Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

RubyRed

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:09

Waha daar kan ik niks over zeggen want ik kan niet eens een kwartier achter elkaar lopen :P.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 06:31

Breakpoint is herenbaar. Ik heb dat rond de 25-30 minuten daarna kan ik gewoon blijven lopen tot ongeveer 1 uur en 15 minuten maar dan is het ook echt op.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 07:25

Jemig Norton, daar kan ik alleen nog maar van dromen. Super hoor!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:30

Winxz_Bas schreef:
heb ook direct een vraagje:
Ik kouw altijd kauwgom tijdens het lopen, doen jullie dat ook? zonder mis ik echt was.
Ook kijk het liefst niet verderdan 4 meter vooruit;

Groetjes Roos

Welkom!
Ik ren ook met kauwgum. Op deze manier hou ik mijn ademhaling beter onder controle :) Wel heb ik dat ik op een gegeven moment die kauwgum helemaal zat kan zijn. Dan irriteert het me ofzo := En dan moet ie dus weg.
Ik kijk ook ongeveer 4 meter voor me uit. Dan ga ik een soort van dagdromen en dan gaat de ronde 3x zo snel := Ik ren altijd naar eindpunten toe. Dus met de gedachte 'als ik daar ben, mag ik stoppen'. Als ik dan naar de grond kijk en af en toe op kijk, ben ik voor mijn gevoel ook sneller bij dat doel :j Als ik trouwens bij mijn doel ben en ik ga nog lekker, dan ga ik gewoon door en zoek ik een nieuw doel!

Ik heb gisteren ook mijn breakpoint ontdekt. Die had ik nog niet eerder gezien! Ik ga sowieso altijd de eerste 5 min. door een hell en daarna begin ik lekker te rennen, maar gisteren ging ik verder dan normaal en dan passeer ik de 25 minuten grens. Toen ging het ineens zóoooveel beter! Gek is dat eigenlijk.. Alleen kreeg ik toen wat last van mijn knieën dus ben uiteindelijk wel gestopt.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:40

Norton schreef:
@RubyRed ik woon in Sint Oedenrode, @SS Design Uden is ook vlakbij.

Ik ga volgende week dinsdag de Balonnenloop lopen. 19 juni in Den Bosch zie info voor wie zin en tijd heeft.

http://www.oss-volo.nl/evenementen/stae ... nloop.html

Lekker dichtbij wonen jullie allemaal :D

Welkom Roos! Kauwgom tijdens het hardlopen, waarom? Het lijkt mij eerder gevaarlijk eigenlijk...?

Negerzoen, wat is voor jou de reden om naar de grond te kijken? Mij is altijd geleerd dat je dan juist minder lucht krijgt.

Ik ga vanavond weer hardlopen. Maandag les 7 ging top. Ik was na het bandje nog wel erg ver weg, dus heb nog 5 minuten naar huis gerend :o. Dat ging me makkelijk af. Het totale rondje was bijna 5km, maar dat heb ik dus niet aan één stuk door gelopen. Heb alleen al een aantal dagen erge last van mijn schouderbladen/rug, dus ik hoop dat dat vanavond beter gaat.

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:45

Winxz_Bas schreef:
Als ik het topic doorlees, loop ik best langzaam :$

wees gerust ik ben ook heel langzaam haha doe nu over 3 km 24 min :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:52

SSDesign schreef:
Norton schreef:
@RubyRed ik woon in Sint Oedenrode, @SS Design Uden is ook vlakbij.

Ik ga volgende week dinsdag de Balonnenloop lopen. 19 juni in Den Bosch zie info voor wie zin en tijd heeft.

http://www.oss-volo.nl/evenementen/stae ... nloop.html

Lekker dichtbij wonen jullie allemaal :D

Welkom Roos! Kauwgom tijdens het hardlopen, waarom? Het lijkt mij eerder gevaarlijk eigenlijk...?

Negerzoen, wat is voor jou de reden om naar de grond te kijken? Mij is altijd geleerd dat je dan juist minder lucht krijgt.

Ik ga vanavond weer hardlopen. Maandag les 7 ging top. Ik was na het bandje nog wel erg ver weg, dus heb nog 5 minuten naar huis gerend :o. Dat ging me makkelijk af. Het totale rondje was bijna 5km, maar dat heb ik dus niet aan één stuk door gelopen. Heb alleen al een aantal dagen erge last van mijn schouderbladen/rug, dus ik hoop dat dat vanavond beter gaat.

Ik weet niet, het gaat eigenlijk automatisch! haha. Maar ik kijk zo'n 4 meter vooruit he, dus ik kijk niet vlak voor mijn voeten o.i.d. Soms loop ik wel stukjes waarbij ik gewoon om me heen kijk. Ik merk eigenlijk niet echt verschil met ademhalen..

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:40

Ik kijk ook inderdaad een paar meter voor me, omdat mijn doek dan nog zo ver weg lijkt
net als negerzoen,

Kauwgom vooral voor mijn ademhaling, en ik vind het fijn om op wat te kauwen.

Ik ga strax maar een lekker stuk wandelen en vanavond nog een uurtje fietsen,
en dan morgen weer mn rondje

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:18

Negerzoen schreef:
Ik kijk ook ongeveer 4 meter voor me uit. Dan ga ik een soort van dagdromen en dan gaat de ronde 3x zo snel := Ik ren altijd naar eindpunten toe. Dus met de gedachte 'als ik daar ben, mag ik stoppen'. Als ik dan naar de grond kijk en af en toe op kijk, ben ik voor mijn gevoel ook sneller bij dat doel :j Als ik trouwens bij mijn doel ben en ik ga nog lekker, dan ga ik gewoon door en zoek ik een nieuw doel!

Grappig dat heb ik ook. Als ik kijk naar waar ik eindelijk mag wandelen dan lijkt dat nog mijlen ver.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:19

Zo vanochtend les 13 gelopen, en niks niet ongeluksgetal :n
Deze les ging zo ontzettend lekker :D
Vandaag ook voor het eerst 4-5-5-4 gelopen en ik had absoluut geen moeite met de 5 minuten :n
Grappig want de les hiervoor liep ik nog 3-4-4-3-3 en die vond ik vele malen zwaarder... :')

Vrijdag alweer les 14 :oo Had niet gedacht dat ik dát zou volhouden :n

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:27

Anoli schreef:
Vandaag ook voor het eerst 4-5-5-4 gelopen en ik had absoluut geen moeite met de 5 minuten :n
Grappig want de les hiervoor liep ik nog 3-4-4-3-3 en die vond ik vele malen zwaarder... :')

13e les op woensdag de 13e :P

Apart dat jullie allemaal naar de grond kijken. Ik kijk liever naar de omgeving om mij heen :o

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:28

Anoli schreef:

+:)+

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:31

Wat gaat iedereen goed vandaag ! Ik mag morgen weer. En het is nu officieel ik ga 23 sep de dam tot dam lopen 4 engelse mijl dat is 6,4km zoo blij maar ook heel spannend :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:32

Misschien een gekke vraag, maar ik wil ook beginnen met start to run. Alleen hoe doen jullie dat? Rennen jullie dan gewoon een rondje? Hoe weet je dan ong. wanneer je bijv. op de helft bent of bijna klaar?

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:33

Norton schreef:
Breakpoint is herenbaar. Ik heb dat rond de 25-30 minuten daarna kan ik gewoon blijven lopen tot ongeveer 1 uur en 15 minuten maar dan is het ook echt op.

Ik woon in hetzelfde dorp. ;)

Start to run is toch dat vrouwtje die dan praat? Zij geeft aan hoe ver je bent en hoe lang je nog moet Roxannev! Gewoon beginnen en als je nog een stuk over hebt kan je lekker lang uitwandelen toch?

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:35

Roxannev schreef:
Misschien een gekke vraag, maar ik wil ook beginnen met start to run. Alleen hoe doen jullie dat? Rennen jullie dan gewoon een rondje? Hoe weet je dan ong. wanneer je bijv. op de helft bent of bijna klaar?

ik gebruik de mp3 lessen van Evy dan heb je muziek en ze zegt precies wanneer je moet wandelen en hardlopen als je je mail even in een pb stuurt kan ik de mp3 lessen wel naar je sturen :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:36

Ik heb evy binnen! Zo eens kijken of het werkt, Jessie je bent een schat!

Vandaag mijn rustdag dus ik heb dik een uur met de hond in het bos gelopen, hihi.

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:37

Soleado schreef:
Norton schreef:

Ik woon in hetzelfde dorp. ;)

Start to run is toch dat vrouwtje die dan praat? Zij geeft aan hoe ver je bent en hoe lang je nog moet Roxannev! Gewoon beginnen en als je nog een stuk over hebt kan je lekker lang uitwandelen toch?

klopt Evy ! :) ik vind het super je heb muziek en ze zegt precies wanneer je moet wandelen en wanneer je moet hardlopen en geeft ook nog tips zoals dat je niet te snel moet lopen en rechtop moet blijven lopen dat soort dingen :) ben nu bij les 6 en je traint 3 keer in de week maar je kan natuurlijk ook minder :)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:37

Caira schreef:
Ik heb evy binnen! Zo eens kijken of het werkt, Jessie je bent een schat!

Vandaag mijn rustdag dus ik heb dik een uur met de hond in het bos gelopen, hihi.

Bedoel je mij ? je mag me Ashley noemen :+
me dikke koetje heet Jessie }:0

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:38

Bij Evy, ga je dan elke dag een les verder? Of 1 les per week?

Ok Ashley dus 8-)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:39

Caira schreef:

Ok Ashley dus 8-)

3 lessen per week :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:40

bedankt :-) ik zal mijn mail sturen.

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:50

SSDesign schreef:
Caira schreef:

Ok Ashley dus 8-)

3 lessen per week :D

maar je kan ook minder net wat je kan en wil :) na elke 3 lessen heb je 2 dagen rust

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:51

Caira schreef:

Ok Ashley dus 8-)

hihi ja :)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:06

Ik sluit me aan :-). Afgelopen zondag voor het eerst weer eens gelopen, met Evy, les 4, en mijn paard naast me :-). Gewoonlijk op zondag even een rondje aan de hand lopen, nu 2 dingen gecombineerd. Ik ga vandaag weer lopen, want had mega-spierpijn na zondag :-(. Net wat filmpjes bekeken over looptechniek, kwam een hele nuttige tegen zoals deze:
http://jorrit.loperz.nl/weblog/51/Hardlopen-en-techniek
en deze: http://dehardloper.blogspot.nl/2007/11/ ... keken.html
(hoop niet dat hij al is genoemd want ik heb *schaam* niet het hele topic doorgelezen.

Ik had nl. ook last van mijn onderrug (SI-gewrichten) dus vermoed een foute techniek. Filmpje vond ik verhelderend want jaren geleden toen ik ook een tijdje rende hield ik me daar helemaal niet mee bezig. Weet nu dat de looptechniek het ook minder zwaar maakt, en minder belastend.