Haarextensions deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doemaar

Re: Haarextensions deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:20

Mijn mening is dat wax extensions voor de meeste wel schadelijk is... Of je moet oersterk haar hebben.. Ik heb gewoon normaal haar en elke keer als ik ze liet verwijderen kon ik wel janken zo zeer dat het deed... Maak mij niet wijs dat dit niet schadelijk is voor je haar.. En nee ik had geen klitten en verzorgde het zeker goed... Kijk voor een keertje wax extensions zal je haar niet veel lijden..

Nu ken ik ook wel mensen die al 10 jaar extensions hebben.. En waarom omdat hun eigen haar al vreselijk is :P dus tja mijn haar is verder niet vreselijk dus beter zuinig zijn..

Wat gewoon heel belangrijk is als je waxjes neem goede verzorging.. Goed en voorzichtig borstelen... Vlecht voor je gaat slapen.. Niet te lang laten zitten.. Etc..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:10

daarom heb ik ook besloten dat ik volgende maand hot heads neem en geen wax extensions meer.

gisteren weer met een kapper gesproken en die zegt dat vooral met het uithalen je haar er het meest mee kapot gaat.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:31

Hot heads is dat met van dat rubber?
Mijn kapper vond dat echt een rotmethode.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:52

rockey schreef:
gisteren weer met een kapper gesproken en die zegt dat vooral met het uithalen je haar er het meest mee kapot gaat.

Het spijt me, maar zo ervaar ik het niet. Ik haal toch zeer regelmatig extensions uit, maar ik haal echt haartje voor haartje uit het klitje boven het waxje, er breekt geen haar onnodig af. Het neemt wat meer tijd in beslag, maar vind het belangrijk om voorzichtig te zijn.

parouscha, ik was mijn haar 1 a 2x per week (met goedkope shampoo en veel conditioner, ook gewoon tussen de waxjes), gebruik dagelijks Biosilk serum en borstel het 3x per dag goed door (ook goed over de waxjes). Klitjes tussen de waxjes heb ik nooit, want ik ga een aantal keer per dag met m'n vingers tussen de waxjes door.

Mijn haar is heel slecht geworden door zwangerschap, ziekte, medicijnen en vervolgens veel afvallen, ben daarom ook heel blij met de extensions :) Elke keer ben ik weer verrast hoeveel het gegroeid is.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:30

Nou meiden, ik heb een mega dikke bos met haar en heb al 5 keer achter elkaar extensions gehad! Niks te merken aan me haar en laat ze 4 maanden zeker zitten :) Ohja en heb altijd wax extensions! Kreeg net nog een compliment dat ik zo geweldig dik lang haar en dan heb ik nu geen extensions in :)
Ik zou zo weer voor waxjes gaan :j

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:02

Ik heb van mezelf dun en fijn haar, absoluut niet sterk ofzo. Ik heb vorig jaar 4 maanden lang extensions ingehad en ze laten verwijderen door quellian. Mijn eigen haar zag er nog super uit. Natuurlijk is het flink wennen als ze eruit zijn, maar goede verzorging en voorzichtig en kundig eruit laten halen is idd heel belangrijk.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:49

Bij mijn haar viel het achteraf ook wel mee, leek even erg toen het eruit was omdat ik het gewoon niet meer gewend was.
Wel kreeg ik een paar kale plekjes waar alle haren los hadden gelaten samen met het waxje, daarom wil ik ze nu niet meer.

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:34

Halloo ik lees al een tijdje mee, maar ben nu ook van plan om extensions te kopen.
Nu wou ik graag een one piece extension hebben, maar deze zijn niet zo makkelijk te vinden in Nederland,
hebben jullie misschien nog een adres waar ik ze online kan bestellen?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:25

Hier ook een stille meelezer. Ik heb geen extensions maar wel behoorlijk lang haar. Nu het zo lang is (60 cm) is het steeds moeilijker mooi te houden. Het breekt en splijt aan alle kanten. Nu vroeg ik me af of jullie tips hebben kwa maskers (heb tot nu toe altijd andrelon en daarnaast gliss kur). Ik denk dat een natuurlijke borstel veel kan uitmaken maar kan die nergens vinden. Waar en wat voor spullen hebben jullie om je haar in top conditie te houden?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:39

Ik gebruik biosilk enorm graag <3

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:33

Fairytail schreef:
Hier ook een stille meelezer. Ik heb geen extensions maar wel behoorlijk lang haar. Nu het zo lang is (60 cm) is het steeds moeilijker mooi te houden. Het breekt en splijt aan alle kanten. Nu vroeg ik me af of jullie tips hebben kwa maskers (heb tot nu toe altijd andrelon en daarnaast gliss kur). Ik denk dat een natuurlijke borstel veel kan uitmaken maar kan die nergens vinden. Waar en wat voor spullen hebben jullie om je haar in top conditie te houden?

Mijn haar heb ik 2 jaar geleden tot op m'n schouders af moeten knippen en ik besteed nu redelijk wat aandacht en tijd aan m'n haar. Wat sowieso belangrijk is is om 't een keer per .. 4 a 6 weken te laten bijpunten. Verder hebben ze bij de Kruidvat van hun eigen merk 'Hair Repair' pakjes waar 4 olie tubes inzitten;

http://i567.photobucket.com/albums/ss11 ... C_0111.jpg

Ik gebruik die nu regelmatig, voor je normale shampoo warm maken (in een bekertje met heet water ofzo) in je haar doen, 1 minuut laten zitten en uitspoelen (met lang haar misschien wel 2 gebruiken).
Kost iets van 4 euro en mijn kapster heeft dit mij aangeraden en 't werkt echt goed. Daarnaast gebruik ik zelf shampoo van Guhl, welke redelijk duur is maar wel echt goed werkt. Ook hebben ze van hun eigen merk haarmaskers, kost 2 euro en werkt eigenlijk even goed als Andrelon etc. Houd er wel rekening mee dat maskers je haar alleen glad maken en niet echt helpen aan 't herstel van je haar, dan kun je veel beter die olie hierboven gebruiken :)

Head&Shoulders is bijvoorbeeld enorm agressief voor je haar, dus dat raad ik altijd af. Soms werkt wisselen van shampoo ook goed! :) Ik heb daarnaast een real hair borstel welke 7 euro was bij de Dirk Drogist, heel zacht en trekt niet. Ik hoorde dat ze bij de PRIMARK een soort .. anti klit borstel hebben wat niet aan je haar trekt, dat is ook een goede optie eventueel. Verder is het belangrijk dat je je haar niet droog wrijft met een handdoek als je gedoucht hebt (gezien je haar nat enorm kwetsbaar is) en je 't ook niet uitkamt als 't nat is. Niet in een staart of knot tijdens 't slapen, maar vlecht 't in gezien je haar anders gaat schuren en afbreken in 't elastiekje :)

Hopelijk heb je er wat aan!

sanneXjessy schreef:
Halloo ik lees al een tijdje mee, maar ben nu ook van plan om extensions te kopen.
Nu wou ik graag een one piece extension hebben, maar deze zijn niet zo makkelijk te vinden in Nederland,
hebben jullie misschien nog een adres waar ik ze online kan bestellen?

Zou ik persoonlijk niet doen .. Als je zoveel gewicht in 1x aan maar een klein stuk van je haar hangt heb je grote kans dat 't of elke keer uitzakt of je haar mee trekt .. + het echt niet fijn draagt zo'n zwaar stuk op 't midden van je hoofd. Heb destijds om te testen een syntetische one piece gekocht voor m'n hele hoofd zeg maar, dat zat echt voor geen meeeeter .. En ik kan redelijk wat hebben gezien ik al 4 jaar extensions draag. Online bestellen - eBay.

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:15

Nog een vraag, hoe laten jullie je haar knippen?
Ik heb zelf al redelijk lang haar (ongeveer 50 cm)
maar hoe laat je dit mooi blenden met de extensions?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:50

Ik heb extensions van 30cm en dat is dezelfde lengte als mijn eigen haar. Ik laat er altijd laagjes in snijden en de onderkant rond.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:07

Ze snijden het meestal in je haar sanne of brenge het in laagjes... alleen laatste keer dat ik het liet doen heeft ze me haar helemaal uitgedunt dat was nie grappig... maar mijn clips vielen gelijk mooi in mjn haar :)

Ohe courses ik slaap vaak met een natte knot en ik kam het nat ook echte wel uit anders wordt het pas een echte klitteboel :,) maar i know dat het kamme in nat haar niet goed is. Om de 4-6 weke punte vind ik veel maargoed ik knip het al een tijd zelf :)

Ik zweer ook bij biosilk en voor en na het wassen doe ik er een haar olie in van loreal.. ik was ook van plan om me haar niet meer te stylen maarja dat isme niet gelukt :(

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 00:17

Ik heb mijn extensions van princess for luxury binnen en ben er echt suuuuuper blij mee. De haren zijn super mooi en dik. Echt een aanrader. Het blend ook heel mooi in me haar, je ziet het helemaal niet zitten. :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:25

Ik heb net weer nieuwe besteld :) Ga m'n oude waarschijnlijk dip-dyen :D

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:50

Hoi hoi,
Tot vandaag had ik ook onwijs lang haar -O- (Tot mijn billen) vandaag heeft een #$%^# kapper alles eraf geknipt en is het iets over mijn schouders. Het ziet er echt verschrikkelijk uit #). Nu zit ik eraan te denken om exentensions te zetten. Het liefst wil ik dat dan wel goed laten doen, ik zou graag horen waar jullie goede ervaringen hebben gehad of iemand kennen in de omgeving Den-Haag/Rotterdam?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:33

Uuhh ik neem aan dat een kapper niet zomaar je haar eraf knipt, daar ben je nog altijd zelf bij toch?

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:27

saroanda schreef:
Uuhh ik neem aan dat een kapper niet zomaar je haar eraf knipt, daar ben je nog altijd zelf bij toch?

Tuurlijk, maar ik had haar tot ongeveer iets boven mijn billen onwijs lang dus.. Wel is mijn haar altijd heel dun en stijl geweest. We hadden afgesproken dat ze alleen de dode puntjes wat echt nodig was eraf zou halen. Ze begon echter achterop, dan zie je niet precies goed wat ze doen. Als de schaar er eenmaal ingezet is kun je geen weg meer terug of je wilt 1 grap hebben. Nu is het tot net iets over mijn schouders en het ziet er verschrikkelijk uit. Volgens haar was alles dood.. (20 cm) waar ik niks van geloof. Maar goed ik zit nu met kort haar en ik wil weer het liefst lang haar daar ging het om. :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:35

Heb je voor/na foto's? Ben wel benieuwd

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:45

ben ook wel benieuwd naar voor en na fotos

heeft ze van te voren ook niet laten zien hoeveel ze ervan ging halen ?
dat doe ik zelf namelijk altijd wel om dat soort grapjes te voorkomen.
Ikzelf zet ook haarextensions in wel waxjes dan :)

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:55

Kan het niet zo zijn dat de kapper je verkeerd heeft begrepen? Ik kan me er niks bij voorstellen dat je tegen een kapper zegt dat de puntjes eraf kunnen, en dat de kapper er dan 20 centimeter afknipt. Waarom heb je tussentijds niet gezegd dat dit niet de bedoeling is?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:06

Bijzonder verhaal :+

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:32

Hierbij een voor en na foto.

Dit is hoe het eerst was.. (Helaas zijn dit nog redelijk oude foto's van vorig jaar) Ik heb weinig foto's waar echt mijn hele haar opstaat. Maar het was ongeveer tot mijn kont kwa lengte.
Afbeelding Afbeelding

Dit is nu..
Afbeelding
Hier heb ik mijn haar ook gestijld waardoor het nog langer lijkt.

Priscilla_90 :Ik ging tot 2 jaar geleden om het half jaar naar deze mevrouw, mijn moeder nog steeds. Hierbij doet ze het altijd prima, altijd zoals ik het wou alleen de puntjes omdat ze weet dat ik het lang wou laten groeien. In de tussentijd liet ik het doen door mijn nu ex stiefzusje. Gisteren hadden we weer afgesproken alleen de puntjes, zoals je op de foto kan zien zijn dit dan wel hele grote 'puntjes'. Waar laat jij je extentions zetten en wat is de prijs daar ongeveer van? :)

PanniePannie : Omdat er van voren opzich niet heel erg veel af is, heel mijn leven heb ik al laagjes dus van voren is het nooit onwijs lang geweest, Hierdoor leek het alsof het er niet heel veel vanaf ging tijdens het knippen , maar vanachter dus wel waar je geen goed beeld op hebt tijdens het knippen...

Maargoed ik had gereageerd in dit topic in de hoop voor goede tips over extensions en waar ik dat het beste zou kunnen laten doen. Het gaat nu een beetje offtopic. :o
Laatst bijgewerkt door Clairetjuhz op 04-05-13 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:37

Wooo wat heb jij mooi haar zeg!
Iets over je schouders is een beetje overdreven maar het is inderdaad een stuk korter.. Je zou extensions kunnen overwegen, ik weet niet hoe snel je haar groeit? Vind dit namelijk ook erg mooi en nog steeds lang :)