In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:32

Lieve bokkers,

Ik volg nog helemaal niks.. Maar ik vroeg me af wie er bekend is met Familieopstellingen..

Mijn ouders liggen nu een jaar in scheiding en wat ik in eerste instantie niet had verwacht, maar laatst tot het pijnlijke besef kwam..: ik heb er best een knauw van gehad.. een hele beste..

Ik hoop dat Familieopstellingen me verder kan helpen en me helderheid geeft..

Mindfull

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:45

Hoi Wolinlotte,

ik heb zelf weinig ervaring met familieopstellingen, maar mijn beste vriendin geeft het.
Ik heb dus wel eens een proefopstelling gedaan en het kan heel veel inzichten geven.
Ik denk dat het in jouw geval heel veel voor je kan doen.
Weet je al weer je jouw opstelling gaat doen?

Pfoeh, ik heb een heftig weekendje achter de rug. Trillen, trillen, trillen. Maar dankzij google gekomen op chronische hyperventilatie en heb met wat zelf tips best wat resultaat geboekt.
Vraag me echt af waarom het zo slecht met me gaat de laatste tijd...

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:02

Mag ik me hier misschien ook melden? Heb het een en ander gelezen, moet zeggen dat ik dit topic een goed idee vind, en veel herkenning geeft...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:08

@Mindfull: :(:) Komt het ook niet dat je momenteel zoveel voor je kiezen krijgt? Wellicht doordat je nu een besluit hebt genomen dat je je lichaam open stelt?

@Shaar: welkom ;)

Ik slaap gelukkig weer beter; ben nog wel moe 's ochtends maar goed, eenmaal hardgelopen en dan heb ik weer wat energie. Verder voel ik me aan het eind van de dag weer zo onrustig worden. Deze week alleen maar mindfulness. Verder geen gesprekken. Hoop dat ik het vol ga houden tot volgende week.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:04

Welkom Shaar!

Normaal gesproken gaat het thuis 'goed' met me, maar ik merk dit weekend dat ik erg moe en een beetje down ben. Baal ik een beetje van.
Vanavond weer terug naar de kliniek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:37

Hoi! Ik lees wel mee maar heb weinig energie om te reageren omdat ik druk bezig ben met mezelf. Het gaat wel de goede kant op geloof ik. Iedereen veel sterkte en rustig aan :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:26

Shaar schreef:
Mag ik me hier misschien ook melden? Heb het een en ander gelezen, moet zeggen dat ik dit topic een goed idee vind, en veel herkenning geeft...

welkom!

deze week 2de keer emdr gehad en moet zeggen dat het wel lijkt te helpen...heb geen nachtmerries meer en de herinneringen doen me ook niet meer zoveel meer als eerst...maar verder voel ik me echt klote...
voel me enorm onzeker, gespannen, huilerig, futloos, waardeloos en soms denk ik echt van hoe moet ik nu verder...

komende week geen afspraak ivm haar drukke agenda en mijn werk, maar mocht haar altijd mailen...

hoe gaan jullie daar mee om?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:42

Ik vond mailen altijd ook wel een drempel. Deed het dan ook echt alleen als het echt niet meer ging. Dan luchtte het vaak wel op, dat wel, omdat ik ook vrij snel een fijn antwoord terug kreeg.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:09

Dat je je zo voelt kan ook een uitwerking zijn van de
Emdr.

Ik mag mijn psychologe altijd mailen/bellen. Voel me daarna altijd wel opgelucht. Als ik bel en ze heeft iemand bij haar zitten dan belt ze me altijd terug.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:15

ik kan gelukkig ook altijd terecht bij mijn psych en door de stress van de laatste tijd ben ik daar meer dan blij mee. sinds deze week staat ook de deur van de dokter op....(nog een leuke jonge knul ook :d wist niet eens dat we die hadden ) ;-)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:21

Mijn psychologe is nu 4 weken met vakantie en zij zorgt dan altijd voor een vangnet mocht er wat zijn. Gelukkig is dat mijn psychiater. Ook de afsprakenpoli kent mij zo onderhand ook wel dus hoef nooit te zeggen waarom ik bel.

In april ben ik opgenomen. Vlak voor de opname ging het zo slecht. Dag ervoor was ik bij mijn psychologe geweest. Eenmaal thuis ging het gewoon niet meer. Heb toen ik paniek de volgende dag naar de poli gebeld. Kon alleen maar huilen en toen wisten zij al genoeg. Ik vroeg naar mijn.psychologe en die hebben ze gelijkt opgepiept. Het is niet fijn om.er al jaren kind aan huis te zijn maar op dit soort momenten ben ik blij dat ze me kennen.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:23

wat vervelend miranda40, maar het is fijn om te weten dat je iemand hebt om op terug te vallen.
:(:)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:58

miranda 40, fijn dat jij zo'n goed vangnet hebt...

wat dat betreft vind ik het dan ook weer enorm moeilijk om hulp te vragen...voor ik uberhaupt naar een huisarts of psycholoog stapte moest ik al voor mijn gevoel over de mount everest heen klimmen...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:27

Ik vind het ook moeilijk, al lukt het me in de kliniek steeds vaker wel.

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:32

Goedemorgen,

lees dat jullie vaak contact hebben met jullie psycholoog tussen de sessie's door?
Hoe doen jullie dat? Gewoon bellen?
Ik doe dat nooit, probeer een dagboekje bij te houden en hem dan op die dag van de week dat ik hem spreek alles voor te schotelen ;)
En als ik in de week helemaal in de knel schiet, dan moet de telefoonrekening het dus ontgelden en bel ik met vrienden. Eindeloos...
Heb ondertussen een stuk of 4-5 mensen die mij allemaal wel een keer per week zwaar in tranen en radeloos aan de telefoon hebben...
Ik troost mezelf er maar mee dat het tijdelijk is en dat ik daarna weer een leuke vriendin zal zijn...

De situatie thuis is nog weinig veranderd, ben wel druk met de papieren op orde krijgen, maar dat kost blijkbaar heel veel energie in mijn hoofd. Slaap enorm veel, ga vroeg naar bed en 's ochtends kan ik me wel 100 keer omdraaien. Gelukkig heb ik een dochtertje en moet ik dus wel uit mijn bed, denk dat ik anders er gewoon amper nog uit zou komen.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:34

Ik heb dat ook hoor, ben totaal geen hulpvrager en kan daarbij ook nog eens niet goed over mijn gevoel en problemen praten. Ik bel ook nooit mijn psycholoog of huisarts op, ik wacht altijd op de volgende afspraak...
Ik heb sinds begin dit jaar echter een fantastische huisarts, bij haar voel ik me wel veilig en ik kan beter met haar praten dan mijn psycholoog... Helaas is zij volgende week voor het laatst, en ik vind het echt vreselijk dat ze weg gaat...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:12

@Mindfull: ik bel mijn psychologe tussendoor als het echt even niet gaat. Mocht het zo zijn dat het op een dag is dat zij niet werkt dan stuur ik of een mail of neem contact op met mijn psychiater.
Hoe staat je man er eigenlijk tegenover? Laat die het allemaal niet over zich heen komen? Vervelend hoor dat het allemaal zoveel energie kost. Dat kun je er nu net even niet bijhebben. Sterkte :(:)

@Shaar afscheid nemen van iemand waarbij je je veilig voelt is nooit fijn. Hoop voor je dat je je ook veilig gaat voelen bij je psycholoog.

Vandaag voor de ene laatste keer mindfulness gehad. Voor het eerst werd ik helemaal ingepakt. Voelde echt een muur om me heen. We moesten 2 oefeningen doen en daardoor raakte ik totaal van de les. Voelde me ook echt zwaar worden. Net even een uurtje gelegen. Ga zo maar even de was doen; tenminste iets afleiding.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:22

Heb je uiteindelijk baat gehad bij de mindfulness Miranda?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:23

Shaar schreef:
Ik heb dat ook hoor, ben totaal geen hulpvrager en kan daarbij ook nog eens niet goed over mijn gevoel en problemen praten. Ik bel ook nooit mijn psycholoog of huisarts op, ik wacht altijd op de volgende afspraak...
Ik heb sinds begin dit jaar echter een fantastische huisarts, bij haar voel ik me wel veilig en ik kan beter met haar praten dan mijn psycholoog... Helaas is zij volgende week voor het laatst, en ik vind het echt vreselijk dat ze weg gaat...

ik kan dus ook niet goed over mijn gevoel praten, ik toon ook bijna geen emoties...alleen thuis eigenlijk en dan hoofdzakelijk wanneer ik alleen ben...
het verwoorden via de pc of op papier kan ik dan wel redelijk, maar het echt hardop zeggen is een ander ding...dan komt het er vaak heel zakelijk uit waardoor het soms kan lijken dat het nog wel meevalt...

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:23

Ik mag morgen gelukkig weer heen. Merk het echt wel dat ik nu al bijna 2 weken niet ben geweest. Veel gebeurd in de tussentijd. Nu ff zwaar, maar steeds maar denken dat ik morgen weer heen kan.
Over tussendoor contact, ik heb 1 keer gebeld toen ik het echt niet meer trok en 1 keer een mail gestuurd omdat ik ergens mee zat waar ik het wel graag met haar over wou hebben, maar het had geen haast.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:02

@Lammie: maar kun je het dan niet opschrijven wat je graag wilt zeggen en dat dan voorlezen? Ik heb wel eens mijn gevoel opgeschreven en dat laten lezen aan mijn psychologe. Ik zat daar enorm mee maar wist niet hoe ik dat moest verwoorden; bang dat ik afgewezen werd. Nadat zij het had gelezen heb ik het voor 'moeten' lezen zodat ik het zelf ook gezegd had. Daardoor voel ik me nu veel meer op mijn gemak.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:56

Miranda40 schreef:
@Lammie: maar kun je het dan niet opschrijven wat je graag wilt zeggen en dat dan voorlezen? Ik heb wel eens mijn gevoel opgeschreven en dat laten lezen aan mijn psychologe. Ik zat daar enorm mee maar wist niet hoe ik dat moest verwoorden; bang dat ik afgewezen werd. Nadat zij het had gelezen heb ik het voor 'moeten' lezen zodat ik het zelf ook gezegd had. Daardoor voel ik me nu veel meer op mijn gemak.

het stomme is dat ik kan voorlezen wat ik heb opgeschreven, maar dit gebeurd dan totaal zonder emoties...het lijkt wel alsof ik niet anders weet dan dat ik geen emoties mag laten zien...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:13

Maar van wie mag je dan geen emoties laten zien? Lijkt me moeilijk als je geen emoties kunt tonen.

Ik lig nu op mijn bedje en voel me zwaar en alleen. Die mindfulness van vandaag heeft even een andere wending gekregen. De emoties gieren door mijn lijf. Of dat ik mijzelf even kwijt ben.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:27

Miranda40 schreef:
Maar van wie mag je dan geen emoties laten zien? Lijkt me moeilijk als je geen emoties kunt tonen.

Ik lig nu op mijn bedje en voel me zwaar en alleen. Die mindfulness van vandaag heeft even een andere wending gekregen. De emoties gieren door mijn lijf. Of dat ik mijzelf even kwijt ben.

dat is ook heel moeilijk en denk dat ik het ben gaan zien als zwakte...
zodra ik mijn emoties uitte werd ik erger gepest, gezien as jankerd en er was een periode dat ik mijn ouders niet extra wilde belasten ivm hun problemen...

klinkt heftig die mindfullnes...neem je rust en denk wel aan jezelf.
hier is het de bedoeling dat er na de emdr aan mijn zelfbeeld wordt gewerkt (die is namelijk enorm laag)...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:44

Ik vind emoties tonen ook heel moeilijk, en herken ook wat je schrijft over dat je je ouders niet wilde belasten Lammie.