Tsja, die mindere periode is een beetje jammer. Ik heb het gevoel dat ik alle controle aan het verliezen ben en merk ook steeds meer dat dingen niet meer lukken. Zo heb ik gedurende mijn hele studie (lees: 4 jaar) niet één hertentamen gehad en afgelopen 2 weken heb ik ineens 2 tentamens niet gehaald en dus 2 herkansingen te pakken. Heel frustrerend allemaal

Wanneer ik honger heb kan ik nu ook gewoon iets gezonds pakken zoals een appel of wat crackers. Zo vreemd! Ik gok dat het feit dat ik m'n lichaam mishandel terwijl het me in die jaren afvallen nooit in de steek heeft gelaten, er toch onbewust harder heeft ingehakt als dat ik gedacht had. Ik probeer nu ook meer naar m'n lichaam te luisteren en wat rustiger aan te doen met sporten en meer gezonde tussendoortjes te nemen en dat lijkt te werken! 

). Was het allemaal zo zat, en had geen zin om deze feestelijke maand te laten verpesten door mijzelf. 
 Was dus redelijk gerustgesteld en dus ook gewoon geprobeerd mee te eten met de kerstdiners. Eerste kerstdag was een beetje lastig/stress omdat mijn familie mij tijdens het kerstdiner aansprak met: Maar wat is nou het probleem? Je eet toch gewoon? 
 ) en niet gecompenseerd! 
 Daarna wilde ik -tegen het advies van m'n therapeute- toch tijdens de feestdagen op de weegschaal staan. Had ik beter niet kunnen doen 

Misschien inderdaad voorlopig even voorzichtig doen? Wat zegt je psychologe en hoe ging het de afgelopen dagen?

Leuker dan thuis! En waarschijnlijk is iedereen toch gefocust op het lekkere eten, dus ze zullen echt niet op jou letten!