je een warming up doet?

&

Harpoon welkom. Voor zulke resultaten doe je het :) Train je nu nog steeds twee keer in de week?

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:30

_lauraaa_ schreef:
haha Gianti ik had na de eerste keer sporten ook spierpijn op plaatsen waarvan ik niet eens wist dat je daar spierpijn kon hebben. Vandaag helaas geen sporten. heb andere verplichting en de tentamenweek staat voor de deur. Morgen ga ik me weer afbeulen met een lesje kickfun.

Succes met je tentamenweek en ook alvast veel plezier/succes morgen:) Is kickfun iets zoals kickboxen?

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:33

Jazeker!
Ik doe het ook vooral omdat mijn rugspieren sterker moeten worden.
Mijn rug is namelijk heel hol en ik heb sterkere rugspieren nodig om mijn rug in de goede positie te kunnen houden. En mijn schouders zitten veel vast.
Sinds ik fitness heb ik er minder last van.
Ik merk ook echt dat ik er echt last van krijg als ik een keer oversla.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:35

Bedankt!

Nee is geloof ik niet hetzelfde. Volgens mij is kickboksen met een tegenstander, en kickfun is tegen een soort van "boksbal" zoals hier op het plaatje staat. Best zwaar :D

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:36

welkom haroon!! fijn dat zo goed gaat! welke oefeningen doe je?

@sabine: ik start altijd met wat simpele draaien om mn polsen en schouders goed warm te krijgen, heb wel echt 'stretches/coolingdown' voor na afloop :D

succes laura met je tentamens!!

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:42

Uhm. Ik heb werkelijkwaar geen idee. Ik loop trouwens bij een duitse fysiotherapie praktijk rond.
Loopband, 'stepper'?, fiets, zo'n arm apparaat dat je je armen naar elkaar toe moet drukken of van elkaar af, een apparaat voor je armen dat je een stang naar beneden moet trekken of naar boven moet trekken, een apparaat waarbij ik lig en mijn benen mij moeten wegdrukken, een apparaat voor je benen met twee soort 'slauchen' (sorry ik ben echt verduitst, weet het nederlandse woord niet meer haha) en een apparaat voor je armen dat je aan zo'n ding moet trekken.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:43

Laura ziet er wel leuk uit, geloof best dat het zwaar is :j .Hoelang duurt die les?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:45

leuk hoor laura!!

denk dat ik wel weet wat je bedoelt harpoon :)) leuk hoor :))