Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:10

Hier even een dip.... al 4 dagen niet gelopen.. bah... zo warm... Vanavond maar weer proberen. Ik denk dat ik dan de laatste les die ik gelopen heb nog maar een keer loop... en hoop dan weer in het ritme te komen.

En ik heb bij Perry sport online geshopt, was ook veel in de aanbieding en snel geleverd. Vind het wel jammer dat Decathlon zo ver weg zit.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:48

x_Anne_x schreef:
Wat een afstanden kunnen sommige hier al lopen. Wat zou dat gaaf zijn als ik dat ooit kon :D
Wil eigenlijk vandaag weer lopen maar gister erg fanatiek gesport (waaronder ook hardlopen) dus ik weet niet of t zo'n goed idee is.

Vriendin gaat mee dus even overleggen of we vandaag of morgen gaan.
dan voor les 6 van Evy :D

Kan t heel veel kwaad om 2 dagen achter elkaar te lopen? Ik zit namelijk steeds in de knoop met om de dag lopen omdat ik op maandagavond hardloop training heb.

Ik doe dat wel vaker maar het verschilt per persoon denk ik.. Als je al lichaam al een redelijke belasting gewend is (bijvoorbeeld omdat je vaak wandelt, fietst, of bijv. fitnesst) lijkt het me geen probleem. Maar als je geen risico wil lopen kun je misschien beter twee rustdagen inlassen (i.v.m. die maandag) in plaats van twee keer achter elkaar lopen. Het is maar net wat jij fijner vindt.

Itrichta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:48

Gisteravond les 15 (2011) gelopen. Ging weer lekker.
Ga vanavond waarschijnlijk starten hier in het dorp bij de hardloopgroep, ze starten met een groep beginners. Ben benieuwd
Het lijkt me wel fijn om adviezen te krijgen over houding enz.

Het komt alleen lastig uit met de avonden. Normaal ga ik op ma/woe/ vrij paardrijden en dan op di/do en weekend hardlopen.
Even kijken hoe ik het ga doen. Het paard wordt namelijk op de di/do al gereden door iemand anders.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:14

Hardloopgroep kan fijn zijn inderdaad :j Hopelijk kan het ook uit met je paardje!

Lesje 13 ging wel weer lekker net, hoop dat 14 ook goed zal gaan want die zag er een stukje pittiger uit :)

me88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:18

Zo vandaag begonnen met mijn lesje 1 ging goed alleen de laatste 3 min. Maar het is zo weer voorbij. Vind het ook wel erg motiverend dat jullie hier al zon afstanden kunnen lopen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:30

Ik ben na mijn vakantie begonnen waar ik gebleven was en het ging verrassend makkelijk. Ik ren niet starttorun (of een andere podcast), maar zonder muziek en met een hardloophorloge om tijd bij te houden en ik moet zeggen dat dit me goed bevalt. Ik volg een schema die ik van internet gehaald heb en die lekker snel opgebouwd wordt. Ik ben aan het twijfelen of ik vandaag of morgen weer ga hardlopen, maar ik denk dat ik vanavond de schoentjes weer even aantrek :)

Wat is iedereen hier ook goed bezig +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:52

me88 schreef:
Zo vandaag begonnen met mijn lesje 1 ging goed alleen de laatste 3 min. Maar het is zo weer voorbij. Vind het ook wel erg motiverend dat jullie hier al zon afstanden kunnen lopen

Goed zo, lekker rustig opbouwen! :) Dan houd je het ook makkelijker vol.

Het helpt mij echt heeeel erg dat dit een vrij actief topic is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:53

Fenn schreef:
Ik ben na mijn vakantie begonnen waar ik gebleven was en het ging verrassend makkelijk. Ik ren niet starttorun (of een andere podcast), maar zonder muziek en met een hardloophorloge om tijd bij te houden en ik moet zeggen dat dit me goed bevalt. Ik volg een schema die ik van internet gehaald heb en die lekker snel opgebouwd wordt. Ik ben aan het twijfelen of ik vandaag of morgen weer ga hardlopen, maar ik denk dat ik vanavond de schoentjes weer even aantrek :)

Wat is iedereen hier ook goed bezig +:)+

Zonder muziek lijkt mij echt lastig haha, hoewel je dan misschien wel meer let op de natuur en het lopen zelf.. Ik lig elke keer dubbel om de muziekkeuze van Evy. Zo'n schattig Belgisch stemmetje en dan vervolgens dikke negermuziek hahaha :Y) _/-\o_

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:07

Ik heb wel eens met Evy gerend ook, maar ik vind haar afleidend en ben niet meer lekker aan het rennen en nu merk ik eigenlijk hoe goed je kan nadenken als je rent, hoe snel de tijd toch gaat etc. Misschien ook omdat het kleine stukjes zijn, nu nog, maar de volgende les is toch al 10 minuten een paar keer herhalen.

Hebben jullie een doel? Behalve natuurlijk het schema aflopen. Ik zou graag een keer een 10kmloop doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:14

Doel op korte termijn: 5 km. uit lopen. Dan wil ik aan mijn snelheid werken op de vijf (en mama's record verbeteren :P) en daarna wil ik wel trainen voor de 10.. Zei gisteravond al tegen papa, als ik ooit een marathon ga lopen, moet jij me wel hazen hoor! Haha! Maar dat is dus in de verre, verre toekomst.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:25

Ik loop ook met Evy.....heeeerlijk......motiverend. Liep eerder wel eens zonder muziek.....maar ga dan veel te veel nadenken over mijn ademhaling....en continue op de stopwatch kijken.
En nu.....oordoppen in en gaannnnn.....Heb nu al zin in vanavond

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:43

Nueve schreef:
me88 schreef:

Goed zo, lekker rustig opbouwen! :) Dan houd je het ook makkelijker vol.

Het helpt mij echt heeeel erg dat dit een vrij actief topic is!

Mij ook! Leuk om ook ervaringen van anderen te lezen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:15

Nog een weekje en dan ben ik eindleijk jarig en krijg ik mn schoenen. Van de week maar even vast uitzoeken in de winkel :):)

Kan ik eindelijk mn lessen hier weer neer zetten, al ga ik denk ik maar weer helemaal opnieuw beginnen :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:16

x_Anne_x schreef:
Kan t heel veel kwaad om 2 dagen achter elkaar te lopen? Ik zit namelijk steeds in de knoop met om de dag lopen omdat ik op maandagavond hardloop training heb.

Zolang je nog aan het opbouwen bent zou ik dat niet doen, je kan je lichaam beter de tijd geven om te herstellen. :)
Ik loop nu wel vaak meerdere dagen achter elkaar, maar toen ik nog met Evy liep heb ik dat nooit gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:23

Anoli schreef:
Nog een weekje en dan ben ik eindleijk jarig en krijg ik mn schoenen. Van de week maar even vast uitzoeken in de winkel :):)

Kan ik eindelijk mn lessen hier weer neer zetten, al ga ik denk ik maar weer helemaal opnieuw beginnen :j

Oeeeh leuk leuk leuk! Kleding en schoenen uitzoeken maakt hardlopen gewoon leuker :+

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:25

Ook ik meld me hier.. Ben sinds vorige week begonnen met hardlopen (Met Evy :-)) Eigenlijk om af te vallen maar vooral om weer fit te worden.. Gaat nu best lekker!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:26

Kleding niet hoor Nueve, ik heb gewoon normale sportkleding aan.
Maar ik kreeg last van mn schenen en ben dus gestopt want ik liep op tennisschoenen (om te kijken of ik het hardlopen uberhaupt leuk vond) Aangezien ik als student niet zomaar even nieuwe hardloopschoenen kan kopen besloten om 2,5 maand te wachten tot mn verjaardag :j
En dat is dus precies over een week :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:27

Anoli schreef:
Kleding niet hoor Nueve, ik heb gewoon normale sportkleding aan.
Maar ik kreeg last van mn schenen en ben dus gestopt want ik liep op tennisschoenen (om te kijken of ik het hardlopen uberhaupt leuk vond) Aangezien ik als student niet zomaar even nieuwe hardloopschoenen kan kopen besloten om 2,5 maand te wachten tot mn verjaardag :j
En dat is dus precies over een week :):)

I know, bedoelde meer over het algemeen. Vind het heerlijk om sportkleding te neuzen. :))

Maar je doet er zeker verstandig aan om te wachten tot je goede schoenen hebt!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:30

Ja kon het ook wel merken aan de weegschaal _O-
Dus na mn verjaardag moet ik maandags weer naar school, mooi moment om ook weer gezond te gaan eten en weer te beginnen met mn schema :j

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:42

Is Evy voor op de MP3? Weet niet of ik dat prettig vind, maar het valt altijd te proberen natuurlijk! Zit nu op mijn werk (foei foei) dus ik zal er thuis eens naar gaan zoeken :)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:43

ik ga straks beginnen met les 1! ben benieuwd na zo'n lange tijd niet gelopen te hebben! ..eerst even wat eten..uurtje laten zakken en gaan!!!!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:17

Waar laten jullie trouwens je spullen als je gaat hardlopen? Mijn gymbroek heeft geen zak maar als hij dat wel zou hebben lijkt het mij alsnog niet lekker lopen. Maar ik wil toch graag mijn mobiel, id en huissleutel meenemen. Nu prop ik alles in het hoesje van me mobiel en hou ik die in mijn hand maar het is toch niet echt ideaal :/

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:24

Ik heb een sleutelbos in mijn BH zitten (aan de zijkant). Is ook niet ideaal. Van de winter wil ik weer een hardloopbroek met een zakje erin.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:39

Evy heb ik idd op de MP3 zitten :j

Uhm ik heb 1 losse sleutel bij mij, van de deur, en mn mobiel... id laat ik altijd thuis.
Mobiel zit altijd in mn zak, ik heb namelijk altijd een broek met zakken of een jasje/vest met zakken aan :j

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:03

Ik ben sinds gisteren ook weer begonnen. Was al een keer of 5 begonnen met les 1 en weer gestopt. Nu ga ik het doorzetten! Gisteren broerlief meegesleurd en ik moet zeggen, met zijn tweeën gaat een stuk beter! Waar ik eerst voor de laatste 3 minuten al opgaf, kletste ik nu de hele les vrolijk door en was eigenlijk amper buiten adem. Morgen weer, voor het eerst les 2, heb er zin in! :j