"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:52

Ik vind haar juist wel echt plus. Of omdat ze zo onbespierd is, of omdat dat lijkt door het vet erover. Vooral bij de armen bijvoorbeeld. Vind het echt wel plus.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:03

Whitney is een typisch voorbeeld van iemand die een grotere maat nodig heeft, vandaar plus size in de mode wereld, maar verder een "normale" vrouw is, precies wat ik dus bedoel.
Plus size betekent alleen dat het boven de standaard mode maat ligt. Het zegt niets over het uiteindelijke figuur.
Ik heb haar expres erbij gezet om te laten zien dat plus size niet meteen gelijk is aan "mollig" en al helemaal niet aan "dik" als KAN dat wel. Omdat er geen bovenmaat zit aan "plus size".
Ze is echt een bekend plus size model (staat in de top van de plus size modellen) en niet iemand die ik plus size vind ofzo.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:33

Zo vind ik Kasia van ANTM cycle 16 ook geen plusser, eerder wat steviger.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:38

Rebeccaa schreef:
Kleding valt beter op slanke mensen, het kost minder aan stof én het ontwerpen op een recht figuur is veel makkelijker dan te ontwerpen op verschillende vormen/rondingen. Voor mij hoeven al die plussize modellen echt niet.

Voor mij wel, want hoe het ook is, er zijn ook vollere vrouwen. En daarmee bedoel ik niet maat 40. Maar ook 44/46.
En ook deze vrouwen willen leuk gekleed gaan.

Size zero is geen realistische afspiegeling van de maatschappij.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:42

Nee. Anky van Grunsven is ook geen realistische afspiegeling van de ruiters.
Het hele punt van modellen is dat zij het meest geschikt zijn om kleding te showen. En dan ook nog een specifiek soort kleding, want een simpel C&A-shirtje vindt je niet op de catwalk. Zonder plussize modellen kan er nog steeds prima kleding voor plussize vrouwen gemaakt worden, uiteraard. Ze hóeven helemaal geen realistische afspiegeling van de maatschappij te zijn, ze moeten de beste zijn. En in dit geval betekent dat lang en slank. Net zoals bij paardrijden of welke andere competitie dan ook de top nóóit het gemiddelde is. En mocht dat 'anders' zijn omdat je dat kan oefenen - lang niet iedereen is geschikt voor ballet of turnen en daar zeurt ook niemand om plussize ballerina's of grof gebouwde turnsters.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:42

Als je KLEDING wilt showen, doe je dit op een goede paspop. Het is toch echt moeilijker om iets leuk te laten vallen bij een maat 46 dan bij een 'size zero'.

Als ik een horloge show doe ik dit op 'de perfecte pols' ipv dat ik het horloge naar de pols maak die mij gegeven wordt, snap je wat ik bedoel? :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:47

xSlvna schreef:
Als je KLEDING wilt showen, doe je dit op een goede paspop. Het is toch echt moeilijker om iets leuk te laten vallen bij een maat 46 dan bij een 'size zero'.

Als ik een horloge show doe ik dit op 'de perfecte pols' ipv dat ik het horloge naar de pols maak die mij gegeven wordt, snap je wat ik bedoel? :+

Waarom bij een size zero? 9 Vd 10 x vullen die de kleding ook niet altijd leuk op hoor :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:50

Nee, dat is ook juist het punt. De kleding moet niet opgevuld worden, grof gezegd zijn die modellen gewoon een kledinghanger om de kleding te laten zien.
Daarnaast draagt 99% van de bevolking geen designer kleding dus wat maakt het uit of dat realistisch getoond wordt of niet? Designer kleding is een vorm van kunst en kunst is nou eenmaal niet voor iedereen bereikbaar.

Verder ben ik het helemaal eens met de post van Danibanani.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:55

Met zero-size modellen vind ik het altijd erg lastig. Omdat het op een maat 34 misschien heel leuk kan staan maar wie weet niet met mijn model...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:56

Zoals ze al zegt, catwalk is niet voor iedereen. Dat zijn jurkjes waar modellen, voetbalvrouwen, actrices etc mee lopen, en zeg nu eerlijk, bijna iedereen heeft daar maatje 34/36 (wat ze, denk ik, wel veel voor moeten doen).

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:59

Maar ook met bijv c&a kleding zie je vaak model met maat 34( ongeveer) op de foto's.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:01

Die doen gewoon de rijke na :))
Nee, dit wederom omdat ze het kledingstuk zo perfect mogelijk moeten weergeven, in de winkel hangt dan voor ieder wat wils, ieder zijn maat. Ik weet niet, vind het ook niet vreemd. Heb volgensmij ook wel eens plus-size dames in gewone reclames gezien.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:57

xSlvna schreef:
Tóch gaat ieder pondje door het mondje hè, je hebt het altijd in de hand, er zijn maar weinig mensen die er echt niks aan kunnen doen.

Het minieme promielage dat echt van lucht te dik wordt, is een smoes voor de rest. Die uitzondering bevestigt de regel dat overgewicht simpel gebrek aan wilskracht en discipline is.

De velen die niet echt valide door een serieuze directe oorzaak te dik zijn en dit wel als smoes gebruiken zouden zich HEEL diep moeten schamen.

Het is heel triest dat de commercie belang heeft bij een te dikke mode. Het effect van kritiek door wel te dikkerds op niet te dikkerds is een trieste afspiegeling van de normerosie.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:47

Dames die het over ontwerpen en de catwalk hebben:

Lang en slank is nog wel wat anders dan lang en graatmager, want dat wordt allang al niet meer toegestaan op de catwalk. Daar zijn afspraken over.

Daarbij, de catwalk is niet "de media", maar een bijna gesloten circuit van designers en hun personeel, modellen en aanhangers. Het grote publiek krijgen die modellen in die functie niet snel te zien.
In reclames prijzen deze modellen meestal iets anders aan dan kleding.

In reclames voor kledingzaken en ook in reclame blaadjes zie je ook wel dames met grotere maten of meer vorm. Omdat ze ook grote maten aanprijzen of kleding voor oudere dames en die worden bijna altijd per definitie door een iets steviger model getoond. Evenals bh´s met een grote cup bv.

HC, de kritiek gaat twee kanten op en beide kampen hebben enigszins gelijk. Als er "te" voor staat is het ongezond en kan het lelijk zijn.
Maar het zou fijn zijn als er meer tolerantie was.

Overigens ligt de oorsprong van het meeste overgewicht bij ouders die gewoonweg verkeerd eten geven /toestaan of gewoon helemaal niet thuis zijn om hun kinderen eten te geven, en veel te weinig lichaamsbeweging stimuleren en die ze teveel in bescherming te nemen bv waardoor ze geen zelfvertrouwen hebben. Probeer dan als puber of jong volwassene dat maar eens terug te draaien.
Ondanks het feit dat het uiteindelijk door slecht eten en te weinig bewegen komt, zit daar een oorzaak achter die voor iedereen verschillend kan zijn.

Hoe ouders zijn en zich uiten beinvloed de kinderen.

Trouwens waarom zou iemand wilskracht en discipline moeten opbrengen om slank te zijn? Omdat "de maatschappij" liever slanke mensen ziet? Klinkt licht sexistisch, sorry. Vrouwen moeten voldoen aan het schoonheids ideaal...
Wat is er mis met variatie?

En ja, als je het hebt over gevaarlijk dik, dan moet er wat aan gedaan, dat snapt zo´n persoon ook wel, want die heeft klachten of gaat die krijgen, maar als iemand gewoon stevig is of mollig, laat die gewoon lekker bloeien in haar eigen lijf aub!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:02

Neroo schreef:
Size zero is geen realistische afspiegeling van de maatschappij.

Ik snap niet wat er zo realistisch is aan dikkere modellen, het blijft er om gaan dat je een haast onrealistisch mooie vrouw kiest. Een iets dikker model met een smetvrije strakke huid, geweldig haar en de perfecte verhoudingen is nog steeds totaal geen afspiegeling van de maatschappij en heeft niets met gemiddeld te maken hoor :? .

Het doel van modellen is trouwens ook absoluut niet om gemiddeld en realistisch te zijn. Wat is dat nu voor marketing strategie, "in onze kleren word he super gemiddeld!!! " dat wil toch niemand :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 00:25

Lusitana schreef:
Dames die het over ontwerpen en de catwalk hebben:

Lang en slank is nog wel wat anders dan lang en graatmager, want dat wordt allang al niet meer toegestaan op de catwalk. Daar zijn afspraken over.

Toch kijk ik soms fashion tv en dan schrik ik me helemaal te pletter!
Die uitstekende heupbotten en zo, echt niet gezond.

Ben het helemaal met je eens DaniBanani. Hetzelfde zei ik ongeveer over de dikkere barbie pop. :))

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:27

Lusitana schreef:
Trouwens waarom zou iemand wilskracht en discipline moeten opbrengen om slank te zijn?

Omdat het ...... gezonder is?

Hier op Bokt mag je geen plaatje meer plaatsen van rijden zonder cap omdat anderen vinden dat dit voor jouw bestwil op Bokt beleid moet zijn ook al is het wettelijk niet verplicht. Boven BMI is anders???

Ik vind het meer dan raar dat boven BMI mode is ook op Bokt en dat is dan nog niet eens in het kader van de bio-ethiek want dat wordt onwelgevallig off-topic gevonden.

Ik vind het maar vreemd dat voor vrouwen en slank ineens andere maatstaven gelden omdat de meerderheid van de dames moeite heeft met het BMI en dat samen met de zwaartekracht in twijfel getrokken moet worden.

Hoe je het ook wendt of keert; slank is gezonder. De rest is gebrek aan wilskracht/discipline en de de uitzondering bevestigt de regel.

Ik stel voor eens een paar kilo af te vallen in plaats van een cap op *\%/*
Maar ja, dit is zwaarwegend een forum van boven vrouwelijke boven-BMI ruiters met valangst dus dat zal wel politiek gevoelig liggen ...

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:35

Wederom.....BMI zegt geen ene zak voor beoordeling of je te zwaar bent voor je paard of niet.
Absoluut gewicht.....BMI is relatieve maatstaf.......

Schijnen vele niet bepaald te snappen hier in deze discussie.

Iemand van BMI van 30 maar bij 1.50 weegt absoluut misschien net zo zwaar als man van 1.85 met BMI van 20 om maar wat te noemen.
Plaatje is estetisch wat minder prettig, maar soit dat is heel andere discussie.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:51

Maar hc

Te dik is slecht
Maar te dun toch ook??

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:12

Voel je toch niet zo aangevallen. Altijd komen met die vergelijkingen over het totale gewicht. Ik vraag me zeker af of een hoog bmi voor een paard toch anders aanvoelt dan het zelfde gewicht maar dan bij een keurige bmi. En is het voor je paard niet gezonder, dan wel voor jezelf.
En ja, mijn bmi is ook te hoog dus ik val niemand aan

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:22

quera schreef:
Maar hc

Te dik is slecht
Maar te dun toch ook??

hij zegt slank, slank is voor elk lichaamstype anders.
slank is voor mijn lichaam 55 kg, voor het lichaam van mijn vriendin is dat 65 kg.
slank is gewoon normaal, geen ondergewicht en geen overgewicht.
slank is niet is een maatje te vatten.
slank kan maat 34 zijn maar ook maat 42.

slank is ook dat ene vetrolletje op je buik, en die putjes op je been.
slank is niet dat model op de cover van een magazine, slank is gewoon lekker in je vel gezond zijn.

misschien moeten we stoppen met onszelf zo te zien
Afbeelding
(het meisje in d spiegel vind ik echt heel mooi, no offence)

maar lekker met zn allen dit gaan doen
Afbeelding

maar dan wel op zn slanks ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:28

Als iemand zwaar gebouwd is, kan die een prima gezonde levensstijl hebben, en een gezond lijf hebben en er toch zwaarder uitzien dan slank.

Een cap dragen of niet heeft te maken met risicos. TE dik zijn heeft ook te maken met risicos, daarin gaat de vergelijking enigszins op, en men kan prima iemand wijzen op risicos, maar wat heeft het in hemelsnaam te maken met "mooi" zijn of je niet mogen vertonen in de media?

Waarom zou je discipline moeten hebben? Waarom niet gewoon genieten van het leven en de "ongezondheid" op de koop toe nemen?
Ik zeg niet dat men allemaal maar en mass te dik moet worden, maar ik heb geen moeite met variatie in figuren en levensstijlen. Als ze mijn raad vragen kunnen ze dat krijgen, maar ik ga niet elke dikkerd (of garnaal) maar uitmaken voor ongezond of lelijk of wat dan ook.

Citaat:
Toch kijk ik soms fashion tv en dan schrik ik me helemaal te pletter!
Die uitstekende heupbotten en zo, echt niet gezond.

Het probleem is dat ze in een standaard maat kleding moeten passen en als je dus wat breder gebouwd ben van nature of sowieso een groter frame hebt omdat ze nu eenmaal ook lang moeten zijn, betekent het dat er haast geen vlees op je kan zitten en dus heb je van die uitstekende botten. Maar dat gaat echt niet op voor alle modellen, want sommigen zijn gewoon ranker gebouwd.
Wat ook gebeurt is dat meisjes als 16 jarige worden aangenomen en naar mate ze ouder worden zich magerder laten worden om dezelfde maten te houden. En mensen worden niet echt snel ontslagen omdat ze "te mager" geworden zijn zolang ze in de standaard passen, snap je.
En sommige modelen passen gewoon niet goed op zichzelf en storten zich in de drank en drugs.
Guntars Asmanis is een klassiek voorbeeld van een manlijk model dat naar verdoemenis gaat (lees een lopend lijk is geworden) door de drank en drugs (en te weinig slaap). Maar hij dronk trouwens al al toen hij begon als 16 jarige, ouders zijn zware drinkers...
voor
na

Voor mij is hij al ver over zijn "cute" en "mooi" . Ik vind hem eigenlijk niet prettig om naar te kijken.
Maar ja, topmodel status, dus dat zal hij wel houden tot hij neervalt of te oud wordt gevonden.
Met make up en de juiste kleidng kun je een hoop verbergen. Hij doet het nog steeds goed in pak of maffe outfits (pardon, haute couture).

Maar eh, het ging over vrouwen. Maar er schoot me zo snel geen vrouw te binnen, maar het blijft hetzelfde. Sommigen passen niet op zichzelf.

En dan is slank echt niet gelijk aan gezond of een gezonde levensstijl, HC.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:39

Dora88 schreef:
Voel je toch niet zo aangevallen. Altijd komen met die vergelijkingen over het totale gewicht. Ik vraag me zeker af of een hoog bmi voor een paard toch anders aanvoelt dan het zelfde gewicht maar dan bij een keurige bmi. En is het voor je paard niet gezonder, dan wel voor jezelf.
En ja, mijn bmi is ook te hoog dus ik val niemand aan

Ik voel me niet aangevallen hoor :D

Zou verdeling van overgewicht ook nog anders aanvoelen?
Peervorm, appelvorm, zandloper, veel topgewicht (lees grote boezem) of juist dikke kont.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:44

JAAAA, vrouwen met grote borsten mogen absuluut niet paardrijden hoor, dat schudt te veel.
En dikke konten passen niet goed in het zadel, eigenlijk mogen alleen "planken", en mannen paardrijden.
Vrouwen met figuur niet!
Toch? :+ ;)

In de praktijk zie ik paarden veel meer gebukt gaan onder slechte handen en slechte rijstijl!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:45

Er zit nog wat tussen enorme borsten/kont en planken hoor :+