Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:57

Hier een stille meelezer die je toch even wilt feliciteren.
Eind van deze maand gaan we bij ons IUI proberen. We zijn al twee jaar aan het klussen voor een tweede maar het lukt maar niet. En nu blijkt dat mijn vriend zijn seden niet actief genoeg zijn.
Vind het maar eng allemaal

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:03

Gemmeke schreef:
Hi Meiden,

Lennox, ik lees dat jullie na IUI meteen aan de ICSI gaan waarom niet eerst IVF?
En las ook dat je nu gonal spuit, dat vond ik ook veel prettiger.

Voor IVF is het zaad over het algemeen niet goed genoeg. Vandaar dat wij sowieso een ICSI indicatie hebben als de IUI niet lukt. In principe is de procedure hetzelfde alleen bij IVF bevruchten de zaadcellen de eicel zelf en bij ICSI wordt er een zaadcel in de eicel gebracht. Verder is het echt precies hetzelfde.

Ik heb nu al 9 IUI pogingen achter de rug. Vandaar dat ik twijfel of ik sowieso nog drie pogingen wil en die kijkoperatie of dan toch maar ICSI. Ik heb altijd gezegd ik wil geen IVF/ICSI wil...maar ben dus enorm aan het twijfelen. Ik moet er over twee weken uit zijn....als ik dan niet zwanger ben natuurlijk. :Y)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 19:35

Ik ben dansjes aan het doen voor je Lennox *\%/* hoop zo zo zo erg dat het gelukt is voor je!! Het is een moeilijke keuze, begrijp dat je zo ver niet wil gaan, maar aan de andere kant ben je hier al gekomen? Waarom dan nu stoppen?

Ik duim, dans, en wat nog meer voor je +:)+

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:06

Lennox schreef:
Gemmeke schreef:
Hi Meiden,

Lennox, ik lees dat jullie na IUI meteen aan de ICSI gaan waarom niet eerst IVF?
En las ook dat je nu gonal spuit, dat vond ik ook veel prettiger.

Voor IVF is het zaad over het algemeen niet goed genoeg. Vandaar dat wij sowieso een ICSI indicatie hebben als de IUI niet lukt. In principe is de procedure hetzelfde alleen bij IVF bevruchten de zaadcellen de eicel zelf en bij ICSI wordt er een zaadcel in de eicel gebracht. Verder is het echt precies hetzelfde.

Ik heb nu al 9 IUI pogingen achter de rug. Vandaar dat ik twijfel of ik sowieso nog drie pogingen wil en die kijkoperatie of dan toch maar ICSI. Ik heb altijd gezegd ik wil geen IVF/ICSI wil...maar ben dus enorm aan het twijfelen. Ik moet er over twee weken uit zijn....als ik dan niet zwanger ben natuurlijk. :Y)

Ik begrijp oooo zo goed waarom je niet verder wil, nog meer rotzooi in je lijf, dan zo'n eicelpunctie...
Allemaal niet leuk.
Mijn man en ik hebben uiteindelijk de keuze gemaakt om wel een poging te wagen, IVF, ik heb 3 weken gonal gespoten, was een ramp, ik voelde me een plofkip. De punctie vond ik nauwelijks pijnlijk, ik had goede pijnstilling, en toen het wachten of de eicellen bevrucht waren, en uit eindelijk de terugplaatsing!
Ja ik was zwanger. Het kan dus ook goed gaan...

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 00:31

Lennox als je zo twijfeld ben je dan niet bang dat je later zal zeggen had ik maar.....?
Ik vind 9 IUI pogingen echt al heel knap!!

Spullen heel veel succes!!

Ik duim voor jullie beiden!! En natuurlijk ook voor alle andere.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 09:45

Lennox schreef:

Maar als het zaad niet goed genoeg is voor IVF, is het dan uberhaupt wel goed genoeg voor IUI? Dat snap ik dan niet, want bij IVF helpen ze het meer dan bij IUI? toch? Of zie ik dat verkeerd...?

Ik moet nog 2 dagen wachten 8)7 we zijn er bijna!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:55

Ja daar keek ik ook naar, ivf is nog meer een handje helpen als iui.
Ik hoop dat bij ons ivf helpt want we komen niet in aanmerking voor icsi

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 10:19

Hoezo komen jullie niet in aanmerking voor ICSI SP?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:51

Zover ik begreep omdat bij mij en m'n vriend alles goed is. Niet dat er bij hek iets mis is en bij mij ook niet.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 13:25

Okee... dat vind ik raar! als de rest niet werkt, waarom dan niet?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:07

Alles werkt in m'n lichaam dat is het probleem er is niet iets wat niet werkt. Ze snappen niet dat er na 7 jaar alweer bijna niks gebeurt. Niks slaat aan

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:17

Ik meld mij weer eens na een hele poos. Helaas nog geen succes gehad tot nu toe. Nu aan de pil om straks te starten met decapeptyl.

Ik snap even niet zo goed waarom zaad niet goed genoeg is voor IVF maar wel gebruikt wordt voor IUI?

Er kan toch eerst ook gekeken worden of de zaadcel de eicel kan bevruchten. Eerst met IVF En als dit niet lukt dan ICSI?

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:46

Spannend hoor Spullen! Hoop zo dat alles goed is en je kunt gaan genieten ( en shoppen enzo haha)

Wij hebben ook altijd gezegd geen IVF/ICSI maar durf daar nu niet zo stellig meer in te zijn. Zwager en schoonzus hebben nu 2 kids ook via ICSI. Zij vonden het allemaal erg 'meevallen', ondanks verschillende tegenslagen.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:50

Mijn ervaring is intussen wel dat je je grenzen verlegt.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:27

SternPhoto schreef:
Alles werkt in m'n lichaam dat is het probleem er is niet iets wat niet werkt. Ze snappen niet dat er na 7 jaar alweer bijna niks gebeurt. Niks slaat aan

Wat vreemd....
Je komt in aanmerking voor ICSI als de man niet voldoende semen heeft of als er tijdens de IVF afwijkende resultaten bij de bevruchting of groei van de embryo's zijn.

De laatste reden heeft niets te maken met "alles zou goed moeten werken"
Maar als je embryo's tijdens de IVF behandeling van goede kwaliteit zijn stappen ze niet over op ICSI, maar dus wel bij afwijkende resultaten.

Ook ik vond het raar om te lezen dat er bij slecht semen wel IUI wordt gedaan, terwijl het semen niet goed genoeg is voor IVF.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:24

Ik moet nog ivf in ben eind vd maand poging 5/6 van iui uit m'n hoofd.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 08:01

Ik krijg vanmiddag een echo na mn 3e IUI. Ik zou vandaag of morgen ongesteld moeten worden. En de afspraak van vandaag is om door te spreken en eventueel verder onderzoek in te luiden.

Overigens kan je ook ICSI krijgen als alles goed lijkt. Ik ken iemand bij wie ook beide alles goed was, echter bij de Ivf bevruchting gebeurde er niks. Gewoon nul. Dus toen hebben ze ICSO gedaan en zwanger. Het kan wel eens dat de koop van de spermatoïde niet sterk genoeg is om door de celkern heen te dringen. Dit zie je niet met gewoon semen onderzoek.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 08:46

Spannend lautje, hoe laat moet je? Ik duim voor je +:)+

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 08:55

Spannend Lautje, sterkte met wachten.

Hier is tijdens de second opinion besloten toch in jan te opereren om vleesbomen bij mij te verwijderen. Helaas zaten ze niet op een plek wat het uitblijven van een zwangerschap kan verklaren, maar ze zijn al zo groot dat de kans dat ze helemaal giga worden bij zwangerschapshormonen een te groot risico is.
Eerst werd hierover getwijfeld omdat na een operatie je een half jaar niet zwanger mag worden.
Voor de rest is het de wijze mannen/vrouwen een raadsel waarom het bij ons niet wil lukken.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:43

Geen idee waarom ze wel IUI doen wanneer de vervolgstap sowieso ICSI is. Dat is ons verteld een maand of vier terug. Misschien vanwege het kostenplaatje en zo de meeste kansen creëren? Er is gezegd dat je een goede kans hebt met IUI vanaf 3mln goede zaadcellen, na opwerking dus. Wij hebben pogingen gehad met 0,1mln en 1mln en een keer 2mln. Die aantallen zijn te laag. We hebben echter ook pogingen met 5 mln, 7 mln en de laatste keer 34 mln. Bij de VU hebben we dus altijd prima aantallen voor IUI gehad. Bij het ZMC was dat wel anders. We gaan, als het nu niet gelukt is, sowieso evalueren. Misschien dat ze nu wel zeggen dat ze IVF wel zien zitten gezien de prima aantallen nu. Daarnaast waren de 6 pogingen bij het ZMC sowieso kansloos gezien mijn schildklierwaardes.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:58

Ik ben zojuist bij de HA geweest maar die vindt verder onderzoek niet nodig. :? Omdat ik wel een keer zwanger ben geweest (in f*cking 2 jaar tijd) dus het zou moeten werken was haar redenatie. Pas na drie miskramen mag ik een onderzoek krijgen.
Ze vroeg wel of ik psychische hulp nodig had :\

Dus.... We gaan weer lekker verder klussen :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:01

Verootje, vervelend dit nieuws, is er wel geconstateerd dat je baarmoeder "schoon" is na je laatste zwangerschap?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:02

Nou ja zeg verootje. Na 2 jaar mag jij best doorverwezen worden. Nogmaals hierop aandringen. Is je goed recht.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:03

Mmm vreemd. Kan je niet via andere huisarts ? Mijn huisarts vond me te jong (net 18) toen ik bij m kwam van luister ben al bijna 2 jaar bezig maar ee gebeurt niets. Toen zei hij wacht nog maar 2 jaar.
Nou niet gedaan naar een vrouwelijke arts gegaan en die heeft me meteen doorgestuurd. Toen de eerste 3 jaar in Flevoziekenhuis geweest waar ze me ook te jong vonden wn me niet verder wilde helpen en met 21 zeiden kom maar over 10 jaar terug.

Ben meteen naar UMC gegaan en die vertelde me dat ze me gingen helpen mijn gyno is ook z'n zeikwijf maar de arts die me insemineert enzo die is gelukkig ook zelf jong moeder en die zegt k snap je.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:23

Ik heb weinig hoop hoor. Net al wat roze afscheiding gespot. Dus gaat een gesprek worden echt voor vervolg onderzoek. Zit er wel echt even doorheen en ben blij dat ik om 14:00 bij ziekenhuis moet zijn en weg kan van werk. Kan wel janken.
Weet het even niet meer. Geloof ook niet meer dat IUI voor ons de oplossing is.