[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:53

Rebeccaa schreef:
Zertab hoeveel weeg je bij welke lengte? aangezien je 10 tot 20 kilo kwijt wilt? :=

30 ;)
Ik weet niet hoeveel ik weeg,maar ben 1.64 groot ofzo.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:54

Mijn streefgewicht is op het moment 80 kg, en dan kijk ik hoe ik eruit zie :) Ben echt blij als het zo ver is :=

Zertab

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:00

Ik wil er gewoon 30 kilo af. Heb geen idee hoeveel ik weeg eigenlijk. Moet een keer wegen als er niemand thuis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:02

30 kilo op je 15e is echt ontzettend dom. Je zit midden in de groei, midden in de puberteit. Hou jezelf heel en doe dat niet zonder een dieetist!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:04

Oei, op je 15e is dat niet zo verstandig inderdaad. Tenzij je onder goede begeleiding van de huisarts en een diëtiste staat...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:08

Sta ik niet...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:09

Dan zal ik de hulp van die personen wel gaan zoeken... 30 kilo is wel een drastisch gewichtsverlies, en als je nog volop in de groei staat kan dat voor veel (vervelende!) complicaties zorgen in je ontwikkeling.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:12

Zertab schreef:
Sta ik niet...

Als je echt zo'n overgewicht hebt, is het natuurlijk wel het beste om dat overgewicht kwijt te geraken :). Maar op jouw leeftijd moet je zeker opletten dat je al je voedingsstoffen voldoende en in juiste verhoudingen binnen krijgt, zodat je geen tekorten krijgt en geen nadelige effecten ondervindt in je groei. Vertrouw je je huisarts voldoende om je probleem bij hem/haar eens aan te kaarten? Zij gaan je correct kunnen doorverwijzen naar iemand die je goed kan helpen en begeleiden in het hele proces, zodat je nu al niet je hele stofwisseling naar de vaantjes helpt.

Succes ermee allesinds :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:12

Het zal er toch af moeten wil ik op een normaal gewicht zitten :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:14

Zertab schreef:
Het zal er toch af moeten wil ik op een normaal gewicht zitten :)

.... en dan is het verstandig om professionele hulp erbij te zoeken

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:15

Wat heeft iedereen toch met die hulp? Ik kan het echt wel alleen ;) Ik ga mezelf niet uithongeren hoor :p

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:21

Waarom wil je jezelf alleen wegen als niemand thuis is? Misschien kun je jezelf even wegen op je eigen slaapkamer? Daar ziet niemand je ;). 30 kilo is wel erg veel. Je weet dus niet hoe zwaar je bent, maar wel hoeveel je kwijt wilt?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:36

Bizzybijtje schreef:
Anders een extra rondje op Leo doen ;) ?

Hé bizzybijtje, jij ook hier? Ja een extra rondje op Leo is nog niet zo'n gek idee. Maar helaas heeft de kinkhoest weer de kop op gestoken en ben ik momenteel al moe voordat ik op t paard zit. Maar over 1,5 maand zal dat vast wel weer gaan. Nu wandel ik maar n extra rondje of pak ik de stofzuiger wat vaker. Klinkt stom maar stofzuigen is best wel een actief gebeuren.
Hoe lang ben jij al bezig? En wil t jou een beetje lukken?

Rose21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:44

Ik heb niet alles gelezen maar ik lees toch wel een hoop, voor mij, verontrustende dingen in dit topic en deel daarom graag een beetje van mijn wijsheid. Ieder zijn. Eigen ding en niemand hoeft he volgende van mij aan te nemen maar ik hoop dat in ieder geval 1 iemand er wat van zal leren. Zelf hoef ik gelukkig niet op dieet. Dieet werkt niet op lange termijn! Een gezonde levensstijl wel! Om niet lang dradig te worden zal ik in het kort, en dus heel kort door de bocht wat eye openers beschrijven waar eigenlijk veel meer informatie dus bij hoort. Hier komen ze:

- melkproducten; melk/kaas/yoghurt etc. Lieve mensen ons lichaam is NIET gemaakt om op volwassen leeftijd melk van andere zoogdieren te eten/drinken. We kunnen het zeer slecht verteren en het verstoort onze darmwerking en de opname van vitaminen en voedingsstoffen!! Het calcium verhaal is Btw een fabel! Je kunt bijv last hebben van opgeblazen gevoel, slijmvorming, Allergie, verkoudheid etc.

- gluten; brood, graan etc. Beschadigd de darmvlokken. Verstoort opname van voedingsstoffen. Gluten zorgen vaak voor een opgelazen gevoel.

- zoetstoffen; lieve mensen stop aub me alle lightproducten. Buiten het feit da ze dingen als kanker kunnen veroorzaken je krijgt er HONGER van! Je lichaam krijgt een vals seintje, maakt insuline aan maar vervolgens krijgt je lichaam niet wat het verwacht te krijgen waardoor je bloedsuikerspiegel daalt en je honger krijgt!!

- 1 van de GEVAARLIJKSTE; MSG SMAAKVERSTERKER E621 en nog tal van andere schuilnamen. Zit in chips, alle soepen, bouillion, chinees, japans, borrelnootjes, knorr, ketchup, mayo, vlees en zelf brood! De verschrikkelijk smaakversterker die vergif is voor je hersen, voor migraine, hoofdpijn en van alles meer zorgen.... Altijd al willen weten waarom je niet kan stoppen als je een zak chips eet? E621!!! Deze zorgt er namelijk voor dat je lijft eten en geeft GEEN seintje aan je hersenen dat je vol zit maar juist dat het lekker is en dus meer gaat eten!

- nog 1 hele BELANGRIJKE; het goedkope GLUCOSE-FRUCTOSE stroop dat in zoveel dingen zit. Chocolade koek, snoep, Ontbijtkoek, meusli, snoep, alle frisdranken, sultana, drop, ketchup, mayo alle vruchtensappen die niet vers zijn etc etc. Mensen di is vergif! Het is goedkoop en daarom word daarom overal n verwerkt. het erge is dat je lichaam deze genetisch gemanipuleerde troep niet kan herkennen en het slaat het dus gelijk op als VET omdat het lichaam het niet kan gebruiken als brandstof.

Dan nog wat tips, je hebt vet nodig om te kunnen afvallen! Ga niet te weinig eten dan gaat je lichaam op spaar en opsla stand. Bijna alle bewerkte voedselproducten bevatten 1 of meer van de bovenstaande dingen en zijn dus niet goed voor je. Groente en fruit, liefts biologisch, noten zaden quinoa kikkererwten linzen etc zijn een goed alternatief. Fructose ism fruit is anders dan de glucose- fructose stroop die n bewerkte dingen zitten. Stevia is trouwens een goede suiker en zoetstof vervanger.

Kijk is op de verpakking van de dingen die je eet... kun je het niet uitspreken dan is het waarschijnlijk niet goed voor je. Je zal verbaasd staan wat je eigenlijk allemaal voor narigheid in je lichaam gooit.

Respecteer je lichaam dus en ontlast het door gezond te eten. En mensen... Sporten doe je niet om die chocoloade reep eraf te rennen want dan staan we 8 uur op de loopband, sporten doen we om ons lichaam op gang te houden. Vooral onze spijsvertering en metabolisme!

Dit was de kort door de bocht versie, doe er je voordeel mee! X

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:52

Zozo, lange post hierboven!

Dit stukje snap ik niet:
'melkproducten; melk/kaas/yoghurt etc. Lieve mensen ons lichaam is NIET gemaakt om op volwassen leeftijd melk van andere zoogdieren te eten/drinken. We kunnen het zeer slecht verteren en het verstoort onze darmwerking en de opname van vitaminen en voedingsstoffen!! Het calcium verhaal is Btw een fabel! Je kunt bijv last hebben van opgeblazen gevoel, slijmvorming, Allergie, verkoudheid etc.'

Melk is dus slecht?

Misschien snap ik het verkeerd, maar het lijkt nu net zoals je het beschrijft dat eigenlijk alles wat je eet ergens slecht voor is? Melk, gluten en zoetstoffen zitten toch in heel veel dingen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:56

Zit overal in toegevoegd, zit niet van nature in schone producten.

Zuivel is marketing, niks gezonds aan. De hoge hoeveelheid eiwitten zijn lastig te verteren voor ons, ze zijn namelijk bedoeld om kalveren enorm snel te laten groeien.

Rose21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:58

Klopt. Je kan melkproducten gewoon eten en drinken maar je lichaam verteerd het slecht en zorgt voor slijmvorming en een minder goede darmwerking. Zoetstoffen zorgen, buiten dat ze shadelijk zijn voor je, dat je honger krijgt.

Helaas zit het inderdaad in bijna alle producten die BEWERKT zijn. Dus niet in groente fruit etc. Maar door massaproductie en consumptie krijg je genetisch gemanipuleerde voedelwaar. Die helaas bijna altijd slecht voor je zijn.

Als je de natuur oveigens zn gang laat gaan dan zul je zien, bijvoorbeeld ook bij veulens, dat ze stoppen met drinken na een bepaalde tijd. Alle zoogdieren doen dat. Dat is nie voor niets! En de calcium in melk kan ons lichaam er niet of nauwelijks uithalen...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:00

Ik moet zeggen, ik hoor vaker geluiden over zuivel dat slecht voor je is.
Ik gebruikte weinig zuivel, volgens mij dietiste té weinig. Ik heb het nu opgeschroefd met yoghurt, karnemelk en kwark en ik voel me echt wel stukken beter. Daarnaast eet ik sinds ik bij de dietist geweest ben meer brood (volkoren of spelt).
En mijn lijf is echt fitter en ontlasting is beter dan voorheen, ik zit veel beter in mijn vel.

Proefondervindelijk vastgesteld lijkt het dus dat in twee maanden tijd het opschroeven van de volgens jou heel slechte producten een erg positief effect op mijn lichaam hebben.

Daarnaast lijkt mij persoonlijk dat een diëtist die een erkende opleiding heeft gevolgd en ook erkend wordt door zorgverzekeringen dit soort dingen niet zou adviseren als het echt zo verschrikkelijk slecht voor je is?

Vast niet alles is even gezond voor iedereen, maar ik voel me hier op dit moment wel bij. En dat vind ik persoonlijk het belangrijkst.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:02

Op een jonge leeftijd is melk dus wel gezond? Omdat je nog moet groeien? Ben zelf 14 jaar, en ik lust zo af en toe nog wel een bakje cornflakes met redelijk veel melk.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:02

Er zijn helaas heel veel oude stempel diëtisten en de eeuwenlange ingeramde voedseladviezen zijn er moeilijk uit te slaan. Daarnaast zijn voedseladviezen vaak afkomstig van een niet neutrale instantie (zuivelconcerns bijvoorbeeld).

Cornflakes is 90% snelle koolhydraten (waardoor je razendsnel weer trek krijgt omdat je bleodsuikerspiegel zo snel schommelt).
Calcium is in veel meer producten te verkrijgen en zo makkelijk nemen we de calciumm niet op uit zuivel.
Er komen eindelijk wat studies die aantonen dat botbroosheid geassocieerd wordt met zuivel, eindelijk.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:05

Maar dan zou ik toch nu veel meer last van mijn darmen/lijf moeten krijgen? Ik heb mijn zuivelinname nl meer dan verdubbeld.
En mijn broodconsumptie ook. Volgens het stuk hierboven zouden mijn darmen nu dus vol met slijm moeten zitten en last moeten krijgen van de gluten, terwijl ik in tijden niet zo'n fijne stoelgang heb gehad en me fitter voel dan ooit (en slijmvorming had ik hiervoor juist wel redelijk veel last van, sinds ik deze aanpassing in mijn voeding heb gedaan niet meer).

Dat spreekt elkaar nog redelijk tegen.

Voor mij is het momenteel zo dat ik me erg fit en happy voel, dus was eigenlijk niet van plan om dit weer aan te passen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:09

Ieder moet doen waarbij ie zich goed voelt.
En dat wisselt per persoon.

Ik heb bijna een jaar slechte koolhydraten gebannen (geen brood, veel groenten en toch wel zuivel omdat het snel vult). Mijn lichaam vind zuivel echt niet grappig en pas nu ik weer speltbrood ben gaan eten zijn de darmen het weer met me eens. Een schaaltje joghurt zorgt 2 dagen lang voor opgeblazen darmen en slechte stoelgang, maar speltbrood maakt het weer rustig.

Uitzoeken wat bij jou goed helpt.

Dingen vers bereiden (dus geen pakjes enzo) reduceert al een hoop slechte zaken.

Rose21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:12

Iedereen is anders maar gluten en melk hebben wel die bijwerking al zal het voor de 1 minder zijn dan de ander. Je zou het een tijdje moeten bannen om het effect echt te weten.

Grappig dat veel het hebben over de glutten en melk. E621 smaakversterker, zoetstoffen en glucose- fructose stroop zijn eigenlijk nog veel erger maar relatief onbekend bij mensen als schadelijk en het zi ook nog eens bijna overal in. Ziektemakers en diktemakers helaas!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:13

Rose21 schreef:
Dit was de kort door de bocht versie, doe er je voordeel mee! X

Je gaat inderdaad wel redelijk kort door de bocht... Naar het gezondheidsvoordeel van brood of melk zijn evenveel onderzoeken te vinden die in het voordeel spreken, ten opzichte van de onderzoeken die in het nadeel ervan spreken. Het is vanuit welke hoek je het wil bekijken, maar om zo luid "waarheid" te gaan verkondigen vind ik wat ver gaan :). Iedereen moet hierbij zien waar ze zich het beste bij voelen. Uiteraard, er zijn ook mensen die lactose-intolerant zijn en daardoor superslecht tegen melkproducten kunnen (en de door jouw opgenoemde klachten vertonen), maar iet iedereen in lactose-intolerant...Ik at vroeger ook amper melkproducten, terwijl ik nu wel makkelijk een glas karnemelk en yoghurt of kwark eet per dag, zonder daar ook maar iets van problemen aan te ondervinden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:16

Dat doen we sowieso al een aantal jaren, alles zo veel mogelijk vers, zakjes saus en potten saus komen er hier niet in.
We hebben inmiddels ook een hele kruidentuin om ervoor te zorgen dat we lekker veel met verse kruiden kunnen. De bieslook, thijm, rozemarijn, marjoraan, knoflook, munt, basilicum, peterselie en de salie tieren hier welig.

Zelf bereiden is lekkerder en vaak nog simpeler dan een pakje/zakje ook, want alles op gevoel en bij elkaar, ipv precies zoveel water toevoegen, omdat het anders te dun/dik wordt.
En dus idd ook gezonder, ivm achterwege blijven van allerlei houdbaarheidsverlengers, minder zout, etc.