Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:10

Helaas moet je op een rot dag ook dingen doen. Anders is je ritme niet goed. Heb het met mijn manueel er over gehad en ik dacht die het zelf naar mijn ritme nu is redelijk goed. Niet meer pieken als ik me goed voel anders gaat het drie weken weer slecht zo ko. Ikniet achter en Red ik het vaker.
twee uur per dag belastend werk en meer niet. Stofzuigen, boodschappen sporten huishoudelijk werk alles moet je meetellen. Behalve mijn werk tel ik niet mee.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:37

ja ik doe ook wel van alles op een dag, maar ik krijg dan gewoon naar mijn oren geslingerd dat ik wel weer de hele dag op de bank gezeten heb met de laptop, terwijl ik een hond heb die ik drie keer uitlaat, ik heb 5 paardjes waarvan ik de stallen doe , en die ik verzorg en voer, dan doe ik verder alles wat echt nodig is, dus boodschappen, eten koken, opruimen, afwassen, wassen, tja en het strijken komt er niet altijd van, stofzuigen doe ik eigenlijk alle dagen wel, alleen vandaag een keer niet :o

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:55

Dan doe je gewoon zat. Zelf zou ik het niet pikken dan. Zeker als hij weet dat je fm heb en dat je nu even op ben en de pijn te veel word

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:08

tja.... ik word er ook een beetje moe van om maar telkens te zeggen dat het even niet gaat, hij mag dat nu wel een keer weten -O-

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:16

Ja is ook wel weer zo. Maar aan de andere kant zou het ook niet erbij laten.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 02:02

Oh wat zou ik daar pissig over worden zeg , ik kan er zo slecht tegen als ''je maar voor lief '' word genomen ...

Doe het dan lekker zelf als ik niet goed genoeg ben ...

Hier gaat het wel redelijk , druk dus moe en pijn ... En ik moet echt eerst tot rust komen , anders slaap ik vannacht niet ... Dus lekker laat . gelukkig is morgen m'n uit slaap dag

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 08:35

vandaag mijn jongste telg jarig, vijf oppas kinderen en mijn vader komt logeren voor een paar dagen. zondag gaan we het echt vieren.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:57

Van harte gefeliciteerd en maak er een mooie dag van!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:14

Gefeliciteerd sweetsox.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:22

Ja helaas dat het altijd zoveel energie kost. logees en verjaardagen. want vind het altijd wel erg leuk. Maar ben dan helemaal versleten.

word vandaag een hele lange dag. en ben moe wakker geworden. Dus weet nog neven niet hoe ik het fysiek ga redden.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:49

Gefeliciteerd en sterkte , probeer taken te verdelen :(:) .

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:25

Ja probeer ik ook. Mijn knie doet ook erg zeer. Daar is mijn minuskus kapot maar arts wilde toen niet opereren.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:45

Balen zeg .
Is omzwachtelen of een brace geen optie ?

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:56

heb ik al gehad mijn banden waren toen ook gescheurd. er zit gewoon kraakbeen in de weg dat schuurt en dat doet dan erg zeer.

binnen kort heb ik mijn eerste afspraak voor borstverkleining als ik daar in aanmerking voor komt. Dan wil ik gelijk als ik pijn blijf houden een afspraak in het zelfde ziekenhuis maken voor mijn knie. zodat het misschien tegelijkertijd gedaan kan worden.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:13

Dat zou wel heel fijn zijn als dat gaat ja

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:40

Meen je dat nou ? Laten ze je met een kapotte miniscus rond lopen ? Zou daar toch eens serieus werk van gaan maken sweetsox, je bent nu lekker artrose aan het kweken in die knie.

Kan je verjaardagsvisite zichzelf niet bedienen om jou te ontlasten ? Daar zal toch wel begrip voor zijn?

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:22

Zet mijn man en dochter aan het werk.

ja helaas is dat zo. Helaas een verkeerde arts ontmoet

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:36

Hallo allemaal, ik heb hier al wel eens gereageerd maar lees verder eigenlijk vnl mee.
Ik heb dus sinds vorig jaar juli de diagnose fibro en sinds die tijd leef ik dus ook in de onzekerheid wanneer het nu weer wel of niet goed gaat.
Ik hoor van lotgenoten dat deze natte winter zeer ongunstig is voor ons? Ik ben nog maar een beginner en hoop erg dat het in het voorjaar en de zomer beter gaat.
Ik heb veel pijn in mijn beide handen en armen, soms zijn mijn armen helemaal dood vanaf mijn ellebogen. Overbelaste pezen en spieren in mijn armen en schouders door wrs compenseren door de pijn.
Mijn werk begint echt moeilijk te worden, veel fijne motoriek en veel draaibewegingen met mijn handen(ben dialyseverpleegkundige) Ik merk dat nu aardig tegen mijn grens op loop, zowel lichamelijk als psychisch. Over 2 weken gelukkig 2 weken vakantie, probeer het tot die tijd te rekken.
Verder veel moe en duizelig. En mijn huid ziet er vreselijk uit, erg droog, vooral op mijn rug, jeukt ook.

Ben vorige week terug geweest naar de huisarts. Wordt hier zo onzeker van, je weet geen dag wat je te wachten staat. Volgens de huisarts nu ook flink overbelast, RSI-achtige klachten. weer bloed geprikt, buiten een wat te hoog bloedsuiker en een te hoog Vit B12 was het goed. Vit B12 moet nog besproken worden, klopt niet dat het te hoog is vanzelf. Als ik daarop Google word ik heel bang, heeft te maken met beenmergziekten, brr.

Al met al is mijn grootste angst dat dit niet alleen fibro is. er zitten zoveel symptomen onder fibro dat je wel stiekem dood kan gaan aan iets anders terwijl iedereen denkt dat het fibro is. Wat een poedersuiker zeg zo'n ziekte, bij alles wat je voelt kan het wel of niet fibro zijn...
Naar die dr Tisscher ben ik uiteindelijk nog niet geweest, wil eerst regulier meer duidelijkheid, ga ik wrs niet krijgen maar doe toch een poging.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:42

:(:) het is idd. Een waardeloze ziekte en vele kijken niet verder dan hun neus lang is ( dus niet verder dan de fibro willen kijken)
Hoe groot de verleiding ook is , probeer niet te googelen . je bent jezelf alleen aan het opjagen .

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:06

pff, waardeloze rotziekte... inderdaad, ik ben vandaag met mijn oudste dochter naar de crea beurs geweest, hartstikke leuk en gezellig :j , maar ik ben nu compleet kapot, ik kon op een gegeven moment gewoon niet meer lopen, toen naar de auto geschuifeld, en dochter maar laten rijden, dat ging niet eens meer :(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:00

Vala schreef:
Ik heb veel pijn in mijn beide handen en armen, soms zijn mijn armen helemaal dood vanaf mijn ellebogen. Overbelaste pezen en spieren in mijn armen en schouders door wrs compenseren door de pijn.
Mijn werk begint echt moeilijk te worden, veel fijne motoriek en veel draaibewegingen met mijn handen(ben dialyseverpleegkundige) Ik merk dat nu aardig tegen mijn grens op loop, zowel lichamelijk als psychisch. Over 2 weken gelukkig 2 weken vakantie, probeer het tot die tijd te rekken.

...bij een paard hoef je dit niet te proberen. Als een pees (bij mens of paard) pijn geeft, is er al forse schade!!
En een peesblessuren is goed te genezen, maar dan moet er wel worden aangepakt ipv. door blijven lopen terwijl de boel al is beschadigd.

(En dit is gewoon reguliere kennis.)

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:57

Janneke2 schreef:
...bij een paard hoef je dit niet te proberen. Als een pees (bij mens of paard) pijn geeft, is er al forse schade!!

Ik vraag me af of dat altijd zo is. Kan me voorstellen dat een ontsteking schade geeft. Maar bijvoorbeeld pijn aan een pees als je iets te enthousiast sport... ik kan me bijna niet voorstellen dat dat direct al schade geeft, als je er op tijd bij bent en wat meer rust inbouwt... Spierpijn lijdt toch ook niet direct tot schade?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:23

JonneN schreef:
Janneke2 schreef:

Ik vraag me af of dat altijd zo is. Kan me voorstellen dat een ontsteking schade geeft. Maar bijvoorbeeld pijn aan een pees als je iets te enthousiast sport... ik kan me bijna niet voorstellen dat dat direct al schade geeft, als je er op tijd bij bent en wat meer rust inbouwt... Spierpijn lijdt toch ook niet direct tot schade?

...mogelijk speelt er dan een oude blessure op?
Of voel je pijn aan het weefsel om de pees heen? (peesschede)
Feit is, dat een pees nauwelijks gevoels/pijnzenuwen heeft.

Spieren hebben wel heel veel gevoels/pijnsensoren.
Spierpijn :D is op dit draadje natuurlijk wel degelijk schadelijk.
Bij ieder mens geldt, dat melkzuur spierweefsel afbreekt, maar als dat betekent dat je na een forse prestatie een beetje je spieren voelt, de volgende dag, hoef je daar niet van wakker te liggen.
En als al dat melkzuur maar opgestapeld blijft, zodat het je leven verziekt, dat is een ander verhaal - brrr....

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:44

Pffffff, nu heb ik eens een keer veel en veel te veel gedaan.

Ik ga nu in een warm bad met de hoop dat mijn spieren zich kunnen ontspannen.

Kan nu al haast niet lopen en heb tintelingen in mijn benen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:51

tintelingen in de benen heb ik ook vaak :j