Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:30

Ik heb voor ons allemaal de vaccinatie besteld.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:32

Bijzonder trouwens ook dat de menw de meeste doden ( procentueel) heeft in eigenlijk een van de sterkste levensfase.

Anoniem

MizzMontana schreef:
[naam] schreef:

Als jij vindt dat je op die manier de toekomst kunt voorspellen, be my guest +:)+

Er zijn meer opties dan alleen dat aantal doden, vooral wanneer de wereld eens ophoudt een zelf veroorzaakt probleem in stand te houden.

Alsof jij kan voorspellen dat het anders vanzelf wel uitsterft. Geloof het vooral zelf als je wil, maar ga dat dan niet verkondigen als de waarheid.

ik voorspel niets, ik volg de originele trend die allang gaande was voordat de farmaceutische industrie het nodig vond met de eer en glorie te gaan strijken terwijl ze het laatste overblijfsel van de ziektes met hun gemuteerde bende in stand weten te houden.

Afbeelding

verootjoo

Ik heb er helemaal niks van gehoord? Van die menW vaccinatie. Dat het geadviseerd wordt. Van wie hoor je dat? Ook geen oproep van CB gehad ofzo...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:33

verootjoo schreef:
Ik heb er helemaal niks van gehoord? Van die menW vaccinatie. Dat het geadviseerd wordt. Van wie hoor je dat? Ook geen oproep van CB gehad ofzo...

Op het nieuws hoor je enorm veel erover. Vooral aan pubers geloof ik wordt hij nu aangeboden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:34

Oh vandaar. Ik kijk nooit nieuws :')
Luister alleen de radio maar daar er niks over gehoord.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:35

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:43

Anoniem schreef:
ik voorspel niets, ik volg de originele trend die allang gaande was voordat de farmaceutische industrie het nodig vond met de eer en glorie te gaan strijken terwijl ze het laatste overblijfsel van de ziektes met hun gemuteerde bende in stand weten te houden.

[ [url=m/YSbPGU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij deed je een paar berichten terug deze voorspelling:

Anoniem schreef:
Maar vreemd genoeg zijn die ziektes zonder vaccinaties verdwenen.
Dus als je het objectief wilt bekijken zijn die ziektes uiteindelijk zonder vaccinatie in de ideale uitkomst geëindigd.
Een uitkomst die, wat de huidige aanwezige vaccinatie ziektes betreft, ook zomaar wel eens het toekomstbeeld zou kunnen worden wanneer iedereen eens op zou houden die vieze gemuteerde zooi steeds weer in de wereld los te laten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:45

verootjoo schreef:

Op de radio was het anders ook erg veel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:47

verootjoo schreef:

Je krijgt vanzelf wel een brief als je kind de „juiste“ leeftijd heeft.
De juiste leeftijd is echter verschillend per land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:53

MizzMontana schreef:
[naam] schreef:

[ [url=m/YSbPGU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij deed je een paar berichten terug deze voorspelling:

[naam] schreef:
Maar vreemd genoeg zijn die ziektes zonder vaccinaties verdwenen.
Dus als je het objectief wilt bekijken zijn die ziektes uiteindelijk zonder vaccinatie in de ideale uitkomst geëindigd.
Een uitkomst die, wat de huidige aanwezige vaccinatie ziektes betreft, ook zomaar wel eens het toekomstbeeld zou kunnen worden wanneer iedereen eens op zou houden die vieze gemuteerde zooi steeds weer in de wereld los te laten.

Waarom ga je nu zo'n kinderachtige discussie aan?
Lees nog eens waar ik schrijf.
Het zou een optie kunnen worden.
Ik zeg niet dat het de enige optie is.
Ik geef de andere kant aan van het doembeeld waarmee iedereen, zonder aantoonbaar bewijs, gehersenspoeld wordt.
Angst is de beste marketing strategie.
Wat dat betreft doen ze het goed!
Jij ziet al geen andere opties meer dan al die doden?? Of wel?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:55

Wie ziekte associeert met onhygiënische toestanden, moet voor de polio even omschakelen. Polio (officieel poliomyelitis) begon pas op grote schaal slachtoffers te maken in de twintigste eeuw, toen de algehele hygiëne snel toenam. Vooral in de jaren vijftig kwamen de heftigste polio-epidemieën uit de geschiedenis voor. Dat had alles te maken met die verbeterde hygiëne. Het poliovirus wordt doorgegeven via de mond (speeksel) maar vooral via de ontlasting (wc’s). In vroeger en viezer tijden kreeg elke baby het virus in zijn eerste levensmaanden binnen. De meeste baby’s werden er niet of nauwelijks ziek van, dus dan ging het virus onopgemerkt voorbij. Maar naarmate de hygiëne toenam, werd de leeftijd waarop kinderen voor het eerst in contact kwamen met het poliovirus steeds hoger. En hoe ouder je bent als je polio krijgt, hoe zwaarder de gevolgen. Hoe ouder je bent, hoe meer kans dat je verlamd raakt of zelfs overlijdt.

Jouw grafiek gaat niet op voor polio repelsteel. Ja op de totale death rate nam alles af. Maar polio won juist terrein voordat er gevaccineerd ging worden.

Afbeelding

Overigens het virus dat kan muteren uit het vaccin;

in één op de miljoen gevallen muteert het Sabin-vaccin tot het ‘echte’ polio virus

Dit wordt er gezegd over de uitbraak in 1992:

Polio myelitis anterior acuta is een acute infectiezielcte veroorzaakt door een poliovirus. Er zijn drie typen poliovirus: type 1, 2 en 3. Tot nu toe werden de meeste epidemieën door type 1 veroorzaakt. De huidige epidemie wordt veroorzaakt door virustype 3. Het virus vertoont volgens de epidemioloog prof. dr. J. Huisman uit Rotterdam, een autoriteit op dit gebied, overeenkomsten met een poliovirus uit India. Het is vrijwel zeker geïmporteerd in Nederland.

Drie jaar na de polio-epidemie in Staphorst in 1971 werd onderzocht in hoeverre poliopatiënten die verlammingsverschijnselen hadden vertoond (in)valide waren. Dat zelfde gebeurde ook twee jaar na de landelijke epidemie in 1978. Tijdens beide epidemieën circuleerde het virustype 1

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:58

En dit staat óók in het WHO artikel:

Until 2015, over 90% of cVDPV cases were due to the type 2 component in OPV. With the transmission of wild poliovirus type 2 already successfully interrupted since 1999, in April 2016 a switch was implemented from trivalent OPV to bivalent OPV in routine immunization programmes. The removal of the type 2 component of OPV is associated with significant public health benefits, including a reduction of the risk of cases of cVDPV2.

The small risk of cVDPVs pales in significance to the tremendous public health benefits associated with OPV. Every year, hundreds of thousands of cases due to wild polio virus are prevented. Well over 10 million cases have been averted since large-scale administration of OPV began 20 years ago.

Het valt dus nog aardig te bezien in hoeverre Staphorst te maken heeft gehad met de gemuteerde variant van polio

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:59

quera schreef:
Bijzonder trouwens ook dat de menw de meeste doden ( procentueel) heeft in eigenlijk een van de sterkste levensfase.

Dat was ook zo in het geval van de Spaanse griep in 1918/1919. Waarschijnlijk als gevolg van een te sterke reactie van het immuunsysteem (cytokinestorm)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:04

Polio wordt ook zelden aangehaald door antivaxx. Polio is gewoon een klootzat.
Echter is het ook een feit dat het ‚foutje bedankt‘ slikvaccin voor polio ook voldoende slachtoffers gemaakt heeft.

Er zullen altijd wel weer „foutjes“ goedgekeurd worden dus een beetje terughoudendheid met vers van de pers medicatie die ook nog eens via de versnelde weg gegaan is is alleen maar een gezonde sceptische houding.
Omgekeerd vind ik het evenmin zinvol om dogmatisch dingen blijven verketteren die statistisch gewoon goede uitkomsten laten zien.
Let wel: statistisch! Er zijn dus altijd de uitzonderingen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:06

Sizzle schreef:
IMJ schreef:
Overigens lees ik eerst alle bijsluiters online, evenals RIVM en alles wat ik vinden kan en weg af voor ik overga tot vaccinatie. Heb ik ook bij Men. acwy gedaan. Heb er 2 maanden over getwijfeld.. tot er in indirecte kring weer 2 driejarigen overleden aan Men w.

In welk land woon jij?
In NL is voor zover ik kan vinden maar 1 dodelijk slachtoffer onder de 5 jaar bekend in de laatste 5 jaar of zo.

In wel land woon jij?
11 vorig jaar
18 dit jaar tot augustus

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:07

Onder de 4 jaar is dat echt maar 1 geregistreerde volgens het RIVM.
Verwar je het niet met menB? Deze maakt veel meer slachtoffers onder de peuters en babies maar daar is nog geen kindervaccin voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:11

Eliine schreef:
Wie ziekte associeert met onhygiënische toestanden, moet voor de polio even omschakelen. Polio (officieel poliomyelitis) begon pas op grote schaal slachtoffers te maken in de twintigste eeuw, toen de algehele hygiëne snel toenam. Vooral in de jaren vijftig kwamen de heftigste polio-epidemieën uit de geschiedenis voor. Dat had alles te maken met die verbeterde hygiëne. Het poliovirus wordt doorgegeven via de mond (speeksel) maar vooral via de ontlasting (wc’s). In vroeger en viezer tijden kreeg elke baby het virus in zijn eerste levensmaanden binnen. De meeste baby’s werden er niet of nauwelijks ziek van, dus dan ging het virus onopgemerkt voorbij. Maar naarmate de hygiëne toenam, werd de leeftijd waarop kinderen voor het eerst in contact kwamen met het poliovirus steeds hoger. En hoe ouder je bent als je polio krijgt, hoe zwaarder de gevolgen. Hoe ouder je bent, hoe meer kans dat je verlamd raakt of zelfs overlijdt.

Jouw grafiek gaat niet op voor polio [naam]. Ja op de totale death rate nam alles af. Maar polio won juist terrein voordat er gevaccineerd ging worden.

[ [url=m/j3QRQD.png]Afbeelding[/url] ]

Overigens het virus dat kan muteren uit het vaccin;

in één op de miljoen gevallen muteert het Sabin-vaccin tot het ‘echte’ polio virus

Dit wordt er gezegd over de uitbraak in 1992:

Polio myelitis anterior acuta is een acute infectiezielcte veroorzaakt door een poliovirus. Er zijn drie typen poliovirus: type 1, 2 en 3. Tot nu toe werden de meeste epidemieën door type 1 veroorzaakt. De huidige epidemie wordt veroorzaakt door virustype 3. Het virus vertoont volgens de epidemioloog prof. dr. J. Huisman uit Rotterdam, een autoriteit op dit gebied, overeenkomsten met een poliovirus uit India. Het is vrijwel zeker geïmporteerd in Nederland.

Drie jaar na de polio-epidemie in Staphorst in 1971 werd onderzocht in hoeverre poliopatiënten die verlammingsverschijnselen hadden vertoond (in)valide waren. Dat zelfde gebeurde ook twee jaar na de landelijke epidemie in 1978. Tijdens beide epidemieën circuleerde het virustype 1

Type 3 uit India?
Als in type 3 dat ook in het orale vaccin zit wat ze daar veelvuldig gebruiken?

https://www.google.nl/amp/s/m.timesofin ... 021197.cms

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:12

Sizzle schreef:
Echter is het ook een feit dat het ‚foutje bedankt‘ slikvaccin voor polio ook voldoende slachtoffers gemaakt heeft.

Er zullen altijd wel weer „foutjes“ goedgekeurd worden dus een beetje terughoudendheid met vers van de pers medicatie die ook nog eens via de versnelde weg gegaan is is alleen maar een gezonde sceptische houding.
Omgekeerd vind ik het evenmin zinvol om dogmatisch dingen blijven verketteren die statistisch gewoon goede uitkomsten laten zien.

Oh het is zeker een geval foutje bedankt en ik wil het ook niet goedpraten.

Echter, Repelsteel geeft het als zéér plausibele verklaring af dat de polio uitbraken in NL de schuld zijn van het vaccin op het suikerklontje.

A: kans van 1 op 1.000000
B: In 86% van de gevallen uit dat zich in polio type 2
C: In Nederland kwam tijdens de uitbraken alleen type 1 en 3 (wilde variant afkomstig uit India) voor

D: polio is een klootzak, komt gegarandeerd terug bij stoppen met enten want gedijd juist goed in hygienische omstandigheden

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:12

Nee. Dat heb ik wel nagevraagd maar volgens mijn vrienden niet. Het was in sept. Staatje dat ik gezien heb zat sept nog niet bij.

Overigens moet iedereen dit voor zichzelf weten hoor. De kans dat je het krijgt is klein.
Je krijgt het het snelst door speekseloverdracht. Vandaar deze leeftijdscategorie (14 maanden en 14 jaar).

De kans is klein.. maar je zal maar net die ene zijn.. en hij gaat zo snel. 25% overlijd. 50% houdt schade over. Voor ons (En vele met mij) voelt dit goed.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:16

_lautje_ schreef:
Ik heb voor ons allemaal de vaccinatie besteld.

Mag jij hem hebben nu?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:20

Ik denk dat de polio vaccinatiegraad een stuk hoger zou zijn als ze deze als enkele vaccinatie zouden aanbieden.
Er zijn genoeg mensen die twijfelen omdat ze eigenlijk wel polio willen enten maar niet perse de andere 3.
Ik vind bij bmr nog altijd het bof component een lachtertje. Bij de bekende uitbraken is tot zelfs 47% gewoon volledig gevaccineerd geweest. Wij hebben vroeger ook alkemaal bof gehad ondanks prik en idem voor de familie van mijn man.
Het is ook gewoon bekend dat er met die cijfers gerotzooid is en dat de werking heel snel achteruit gaat. Als er een MR prik was geweest had ik die gedaan.
Mijn dochter had voor M en R een uitslag van een levenslange titer en 0 response voor B. Was ook normaal zei de kinderarts, kwam zelden een response op. Hooguit pas na 2-3 boosters.

IMJ, dan kloppen dus eventueel
de officiele statistieken niet, dat is ook niet zo‘n best gegeven >;)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:21

Anoniem schreef:
Type 3 uit India?
Als in type 3 dat ook in het orale vaccin zit wat ze daar veelvuldig gebruiken?

https://www.google.nl/amp/s/m.timesofin ... 021197.cms

Ja uit India, waar ook enkel een uitbraak van type 2 als mutatie in dat artikel wordt genoemd.

In alle orale vaccins werd in eerste instanties gevaccineerd voor alle drie de types. Het was type 2 dat de problemen gaf. Misschien je eigen artikelen iets secuurder lezen.

The weakened type 2 strain in trivalent OPV is no longer
needed to protect children from wild polio, but causes nearly 90% of all
cVDPV

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:24

Eliine schreef:
Sizzle schreef:

Oh het is zeker een geval foutje bedankt en ik wil het ook niet goedpraten.

Echter, [naam] geeft het als zéér plausibele verklaring af dat de polio uitbraken in NL de schuld zijn van het vaccin op het suikerklontje.

A: kans van 1 op 1.000000
B: In 86% van de gevallen uit dat zich in polio type 2
C: In Nederland kwam tijdens de uitbraken alleen type 1 en 3 (wilde variant afkomstig uit India) voor

D: polio is een klootzak, komt gegarandeerd terug bij stoppen met enten want gedijd juist goed in hygienische omstandigheden

Met kansen van zowel type 1, (eerder ook 2) en 3 uit orale vaccins wereldwijd, zoals bijvoorbeeld India, en het aantal dagelijkse vliegtuigen met toeristen uit andere landen neemt de kans wel toe.
Het RIVM verklaarde laatst nog op zijn website dat wanneer je polio vaccinatie langer dan 10 jaar geleden is je het virus wel ongemerkt kunt opnemen en verspreiden. Dus wat dat betreft kunnen heel wat winkelkarretjes besmet worden met een mutant, want we leven niet meer in het tijdperk van paard en wagen.
Ik ben het laatste jaar door 9 landen gereisd, ook intercontinentaal en op plekken waar de hele wereld samenkomt, zoals de WEG. Ik zou het pakket aan mogelijkheden niet te klein projecten op dit verschijnsel.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:26

Anoniem schreef:
Waarom ga je nu zo'n kinderachtige discussie aan?
Lees nog eens waar ik schrijf.
Het zou een optie kunnen worden.
Ik zeg niet dat het de enige optie is.
Ik geef de andere kant aan van het doembeeld waarmee iedereen, zonder aantoonbaar bewijs, gehersenspoeld wordt.
Angst is de beste marketing strategie.
Wat dat betreft doen ze het goed!
Jij ziet al geen andere opties meer dan al die doden?? Of wel?

Jawel hoor, ik zie een veel betere optie dan al die doden: vaccineren :)