Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:25

Ik heb anders vrij weinig wetenschappelijke ondersteuning gelezen.
1 ding, maar daar blijft het bij.
Tevens kan dingen laten staan weldegelijk schadelijk zijn.

Ik neem het gewoon niet klakkeloos aan als waarheid, en dat is mijn goed recht net als Moonfish het goed recht heeft het wel te geloven en ernaar te leven.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:29

Waar hebben we melk voor nodig dan als ik vragen mag?
Vroeger dronken we dit ook niet, het is voor kalfjes om snel te groeien, wij krijgen er alleen zwembandjes van.
Voor die mensen die er niet mee overweg kunnen bestaan er dietisten die weten heel goed hoe je aan genoeg voedingsstoffen komt.

Ik vind het een erg wetenschappelijke instelling en standaard uitspraak om het dan maar te gooien op dat het schadelijk kan zijn om ''zomaar'' dingen te laten staan.
Deden mensen dat nou maar eens wat meer, we mogen best iets meer zelf nadenken in onze maatschappij, maar dat wordt ook nergens maar dan ook nergens aangemoedigd..

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:19

Heel veel succes vandaag Elske_Girl, ik hoop dat je aardige mensen ontmoet.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:27

Dankje!
Heb gelukkig nu alleen jaaropening en mentorles, nog geen echte les...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 11:09

EG heel veel succes vandaag!!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:35

Het is aardig goed gegaan. Er was een meisje wat naast me kwam zitten, ze kwam van een andere school en kende dus niemand. Ik vond haar wel aardig, en we hebben wat interesses gemeen. Hopelijk wordt dat wat...

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:35

Ah, mooi zo!

Wat vinden jullie van de nieuwe reclames van SIRE? Ik vind ze goed. Jammer dat Gijs niet een ander voorbeeld had. Die van Mandy paste veel meer bij mij, of die van die roodharige vrouw. Hoe vaak ik in het voorbijgaan niet heb gehoord, die Hannah moet je niet mee omgaan die is gek in haar hoofd.
Wel balen dat er geen is met depressie als onderwerp, die mensen krijgen nog een hele hoop meer onbegrip te verduren, maar goed. ''hey jongens, ja toen mocht ik niet paardrijden en was ik helemaal depri hihihi''. Als diegene die dit soort dingen zegt boven de 12 is zeg ik altijd dat depressie een serieuze psychiatrische ziekte is en dat dat niet zo gemakkelijk in de mond moet worden genomen (meestal word daarom gelachen). Of inderdaad de poster van SIRE, ''voor iedereen die denkt dat mensen met een depressie eens iets leuks moeten gaan doen''. :r

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:02

Die Sire reclames vind ik wel heel goed!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:06

Fijn dat het allemaal goed gegaan is op school.

De reclames Ken ik Niet. Maar Kijk ook nooit TV.

Het onderzoek naar autisme is aangevraagd. Wat kan ik me daarbij voorstellen??? Het is ondertussen zeker dat ik het heb maar het moet nog op papier komen.

En ik begin langzaam het maar te accepteren.

Maar ik vrees dat een Kans op een baan nu nog kleiner wordt...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:11

Ik heb gehoord dat bedrijven steeds meer autisten aannemen vanwege hun kwaliteiten...

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:15

Dat klinkt weer positief!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:33

het cbr heeft een brief gestuurd die ik net heb open gemaakt. en nou gaan ze kijken of ik geschikt ben om auto te rijden of zo (ik snap er he-le-maal niks van wat erin staat)
maar als ik al twee jaar lang anderhalf uur per week rijlessen betaal dan kunnen ze toch niet maken om me later niet auto te laten rijden ?!
of valt het in de praktijk wel mee en worden 95% van de deelnemers goedgekeurd?
ik ben echt een ramp in de auto maar wil zo graag later auto rijden, ik streef namelijk naar betaald werken met gehandicapten in de toekomst.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:34

Is het lastig om je rijbewijs te mogen halen als je autisme hebt?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:35

Moet ik die vraag beantwoorden?
(ik ben heel erg aan het stressen)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:38

O sorry, succes!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:05

Niet druk om maken Hannahaapje, die test heb ik ook gedaan en stelt niet veel voor. Ze gaan idd kijken of je 'handicap' je belemmert met autorijden. Bij mij was het omdat ik een hersenbloeding heb gehad, en ik dus niet functioneer zoals voorheen. Hetgeen waar ze naar kijken is bijvoorbeeld je reactiesnelheid: zegt hij stop, kun je dan ook echt meteen stoppen? Want ja, als er ineens een kind oversteekt, zijn die milliseconden reactie snelheid wel van belang. Bij mij ging het dus vooral om de reactiesnelheid, waarvan bekend is dat ie iets trager is dan 'normaal'. Maar alles was prima, en ik heb inmiddels al 8 jaar mijn rijbewijs!

Geen zorgen dus, laat de brief aan je instructeur zien, en hij zal je wel vertellen wat je kan verwachten..

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:25

Dank je wel.
Ben nu bij mijn paard en dat is wel nodig :Pvals ik in paniek ben ga ik hyperventileren.
maar het gaat dus weer goed.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 16:38

EG, wat super fijn dat het goed gegaan is!! het komt allemaal wel op zijn pootjes terecht joh
Hanna, succes met die test! het komt allemaal vast wel in orde!

Ik kan geloof ik zeggen dat ik het wel een leuke opleiding vind en ook wel een leuke klas heb. :) weet het allemaal nog niet zeggen, maar aangezien vrouw twijfel het nooit weet :')

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 23:43

EskeGirl schreef:
Is het lastig om je rijbewijs te mogen halen als je autisme hebt?

Ik heb m gehaald toen het nog niet bekend was dat ik autisme heb. Heb er heel wat langer over gedaan (zeker 65 lessen), en had een bekende instructeur (mijn buurman). Ik was wel altijd wat aan de voorzichtige kant (waarschijnlijk dus ook omdat ik mijn eigen reactiesnelheid niet vertrouw) Maar door veel oefenen kon ik via "regeltjes" dingen inschatten. Vind mijzelf nu ook een best wel goede chauffeuse doordat ik me nog altijd aan zulke "regeltjes" houdt.

Zoek gewoon een goede rijinstructeur die ervaring heeft met langzaam "leren" dan kan het zeker.
succes

Ik wil nu mijn E gaan halen (maar durf eigenlijk niet) dus ga nu ook weer die stress in :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 05:33

Gelukkig eskegirl!

Ik sliep om 1 uur en ben alweer wakker ik spring zometeen het buitenzwembad in hihi

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 07:51

Vandaag eerste keer echt les... Ben benieuwd.
Bij paardrijden waren er twee nieuwe meisjes(eentje kwam proefrijden) dan ben ik eigenlijk gelijk wat losser en mezelf en in de klas niet. Snap mezelf af en toe niet...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 07:56

Hoe is het gisteren gegaan EskeGirl?

Over 1,5 week begin ik een nieuwe baan. Werk nu als receptioniste in de flexpool. Heb daar al behoorlijk wat flexibiliteit moeten laten zien, iets waarvan jullie vast wel begrijpen dat ik daar niet goed in ben. Toch heb ik me daar zo goed en zo kwaadschiks als het ging doorheen gebluft. Nu moet ik vandaag alleen als noodgeval nog ineens 1 dag op een gebouw gaan werken waar ik nog nooit gewerkt heb! Zie dat echt helemaaaaal niet zitten. Vooral omdat het maar 1 dag is en ik daar over 1,5 week toch niet meer werk.

Ik hoop echt dat ze me voor hele basic dingen gaan inzetten waar niet veel ingewikkelds voor nodig is, want ik heb echt geen zin om nog weer een heel gebouw te gaan leren voor 1 dag. Blurgh :( geen zin in.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:53

Je kan het Shiloh!
Ik heb een aardige klas, dus dat gaat best goed. Is ook echt stukken rustiger met 24 mensen (ipv 32 vorig jaar).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:27

Je kunt het Shiloh!

24 is nog best veel , al scheelt het wel die 7 minder!

Gisteren met een begeleider anderhalf uur gekletst was wel even fijn , sinds ik hier woon praten ze amper met mij. Regels worden niet uitgelegd en ik moet overal zelf achterkomen hier...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:29

Da's wel vervelend TM!
Ik zit nu lekker thuis, ik heb 2 tussenuren en met daarbij ook nog twee pauzes ben ik 2,5 uur vrij tussendoor :=