Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Shaar schreef:Mag ik me hier misschien ook melden? Heb het een en ander gelezen, moet zeggen dat ik dit topic een goed idee vind, en veel herkenning geeft...
Shaar schreef:Ik heb dat ook hoor, ben totaal geen hulpvrager en kan daarbij ook nog eens niet goed over mijn gevoel en problemen praten. Ik bel ook nooit mijn psycholoog of huisarts op, ik wacht altijd op de volgende afspraak...
Ik heb sinds begin dit jaar echter een fantastische huisarts, bij haar voel ik me wel veilig en ik kan beter met haar praten dan mijn psycholoog... Helaas is zij volgende week voor het laatst, en ik vind het echt vreselijk dat ze weg gaat...
Miranda40 schreef:@Lammie: maar kun je het dan niet opschrijven wat je graag wilt zeggen en dat dan voorlezen? Ik heb wel eens mijn gevoel opgeschreven en dat laten lezen aan mijn psychologe. Ik zat daar enorm mee maar wist niet hoe ik dat moest verwoorden; bang dat ik afgewezen werd. Nadat zij het had gelezen heb ik het voor 'moeten' lezen zodat ik het zelf ook gezegd had. Daardoor voel ik me nu veel meer op mijn gemak.
Miranda40 schreef:Maar van wie mag je dan geen emoties laten zien? Lijkt me moeilijk als je geen emoties kunt tonen.
Ik lig nu op mijn bedje en voel me zwaar en alleen. Die mindfulness van vandaag heeft even een andere wending gekregen. De emoties gieren door mijn lijf. Of dat ik mijzelf even kwijt ben.