Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:48

Pffff ik heb het maar 10 dagen volgehouden vorig jaar. Wil echt wel stoppen, maar zodra ik gestopt ben beheerst het ect m'n hele leven en humeur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:51

Dat gaat over Idylle, echt waar, maar daar moet je doorheen. Zie het als liefdesverdriet. De eerste dagen ben je alleen maar daarmee bezig, er is niets anders dan dat in je hoofd. En langzaam komt er weer ruimte voor andere dingen, tot het "probleem" zomaar ineens een keer uit je gedachten is. En die momenten worden steeds meer.
Die sigaret is een foute ex :+

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:30

Dat vind ik wel een hele goede tica! Hahahaha
Voor nu heb ik nog niet de drang om te stoppen, maar ben er wel over aan het denken. Als het moment daar is, ga ik je tip om de sigaret als ex te beschouwen zeker ter harte nemen!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:14

Haha de foute ex, ja goeie! :D

Wat mij ook heeeeel erg helpt is plaatjes van lelijke huiden van rokers... Ben best wel ijdel namelijk!

Maar denk er nu nog constant aan haha. Pfff dag 2!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:19

Doorzetten Swah!
Jullie kunnen het ook!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:55

Hier ook nog steeds gestopt sinds 04/08/2016. En zo heel af en toe denk ik ach voor de gezelligheid, maar dan weet ik dat ik ook terug vertrokken ben. In stressmomentjes op het werk denk ik ook wel eens van aarghh nu een lekker sigaretje gaan roken... en merk ook wel dat ik wat pittiger uit de hoek kom soms :o maar voor de rest lukt het me aardig :Y) :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:56

Ik ben ook gestopt per 30 sept. Zonder nicotine pleister ga ik door een hel.Met pleister maakt het zoveel makkelijker.Dit is mijn 3de stop poging [2de poging was ik 9mnd gestopt] en 3x is scheepsrecht toch?
Waarom ik gestopt ben? omdat ik zó boos werd en me zo bedonderd voelde door de sigaretten fabrikanten,dat ik niet wil dat ze aan mij nog dubbeltje verdienen.
Dit n.a.v. een uitzending op NPO 1 vorige week.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:27

Hoe gaat het met jullie? ik heb 2 dagen geen pleister geplakt,maar ik trek dat niet.
Had het zó zwaar,ben net een pakje Nicotinell Stap 2 gaan halen,nu gaat het weer iets beter.
Ben nu 8 dagen rookvrij,maar jeetje wat is het zwaar zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:42

8 dagen al? Doorzetten hoor, vanaf daar ga je bergop!
Waar heb je vooral last van?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:23

Ik heb vooral last van de gewoonte,om na elke handeling die ik doe,een sigaret te pakken.Ging ik naar buiten,peuk mee,naar de w.c. peuk mee,naar boven,peuk mee.En bij de koffie he s'morgens en na het avond eten.
Nu met pleister gaat het weer een stuk beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:44

Afleiding zoeken.... Maar niet elke keer hetzelfde. Een paar slokken drinken, een liedje zingen, een rondje om de tafel. Je kunt het!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:25

Het gaat een stuk beter met pleister,nog maar af en toe momenten die ff moeilijk zijn.
Dag 9 vandaag,vind de dagen zeer langzaam gaan,terwijl ze voorheen snel voorbij gingen.
Ik vind de No Smoking Buddy app. ook wel handig.Als je dan leest wat er steeds zoveel beter is geworden enzo,geeft dat toch ook wel weer moed.

Nu heb ik ook best wel wat stress,mijn paard is terminaal [tumor] en volgende week een risicovolle operatie in mijn nek.Ik wist dat die ging komen,maar kwam nu toch wel heel onverwachts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:32

Als je met die stress kunt volhouden om NIET te roken, dan heb je ondanks de ellende (sterkte daarmee!) toch een enorme overwinning behaald!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:35

Ik moet wel,als ik nu weer ga beginnen lukt het me weer niet. Dan moet ik wéér wachten tot er iets komt waardoor ik wil stoppen.
Ook de reden waarom ik moet blijven stoppen is,dat het ook beter is voor de operatie als ik niet rook!
Dat stimuleert me dan ook weer.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:28

Goed hoor Gohya. Ondanks dat je het erg moeilijk vind doe je het wel. Volhouden hè!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:23

Dag 10 rookvrij. Het gaat goed zolang ik een pleister plak.Dat probeer ik wel zo lang mogelijk uit te stellen,pas als de verleiding zeer groot word,plak ik er een op me arm.
Net ook een afspraak gemaakt met de praktijkondersteuner bij de H.A. zij begeleid je als je stopt met roken.Morgen half 10 ga ik erheen,kijken of zij nog goede tips heeft.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:55

Mag ik me hier ook melden? Heb me al eens eerder gemeld hier en t topic kwam lang voorbij daarna maar ik heb toen niet doorgezet..

Mijn vriend en ik zijn sinds gister avond rookvrij. Hij is nu op de voetbal en ik heb het ineens onwijs moeilijk, de appie zit hier tegenover..

Hoe gaan jullie daarmee om?!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:59

Gebruik je geen nicotine pleister of zuigtablet/kauwgom? dat maakt het je echt een stuk makkelijker.Ik kan het niet zonder hulpmiddelen.
Neem kauwgom in je mond of een lolly,of wat dan ook. De eerste dagen kunnen een hel zijn,vandaar dat IK een hulpmiddel gebruik.
Als je nu naar de Appie gaat ben je verkocht! je moet nú ijzersterk zijn!
Heel veel succes beide.
Ik ben nu bijna 3 weken gestopt,heb ook nog steeds moeilijke momenten en moet ook nog steeds ijzersterk zijn.
Die stem probeert me echt over te halen merk ik.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:57

Nee, gebruik helemaal niks. Het is heel gek, mensen keken mij allemaal raar aan; ik rook met Smintjes. En nee, absoluut niet te vergelijken met klik sigaretten! :+
Ik hoop eigenlijk dat dit zo'n gewenning is, dat als ik trek heb in een sigaret, en ik pak alleen een smintje, dat dit genoeg is mijn hersens voor de gek te houden.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:01

Ik kom hier ook even binnen vallen als dat mag.
Ik rook al 13 jaar,vanaf mijn 19e.

Afgelopen zondag is er een massief houten wand van de stal van mij paard omgevallen en daar ben ik onder gekomen.
Resultaat, bekken op 3 plekken gebroken en kapsel in de schouder gescheurd.

Ik lig dus sinds zondag in het ziekenhuis met verplichte bedrust.
Woensdag ben ik geopereerd en nu zitten er wat platen en schroeven in mijn lichaam.
Sinds gisteren ben ik weer een klein beetje mobiel en kan ik dus ook uit bed.
En ja, het is dus ook mogelijk om naar buiten te gaan O:)

Ik ben nu dus 5 dgn rookvrij.
De eerste 3 dgn heb ik gruwelijke hoofdpijn gehad.
Verder heb ik eigenlijk nergens last van en mis het ook nog niet echt.
Maar nu ik dus wel m'n bed weer uit kan is de verleiding wel groot om een pakje te halen en een peukie te gaan roken...
Wat is nu verstandig??
ik heb in huis nog een e-smoker liggen.
Moet wrsl nog tot half volgende week in het ziekenhuis blijven.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:10

Oh Beterschap zeg!

Ik zou gelijk de gelegenheid nemen om lekker te stoppen! Je bent al 5 dagen op weg! Ze zeggen toch dat de eerste 3 dagen ofzo het moeilijkst zijn? Dus het moeilijkste heb jij al gehad. :+

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:13

Ja dat zeggen ze wel inderdaad.
Maarja ik mocht sws die eerste dagen niet uit bed dus kon gewoon niet eens roken.
Nu kan ik dat wel en is de verleiding er eigenlijk ook wel.
Moet zeggen dat ik hier geen sigaretten heb en het winkeltje beneden verkoopt ze volgens mij ook niet.
Dus als ik al zou willen roken dan moet ik met de rolstoel een paar honderd meter de stad door of m'n man vragen wat mee te nemen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:53

ClaudiaHS als je echt wil stoppen met roken,dit is je kans! pak deze kans.De állermoeilijkste dagen heb je gehad.
Elk ziekenhuis heeft Nicotinepleisters en die krijg je als je erom vraagt.Ik kon ze ook krijgen in het UMC,maar ik had me eigen doosje bij me.
Ik zou zeggen: Pak deze kans en plak een pleister als je het écht moeilijk gaat krijgen,ze helpen je zoveel meer.
Ik wens je verder heel veel beterschap! jeetje wat een ongeluk zeg op je stal.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:36

Mijn man rookt nog wel maar die heeft net aan de telefoon gezegd dat hij de pot leeg maakt en dan ook geen nieuwe meer koopt.
ik kan geen auto rijden dus ik kan ook niks halen hahah.
En ik woon zo ver buitenaf dat even met bv een rolstoel naar het tankstation ook niet mogelijk is.
Het enige waar ik thuis naar zou kunnen grijpen is de elektrische sigaret.
Ik heb liquid zonder nicotine dus dat scheelt ook weer.

5 dgn rookvrij zonder veel problemen dus eigenlijk zou het nu een makkie moeten zijn toch???

Goyha ik kwam laatst je andere topic ook tegen en heb nog even meegelezen maar ik was zelf nog niet toe aan stoppen.
Nu ben ik eigenlijk min of meer gedwongen gestopt :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:52

Ik hoorde vanmorgen bij de H.A. dat ze per 1 januari 11,- per pakje gaan kosten!
Claudia,een makkie zou ik niet kunnen zeggen,das ook weer verschillend bij iedereen.
En áls je het thuis héél erg moeilijk krijgt,kan je idd. die E-smoker nemen.