[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:29

Ik heb als 1e pil de microgynon 20 gekregen, HA zei toen dat dat de lichtste pil is die op de markt is. Als ik doorbraakbloedingen zou hebben zei ze dat ik dan daarna een zwaardere pil kon proberen en dat dat normaal zou moeten helpen.

Maarja, als je al bij de gyn loopt vind ik wel dat je daar best kan gaan zoeken naar de oplossing ipv hier op bokt..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:52

Lidewijke schreef:
Maarja, als je al bij de gyn loopt vind ik wel dat je daar best kan gaan zoeken naar de oplossing ipv hier op bokt..

Mee eens.
Dit lijkt me geen probleem dat via internet opgelost kan worden, maar toch echt een professional naar moet kijken, desnoods vraag je een andere gyn om zijn licht er nog eens op te laten schijnen.

Ilsemarie

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:55

microgynon 20 is ook wel een erg lichte pil, mij lijkt de kans groot dat het daaraan ligt. ik ben begonnen met de microgynon 30 toen ik zo'n pijn had. Verder lijkt me onder zoek door een gyneacoloog idd ook wel een goed idee! Inderdaad anders een second opinion. Hebben ze al eens inwendig onderzoek gedaan? en een echo?

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:47

Bedankt voor de reacties ;)

Dinsdag weer een gesprek bij de de arts.
Ik stelde mn vraag hier omdat misschien iemand hetzelfde heeft meegemaakt en dat daar een oplossing
voor was gevonden, waar wij niet op zijn gekomen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:59

Ik kom ook weer eens langs met een vraag. Ik merkte vandaag op dat mijn borsten alweer kleiner zijn geworden :(. Voor ik aan de pil begon had ik een goede cup D, maar sinds ik 1,5 jaar geleden aan de marvelon ben begonnen zijn ze geslonken tot een magere B. Ik ben zelf niet echt afgevallen of gaan dieten, dus daar ligt het niet aan.
Nog meer mensen die hier last van hebben?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:17

Bij elke overstap naar een andere pil of methode (pleister, ring) werden ze alleen maar groter.
Op mijn 16de begonnen met Mycrogynon en 70B na een wisseling naar de pleister werd het 70C en ik ben 2 jaar geleden met de ring en nu is het ineens 70E en ik ben 25 dus ook niet echt meer in de geoei ofzo.
Kleiner zijn ze nog nooit ergens van geworden.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 07:02

Ik ben net overgestapt, tweede pil vandaag, dus zal het nog wel gaan merken. Hoop echt niet dat ze groter worden

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 07:49

Ik dacht namelijk ook altijd dat ze groter zouden worden van de pil :P. Bij mijn zusje was dat met precies dezelfde pil ook zo, maar kennelijk wil mijn lichaam weer eigenwijs doen.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:37

Hallo allemaal :D

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar had een vraagje! :) Over een week, na m'n bloeding, begin ik aan een nieuwe pil: de Diane35.
Dit voornamelijk omdat ik veel last heb van puistjes en het schijnt dat deze pil het verhelpt. Zijn er meerdere mensen
hier die aan deze pil zitten en zo ja: hoe bevalt deze voor jullie? :) Het zal ongetwijfeld per mens anders zijn, maar ben toch
wel benieuwd :D

Overigens heb ik ook gehoord dat je borsten júist groter worden... Maar kleiner? :n

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:42

Ik heb geen ervaring met de Diane, maar wel met Yasmin en mijn huid is daar inderdaad erg van opgeknapt :j Zowel Yasmin als Diane staan hier ook om bekend en worden vaker voorgeschreven bij acne.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:58

Ik heb het idee dat mijn borsten ook gegroeid zijn door de pil hoor. Ik moest regelmatig een grotere cup...
Als ze maar niet kleiner worden nu :=

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:01

@ineke: ben je misschien wel meer gaan sporten? borsten bestaan natuurlijk ook veel uit vetweefsel dus zonder gewichtsverlies kan het misschien toch zijn dat je meer vet hebt verbrand? (en nu meer spieren hebt zegmaar waardoor je toch op hetzelfde gewicht blijft).

zonnebloem18 schreef:
Bij elke overstap naar een andere pil of methode (pleister, ring) werden ze alleen maar groter.
Op mijn 16de begonnen met Mycrogynon en 70B na een wisseling naar de pleister werd het 70C en ik ben 2 jaar geleden met de ring en nu is het ineens 70E en ik ben 25 dus ook niet echt meer in de geoei ofzo.
Kleiner zijn ze nog nooit ergens van geworden.

Bij mij zijn ze ook bijna 2 maten gegroeid door de nuvaring! helaas zat ik voor die tijd al op 70E dus het had van mij echt niet gehoeven -O-

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:12

Nee ik ben niet meer gaan sporten, juist minder. :P

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:57

InekeH87 schreef:
Ik kom ook weer eens langs met een vraag. Ik merkte vandaag op dat mijn borsten alweer kleiner zijn geworden :(. Voor ik aan de pil begon had ik een goede cup D, maar sinds ik 1,5 jaar geleden aan de marvelon ben begonnen zijn ze geslonken tot een magere B. Ik ben zelf niet echt afgevallen of gaan dieten, dus daar ligt het niet aan.
Nog meer mensen die hier last van hebben?

Was het maar waar dat ze slonken :D

crazylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:15

Vraagje: Na de stopweek ga je weer verder met een nieuwe strip.
Na drie pillen gemeenschap gehad met een 'ongelukje'.
Hoe groot is de kans op zwangerschap?

Heb sindsdien last van mn buik, ga naar mijn idee vaker naar de wc, maar ben niet misselijk o.i.d.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:20

Wat bedoel je precies met 'ongelukje'? Ben je een pil vergeten?
Ik wil je niet ongerust maken, maar een vergeten pil in de eerste week van de nieuwe strip is niet gunstig, dan ben je veel minder beschermd als in week 2/3. Ik zou de komende twee weken sowieso een condoom gebruiken en na die twee weken een testje doen voor de zekerheid.

crazylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:23

Mars schreef:
Wat bedoel je precies met 'ongelukje'? Ben je een pil vergeten?
Ik wil je niet ongerust maken, maar een vergeten pil in de eerste week van de nieuwe strip is niet gunstig, dan ben je veel minder beschermd als in week 2/3. Ik zou de komende twee weken sowieso een condoom gebruiken en na die twee weken een testje doen voor de zekerheid.

Nee niet vergeten, condoom had een ongelukje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:23

Als je daarnaast ook de pil slikt, dan ben je gewoon veilig. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:29

Ah dat is een ander verhaal. In dat geval ben je inderdaad gewoon nog veilig :j

crazylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:35

Mars schreef:
Ah dat is een ander verhaal. In dat geval ben je inderdaad gewoon nog veilig :j

Dat dacht ik dus al, maar heb al een week last van mn onderrug en buik.
Moet wel zeggen dat als ik bezig ben er geen last van heb, als ik zit wel. ( Wat ik de hele dag dus doe :+)

Heb al aan blaasontsteking gedacht maar heb niet echt de symptomen :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:37

In dat geval zou ik gewoon na twee weken even een testje doen voor je eigen gemoedsrust :j Waarschijnlijk is er niks aan de hand, doordat de pil je gewoon beschermd, maar ik kan me voorstellen dat je je wel een beetje ongerust maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:40

Mijn blaasontsteking begon ook met buikpijn en onderrugpijn. Dat hield een paar dagen aan, en na die dagen kwamen ook echt de symptomen erbij.

Voor je gemoedsrust gewoon over een weekje een test doen. Gezien het nu een week geleden is?

crazylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:49

Oke, thanks meiden! +:)+

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:45

Nou, mijn Mirena zit erin...en ik moet zeggen... fijn is anders hoor! Gisteren geplaatst (ik was helaas niet meer ongesteld) en had erg veel buikpijn / krampen. Maar met een hete douche werd het al een stuk minder en ben ook goed de nacht doorgekomen. Vandaag heb ik nog wat minder erge buikpijn... was dit bij jou ook Mars? Voelt een beetje als een erge mensturatiekramp...

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:29

De Mirena laten zetten voelde bij mij ook als een flinke menstruatiekramp. Dat werd steeds minder en na 3 dagen nergens meer last van.