Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rebecca schreef:Vervelend Tiggs toch knap dat je doorzet![]()
Vandaag mocht ik ook weer , 10de keer alweer. Ook weer probleem loos gelukkig
petitparis schreef:@Polly: Ik weet niet van waar jij bent, maar het Rode Kruis had idd een groot tekort, vandaar het stalkerige gedrag bij mij.
Ik weet dat ze hier nu ook een minimum gewicht hanteren voor de reguliere bloeddonaties. Voor plasma hangt het volume deels af van de controle arts die dienst heeft. Ik geef meestal 565ml (uitgezonder de eerste keer), maar bij 1 arts mag ik altijd maar 510ml geven
Kaus schreef:Ik mag een jaar niet doneren![]()
Heb zojuist een brief gekregen dat mijn ferritinegehalte onder de 15ng/mL lag bij mijn laatst donatie (terwijl mijn Hb bij vingerprik ruim was) en daarom word ik pas in 2020 weer opgeroepen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een kwestie van meer ijzer eten of heeft het een diepere oorzaak?
Edit: ik heb wel een keer mijn Hb te laag gehad (toen was ik ongesteld, lees dat dat hier vaker een probleem is) en toen mocht ik drie maanden niet doneren. Maar nu een heel jaar niet...?
Independence schreef:Een klein schopje voor dit topic.
Ik kwam zojuist weer een advertentie tegen van sanquin en dacht wederom: laat ik bloeddonor worden. Maar op 1 of andere manier komt het er niet van en is er iets dat me blijkbaar tegenhoudt.
Dus ben benieuwd, ervaren jullie nadelen aan het doneren? En kan het slikken van medicatie een reden zijn waardoor ik niet mag doneren?