knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:22

Wow Nexthorse
dat ziet er al een zware operatie uit.
Veel succes de 11e september. (in Gent gepland? UZ?)

Hier nog steeds geen afspraak gemaakt op mijn werk.
Op een bepaald moment dachten collega's dat het door het weer was (weerschommelingen) dat ik last had.
Ondertussen ben ik daar ook uit, dat is het ook niet.
Heb nu al de 4e dag op rij continue knagende pijn, maar durf niet naar HA want die heeft nog nooit iets anders gezegd dan 'neem een pijnstiller en/of ontstekingsremmer' (mijn beste vriend niet echt) (ik begin veel zin te krijgen om naar mijn vroegere HA te bellen, die lette tenminste wel op wat je al gedaan had, jammer genoeg is die geen HA meer, maar controle-arts)
pff

xxIsaa

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:16

Balen dat je nog steeds last hebt Keandra! Kun je niet duidelijk maken aan je HA dat je graag een verwijzing wil?

Zware operatie inderdaad, Nexthorse! Hopelijk heb je daarna minder last! :)

Met mij gaat het eigenlijk een beetje op en neer. Thuis redde ik me prima met die brace, maar sinds vorige week zit ik in Italië, en hoewel het best lekker is hier, valt het me tegen.. Kan niet echt 'zwemmen', meer een beetje pootje baden. Best vervelend, zeker omdat het hier elke dag min. 27 graden is..
Lange stukken lopen gaat niet, want dan krijg ik weer veel last van mn knie. Gister naar Verona geweest, in m'n rolstoel. Dit gaat prima, maar ik vind het zo vervelend dat ik constant aangestaard wordt door mensen, en niet veel kan.. Inmiddels staat mijn brace op 20 graden en kan ik dus weer iets meer buigen.

Nog 2 weken in Italië 'volhouden', en dan ben ik de 26e weer thuis. De 28e heb ik een afspraak bij de Orthopeed om te kijken hoehet er voor staat, en dan de dag daarna als alles goed is meteen beginnen met fysiotherapie. Nu dus nog maar even genieten van mijn vakantie voor zover dat gaat! :)

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:54

Hoe gaat het hier met iedereen?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:43

Op en af :(
Paar dagen goed, paar dagen echt pijn.
Ondertussen nog steeds geen nieuwe afspraak durven maken. }:0
Wij kunnen hier trouwens gewoon een afspraak maken bij een willekeurige orthopeed. Met mijn HA heb ik geen goede ervaringen.
Verder nog eens geprobeerd om te rijden met onze eigen pony, ging beter voor knie dan op manege (dus goed lopende pony en eigen zadel en geen steunverband geeft beter gevoel voor mijn knie dan op een manege rijden. jeuj, nu de pony nog een paar versnellingen trager laten gaan }:0 )
Het is nu door de vakantie ook redelijk rustig op het werk, en dus heb ik minder rond te lopen en draaien, dus op het werk kan knie hem redelijk houden.
Ik hoop eigenlijk dat het gewoon iets is dat uit zichzelf zal over gaan.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:25

Keandra, wat vervelend dat je nog last hebt van je knie.
Gelukkig heb je dan nu een wat rustigere periode. Natuurlijk hoop je dat het vanzelf over gaat! Dat zou top zijn :)

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:29

Hoop het.
Dat is het enige dat ik nu kan doen.
Collega vandaag ging me even oppeppen. Ze heeft me juist verder de grond in geduwd.
Zij sprak van nooit meer rijden.
Als je pijn hebt met dat te doen, mag je eigenlijk niet meer.
Heb me ingehouden, want was niet ver van bureau van de bazen op werk, maar stond ver op punt te zeggen 'mijn werk bezorgt me pijn, ik kan dan ook niet meer werken'.

Heb me even een paar dagen beter gevoeld, maar nu zit ik echt emotioneel geheel aan de grond.
pff

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:22

Hier gaat het ook op en neer ;) Brace is er nu (bijna) 2 weken af, in het begin ging het enorm goed! Ging met grote stappen vooruit, en zat vorige week zelfs alweer op de fiets & op m'n paard! :D
Nu val ik weer een beetje terug, heb sinds donderdag weer veel last van m'n knieschijf, en de kniebanden in m'n knieholte. Vanavond wel weer voor het eerst proberen te werken, daar heb ik wel enorm veel zin in !

Wat balen, Keandra! Niet erg fijn als je collega's dat soort dingen gaan roepen.. Heeft ze het totaal niet doorgehad? :n

Hoe gaat het met jou, nexthorse? :)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:56

Hier gaat het redelijk, kleine 2 weken terug voor eerste controle bij de orthopeed geweest, en
alles ziet er goed uit, alleen het buigen van mijn knie gaat niet zoals het moet. Dus heb nog 6 weken de tijd gekregen vam de orthopeed, dan wil hij me terug zien en als het nog niet of niet voldoende verbeterd is, dan wil hij middels een kijkoperatie het bindweefsel wat volgens hem het buigen tegenhoudt verwijderen en als ik dan toch onder narcose ben, buigt hij mijn knie ook gelijk om even een zetje mee te geven.

Maandag is mijn eigen fysio weer terug dus hoop dat hij nog een goed idee heeft om die knie toch gebogen te krijgen want heb niet zoveel zin in alweer een operatie -O-

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:09

Hmmm nog altijd geen grote juichstemming bij iedereen :(:) :(:) :(:) :(:) Hopelijk komt er voor iedereen op korte termijn een passende oplossing!

Wat mij inmiddels wel duidelijk is geworden, is dat knieen wel een enorm lastig pakket zijn.... Hier nog altijd te veel beperkingen en last ervan, dus helaas ook van mijn kant geen positiviteit. Ik wacht geduldig af tot eind september, dan kan ik terecht voor een second opinion....

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:55

Keandra, wat vervelend voor je :(:)

xxIsaa, je hebt inderdaad al veel vooruitgang geboekt! Een dipje hoort er zo nu en dan bij. Hoe is het werken gegaan?

ProudJustify, hm, dat zou niet fijn zijn als er nog een operatie nodig is… Hoop dat je met je fysio een andere oplossing vindt!!

jipje_niekje, dikke knuf voor jou :(:) Gelukkig komt september steeds dichterbij!

Ik ben in afwachting van mijn operatie, 11 september. Knie voelt absoluut niet goed, maar dat komt ook omdat ik teveel wil/doe. Ik probeer nog zo optimaal mogelijk gebruik te maken van deze 'mobiele’ periode ;)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:02

Nexthorse, ernstig herkenbaar dat teveel doen/willen in een nog mobiele periode O:) O:) Daar heb ik inmiddels ook 'last' van. Ik heb alleen nog geen idee hoe het er verder uit gaat zien bij mij.

11 september is al minder als een maand inmiddels, komt wel steeds dichterbij, maar hopelijk ben je daarna ook van je problemen af en kun je je weer naar je leeftijd gedragen :o En is je 'bejaarden' leefstyle verleden tijd! Zo voelt het voor mij in elk geval :o

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:04

Die onzekerheid is inderdaad nog zo vervelend voor jou, nipje_niekje! Hoop echt dat ze met een oplossing komen.

Ja, het begint nu aardig op te schieten. Heb nog allerlei afspraken staan, heb nog herexamens en moet nog verhuizen voor die tijd, dus hoef me niet te vervelen ;)
Ik voel me inderdaad soms ook net een bejaarde! Vind het ook zo vervelend dat je altijd rekening moet houden met je knie, altijd erover na moet denken. Heel irritant.
Dank je :)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:10

Fysio kan niet meer doen dan wat we nu al doen, dus gewoon doorgaan met trainen en dan hopen dat het buigen toch gaat zoals het moet.

11 september gaat al opschieten inderdaad nexthorse, hoop voor je dat je daarna weer pijnloos kunt doen wat je wil doen :)

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:31

11 september schiet inderdaad al op nexthorse! :D

Bij mij gaat het vanaf nu hopelijk weer vooruit! :) Vanaf donderdag veel last gehad van het heen en weer schuiven van m'n knieschuif, wat heel erg voelde alsof ie er zo weer naast kon gaan.. Heel erg eng! :+
Moest vandaag weer naar de fysio, dus die heeft er even naar gekeken & voor de zekerheid ingetaped, zodat die knieschijf op z'n plaats blijft :j
Zaterdag inderdaad weer gewerkt, 3 uurtjes, en dit ging best goed! :) Mag nog niet vullen, maar schoonmaken etc. lukt me makkelijk! :D
Zondag mag ik weer, dan 4 uurtjes! :)

Moet 1 september trouwens wel weer terug naar het ziekenhuis, omdat er bij de vorige MRI ( in oktober 2013 gemaakt ) een 'plekje' te zien was (goedaardig! :) ) , maar op de röntgenfoto die gemaakt was nadat m'n knieschijf uit de kom was gegaan, leek dit plekje iets gegroeid te zijn.. Orthopeed wil uitsluiten dat het niet verder groeit, dus moet ik over 3 weken weer een MRI. :+
16 september krijg ik daar de uitslag van, en dan hoop ik dat ik voorlopig niet meer terug hoef naar het ziekenhuis! _/-\o_

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:06

Hallo, ik weet niet of het hier hoort of ik een nieuw topic zou moeten aanmaken, maar in de titel kan ik me alvast vinden :+

Ik heb nu al 1,5 week last van mijn knieën. Nu ja, ik heb altijd al een beetje pijnlijke knieën gehad als ik door mijn knieën ging of er op ging zitten.
Maar nu is het veranderd naar een helse pijn als ik in een hoek van 90° of groter mijn voet ergens opzet. Dus bv. in de zetel liggen/zitten met je voeten op de zetel in een bepaalde hoek, doet echt enorm veel pijn.
Het ergste had ik tijdens de terugreis van onze vakantie. Ik zat achteraan in de auto en omdat je je been bijna heel de tijd in de dezelfde positie houdt, heb ik erg afgezien. Het leek op een soort van krampen in mijn knie en het was echt niet de verbijten (ik kronkelde echt in de auto van de pijn en de tranen sprongen me in de ogen)

Ik ben dus onmiddellijk naar de dokter gegaan. Zij vertelde mij dat ik een peesontsteking had (pees van de quadriceps) Ik was best opgelucht want ik dacht dat mijn knieën nu echt naar de zak waren :+
Dus ik moest ontstekingsremmers nemen, zo gezegd zo gedaan.
Na een week heb ik dus nog steeds last, iets minder, maar toch nog steeds abnormaal.
Ik moet nu ook stoppen met die pilletjes omdat ze vrij schadelijk zijn voor je gezondheid.

Dus herkent iemand dit misschien? Zou ik onmiddellijk weer naar de dokter gaan of toch nog even wachten?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:10

Isaa, hopelijk blijkt er toch geen verdere schade aan je knie te zijn! En kun je daarna weer verder met het opbouwen van je kniebelasting!

PJ, dus gewoon doorbikkelen en er het beste van hopen :(:)

Olivia, wat balen dat je er nog zo'n last van hebt! Als je er nog zoveel last van hebt, zou ik toch weer terug gaan naar de dokter, inmiddels begin ik steeds meer te begrijpen dat je met knieklachten echt niet teveel moet afwachten :o Er bovenop zitten, dat ze er toch serieus naar kijken....

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:26

PJ, hoop echt voor je dat het in deze 6 weken lukt om je knie verder te buigen :(:)

Isa, tapen kan soms zo goed werken!
Wel spannend dat je nog even terug moet naar het ziekenhuis voor dat plekje. Hopelijk is het niks en kun je gewoon lekker doorgaan zo!

Olivia, wat vervelend dat je zoveel last hebt van je knie. Ook ik zou toch wel weer terug gaan naar de dokter. Zoveel pijn is niet fijn, en daarbij is het een belangrijk gewricht waar je dus goed voor moet zorgen. Better safe than sorry ;)

Ik ben door de fysio op de HO gezet. Knie wil echt niet meer. Loop ontzettend mak, maar wil echt mijn krukken nog niet gaan gebruiken (dan hou ik het straks niet lang vol ;) ). Heb de hele week nog lekker eigenwijs gedaan, maar nu gaat het echt niet langer. Stap terug, meer met been omhoog, en helaas weer zwaardere pijnstillers.
Nou ja, het is niet anders. Moet mijn knie natuurlijk ook niet nog verder de vernieling in helpen!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:06

Hoe is het hier met iedereen?
Ben heel benieuwd :)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 01:11

Ach knie gaat bagger sport vanaf juni al niet meer omdat ik toen kijkoperatie buik had.. Wondje op buik wou niet helen dus hele zomer geen paardrijden en zwemmen gedaan. Wondje is pas sinds 25 aug dicht... Bijna 2 mnd geduurd.... Wel wandelen en fietsen.... A.s woensdag kleine lidteken correctie onder plaatselijke verdoving (zit bij het lidtekentje wat niet wou helen op de buik een bult met lidtekenweefsel eronder) Broek drukt erop en is heel pijnlijk / gevoelig. Merk gewoon dat ik niet sport....paar weken geleden (3) bij huisarts geweest pijnlijke dikke enkel en knie links.... Overbelasting omdat mijn linkerknie en voet veel compenseren.... Advies rist benen omhoog.... Ach beter z het niet worden.... Inmiddels keuring van verzekeringsarts gehad van de uitkering.... Mag alleen nog maar zittend werk verrichten zwaar tillen veel lopen staan traplopen mag ik van de arts niet.... Hij stelde ook vast dat ik hypermobiel ben en erg flexibel in pezen en banden rond de gewrichten....goh...dat had ik zelf ook nog niet ontdekt.... Daar moet ik heel erg mee oppassen omdat in daardoor meer kans heb op verkeerde slijtage van gewrichten...

En met jou nexthorse?

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:22

Ow, sandorra,wat vervelend om te horen dat hetn nog steeds niet geweldig gaat. Ik hoop echt voor je dat het snel gaat verbeteren!

Wat mij betreft: nog minder dan een week te gaan tot mijn operatie! Wow, ik besef het me echt nog niet. Deze week stond/staat volop in het teken van het laatste examen en verhuizen. Chaos! Moet nog een paar dingen regelen voor de operatie, maar ik hoop toch ook minimaal 1 dag nog te kunnen relaxen. Alhoewel, dat kan ik daarna nog lang genoeg :P

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:44

Idd jij veel sterkte en ook succes met je operatie hopelijk is voor jou straks ook het einde in zicht.....

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:57

Nexthorse, hopelijk heb je inmiddels al een relaxdag in kunnen plannen in je drukke dagen voordat je echt wel rust moet gaan houden... Hopelijk houdt je lijf het tot die tijd ook nog even vol!

Sandorra, balen dat het allemaal nog niet zo wil lukken bij jou :(:) :(:) Hopelijk komt er toch snel vooruitgang in!

Hier gaat alles nog gestaag zijn gangetje en zijn er weinig veranderingen. Nog even een paar weken geduld en dan hoop ook ik weer wat meer duidelijkheid te hebben in mogelijkheden. En tot die tijd, doen we hetgeen wat we kunnen en af en toe een beetje meer proberen om dan vervolgens weer te bedenken dat dat toch niet handig was O:)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:02

Het gaat opschieten voor jou nexthorse, spannend!!!
Hoop dat het je gaat helpen. Ben je al zenuwachtig voor de operatie of heb je daar helemaal geen last van?

Bij jou ook nog steeds niet echt fijn allemaal dus Sandorra -O-

Voor jou nog iets minder dan 2 weken Benthe, ik nog 2 dagen langer :D
Hoop dat ze voor jou iets kunnen betekenen :(:)

Hier ook weinig vooruitgang, nou ja in het buigen dan. Voor de rest gaat net best goed. Fysio is nog
steeds afzien, maar merk wel dat de kracht wat terug begint te komen al zijn mijn benen nog steeds niet even dik.
Fysio denkt ook dat die nieuwe operatie misschien wel een goed idee is en dat het herstel daarna sneller/makkelijker zal gaan.
Nou ja de 24e maar even afwachten wat de orthopeed gaat zeggen :)

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:01

Sandorra, dankjewel :)

jipje_niekje, gelukkig komt eind september ook langzaam in zicht.
Een relaxdag gaat het niet meer worden, maar vind het eigenlijk wel even lekker om het nog zo druk te hebben en veel te doen. Nu kan het nog!

ProudJustify, geen last van zenuwen gelukkig! Ik denk er eigenlijk gewoon helemaal niet over na. Ik weet precies wat me te wachten staat, en hoe de operatie techniek is. Dat helpt :)
Vervelend dat er wat buigen betreft weinig verbetering in zit. Even de 24ste afwachten dan maar.
----
Vandaag laatste keer fysio gehad. Had niet echt heel veel toegevoegde waarde meer, maar even bijkletsen en hij heeft mijn benen nog een beetje los gemasseerd.
Rolstoel en andere hulpmiddelen zijn ook in huis, van mij mag het feestje beginnen! ;)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:57

Je bent in elk geval goed voorbereidt Nexthorse! Hopelijk heb je je tentamens ook gehaald en kun je zonder al te veel stress je verplichte rustperiode in :)