[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:43

Amytj schreef:
Ik at eerst ook (bijna)geen brood, maar ben het toch maar weer gaan eten. Had een bepaalde vitamine te kort die in (volkoren)brood, peulvruchten, bonen en kip zit. Laat ik uit dat lijstje nu alleen brood lusten. :+ Ik merk wel sinds ik het weer eet ik mezelf fitter voel doordat mijn vitamines weer op pijl zijn.

Ik eet dan net weer wel veel kip, en ook bonen en peulvruchten staan bij mij regelmatig op het menu.
1x per week eet ik dan weleen keer volkoren pasta. Dat kan ik dan weer niet laten staan :D
Aardappelen eet ik gewoon niet en mis ik ook niet.
Laatst bijgewerkt door Yontheke op 10-07-12 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Dame23

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:52

hmmmmm pasta! :9 me lievelings eten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 13:18

Ik heb zojuist het koolhydraatarme HKtopic in de openingspost gezet. Mochten er meer HKtopics zijn waarvan jullie het linkje in de OP willen, willen jullie die dan naar mij pb-en? Dan zorg ik dat hij er bij komt staan.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:24

Is het niet slecht om geen/weinig koolhydraten te eten, die zijn toch juist een belangrijke bouwstof voor je lichaam?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:30

Ben ik het wel mee eens Amytj.. Je moet toch ergens je energie vandaan halen? Als ik ga hardlopen zonder dat ik kort daarvoor een goede portie koolhydraten heb gegeten kom ik niet vooruit :') En als ik ze 's ochtends niet eet ben ik de hele dag futloos..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:37

Dat heb ik dus ook!
Ik probeer heel veel te bewegen, maar als ik dan ga sporten, werken enzovoorts heb ik toch ook wel wat nodig om fut te hebben. Als ik weinig eet dan heb ik echt geen fut om veel te gaan bewegen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:03

Mijn lijstje van vandaag:

O: Maisbrood met cottage cheese, maisbrood met appelstroop, appel.
T: Wasa Vezelrijk cracker met een halve plak schouderham en een plakje kaas
L: Maisbrood met filet americain, half maisbrood met pindakaas met stukjes en half maisbrood met chocopasta. Twee mandarijntjes
T: Beschuitje met filet americain. Later op de middag schaaltje magere kwark.
A: Grote portie bloemkool, portie kipfilet, een opscheplepel aardappels. Eetlepel appelmoes.
Daarna nog een schaaltje Optimel vla.
Volgens caloriechecker bij elkaar 1538 kcal :) Nette hoeveelheid vind ik zelf. Heb vanmorgen een uur gefietst en misschien dat ik straks nog een uurtje met de hond ga lopen. Heb ik gisteren ook gedaan :) Vanavond nog naar de bioscoop fietsen (kwartiertje heen, kwartiertje terug)

Wat vinden jullie van mijn inname van verzadigd vet vandaag? Chocopasta is natuurlijk niet de beste keuze maar daarom heb ik er voor gekozen een half broodje te eten, dit geld ook voor de pindakaas. Omdat ik er dus al een uur fietsen op heb zitten vond ik dat dat vandaag mocht :) Kwam net van de fiets af toen ik ging eten, dan is je stofwisseling toch nog sneller?

Maisbrood hebben we bijna nooit maar vind ik zoooooooo lekker dat zodra we dat hebben, ik daar altijd extra gebruik van maak :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:43

Haha herkenbaar, ik vind maisbrood ook echt heerlijk :'). Ik vind je lijstje hartstikke netjes hoor! In elk geval geen honger zo, mooi verdeeld over de dag ook :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:51

Maisbrood vind ik een van de weinige broden die lekker zijn, maar neem het bijna niet, want iets tussen mijn oren denkt dat er meer suiker in zit.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:59

Dat heb ik hetzelfde F_Orumster! Denk omdat het brood zo licht van kleur is en mais zelf ook vrij veel suikers bevat. := Volgens de Calorie Checker kom ik vandaag uit op een inname van 41,1 gram vet waarvan 11,9 gram verzadigd vet is. Is deze inname van verzadigd vet binnen de 'marges'? Ik ga ook even Googlen :j
Verdere innames zijn:
94 gram eiwitten, 184,6 gram koolhydraten, 24,5 gram vezels. Ik kom er net achter dat je met die caloriechecker nog veel meer voedingswaarde kan vinden aan vitamines etc die je binnenkrijgt! Ik ga eens kijken hoe ik daar op scoor :)

edit: Hoe ik scoor op een aantal dingen laten ze ook zien, ik zit qua verzadigd vet, vet, eiwitten en koolhydraten fantastisch in het groen!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:13

Goed zo :D voor mij is het ook elke dag een sport om weer in het groen te zitten, alleen mn eiwitten zijn soms te laag, maar dat komt omdat ik ook echt bijna geen melkproducten eet :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:14

LynnDenise schreef:
Goed zo :D voor mij is het ook elke dag een sport om weer in het groen te zitten, alleen mn eiwitten zijn soms te laag, maar dat komt omdat ik ook echt bijna geen melkproducten eet :)

En wat meer mager vlees?
Eitje?

Eventueel champignons, noten?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:03

@Negerzoen: via welke website geef jij dat in?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:43

Amytj schreef:
Is het niet slecht om geen/weinig koolhydraten te eten, die zijn toch juist een belangrijke bouwstof voor je lichaam?

Voor zover ik weet is het geen bouwstof, maar een brandstof. Eiwitten zijn bouwstoffen. Zodra je je koolhydraatinname beperkt, gaat je lichaam over op een andere brandstof: vet. Ja je moet per dag wel wat koolhydraten innemen, maar minder dan wij normaliter doen. Alle koolhydraten die je nl. niet verbrand, worden als vet opgeslagen ;).

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:46

Caloriechecker.nl chipieke ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:47

Precies, en de koolhydraten die in groenten zitten leveren al zat voldoende kh om aan de minimale benodigdheden te voldoen. Brood e.d. leveren zoveel koolhydraten dat een groot deel wordt opgeslagen als reserve. En dat willen we niet :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:20

Oh jee.. wie helpt me? :o
Ik ga zo naar de bioscoop en daar hebben ze altijd heeeeel erg lekker softijs waar ik nu al trek in heb. Wie houdt me tegen? Alsjeblieft? :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:22

Voor 1 keertje moet een softijsje wel kunnen toch? :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:25

Haha ja maar ik ken die één keertjes van mij wel :=
Ik had gisteravond ook al een stukje kwarktaart gehad op de verjaardag van mijn nicht.. Het duurt nog even voordat ik daar ben etc. misschien gaat het zo wel over :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:26

Tjah natuurlijk niet elke dag iets "voor een keertje", :D

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:32

Ga er is wat meer over opzoeken over die koolhydraten, maar wat eten jullie dan ipv aardappelen en pasta alleen rijst?

Ik ga morgen naar de bios echt verschrikkelijk, bij ons hebben ze ook alleen van die huge-sizes..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:35

Bij ons is alles vooral heel erg duur.. en popcorn hou ik niet zo van. Dit ijsje kost echter maar 1.25 :=
Ze hebben verder helaas ook alleen maar slechte dingen..

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:38

Dat is bij ons ook, eigenlijk is het niet te betalen! Een bak met nacho's kleine portie 7,50! :oo

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:22

Nee ook geen rijst als je khd arm/vrij wilt eten ;). Wat betreft de bios, even sterk zijn. Neem iets mee van huis wat suikervrij is (bijv. Dropjes) of, als je de verleiding niet kan weerstaan, neem zoute popcorn.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:53

Inderdaad, ook geen rijst! Ik eet enkel groenten en vlees :)