ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:41

Mindim schreef:
Als de opties voor een kind zijn of pleeggezinnen of bij mij, dan zou ik toch kiezen dat het kind hier mag komen. Van pleeggezin naar pleeggezin lijkt me niets voor een kind. Dus het hangt er van af of ik de kinderen van mijn zus zou opnemen.

Ik heb geen zus met kinderen. Had ze die wel gehad, en er overkwam haar iets, dan géén haar die er over dacht dat die kinderen ergens anders naartoe gingen dan naar mij, tenzij er een betere optie zou zijn. En vroeger had ik een relatie met iemand met broers. Die broers hadden kinderen. Als de ouders van die kinderen iets zouden overkomen, dan gingen wat mij betreft die kinderen ook niet naar een vreemde. Kinderen horen bij familie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:25

sallandval schreef:
alleen werkt dat bij zelfstandig ondernemers dus niet zo... ik moet gewoon sparen bij de bank en hopen dat het nog wat waard is als ik in de 70 ben ;)

Alleen is het grote gros iin loondienst ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:28

Langcara schreef:
Mindim schreef:
Als de opties voor een kind zijn of pleeggezinnen of bij mij, dan zou ik toch kiezen dat het kind hier mag komen. Van pleeggezin naar pleeggezin lijkt me niets voor een kind. Dus het hangt er van af of ik de kinderen van mijn zus zou opnemen.

Ik heb geen zus met kinderen. Had ze die wel gehad, en er overkwam haar iets, dan géén haar die er over dacht dat die kinderen ergens anders naartoe gingen dan naar mij, tenzij er een betere optie zou zijn. En vroeger had ik een relatie met iemand met broers. Die broers hadden kinderen. Als de ouders van die kinderen iets zouden overkomen, dan gingen wat mij betreft die kinderen ook niet naar een vreemde. Kinderen horen bij familie.

Ik heb meerdere zusters, die gewoon man en oudere kinderen thuis hebben. Ik ben de helft van het jaar alleen en nog 2/3 kids erbij is best veel. Maar wat ik zeg, als ze bij mijn andere zussen niet kunnen, dan draait mijn deur naar binnen. Never nooit niet naar een pleeggezin. Net als onze dieren onderling naar familie gaan trouwens. Ik ben niet bang dat mijn dieren in het asiel belanden.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:47

Mindim schreef:
Alleen is het grote gros iin loondienst ;)

Daarom zeg ik ook dat er voor mij niemand kinderen hoeft te krijgen. Ook zij moeten maar afwachten of het nog wat waard is als ze 70 zijn. Dus dan kan met 45 jaar gewerkt hebben voor een generatie eerder; maar het feit dat jij (of wie dan ook) kinderen heeft geeft geen enkele garantie voor de toekomst.

Mensen werken voor zichzelf, om een leuk leven te kunnen leiden. En leven met kinderen is volgens velen pas leuk als je je kinderen een prettig leven kunt bieden. Dat vind ik ook niet gek. Mar het slaat dus niet echt ergens op om te doen alsof je kinderen krijgt om anderen van een pensioen te voorzien.

Dan kan ik ook wel zeggen dat ik géén kinderen krijg omdat ik wil dat andermans kinderen meer ruimte en minder vervuiling hebben... immers; zelfs al zou ik er een giga-vervuilende leefwijze op na houden; ik zal qua grootte van mijn ecologische voetafdruk nooit kunnen tippen aan iemand die kinderen op de wereld zet.

Dus jouw kinderen verdienen wellicht centjes voor zichzelf en anderen. Mijn kinderen die nooit geboren zullen worden geven een beter milieu in de vorm van drinkbaar water, frisse lucht en de beschikbaarheid van voedsel aan de kinderen van de toekomst, en diens kinderen en diens kinderen....

Mits er meer mensen zijn die geen kinderen krijgen natuurlijk :o

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:31

Mindim schreef:
Ik heb meerdere zusters, die gewoon man en oudere kinderen thuis hebben. Ik ben de helft van het jaar alleen en nog 2/3 kids erbij is best veel. Maar wat ik zeg, als ze bij mijn andere zussen niet kunnen, dan draait mijn deur naar binnen. Never nooit niet naar een pleeggezin. Net als onze dieren onderling naar familie gaan trouwens. Ik ben niet bang dat mijn dieren in het asiel belanden.

Tsja, en zo hoort het vind ik eigenlijk ook. Maar ja, dat is mijn mening.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:35

Alle redenen om NIET aan kinderen te beginnen, die gelden voor iedereen. Ook voor mensen die wel kinderen willen. Want het is niet praktisch, je moet er veel voor inleveren, opofferen, vrijheid, weg, kost veel geld, grote verantwoordelijkheid, etc. etc.

Alle redenen om WEL aan kinderen te beginnen, gelden OOK voor iedereen. Ook voor mensen die geen kinderen willen. Want je krijgt er ook veel voor terug, je beleeft je eigen jeugd via je kinderen, je krijgt mogelijk ook kleinkinderen, je hebt iets om door te geven, etc. etc.

En wat bepaalt dan uiteindelijk dat je er wel of niet aan begint?
Maar één ding: puur en alleen het gevoel.
De behoefte om kinderen te hebben, of juist de ontbrekende behoefte om ze te hebben. En dat zit heel diep van binnen. Kun je niet uitleggen, niet verklaren. Het is er of het is er niet.
En je moet zo dicht mogelijk bij je gevoel blijven. Want dan is de kans het grootst dat je gelukkig wordt. Dat geldt voor iedereen.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:42

PriscaZ schreef:
Je bent het niemand verplicht om moeder te worden, maar ik denk wel dat veel vrouwen die op hun 20e zeiden geen kinderen te willen, ze uiteindelijk juist wel wilden hebben.

Ik zei toen ik 18 was ook dat ik ze niet wilde. Op mijn 20e ook nog wel. Op mijn 25e werd dan anders en later wist ik niets wat ik liever wilde dan kinderen.

Natuurlijk zijn er ook vrouwen die het als ze 40 zijn nog niet willen. Dan is dat prima toch.

Ben ik het mee eens :)
Verschilt van persoon tot persoon.. Ik wil wel kinderen, en dat zeg ik al heel lang hihi. (Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk kan, dat weet je maar nooit natuurlijk...Ik zou het ook HEEL erg vinden als blijkt dat ik geen kinderen kan krijgen.)
Ik wil er wel nog mee wachten, ben nu 22, en zou het rond mn 27/28e wel een mooie leeftijd vinden.
Als het nu 'per ongeluk' gebeurt, dan zou ik het echt niet weg laten halen hoor, dat zeker niet!
Het staat alleen nog niet op de planning ;)

Een goede vriendin van mij (die ik al erg lang ken), zei eerst ook altijd, nee ik neem geen kinderen..
Maar nu denkt ze er toch ook wel anders over haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:24

Ik heb een kind omdat mijnman en ik dat graag wilden en we een kind een fijn leven kunnen biede. Super egoistisch inderdaad.
Niet voor een pensioen of meer van dat soort redenen, wil niet zeggen dat die feiten er niet liggen wat betreft pensioenen, alleen is het niet mijn reden geweest een kind te nemen.

Niemand zegt ook om die redenen kinderen te nemen, maar was het meer een reactie op een eerdere uitspraak dat de wereld te vol wordt (is ook zo trouwens) en men daarom beter geen kinderen neemt, als reactie daarop is gezegd dat de volgende generatie echter wel ons moet gaan betalen.
Je maakt er zelf van dat dat een reden voor mensen is om kinderen te nemen, kunnen je zelf toch wel nagaan dat niemand met die insteek aan kinderen begint.
Een beetje hetzelfde als ik van onderstaande stelling zou zeggen, dat mensen geen kinderen nemen om een beter milieu, frisse lucht en beschikbaarheid van voedsel voor de volgende generaties. De meesten nemen toch echt geen kinderen omdat het niet bij ze past en niet om onderstaande reden.
Dus jouw kinderen verdienen wellicht centjes voor zichzelf en anderen. Mijn kinderen die nooit geboren zullen worden geven een beter milieu in de vorm van drinkbaar water, frisse lucht en de beschikbaarheid van voedsel aan de kinderen van de toekomst, en diens kinderen en diens kinderen....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-12 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

TrennieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:29

Ik heb de laatste pagina's niet helemaal meer doorgelezen, ben blijven steken bij de kinderbijslag en onbetaald ouderschapsverlof.

Maar het eerste wat in me op kwam toen ik dat stukje discussie las was dat ik hoop dat de mensen die zo tegen kinderbijslag zijn, consequent zijn in hun mening en principe.
Want die hebben vast ook gestudeerd op pap en mam's kosten?
Geen basisbeurs (gekregen van de staat) genoten hoop ik?

Want op de leeftijd dat men gaat studeren heeft men nog lang niet zelf aan belasting bij gedragen om daar hun hand voor op te mogen houden. :+
Op die leeftijd ben je ook gewoon nog een kind van je ouders die meer kost dan op brengt.

Is nl imo van dezelfde orde dus tsja....

Sees

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:50

Als er geen mensen meer zouden zijn, hoeft ook niemand meer mee te betalen aan het pensioen van een ander ;). Dus, als ik er niet zou zijn, zouden jullie kinderen niet mee hoeven te betalen aan mijn pensioen. En dan nog, ik betaal me nu ook scheel aan vanalles waar ik nu (nog) geen gebruik van maak, het is nog maar de vraag of ik dezelfde 'behandeling' ga genieten als ik de pensioengerechtigde leeftijd mag bereiken.

Iedereen wordt steeds ouder dus eea kost ook veel langer geld. Je kunt beter zelf voor je oude dag zorgen dan je te verlaten op de 'kinderen' van anderen. De vraag is alleen of je geld straks nog iets waard is...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:52

Sees schreef:
Als er geen mensen meer zouden zijn, hoeft ook niemand meer mee te betalen aan het pensioen van een ander ;)

Dus - met zijn allen van een klif af springen dan maar? :=

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:00

trennie
ik heb mijn studie geheel zelf betaald.
Na de middelbare ben ik gaan werken en later pas een studie gedaan.

Maar ik heb er geen moeite mee als kinderbijslag afgeschaft word en dat geld naar onderwijs gaat.
Ik ben tegen kinderbijslag. Niet tegen scholing toegankelijk maken voor iedereen.
Nu word er te veel geld verkwist. Gebruikt voor andere dingen dan het kind.
Naar het buitenland gaat geld naar verzonnen kinderen.
Ja daar ben ik op tegen. Is dat zo raar?

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:02

Langcara schreef:
Alle redenen om NIET aan kinderen te beginnen, die gelden voor iedereen. Ook voor mensen die wel kinderen willen. Want het is niet praktisch, je moet er veel voor inleveren, opofferen, vrijheid, weg, kost veel geld, grote verantwoordelijkheid, etc. etc.

Alle redenen om WEL aan kinderen te beginnen, gelden OOK voor iedereen. Ook voor mensen die geen kinderen willen. Want je krijgt er ook veel voor terug, je beleeft je eigen jeugd via je kinderen, je krijgt mogelijk ook kleinkinderen, je hebt iets om door te geven, etc. etc.

En wat bepaalt dan uiteindelijk dat je er wel of niet aan begint?
Maar één ding: puur en alleen het gevoel.
De behoefte om kinderen te hebben, of juist de ontbrekende behoefte om ze te hebben. En dat zit heel diep van binnen. Kun je niet uitleggen, niet verklaren. Het is er of het is er niet.
En je moet zo dicht mogelijk bij je gevoel blijven. Want dan is de kans het grootst dat je gelukkig wordt. Dat geldt voor iedereen.

Moeder gevoel? Ja, heel veel zelfs en heel sterk maar toch de keuze gemaakt me niet voort te planten...
Meerdere redenen voor en nog steeds geen spijt van.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:09

Niet eens met langcara.
Ik heb heel wat redenen om geen kindren te willen.
De vrijheid missen gaat niet eens op als je ook de dieren zelf verzorgt.

Redenen zijn voor mij gezondheid van mij zelf maar ook erfelijke aandoeningen in beide kanten van de familie waar ik kinderen niet het risico op wil geven dat te krijgen.
Dus meer diepgaand dan alleen maar gevoel.
Verder vind ik de wereld te vol.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:03

Blue_Eyes schreef:
Sees schreef:
Als er geen mensen meer zouden zijn, hoeft ook niemand meer mee te betalen aan het pensioen van een ander ;)

Eerlijk? I am glad to be alive maar ik denk dat de wereld beter af is zonder de mens ja ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:00

Sees schreef:
Als er geen mensen meer zouden zijn, hoeft ook niemand meer mee te betalen aan het pensioen van een ander ;). Dus, als ik er niet zou zijn, zouden jullie kinderen niet mee hoeven te betalen aan mijn pensioen. En dan nog, ik betaal me nu ook scheel aan vanalles waar ik nu (nog) geen gebruik van maak, het is nog maar de vraag of ik dezelfde 'behandeling' ga genieten als ik de pensioengerechtigde leeftijd mag bereiken.

Iedereen wordt steeds ouder dus eea kost ook veel langer geld. Je kunt beter zelf voor je oude dag zorgen dan je te verlaten op de 'kinderen' van anderen. De vraag is alleen of je geld straks nog iets waard is...

Maar dat geld t toch voor iedereen? Ik heb dan een kind, maar betaal ook voor heel veel waar ik geen gebruik van maak.

Zelf voor je oude dag zorgen is mooi, maar dan kan je het wat dat betreft beter op een eigen spaarrekening zetten, want bij een pensioenverzekeraar betaal je voor de huidige gepensioneerden en hoop je maar dat wanneer je zelf aan de pensioengerechtigde leeftijd toe bent, er genoeg werkenden zijn om het zelfde voor jou te doen.
Verder bestaat er ook nog iets als AOW, dat krijgt iedere oudere en is en belangrijk deel van het inkomen, het pensioen is meestal een aanvulling daarop. Dus meebetalen voor de huidige "oudere' mens, doe je sowieso al. Maar goed, zij hebben er hun hele leven lang voor gewerkt. Ik hoop dat er nog een AOW bestaat als ik 65 wordt, dat er dan nog wel een generatie is, die dat kan opbrengen, net zoals wij nu voor de oudjes doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:39

schrikdraad schreef:
trennie
ik heb mijn studie geheel zelf betaald.
Na de middelbare ben ik gaan werken en later pas een studie gedaan.

Maar ik heb er geen moeite mee als kinderbijslag afgeschaft word en dat geld naar onderwijs gaat.
Ik ben tegen kinderbijslag. Niet tegen scholing toegankelijk maken voor iedereen.
Nu word er te veel geld verkwist. Gebruikt voor andere dingen dan het kind.
Naar het buitenland gaat geld naar verzonnen kinderen.
Ja daar ben ik op tegen. Is dat zo raar?

Daar ben ik het helemaal mee eens. Je kunt best de kinderbijslag afschaffen en dan de lasten verlichten voor de mensen met kinderen die hier wonen.
Daar profiteren de kinderen die er dan eventueel in het buitenland nog zijn ook van. Dat is gemakkelijker te controleren dan het huidige systeem.
Een goed idee om dat geld te gebruiken voor onderwijs. Studeren wordt in de toekomst ben ik bang meer en meer een privilege voor de welgestelden onder ons.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:49

Blue_Eyes schreef:
Sees schreef:

Ik zou voor een meer betrouwbare optie gaan dan springen O:)

Van mij mag kinderbijslag ook gebruikt worden voor betere onderwijskansen voor alle kinderen. :)
dát zou pas investeren zijn in de toekomst

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:51

Ayasha schreef:
Van mij mag kinderbijslag ook gebruikt worden voor betere onderwijskansen voor alle kinderen. :)

Helemaal mee eens :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:52

Zo'n voorstel van kinderbijslag als investering in onderwijs/iets anders waar bv een kind met een zware handicap mee te maken krijgt(want ja, mensen bij wie kinderen geen onderwijs kunnen volgen hebben ook recht op bijslag) zie ik ook wel zitten. Dan ben je er ook zeker van dat het geld effectief helemaal gaat naar waar het voor bedoelt is, het kind en niet schoenkast van mama :+ .

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:53

Wendy schreef:
Ayasha schreef:

Helemaal mee eens :j

Sluit ik me ook bij aan :j

Sowieso vind ik dat je niet aan kinderen moet beginnen als je het moet hebben van de kinderbijslag (nog geen 200 euro in de 3 maanden?). Luiers betaal ik zelf wel :+
Maar ze kunnen dat geld beter opsparen voor onderwijs inderdaad, want ik denk dat de studiefinanciering het ook niet meer lang houdt ;)
Nu moet je zelf sparen voor onderwijs, geen probleem, maar ik vind het nuttiger dat dáárin wordt geinvesteerd door de staat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:55

Kwanyin schreef:
Zo'n voorstel van kinderbijslag als investering in onderwijs/iets anders waar bv een kind met een zware handicap mee te maken krijgt(want ja, mensen bij wie kinderen geen onderwijs kunnen volgen hebben ook recht op bijslag) zie ik ook wel zitten. Dan ben je er ook zeker van dat het geld effectief helemaal gaat naar waar het voor bedoelt is, het kind en niet schoenkast van mama :+ .

Nog zo iets idd. :) Betere opleidingen, toegankelijker voor alle klasses en beter materiaal. :j

MamboBeach

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:57

Kinderbijslag moet gewoon behouden worden, als ouder zijnde kun je daar van sparen voor school. Dat regel ik zelf wel, heeft de overheid niets mee nodig want ze beknibbelen overal aan.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:34

MamboBeach schreef:
Kinderbijslag moet gewoon behouden worden, als ouder zijnde kun je daar van sparen voor school. Dat regel ik zelf wel, heeft de overheid niets mee nodig want ze beknibbelen overal aan.

Dan wil ik wel eens zien hoeveel ouders er daadwerkelijk hun kinderbijslag opsparen. Afschaffen van kinderbijslag is misschien wat drastisch maar verminder al eens. Tweede kind minder dan het eerste en vanaf het derde niets meer en niet omgekeerd zoals het nu is (in België). Daar moedig je alleen maar de marginalen mee om zoveel mogelijk kinderen te krijgen. Is het vanaf 4 of 5 dat je zelf geen belastingen meer moet betalen? Ik wil het kwijt zijn maar, komaan zeg, dat is toch de marginaliteit aanwakkeren!
En dan betaalt iedereen anders voor die kinderen en neen dank je.

Onlangs nog gehoord een toffe taverne waar vroeger honden welkom waren maar nu, met de nieuwe eigenaars, niet meer. Ik stoor me eigenlijk veel meer aan al die kibbelen, wenende en lawaai makende kinderen...

Kwestie van voogd te worden van een ander zijn kind. Neen, nooit van mijn leven niet. Ik wil nog geen kinderen van mezelf laat staan dat ik er van anderen wil opvoeden. Er zijn gezinnen genoeg die wel kinderen willen opvoeden ook van anderen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:40

Mindim schreef:
Sees schreef:

Maar dat geld t toch voor iedereen? Ik heb dan een kind, maar betaal ook voor heel veel waar ik geen gebruik van maak.

Zelf voor je oude dag zorgen is mooi, maar dan kan je het wat dat betreft beter op een eigen spaarrekening zetten, want bij een pensioenverzekeraar betaal je voor de huidige gepensioneerden en hoop je maar dat wanneer je zelf aan de pensioengerechtigde leeftijd toe bent, er genoeg werkenden zijn om het zelfde voor jou te doen.
Verder bestaat er ook nog iets als AOW, dat krijgt iedere oudere en is en belangrijk deel van het inkomen, het pensioen is meestal een aanvulling daarop. Dus meebetalen voor de huidige "oudere' mens, doe je sowieso al. Maar goed, zij hebben er hun hele leven lang voor gewerkt. Ik hoop dat er nog een AOW bestaat als ik 65 wordt, dat er dan nog wel een generatie is, die dat kan opbrengen, net zoals wij nu voor de oudjes doen.

Dat geldt ook voor iedereen, dat ontken ik ook niet en was ook niet de essentie van mijn post ;).

Ik denk zelfs dat je het geld beter in een oude sok kan stoppen. In eigen beheer dus en dan hópen dat geld over 40 jaar nog iets waard is. Misschien is het slimmer om goudstaven te kopen, dat is redelijk waardevast ;).