Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:06

Ik ben ook niet echt slank hoor met mn 82kg, hopelijk ga ik met mijn dieetplan, het vele fietsen en de workouts de 72kg nog halen.... Vandaag weer naar de diëtiste...

Gister mn derde level 1 work-out gedaan van shred, had hele dag al hoofdpijn, had absoluut geen zin maar kon het toch niet laten om het even te doen :'). Maar moet zeggen zelfs met een bonkend hoofd ging het weer makkelijker dan de dag ervoor.... Spierpijn in mn kuiten had ik vooral na de eerste keer, maar nu wordt het steeds minder... Maar ach ik heb dan ook achtelijk gespierde kuiten die snel spieren groeien zodra ik ze activeer (vond ik ook zo'n nadeel met hardlopen, kreeg er enorme kuiten van.....).

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:39

Heb gevraagt of mijn moeder kwark mee wil nemen :)

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:23

Dat vind ik ook wel het mooie van het programma, of je slank of vol bent, of je veel of weinig sport, iedereen kan er eigenlijk zo aan meedoen :)
En helpt het niet voor het afvallen, dan ben je toch lekker aan het bewegen. Ik heb meerdere vriendinnen ook enthousiast gemaakt en het is heel leuk om van iedereen te horen hoe het gaat.

Ik ga vandaag beginnen aan level twee, dus ben heel benieuwd.
Ik heb vanmorgen gemeten en helaas zie ik nog weinig verschil, mijn dijbeen en borst waren wel iets smaller, maar mijn taille juist iets breder, dus het kan ook gewoon zijn dat ik een beetje op een andere plek heb gemeten dan vorige keer.
Maar we gaan vol goede moed beginnen aan level 2 en over 10 dagen weer eens meten :)

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:32

Mooi gezegd Nevony! Het is inderdaad een laagdrempelig programma, dat maakt het zo leuk. Ben je beginner? Dan doe je de simpele variant. Sport je vaker, dan is er nog de moeilijkere variant of andere (zwaardere) programma's. Voor ieder wat wils. Voor allerlei doelen.

Dat meten is nog best een kunst! Mijn ervaring is ook dat het lastig is om iedere keer op precies dezelfde plek te meten.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:42

Doen jullie dit voornamelijk om af te vallen, of toch meer voor de fun. Momenteel doe ik de 30day shred. Paardlief is geblesseerd en zo blijf ik wel fit (voor zover ik fit was). Als ik het volhoud blijf ik het er misschien wel naast doen.

Ik ga vandaag dag 5 doen van level 1. Ik ga bij elk level proberen om de laatste 5 dagen de zwaardere variant te doen. Is dat te doen of is het beter om eerst alles 'gemakkelijker' te doen en dan na 30 dagen eventueel opnieuw te beginnen maar dan de zwaardere variant?

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:55

Je kunt gewoon proberen alles zo moeilijk mogelijk te doen, en als dat niet lukt, pak je terug op de eenvoudigere variant :) Je moet het programma zo toepassen dat het voor jou het beste werkt.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:10

Zo doe ik het ook. Bepaalde oefeningen doe ik al vanaf het begin op de moeilijke manier, omdat het makkelijk gaat, maar andere oefeningen kan ik pas bij dag 8 (of soms helemaal niet) op de moeilijke manier. Wel is het de kunst om jezelf uit te blijven dagen en het niet te makkelijk te maken. Als het je allemaal erg makkelijk af gaat, zal het resultaat ook minder zijn.

Ik doe dit in eerste instantie om fitter te worden, dus in mijn geval een betere conditie, betere balans en soepel blijven/worden. Mijn tweede doel heb ik halverwege pas gevormd. Namelijk een paar kg eraf. Ik heb de shred al afgerond, heb Ripped t/m level 2 gedaan en ben nu weer overnieuw begonnen met de shred. Ik merk dat het werkt! Ik zie duidelijk vooruitgang bij mezelf. Zowel in fitheid als in gewicht. Maar daarnaast zie ik ook duidelijk dat mijn buik, rug en billen gespierder worden. Gespierde benen had ik al. :+

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:41

Heb net workout 3 en cardio 1 van bodyrevolution achter elkaar gedaan! :D ruim een uur bezig geweest.
Geeft me toch meer voldoening als 30 min :P

Nevony, level 2 is een stuk pittiger, dus je hebt best kans dat je daarna wel verschil meet! :D gewoon doorgaan! :)

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:10

Heeft iemand de Banish Fat Boost Metabolism wel eens gedaan? Heb je daar gewichtjes bij nodig? Heb op het moment namelijk een beetje laat van mijn schouder, daarom wilde ik level 3 vandaag misschien niet doen en dan ter vervanging deze. Ik wil namelijk vooral vet verbranden.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:15

Ja volgensmij heb ik die weleens gedaan toen ik nog zat te twijfelen welk programma ik ging doen na de shred.
Maar hij duurde toen langer als ik had verwacht dus was na een paar circuits gestopt :) was wel pittig geloof ik :o

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 12:46

Als je last hebt van je schouder, kun je ook de laatste twee delen van Kickbox Fastfix doen. Daarin gebruik je geen gewichten, is vooral op cardio gericht :)

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:48

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:02

lauraP schreef:
Heeft iemand de Banish Fat Boost Metabolism wel eens gedaan? Heb je daar gewichtjes bij nodig? Heb op het moment namelijk een beetje laat van mijn schouder, daarom wilde ik level 3 vandaag misschien niet doen en dan ter vervanging deze. Ik wil namelijk vooral vet verbranden.

Ik wissel veel workouts af en doe deze ook weleens :)
Je hebt geen gewichtjes nodig en er is maar 1 circuit op de grond waar een paar
plankoefeningen bij zitten, de andere circuits zijn denk ik goed te doen met je schouder :j
Duurt wel langer als de shred, uit mijn hoofd dacht ik zo rond de 55 min.
Maar effectief is het zeker :P

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:59

Bah 3 rustdagen moeten houden i.v.m. een geblesseerde bovenarm/schouder links. Nu lijkt het weer goed te gaan, dus ga dadelijk op voor dag 25 van de shred! Moét en zal m afmaken ;)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:15

Succes zo crueslie, hopelijk is je arm/schouder helemaal beter nu :)

Ik ga zo ook aan de slag, gisteren 2 workouts gedaan dus vandaag wordt het
er sowieso maar eentje. Zo maar even een leuke uitzoeken :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:45

Allemaal lekker bezig hier?
Sterkte met de blessures en dipjes.
Hou je lijf in acht, maar wel in beweging!
Het werkt echt hoor
Ik heb nu 2x de hele shred gedaan, met tussendoor de sixweek6pack
Eergisteren de laatste dag van de 2e shred gedaan, vandaag gemeten en gewogen:

1e cijfer is begin van de shred het laatste cijfer is na 2x shred en 1x 6weeksixpack
hals 33-30 (-3cm)
li arm 26-25 (-1cm)
re arm 27-26,5 (0.5cm)
borst (onder de boobies) 86-74 (-12cm) :wow:
taille 78-70 (-8 cm)
buik 86-76 (-10cm)
heup 86-76(-10cm)
dij li 50-47.5 9-2,5cm)
dij re 50,5-48.5 (-2cm)
kuit li 33-32,5(-0.5cm)
kuit re 33,5-32,5 (-1cm)
totaal cm verloren: 47cm
totaal gewicht verloren: 6 kg

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:46

Ooh hier een zwak moment.. we gingen Mac halen in de pauze van mn werk en ik heb ook wat genomen. :o vanavond maar 2 keer de work out doen. :+

Wauw goed bezig Sal!!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:49

Vanmiddag level 2 voor de eerste keer! en daarna door naar mijn moeder en daar de hele avond hangen. Als ik teveel pijntjes heb, kan zij mij nog altijd vertroetelen :D

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:52

Dank je wel spikkelFire!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:02

Ik heb spierpijn jeetje :=
Maar ga gewoon lekker door komt trouwens niet alleen door ripped meer door mn leuke paardendame die veel van me verlangd :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:11

Amazing, Sall, amazing ;) You did a good job!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:21

Fitzroy schreef:
Amazing, Sall, amazing ;) You did a good job!

:) :):) Thank you!!!!

Ik ben er ook wel erg blij en trots op :o

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:33

Wauw, mooie getallen Sall, je moet wel veel complimenten ook krijgen!

pff. ben je al bij ripped level 4 Seven?
Daar kreeg ik echt buikspierpijn van ~~}>
Heb je ook een jonge Uphill? Ik heb nu net een maandje m'n jonge Uphill merrie onder het zadel <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:39

Nee nog niet net level 2 voor het eerst gedaan :D Maar kan nu al niet wachten op 4 als ik dat zo lees ik hou er van mn buikspieren te trainen dan merk ik echt dat ik iets heb gedaan, brandende buikspieren

Ik heb een 3 jarige van uphill is nu 6 x onder het zadel geweest braaf dier de gene die me laat werken is mn special d dame.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:45

nou ja.. iig een extra trainings momentje :P
Ja, vond level 4 echt fijn, goed vol te houden en uit te voeren, maar toch wat branderig erna :D