Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:45

Airborn, vette respect, kun je niet wat motivatie naar mij doorsturen?

Ik wilde vandaag gaan hardlopen, maar had na het rijden + naar huis fietsen opeens heel erg last van mijn knie :( Ben er een half jaar geleden knetterhard op gevallen .. ben bang dat er nu toch wat meer mis is dan ik in eerste instantie dacht, het onderste deel van mijn knieschijf doet bij druk pijn en wat daar onder zit voelt beurs .. PFF! Misschien binnenkort maar eens een fototje laten maken

Ik las trouwens laatst dat het effectief is gebleken om 1 dag in de week flink te zondigen (en dan zo;n beetje de hele dag) om goed je afvalproces op gang te houden :P

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:08

dressagelady schreef:
Ik las trouwens laatst dat het effectief is gebleken om 1 dag in de week flink te zondigen (en dan zo;n beetje de hele dag) om goed je afvalproces op gang te houden :P

Nou dat is goed nieuws :D :+

dressagelady

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:14

Ja vond ik ook, helaas heb ik wel 4 van die dagen per week :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:24

Ik zondigde altijd 1 dag in de week, omdat een dieet anders gewoon niet vol te houden was mentaal. Of dat iets met het lichaam te maken heeft weet ik niet, maar het lijkt me geen trigger.

Ik denk niet dat het bedoeld is om gans die dag dan vreselijk te zondigen. Dat het dan niet de bedoeling is om dan alles maar te eten waar je zin in hebt. Dan eet je namelijk zo je weeklimiet er aan. Kun je beter elke dag iets lekkers eten, ipv 1 dag in de week de schade in te halen, dat wordt namelijk altijd meer dan de bedoeling was. Ik at op zo'n dag dan gewoon een patatje met een frikandel als avondeten en een koekje bij de koffie.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:30

Maar van 1 dag vreten kom je toch geen kilo's aan? Dat lijkt me altijd zo onwaarschijnlijk :=
Ik had het uit een ander topic, er is ook onderzoek naar gedaan. *Gaat opzoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:34

dressagelady schreef:
Maar van 1 dag vreten kom je toch geen kilo's aan? Dat lijkt me altijd zo onwaarschijnlijk :=
Ik had het uit een ander topic, er is ook onderzoek naar gedaan. *Gaat opzoek

Nee, dat zeg ik ook niet. Dat kom je ook niet van elke dag een koekje bij de koffie.
Maar waarom zou je zes dagen in de week zo je best doen, om een maal in de week helemaal los te gaan? Stel je neemt elke dag een koek bij de koffie, das denk ik beter dan op 1 dag alles maar te eten en geheel de dag te zondigen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:37

Ik snap je helemaal :j het idee hier achter was dat je lichaam in de war raakt van die plotselinge 'aanval' ( :D ) van eten, dat het extra hard gaat werken om dit weer te verbranden. Vaak wordt mensen die een tijdje stilstaan bij het afvallen ook aangeraden om eens een dagje te zondigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:43

dressagelady schreef:
Ik snap je helemaal :j het idee hier achter was dat je lichaam in de war raakt van die plotselinge 'aanval' ( :D ) van eten, dat het extra hard gaat werken om dit weer te verbranden. Vaak wordt mensen die een tijdje stilstaan bij het afvallen ook aangeraden om eens een dagje te zondigen

Ok, maar wat is dan een dagje zondigen, wat versta je daar dan onder, wat eet je dan zo'n dag? Persoonlijk geloof ik er niet zo in, volgens mij moet men gewoon anders tegen voeding aan gaan kijken en niet gaan dieeten, maar gewoon een ander voedingspatroon moet aanleren.
Ik eet 1 maal in de week patat en drink elke avond wijn. Ik sport veel, ben sowieso niet vaak zittend aan te treffen, eet geen koeken of snoep, zelden iig. Maar als ik eens zin heb in snoep, dan eet ik dat ook rustig, maar over het algemeen eet ik gezond en ontzeg mezelf niets. En doordat ik mezelf niets ontzeg, heb ik er geen zin in, want ik denk er nooit aan. Je gedachte aan eten moet gewoon veranderen, want na een dieet moet je ooit weer normaal gaan eten en dan gaan de kilo's er weer aan. Ik zelf heb boulimia gehad, maar heb mijn verstoorde blik op eten gelukkig om kunnen keren.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 00:27

Veel plezier met de nieuwe meeting! Ik ben niet zo van meetings.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 07:13

Dressagelady, ik heb dat topic ook gezien, waar dat staat :P

Nou, Anne.. Als iemand DAT mist :wow: Hahaha

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 07:36

Nancy :D Gefeliciteerd :D

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie hier z'n voedingspatroon écht aanpast om er gespierder uit te zien...

Ik ga ook even kijken in het nieuwe topic :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 08:06

Goede morgen!! Oer 2 uurtjes heb ik weer bootcamp training. Heb me op qday best laten gaan wat eten en drinken betreft. Maar wil aankomende zaterdag eigenlijk echt +-66.7 wegen.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 08:52

Nancy: Proficiat!!!!!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:18

Goedemorgen!

Ik kom in gewicht eigenlijk nooit zo aan maar zoals zondag heb ik wel wat chipjes gepakt en zaterdagavond had ik zo'n zin in kipnuggets := In het weekend ben ik gewoon slecht, dan eten we iets vroeger en dan heb ik 's avonds trek :+ En eigenlijk vind ik dat ook niet zo erg, ik blijf stabiel op gewicht en er mag wel íets af maar daar heb ik absoluut geen haast mee. Hoef er toch pas volgend jaar mooi uit te zien :+:

Over een uurtje lekker sporten, daar ben ik dan wel weer aan toe want normaal sport ik maandag maar dat kon nu niet!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:34

Ik moet echt de draad weer oppakken hoor :+ Heb vannacht 14uur! geslapen, hard nodig gehad...Ga morgenavond maar weer en dan zaterdag en maandag en dan heb ik de smaak wel weer te pakken denk ik ;-)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:37

Ooo heerlijk even zo lang bijslapen! Ik wilde morgenavond eigenlijk aquarobics doen maar dan gaan we ringen zoeken want we gaan trouwen :D dus dat gaat even voor hahaha

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:22

Nancy gefeliciteerd *\o/*

He? Waar blijft het 2de topic nou voor de meeting? :P
Grapje ga gelijk even kijken

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:37

Nancy en Marije gefeliciteerd! :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:57

Nancy gefeliciteerd!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:27

Gefeliciteerd Nancy!

Zo heb mn rondje er weer op! Iemand nog tips voor buikspieren? Want ik heb dus echt nul komma nul buikspieren. Heb nu de oefening gekregen om te gaan liggen, knie met onderbeen optrekken waardoor je heup/bovenbeen en bovenbeen/onderbeen allebei in hoeken van 90 graden komen en dan met bovenlichaam omhoog.. Vind het heel beschamend maar ik krijg het haast niet voor elkaar :=

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:06

Marije waar je mee kan beginnen is zitten en dan je voeten op de grond
Dus gewoon zitten en dan ga je langzaam naar achteren en kom je langzaam weer omhoog
Dus net of je wilt gaan liggen maar je doet het niet
Dan voel je,je boven buikspieren
En je nderbuik kan je trainen door te gaan liggen helemaal plat op de grond met je handen onder
Je kont en dan je benen in een rechte lijn omhoog en naar beneden te bewegen
Zorg dat je de grond niet meer raakt met je benen of voeten en doe het dan een paar keer
En dan even pauze ik doe deze twee nu al een paar weken en dat gaat goed

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:31

Dankje! Dan ga ik die nu eerst allebei proberen en dan eens kijken of die andere straks wel willen lukken!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:54

Gefeliciteerd _Marije_ supercoool!!! Hoop ook ooit te kunnen zeggen dat ik geen vriend meer heb maar een man!!! Vandaag geen zumba gedaan, maar vanochtend wel klein uurtje in sportschool geweest en flink aan mn benen gewerkt, weer tikje zwaarder en vaker alles dan normaal en voel t echt flink! Ga morgen ook flinke spierpijn hebben! Maarja, no pain no gain!!!!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 22:06

Bedankt voor de felicitaties :D

Ik pas mijn voeding iig niet echt aan :+
Probeer en wil het wel, maar het lukt niet.. Ik heb er niet genoeg kennis van.