Nagellaktopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:16

Zo, even 40 pagina's bijgelezen.... of ja vooral foto's gekeken.
Mijn NOTD:
Afbeelding
Basiskleur is Enchanted Fairy van essence, stempelkleur is Forget-me-not van Catrice. Ik heb er een matte finish over heen gedaan.
De kleur is iets minder gelig dan de foto, ik kreeg hem niet beter.

Gisteren mijn bestelling van Alice&Jo binnen gekregen. De brievenbus rook erg naar nagellak, dus ik zag de bui al hangen. Er is een potje kapot gegaan.
Ze zaten verpakt met 2 bij elkaar, had er 4 besteld, dus heb er 2 kunnen redden.... De roze en paarse Misa lakjes zijn helaas niet meer te redden. Hopelijk kunnen ze bij Alice & Jo nog iets voor me doen.

ambre

Re: Nagellaktopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:25

Super mooi zeg!
Balen van je lakjes.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:47

Ariebombarie schreef:
iemand dit al eens geprobeerd?
-knip-
Newspapernails

Ja, ik!

Zorgen dat je basislak goed droog is :j

Gaat ook met water, maar dan heb ik gemerkt dat de ene krant meer succes heeft dan de andere.
Beste is 't soort krant waar tafel, handen en ellebogen zwart van worden als je hem leest :)

(Ik drink mijn alcohol liever dan dat ik er kranten in dop O:) )

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:48

's middags m'n nagels gelakt, om half 1 gaan slapen en nog afdrukken?!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:52

Muisbal schreef:

Mwah, lijkt me niet voor herhaling vatbaar..

Jullie gaan echt zo hard! Ik ben echt een trouwe bijlezer, maar ik red het niet om overal op te reageren :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:53

Muisbal schreef:

Heb ik ook wel eens gehad, vooral bij de creme kleuren van ChG.

Welke lak heb je gebruikt en heb je een topcoat gebruikt?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:00

Afbeelding

Een nagel ring :+

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:08

Mooi Marijke.

NOTD
Afbeelding
Deze lakjes zijn het
Afbeelding

Hmm zwaar slechte kwaliteit foto :')
Laatst bijgewerkt door blackstar op 10-01-12 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:08

Anc schreef:
Muisbal schreef:

Hebben jullie advies voor een goede topcoat om bovenstaand euvel te voorkomen? Want als ik ergens niet tegen kan, dan is dat het wel... := Vroeger had ik zo'n flesje olie waardoor de lak extra snel (en goed) droogde, maar die was toen uit de handel genomen... -O-

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:13

Heb net nog even Am I Blue or Green en Run Forrest Run gehaald.. wilde ook nog Iron Mermaiden en In The Bronx omdat die er ook uitgaan en die op swatches echt geweldig lijken, maar die zijn hier helaas permanent uitverkocht.. :(
Heb ook zo'n removerpotje gehaald nu, maar mijn Blue Cara Ciao met Hello Holo zit er nog steeds helemaal netjes op.. vind het zo'n zonde om ongechipte nagellak eraf te halen :+ (En dat kan nog wel even gaan duren geloof ik.. ik weet niet wie er hier zei dat Hello Holo net cement was, maar daar ben ik het helemaal mee eens, geen deuk in te krijgen dat spul :P)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:17

Als jullie lak zo langzaam droogt heb je dan niet gewoon een veel te dikke laag opgedaan? Ik lak zelf altijd in laagjes en laat de tussenlagen eerst helemaal uitharden. Zo krijg je dus dunne laagjes op elkaar en niet 1 dikke papzooi die maar moet kunnen drogen. Bij mij duurt het echt niet heel lang voordat het droog is, je bent alleen wel wat langer bezig met lakken omdat je steeds tussendoor moet wachten.
Ik doe ook vaak 's avonds de basecoat op, eerste laag lak, dan lekker slapen en 's ochtends komt de tweede laag lak of de mooie afwerking erop.

Blackstar, ik heb ook nog naar die nagellak zitten kijken van de hema, maar zoals ik het zie blijft deze wel heel doorzichtig of niet? Hoeveel laagjes heb je op?

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:24

2 laagjes Annetje

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:28

vikki schreef:
Hebben jullie advies voor een goede topcoat om bovenstaand euvel te voorkomen? Want als ik ergens niet tegen kan, dan is dat het wel... := Vroeger had ik zo'n flesje olie waardoor de lak extra snel (en goed) droogde, maar die was toen uit de handel genomen... -O-

Ja, van essence, de "studio nails, better than gel nails top sealer" droogt echt binnen een halve minuut en is onverwoestbaar :j

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:32

Anc schreef:
Muisbal schreef:

Ik heb als base coat een nail strengthener van sally hansen gebruikt, 1 laag, als laklaag 1 laag OPI Plugged-in Plum en als topcoat essence quick dry. Mijn linkerhand is goed gebleven en mijn rechthand staan haren in en een bed afdruk. Zal daar dus wel mee onder mijn hoofd gelegen hebben oid..

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:40

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:52

Ik heb laatst van essence spul meegenomen dat ervoor moet zorgen dat je lak meteen droog is. Zag het staan en dacht dat ik dat maar moest proberen. Ben ook nogal van het ongeduldige type, dus het leek me wel wat. Had natuurlijk ook eerst hier kunnen vragen of het wat was.. :o

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:53

Muisbal schreef:
Anc schreef:

Ik heb als base coat een nail strengthener van sally hansen gebruikt, 1 laag, als laklaag 1 laag OPI Plugged-in Plum en als topcoat essence quick dry. Mijn linkerhand is goed gebleven en mijn rechthand staan haren in en een bed afdruk. Zal daar dus wel mee onder mijn hoofd gelegen hebben oid..

Die quick dry van Essence droogt wel snel, maar hard heel langzaam uit. De naam is nogal misleidend dus.
Die druppels van Essence werken hetzelfde, dus snel droog, maar niet uitgehard.
Ik ga die Essence better than gel nails eens proberen. Wist niet dat je die ook over gewone nagellak kon doen. Weer wat geleerd.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:59

Die druppels van essence heb ik ook, is handig om het natte eraf te halen, maar uitharden werkt inderdaad niet.
Ik was om half 6 klaar met lakken, dan verwacht ik wel gewoon normaal te kunnen gaan slapen :+ Of moet ik maar zijden handschoentjes gaan halen en met de handen op de dekens gaan slapen :D
Heb nu er maar een extra topcoat over gedaan, dat verdoezelt de meeste schade wel :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:59

De buit van vandaag:
Afbeelding

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:01

vikki schreef:

Dit bestaat nogsteeds, van Essence! :j

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:03

SuSem, volgens mij heb ik die vierde van links gisteren ook gekocht. Is de 5e Dirty Berry?

Ik heb net met verf geprobeerd dingetjes op mijn nagels te schilderen, maar dat is nog niet zo makkelijk! Nagellak plakt toch heel wat anders dan papier of doek. Uiteindelijk met topcoat erover wordt het op zich wel grappig, maar ik moet nog even oefenen voordat ik zoiets kan maken als hierboven :')

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:04

Klopt!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:04

Seche Vite O:)

10 minuutjes voor het slapen gaan SV er over en geen dekbed meer te bekennen :D

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:06

marijkedam schreef:

Mooie nagels! :D
Echt heel zonde van je gesneuvelde lakjes! Hopelijk valt er inderdaad wat te regelen met Alice&Jo..

Er is ook zo'n sneldrogende topcoat van China Glaze. Hij is er ook in spray-variant. Fast Freeze o.i.d.?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:07

Dit heb ik nu :)
Afbeelding

En dit van de week bij vriendin gemaakt :)
Afbeelding
Onderste laag zie je niet zo goed maar dat is allemaal gouden glitter bijna :)