[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:05

Ik kom ook even binnenvallen!

Ik vind je haar erg mooi Rensiepensie!

Ik wil mijn haar verven met Precision Foam Colour van John Frieda maar heb van mezelf erg dik en veel haar, zou 1 verpakking genoeg zijn voor mijn hele haar?

Suus___

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:03

Mooie coupe hoor rensie :)
Ik had veel over maar heb dan ook geen dik haar wel veel en toen ik t verfde daarmee ook lang dus denk wel dat t lukt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:52

Noeni schreef:
Ik wil mijn haar verven met Precision Foam Colour van John Frieda maar heb van mezelf erg dik en veel haar, zou 1 verpakking genoeg zijn voor mijn hele haar?

Voor de zekerheid 2 pakjes kopen. Het is beter om er ééntje niet te moeten gebruiken dan dat je halverwege merkt dat je te weinig hebt :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:03

Yasmine: hoe is jouw haar geworden? :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 08:48

Van John Frieda kun je het beste twee pakjes nemen ja, heb ik ook nodig voor mijn dikke, lange haar :j

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:33

mayniac_val schreef:
Van John Frieda kun je het beste twee pakjes nemen ja, heb ik ook nodig voor mijn dikke, lange haar :j

Oke dan doe ik dat gewoon, beetje banketstaaf als ik bezig ben en uiteindelijk te weinig heb. Ga het zaterdag doen dus zal wel een fototje showen haha.
Eerste keer dat ik het zelf doe dus ben benieuwd :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:43

Noeni schreef:
mayniac_val schreef:

Oke dan doe ik dat gewoon, beetje banketstaaf als ik bezig ben en uiteindelijk te weinig heb. Ga het zaterdag doen dus zal wel een fototje showen haha.
Eerste keer dat ik het zelf doe dus ben benieuwd :')

Verstandig! Toen ik nog donker was, gooide ik er wel maar een pakje in maar met lichter haar heb ik er wel echt twee nodig, anders is de onderkant van mijn haar een hele andere kleur dan de bovenkant :=

Spannend!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:14

Zwitsal schreef:
Yasmine: hoe is jouw haar geworden? :D

Leuk! :D Moet er wel even aan wennen dat ik nu bruin ben, qua kleuren die ik draag enzo :P Maar ik zal straks een foto maken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:20

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:31

Ik heb er geen ervaring mee maar wel al van erg veel mensen gehoord dat een permanent met alleen grove krul niet gaat. In het begin zijn het altijd heel strakke/kleine krullen en pas na een paar maanden/weken zakken ze uit.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:52

_vivi_ schreef:
aardbeitje_ schreef:
Ik heb vandaag een sidecut laten knippen/scheren en de onderkant van mijn haar laten blonderen. :j

Voor:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JBWF3JMJ.jpg
let niet op mijn hoofd :')

Na:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KLIVOGWD.jpg

Ik ben er echt heel erg blij mee!

Leuk! Mijn zusje heeft dat ook, en ook zowat zelfde haarkleur :P (alleen dan korter zonder het blonde).
Zelfs de sidecut zit aan dezelfde kant hahah, en zie ik goed dat je plugs hebt? Mijn zusj eheeft dat namelijk ook hahah, wel tof want aan die korte kant kan je steeds heel leuk zien welke plugs ze in heeft :)

Haha, wat toevallig :') Ik heb inderdaad mijn oren opgerekt!

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:58

Yasmine schreef:
Ik heb er geen ervaring mee maar wel al van erg veel mensen gehoord dat een permanent met alleen grove krul niet gaat. In het begin zijn het altijd heel strakke/kleine krullen en pas na een paar maanden/weken zakken ze uit.

Lukt wel hoor, gewoon met dikkere permanentspelden of papillotten.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:20

quera schreef:
Hoi allemaal,

Ik wil graag m'n haar permanenten. En dan een grove krul hebben. Heeft iemand daar ervaring mee? En wat zijn de kosten ?

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... n.jpg?dl=1

Kan wel :)
Maar schijnt er wel vrij snel uit te gaan, is de ervaring van 2 vriendinneb

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:37

Ik heb permanent gehad. Is 4 jaar geleden en heb er nog steeds spijt van. Heb zelf heel stijl haar en wilde idd ook mooie krullen. Alleen is mijn haar zo erg beschadigd dat het helemaal dood is en er complete stukken haar zijn afgebroken. Ik had haar tot aan mijn kont en heb het tot onder mijn oren af moeten knippen, zo dood was het en tot daar was het afgebroken.

Nu 4 jaar later heb ik nog steeds kort haar (schouder lengte) omdat het nauwelijks meer groeit, zo'n klap heeft het gehad. En ik wil zo graag mijn mooie lange haren terug.

Misschien zijn er ook positieve verhalen, maar mijn mening is dus een dikke nee!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:07

Permanent werd mij ook altijd heel erg afgeraden. Heb er maar vrede mee genomen dat ik niet van die mooie krullen kan hebben, tenzij is met m'n krultang aan de gang ga.

Nou gister was mijn haar dag :') eerst met een of ander pakje geprobeerd om het te blonderen, resultaat oranje. Toen kwam ik er achter dat we een kappersgroothandel in de stad hebben dus daar heen en blondeerpoeder en waterstof peroxide gekocht. Ook nog wat advies gevraagd en weer verder gegaan. Alleen dacht ik dus dat je moest beginnen bij de haarwortel en daarna naar beneden werkende het moet dus andersom :') nu is het boven dus spierwit en onder nog best oranje. Ik weet niet zo goed wat ik er van vind. Vervolgens nog met directions pastel pink maar die teveel verdund met conditioner dus dat pakte niet.
Vanavond nog maar een poging wagen en dan onverdund.

Als dat niet werkt heb ik nog wat andere opties bedacht die ik jullie even wou voorleggen. Stel het lukt niet, dan dacht ik, ik geef m'n haar even rust en blondeer de delen die nog oranje zijn weer. Dan doe ik er een directions white toner over zodat het een mooie witte kleur wordt ipv binnenkant van een banaan :)) en dan nog een keer pastel roze er over? Of weten jullie een andere manier om van dat gelige wit af te komen.

Anyways zo ziet het er nu ongeveer uit, ben benieuwd naar jullie mening. :))
Let niet op m'n pose en m'n makeup :')
http://i63.photobucket.com/albums/h130/kikker1992/BAACD923-B1BE-47BF-A678-EE995164E271-1130-000001F8085AA640.jpg

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:40

hmm, als je je punten ook zo bijna net zo blond krijgt als je haar bij je hoofdhuid is, moet het toch zeker wel lukken:). maar ik denk dat het niet goed pakt op je 'oranje' haar. ik denk dat pastel pink erg leuk staat!.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:51

Heb je al zilvershampoo geprobeerd Micha? Mijn haar viel ook ongeveer die kleur uit, daarna heb ik er een pakje asblonde verf in gegooid en was het minder koperkleurig. Nu was ik het een keer/een paar keer in de week met zilvershampoo en het wordt langzaam egaler blond.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:27

Nee daar ben ik ook bang voor PocoGaucha maar dat zien we vanavond wel.
Jep die heb ik al geprobeerd :j helpt niet heel veel, daar heb ik ookal aan gedacht maar asblond wordt weer donkerder dan, en dan moet ik uiteindelijk nog ontkleuren willen ik op witblond zitten, toch?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:07

_Micha_ schreef:
Permanent werd mij ook altijd heel erg afgeraden. Heb er maar vrede mee genomen dat ik niet van die mooie krullen kan hebben, tenzij is met m'n krultang aan de gang ga.

Nou gister was mijn haar dag :') eerst met een of ander pakje geprobeerd om het te blonderen, resultaat oranje. Toen kwam ik er achter dat we een kappersgroothandel in de stad hebben dus daar heen en blondeerpoeder en waterstof peroxide gekocht. Ook nog wat advies gevraagd en weer verder gegaan. Alleen dacht ik dus dat je moest beginnen bij de haarwortel en daarna naar beneden werkende het moet dus andersom :') nu is het boven dus spierwit en onder nog best oranje. Ik weet niet zo goed wat ik er van vind. Vervolgens nog met directions pastel pink maar die teveel verdund met conditioner dus dat pakte niet.
Vanavond nog maar een poging wagen en dan onverdund.

Als dat niet werkt heb ik nog wat andere opties bedacht die ik jullie even wou voorleggen. Stel het lukt niet, dan dacht ik, ik geef m'n haar even rust en blondeer de delen die nog oranje zijn weer. Dan doe ik er een directions white toner over zodat het een mooie witte kleur wordt ipv binnenkant van een banaan :)) en dan nog een keer pastel roze er over? Of weten jullie een andere manier om van dat gelige wit af te komen.

Anyways zo ziet het er nu ongeveer uit, ben benieuwd naar jullie mening. :))
Let niet op m'n pose en m'n makeup :')
http://i63.photobucket.com/albums/h130/kikker1992/BAACD923-B1BE-47BF-A678-EE995164E271-1130-000001F8085AA640.jpg

Been there *\o/* Wat je moet doen is NIET nog een keer blonderen maar naar de kappersgroothandel gaan en daar verkopen ze als het goed is een soort tijdelijke kleuring wat net een haarmouse is. Deze koop je in lilablond en dit smeer je onderin je haar! Dit doe je een dag of 3/4 achter elkaar en je geel/oranje verdwijnt als sneeuw voor de zon. *\o/* Het is een kleuring die normaliter iets van 20 dagen houd maar door de lila kleur die er in zit gaat het er uit. En wat wonderen doet is zilvershampoo ik had die van guhl en die smeerde ik er in en liet ik een minuut of 10 inwerken als je dit een paar keer doet is het resultaat ook al beter. En veeeeeeeel maskers enz in je haar doen want blonderen is zooo slecht -O- Ik had elke keer klitten in mijn nek ;(

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:30

Ik ga sowieso wel weer even naar de kapperswinkel, zilvershampoo heb ik ook :j Denk dat die mouse een beetje hetzelfde is als een white toner? die is namelijk ook lilakleurig, ik denk alleen niet dat mijn oranje daar echt mee weg gaat, want het is nog best wel oranje.

Moet trouwens zeggen dat mijn haar eigenlijk best goed voelt en eruit ziet, het is lekker zacht en niet dof.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:49

Micha, white toner pakt niet op jou haar hoe het nu is daar is het nog veel te geel/oranje voor. Dat spulletje wat blonD voorsteld zou je kunnen proberen en veel met zilvershampoo wassen! En geen goedkope van de kruitvat want die werkt niet. Ik heb nu zo'n dure van loreal proffesional en die werkt mega goed!
En begrijp ik goed dat je pastel roze haar wilt!? Dan zal ik sowieso wachten tot je haar helemaal goed wit/blond is want je bent nu bezig het rood pigment uit je haar te krijgen en in roze verf zit rood pigment, door nu al roze erin te doen werk je jezelf dus alleen maar tegen om je haar snel wit te krijgen.
En onthoud dat roze gaat er snel uit maar het laatste rood pigment blijft heel lang zitten! Dat van mij zit er ook nog steeds in aan de onderkant.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:56

Ik weet dat die white toner nu nog niet pakt :j maar ik denk niet dat het simpelweg blonder wordt door het te wassen met zilvershampoo. (bedoelde die white toner ook pas voor als het nog blonder is). En ja ik wil inderdaad pastel roze haar, maar wel zo dat het niet overheersend is. Verder maakt het me ook niet uit dat het er snel uit gaat dan verf ik het wel opnieuw :))
Met welke roze verf had jij het gedaan?

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:27

Ik heb cardination pink van directions, die is best knal roze maar als je die maar 10 min laat zitten pakt die amper en is je haar pastel. Toen ik het echt knal roze wilde heb ik het 3 kwartier laten zitten.
Ik las dat jij al een pastel verf had gekocht? deze zou ik niet verder meer gaan mengen met conditioner hoor dan zie je helemaal niks!

Hier wat voorbeelden wat ik tot nu toe heb gedaan:
Poging1
Eerst had ik een knal roze verf van stargazer gemengd met conditioner, dat 20 min laten zitten en na het wassen zag het er zo uit. Naar mijn idee mocht et wat meer roze.
Niemand zag dat het roze was, alleen in helder daglicht zag je dus de roze gloed.
Afbeelding

Poging 2
Potje van directions (cardi. pink), deze niet gemengt en laten zitten zolang als de beschrijving aanbeveelt (10/15 min) na het wassen was dit het resultaat:
(hier had ik de rest van mijn haar met lilac paars gedaan)
Afbeelding

Poging 3
Weer de zelfde roze erin van directions (in de punten had ik paars gedaan), nu 3 kwartier laten zitten. Na het wassen zag dat er zo uit:
Afbeelding

M_arije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:17

Wauw wat gaaf haar zeg, vivi!!

Is er dan niemand die mij hiermee kan helpen?
Nogmaals mijn berichtje:

Normaal gesproken heb ik geluk met het verven van mijn haar, alleen nu weet ik niet wat ik met mijn haar aan moet. Ik heb 3 maanden terug donkerbruin geverfd met l'oreal preference brazilia (3). Ik wil mijn haar erg graag rood verven en dus preference feria 3.66 gebruiken. Ik vraag me af of het wel zal dekken op mijn haar, ook al is het nu een stuk lichter geworden. En 2 weken geleden heb ik mijn uitgroei geverfd met een 4.
Heeft iemand een idee?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:25

M_arije schreef:
Wauw wat gaaf haar zeg, vivi!!

Is er dan niemand die mij hiermee kan helpen?
Nogmaals mijn berichtje:

Normaal gesproken heb ik geluk met het verven van mijn haar, alleen nu weet ik niet wat ik met mijn haar aan moet. Ik heb 3 maanden terug donkerbruin geverfd met l'oreal preference brazilia (3). Ik wil mijn haar erg graag rood verven en dus preference feria 3.66 gebruiken. Ik vraag me af of het wel zal dekken op mijn haar, ook al is het nu een stuk lichter geworden. En 2 weken geleden heb ik mijn uitgroei geverfd met een 4.
Heeft iemand een idee?

Ik heb precies dezelfde rode verf gebruikt , alleen daarvoor een andere bruine verf gebruikt dan jou ook van L'Oreal en ook vervaagd na een paar maanden. Maar deze rood pakt absoluut niet goed :(.
De lichtste stukken waren mooi rood, de donkere stukken nog bruinig. Mijn vriendin had precies hetzelfde verhaal.