Fairytail schreef:Hier ook een stille meelezer. Ik heb geen extensions maar wel behoorlijk lang haar. Nu het zo lang is (60 cm) is het steeds moeilijker mooi te houden. Het breekt en splijt aan alle kanten. Nu vroeg ik me af of jullie tips hebben kwa maskers (heb tot nu toe altijd andrelon en daarnaast gliss kur). Ik denk dat een natuurlijke borstel veel kan uitmaken maar kan die nergens vinden. Waar en wat voor spullen hebben jullie om je haar in top conditie te houden?
Mijn haar heb ik 2 jaar geleden tot op m'n schouders af moeten knippen en ik besteed nu redelijk wat aandacht en tijd aan m'n haar. Wat sowieso belangrijk is is om 't een keer per .. 4 a 6 weken te laten bijpunten. Verder hebben ze bij de Kruidvat van hun eigen merk 'Hair Repair' pakjes waar 4 olie tubes inzitten;
http://i567.photobucket.com/albums/ss11 ... C_0111.jpg
Ik gebruik die nu regelmatig, voor je normale shampoo warm maken (in een bekertje met heet water ofzo) in je haar doen, 1 minuut laten zitten en uitspoelen (met lang haar misschien wel 2 gebruiken).
Kost iets van 4 euro en mijn kapster heeft dit mij aangeraden en 't werkt echt goed. Daarnaast gebruik ik zelf shampoo van Guhl, welke redelijk duur is maar wel echt goed werkt. Ook hebben ze van hun eigen merk haarmaskers, kost 2 euro en werkt eigenlijk even goed als Andrelon etc. Houd er wel rekening mee dat maskers je haar alleen glad maken en niet echt helpen aan 't herstel van je haar, dan kun je veel beter die olie hierboven gebruiken 
Head&Shoulders is bijvoorbeeld enorm agressief voor je haar, dus dat raad ik altijd af. Soms werkt wisselen van shampoo ook goed!
Ik heb daarnaast een real hair borstel welke 7 euro was bij de Dirk Drogist, heel zacht en trekt niet. Ik hoorde dat ze bij de PRIMARK een soort .. anti klit borstel hebben wat niet aan je haar trekt, dat is ook een goede optie eventueel. Verder is het belangrijk dat je je haar niet droog wrijft met een handdoek als je gedoucht hebt (gezien je haar nat enorm kwetsbaar is) en je 't ook niet uitkamt als 't nat is. Niet in een staart of knot tijdens 't slapen, maar vlecht 't in gezien je haar anders gaat schuren en afbreken in 't elastiekje 
Hopelijk heb je er wat aan!
sanneXjessy schreef:Halloo ik lees al een tijdje mee, maar ben nu ook van plan om extensions te kopen.
Nu wou ik graag een one piece extension hebben, maar deze zijn niet zo makkelijk te vinden in Nederland,
hebben jullie misschien nog een adres waar ik ze online kan bestellen?
Zou ik persoonlijk niet doen .. Als je zoveel gewicht in 1x aan maar een klein stuk van je haar hangt heb je grote kans dat 't of elke keer uitzakt of je haar mee trekt .. + het echt niet fijn draagt zo'n zwaar stuk op 't midden van je hoofd. Heb destijds om te testen een syntetische one piece gekocht voor m'n hele hoofd zeg maar, dat zat echt voor geen meeeeter .. En ik kan redelijk wat hebben gezien ik al 4 jaar extensions draag. Online bestellen - eBay.