Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:34

nou, bij de plank train je zowel je buikspieren als je rugspieren, dus als je je rug vult, voel je je spieren = is eigenlijk ook spierpijn toch?

Maar als je echt het idee hebt dat het je niet veel inspanning kost, dan heeft je PT je waarschijnlijk onderschat, vraag om een zwaarder schema of maak het zelf zwaarder door zwaardere gewichten te pakken.
Wat ook kan zijn: doe je je oefeningen niet te snel? Vaak is het 2 seconden op, 4 seconden neer, dan train je je spieren het beste, doe je het te snel is het effect van de oefening weg...

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:53

Seriously Mindim? Toen was ik nog 10 kg zwaarder aan vet :=
Maar ze zitten er wel. Heb foto's op mijn camera staan maar mijn kabeltje is weg, ga ik snel weer zoeken zodat ik foto's kan plaatsen!
J_onne Ik heb bijna ook nooit spierpijn. Nooit gehad ook eigenlijk bij niks. Als ik ongetraind 5 uur door het bos ging wandelen niet, toen ik begon met paardrijden niet, nooit. Dus opzich lijkt dat me niet heel erg..

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:43

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:20

J_Onne schreef:
Mag ik me ook melden?

Sinds 2 weken ben ik lid van de sportschool en ik ben al heel fanatiek bezig! :)
Fitnessen leek me altijd al leuk, maar ik had nooit geen tijd. Nu iets meer tijd, dus ik hoop dat dat zo blijft!

Mijn doel is het algemene verhaaltje: strakker, slanker en met meer conditie

Ik heb tijdens mijn intake gesprek op de sportschool een schema gekregen, en er is mij verteld dat je normaal gesproken na een week of 6/7 toe bent aan een nieuw schema. En de PT zei dat ik al best zware gewichten heb voor iemand die ongetraind is en nog nooit gefitnessed heeft.
Maar ik heb het idee dat er ergens iets fout gaat, want ik heb dus nooit spierpijn. Niet eens een heel klein beetje. De meeste oefeningen gaan me ook vrij gemakkelijk af, maar bv een apparaat om je borstspieren mee te trainen vind ik best zwaar, maar zelfs daar heb ik nog geen spierpijn gehad..
Ik moet trouwens alle oefeningen 3x 12 doen.
Doe ik nu iets fout, of zit er toch te weinig gewicht aan? Ik moet wel zeggen dat ik bij sommige oefeningen al meer gewicht eraan hang, maar dan nog steeds niks voel..

Na de krachttraining doe ik nog een half uur cardio, en daar heb ik wel het idee dat ik iets doe omdat ik als een debiele zweet, maar met de krachttraining heb ik dat idee nog niet echt. En ik wil natuurlijk wel dat ik optimaal gebruik maak van de training. Uiteindelijk is het toch wel de bedoeling dat ik mijn doelen ga halen.. ;)

Het is mij wel duidelijk. Meer gewicht nemen! Je kan wel een beginner zijn, maar dat staat los van de kracht die je al hebt!
12x liften moet je net kunnen halen en niet 13, 14 of 15. Haal je het met gemak dan een zwaarder gewicht. Denk wel om de juiste techniek, dus langzaam en gecontroleerd uitvoeren. Alleen de spier gebruiken die je op dat moment traint en niet je hele lichaam in de strijd gooien. Hou dit maar als regel aan.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:53

Dank je missfitness, maar ik ben jaloers op jouw buik!!

Sabine

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:13

Supermooie armen inderdaad Knakker! Dat is ongeveer mijn trainingsdoel, spierballen bij inspanning en mooie welving van de spier in rust.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:19

Na een paar maanden plaats ik wel een keer foto's. Als vergelijkmateriaal met nu.
Morgen ga ik weer naar de sportschool om de conditie en kracht tests uit te voeren. Dan word ik ook gewogen en dan wordt het schema samengesteld. Ik ben heel benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:35

Ik ga aan mijn zomertraining beginnen maandag, een stuk meer cardio naast mijn krachttraining om extra vet te verbranden.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:49

Hoeveel wil je verbranden, ik bedoel naar welk vetpercentage streef je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:14

missfitness schreef:

Mijn vetpercentage weet ik momenteel niet om eerlijk te zijn. Ik woog een paar weken geleden 58 kilo en ik ben 1.72. Veel vet verbranden is een groot woord. Maar in de winter ben ik iets minder daarop gericht dan in de zomer. Ik ga niet naar een percentage werken, vind ik vervelend, ik wil gewoon het winterlaagje kwijt.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:18

Mindim schreef:
missfitness schreef:

Mijn vetpercentage weet ik momenteel niet om eerlijk te zijn. Ik woog een paar weken geleden 58 kilo en ik ben 1.72. Veel vet verbranden is een groot woord. Maar in de winter ben ik iets minder daarop gericht dan in de zomer. Ik ga niet naar een percentage werken, vind ik vervelend, ik wil gewoon het winterlaagje kwijt.

Kan mij haast ook niet voorstellen dat er veel vet op zit met zo'n gewicht ;)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:56

58 kilo :oo daar kan ik alleen over dromen
Voor ik dat haal moet ik 7 dagen per week 4 uur per dag trainen en dan een jaar of 10 voor ik daar ben
_O-
Ik heb nog een heeeeeeele lange weg te gaan
Alhoewel vandaag stiekem gewogen na een week en weegschaal was lief <3
-0,7 *\o/*

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:56

Mindim schreef:

Ik snap wat je bedoelt. Je hebt overigens een mooi gewicht hoor, dus het winterlaagje weg en je zal een mooi strak figuur krijgen!
Hou je ook van hardlopen buiten?

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:04

Idd mooi gewicht heb je!
Ik zou graag mijn vetpercentage willen weten maar op mijn sportschool hebben ze niet zon ding! :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:45

Ik schommel tussen de 58 en 60 kilo, ligt er net aan. Ik ben ook 82 kilo geweest en ook 45.
Voor het sporten was ik standaard tussen de 55 en 57 kilo, dus ik ben wel wat zwaarder geworden.

Ik zit er idd aan te denken om straks te gaan hardlopen buiten, ook omdat ik dat in een gestolen uurtje kan doen. en ik cardio in de sportschool nogal eentonig vind, ondanks het uitzicht op een dressuurstal :D (wat in de veulentijd dan weer leuk is). Meestal zodra het wat lekkerder weer wordt ga ik op de fiets naar de sportschool, dat is 5 km verderop. Mijn man is ook erg fanatiek als hij thuis is, hij loopt 3 maal per week hard, 3 maal per week krachttraining, om en om en dan 1 dag helemaal niks. Die kant wil ik ook op.

Zijn jullie ook allemaal fanatiek ruiter dan? Ik niet, ik sta er liever naast. Ben te vaak te hard gevallen :D

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:25

Ik doe helemaal niks meer met paarden sinds december
Ik sport nu 5 dagen in de week
Ik hoop snel mijn eerste doel te halen kwa gewicht
En zo stapje voor stapje naar mijn ideaal gewicht

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:52

Dank je, Sabine, jij veel succes!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:02

DDDMakkink schreef:
Ik doe helemaal niks meer met paarden sinds december
Ik sport nu 5 dagen in de week
Ik hoop snel mijn eerste doel te halen kwa gewicht
En zo stapje voor stapje naar mijn ideaal gewicht

idem, paard in december verkocht en daarna de sportschool in gegaan
sindsdien niet eens meer op een stal geweest....

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:03

Ik rij ook (tijdelijk) geen paard meer. Voor de rest sport ik niet dus ik vind het wel belangrijk dat ik wel wat doe met fitness om nog een beetje fit te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:37

Ik heb nog 2 paarden, een merrie van 27 en een ruin van bijna 7.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:48

Ik turnde vroeger heel veel en kon het niet combineren met rijden. Ik moest een keuze maken en gezien mijn leeftijd toen (ivm niveau) heb ik voor het turnen gekozen. Nu nog steeds druk met de sport, nu fitness, assisteren lesgroepen turnvereniging, maar ook werk, enz
Laatst bijgewerkt door missfitness op 04-03-12 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:48

Ik heb mijn eigen paard verkocht in maart 2010
Heb daarna wel paard van een vriendin zo nu en dan verzorgt maar niet gereden
Ik ben eind juni vorig jaar begonnen met sporten
En het is heel verslavend

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:51

Ik heb vroeger ook geturnt en gedanst, daar ord je echt superstrak van

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:56

missfitness schreef:
Ik turnde vroeger heel veel en kon het niet combineren met rijden. Ik moest een keuze maken en gezien mijn leeftijd toen (ivm niveau) heb ik voor het turnen gekozen. Nu nog steeds druk met de sport, nu fitness, assisteren lesgroepen turnvereniging, maar ook werk, enz

Haha wat leuk, dit had ik ook! Ik heb alleen gekozen voor het rijden :j

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:59

hier wel 2 paarden oudje en jong dier.
Maar door ongelukje met vorige paard 12 maanden niet kunnen sporten.
Nu is het nog steeds niet helemaal goed en of het ooit helemaal goed komt is ook maar de vraag :+