Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sentido

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:37

Ik doe ook zonder, ben inmiddels ook al zo'n 3 weken gestopt dus kan me niet voorstellen dat ik nu nog de nicotine nodig heb.

Vinden jullie het ook zo heerlijk om niet meer in 'paniek' te raken als je geen aansteker bij je hebt of net niet die laatste tien cent voor een pakje sigaretten. Echt wat een bevrijding om niet meer in elke pauze naar buiten te moeten om daar te staan koukleumen met een peukje. En het meest ongelooflijke vind ik nog wel dat ik nu zoveel geld over houd, ik dacht daar nooit over na maar man wat is roken duur :=

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:54

ik doe mee gister nog gerookt en vandaag nog 3 met 2 hijsjes erop en nu gestopt

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:57

Goedzo Jetwil :D !

Damn, iemand @ manege is gemeen :+
'Wil je echt niet?' 'Weet je het zeker' 'Heel zeker?' 'Je hoeft echt niet?' 'Wil je er ook 1?'
En dan ook even d'r sigaret voor m'n neus houden he :=
Maar nee, ik heb niet gerookt. :D

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:33

Goedzo Jetwii, welkom bij de club!

En zulke mensen ken ik ook UMayDream, goed dat je het weerstaan hebt! :D

MJR84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:45

silverbrumby schreef:
kobuss1 schreef:
de zin in een sigaret duurt niet langer dan zo'n 30 seconden. En in DIE 30 seconden moet je t dan proberen om te weerstaan. Kan misschien wel zijn dat je na een minuut wéér zin hebt in eentje, maar dan weer hetzelfde. Ik heb nog regelmatig zin in een sigaretje, ook misschien omdat veel mensen in mijn omgeving wel roken en dan is de verleiding best groot. In het weekend mag ik er eentje roken van mezelf, en die biets ik dan ook want als ik ga kopen dan ben je de klos, dan wordt het te makkelijk. En de ene dag is het makkelijker dan de andere vind ik, maar... tot op heden mag ik nog niet echt klagen van mezelf.
Zo... dat wou ik even kwijt ... :=

Dan moet je ook in het weekend niet roken, dan ben je niet gestopt met roken! Ook niet "het is er maar eentje" want eentje worden er vanzelf weer "maar twee" en zo verder...! Erg slecht van je, als je echt wilt stoppen met roken dan ook stoppen daarmee vind ik. Tuurlijk is de ene dag of het ene moment makkelijker dan de andere, maar je moet streng blijven t.o.v jezelf en Nee is dan ook Nee en daar kan je trots op zijn.
Ik ben gestopt via Prostop, vele goede reacties van gehad voordat ik daarheen ging en met mij ook veel stalgenoten, mijn vriend en mijn moeder succesvol gestopt via hun. Het heeft zeker wel gescheeld, want ik (en anderen die meegingen) heb daarvoor 2 keer een stoppoging gedaan en mislukt, nu veel minder bijwerkingen en afkickverschijnselen.

Je moet er wel zelf achterstaan dat je ook daadwerkelijk wilt stoppen met roken natuurlijk, het grootste probleem ben jezelf ;)

Nou nou.... :=
Ik doe dit zelf al 2 jaar als het niet langer is.... Ik ben 'spontaan' gestopt en ben nu ook alleen gezelligheidsroker. Dus in het weekend gezellig een peukie met een wijntje erbij. De dag erna heb ik er ook alweer genoeg van. Heb er totaal geen moeite mee, echt niet.... Ieder z'n ding toch?

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:31

Mag ik hier aanhaken? Denk dat ik de komende tijd alle support kan gebruiken, want ik heb 1 sec geleden mijn laatste peuk uitgedrukt. Had niet eens echt het plan om te stoppen (nou ja, al maanden lang een vaag idee), maar ik vergat vanmorgen peuken te halen en besloot maar 'gelijk' om nooit meer een pakje te kopen. Ik heb keelpijn en ben verkouden, dus lekker zijn ze nu toch niet. Ik ben al 80 keer eerder 'gestopt' maar nooit langer dan 3 maanden. Deze keer moet het lukken!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:33

Succes :) !

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:33

Zo lang je er achter staat moet het goedkomen Ellen! Ik ben nu ruim 10 maanden gestopt en het gevoel naar een sigaret heb ik nog ongeveer 1x per maand. In het topic staan al een hoop tips, vooral de uitstel-tip is een goede. Het gevoel naar een sigaret heb je 30 sec? Ga gewoon iets anders doen en je gevoel naar een sigaret gaat snel weg.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:35

Hee LynnDenise, stoppen weerwolven ook al met roken :D ? (grapjee :P )

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:46

Hahaha ja ik dacht jou al ergens van te kennen ;) Hoe is t met t stoppen met roken? Weerwolfje?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:48

LynnDenise schreef:
Hahaha ja ik dacht jou al ergens van te kennen ;) Hoe is t met t stoppen met roken? Weerwolfje?

Goed :j
Ik heb nog wel rookneigingen, maar dan ga ik weer gauw met iets anders bezig.. :)
En nee, geen weerwolf :=
Jij wel? <<)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:51

een paar goede tips

-kauwgom of lollie (voor de orale bevrediging nee ik duidt niet op een seksuele handeling!!!)
-puzzel boekje voor de verveling als je moet wachten in de pauze of op de bus (houd je gedachten met iets anders bezig)
-soms helpt het om juist wel een sigaretje of 2 bij je te houden (met de gedachten erachter dat het altijd nog kan, kan geruststellend ..werken)
-sparen met een doel (motivatie voor het niet opnieuw kopen)
-niet in buurt hangen van rokers ( zodra je iets ruikt van rook word de verleiding groter)
-iedereen duidelijk maken dat je gestopt bent (zo vermijd je aanbied gedrag)
-de belangrijkste voor mij was: dat roken word beheerst door nicotine receptoren, zodra je stopt met roken gaan deze receptoren heftig tekeer ~~}> waardoor je zogenaamd zin krijgt in een peuk, ga dus even na op zo'n moment dat er een paar stomme dingetjes in je hersenpan 8)7 jou voor de gek houden! en daar geef je simpel weg niet aan toe!!!! sterker nog je gaat ze vernietigen _-:( !!!!! whawhawahaaa

daarnaast is het vergiftigen van je lijf nooit goed *\o/*

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:53

Puzzelboekje heeft mij er doorheen geholpen! Eerste 3 maanden niet naar buiten gaan in de pauze maar lekker binnen zitten met een puzzelboekje.
Mijn trigger was ook echt die pauzes.

Umaydream, nee hier ook niet.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:30

Ik heb bedacht ik dat elke 2 dgn 5,20 in een potje stop en daarvan koop ik nieuwe kleren/schoenen. Meestal gaat m'n geld op aan kinderkleding en de paarden, dus voordat IK een nieuwe broek oid heb... Nu kan ik na 3 mnd toch lekker shoppen :-)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:24

Ik ben nu (ook live in dit topic) alweer een tijdje helemaal van het roken af,
het is gek dat het echt gelukt is haha ik verbaas me daar over :D

Maar toch is het zo :)

Enige waar ik nu momenteel even 'last' van heb is dat ik stront verkouden ben, en dan hield ik juíst altijd zo van het roken, omdat je dan kan inhaleren langs die kriebel van de kriebelhoest, en vooral mentol sigaretten waren dan zooo lekker :o

Dat kan dus niet meer en dat mis ik nu deze dagen toch best wel even.
Straks maar scherpe hoestsnoepjes halen bij de winkel, voor soortvan hetzelfde effect hoop ik *hoest hoest hastjoe* :')

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:26

Een pepermuntje in je mond en dan stevig inhaleren moet hetzelfde doen denk ik. Goed dat je nog niet naar een sigaret hebt gegrepen! Iedereen heeft zijn moeilijkheden en blijkbaar ligt er hier een drempel voor jou.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:31

@Marigold, dat heb ik ook regelmatig dat ik me echt verbaas dat ik gewoon gestopt ben.

En hoe gaat het met de andere stoppers?

Ik heb het het weekend even zwaar gehad.
Ik zat er even helemaal door heen met mijn werk en dergelijke en toen had ik even ontzettende behoefte aan een sigaret.
En maandag heb ik 1 van mijn konijnen moeten laten inslapen en daarna had ik het ook erg moeilijk.
Maar ik heb me er gelukkig over heen kunnen zetten en hopelijk maakt het me alleen maar sterker om andere moeilijke momenten te overwinnen.
Zondag zit ik op 6 weken rookvrij. (Op 1 hijsje na toen ik zat was).

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:35

Ja en ook mint thee en zoethout thee,
ik ben namelijk met het stoppen met roken ook gestopt met koffie drinken (terwijl ik liters zwarte koffie per dag dronk :o )

Ik wordt nog eens een echt katten / kruiden / thee vrouwtje haha en eigenlijk past dit ook veel beter bij me dan dat gekke roken en koffie drinken (en altijd maar nerveus zijn, ik ben nu echt een stuk relaxeder!)

goed bezig Ginger!
Ik zit op ehm, een maand of 3 nu? of iets langer.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:52

Ik wou dat ik al net zo goed was als jullie.... Mijn zwakke moment is op stal. Ik rookte altijd even een sigaretje terwijl de paarden hun voer aten. Mijn stalgenoot was er vanmorgen en ik ging dus meteen in de fout. Balen, maar ik ga stug door. De rest van de dag verwacht ik weinig problemen, want thuis rookte ik amper. Hooguit een peukie tijdens het uitlaten van de hond.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:35

Ook al ben ik ondertussen alweer wat langer gestopt wilde ik me hier toch even komen melden :).
Ik ben nu 1 jaar al sigaret-vrij! en was Behoorlijk verslaafd.. Heb 4jaar lang meer dan een pakje per dag opgerookt(Kon op het werk tussendoor roken en ik rookte zelfs tijdens het eten!, nergens ging ik heen zonder sigaret, en ik ben in 1x gestopt zonder hulpmiddelen en het gaat me nog steeds goed af :D!
Ben vorig jaar november 2x naar de tandarts geweest waarbij ze kiezen hebben moeten trekken en met tanden trekken wordt roken echt afgeraden de eerste dagen.. nja bij de eerste behandeling wask na een paar uur alweer aant trekken aan de sigaret en bij de tweede behandeling hadk zoiets van ok aangezien het eigenlijk echt niet goed is om nu te roken met die gaten in m'n mond probeer ik maar gewoon, dus gewoon Pats Boem in 1x gestopt.. en Wonder boven wonder kwam ik de eerste paar dagen door .. en toen kwamen de 'momenten' dat ik aan de sigaret begon te denken.. dit duurde dan even een paar seconden en toen kon ik weer verder. Maar naarmate de tijd vorderde merkte ik wel weer dat mijn longen weer 'frisser' werden om het zo maar te noemen en ik hoefde zelfs niet meer te hijgen na 1 trap omhoog te lopen!. En nu ben ik alweer een jaar verder en wel ontzettend blij dat ik sigaret-vrij ben! Al heb ik het nog wel moeilijk op feestjes of avondjes gezellig bij familie en er is alcohol in 't spel.. dan is het best moeilijk om me te bedwingen, maar verder dan dat.. Weg met die peuk! :D. En geloof me, als jullie mij konden (heb erg weinig zelfdisipline helaas maar waar:), en het lukt mij, dan moet het jullie ook Allemaal lukken!!! :D

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:39

Bedankt voor je verhaal OmelisO , dat geeft de burger weer moed. :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:41

Kaatje schreef:
Bedankt voor je verhaal OmelisO , dat geeft de burger weer moed. :j

Dat geeft mij weer een fijn gevoel hoor, ik hoop ook dat het mensen helpt om door te zetten.
Want waar een wil is, is een weg.
Ik ben er van overtuigd en heb het zelf doorgemaakt dat als je iets wilt, je er voor moet gaan en dat je zult slagen :)
In het geval van stoppen met roken heb je het indd zelf in de hand.. en het is niet makkelijk gezegd, want heb de afkickverschijnselen zelf ook allemaal meegemaakt en weet hoe moeilijk het is.
dus voor iedereen hier: Zet hem op, jullie komen er wel :)

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:03

Tja, dat is dus het probleem; ik wil wel stoppen, maar dat verrekte duiveltje op mijn schouder ziet daar helemaal het nut niet van in. Ik ga nu proberen hem in z'n hok te stoppen, want ik heb met toch zin in een peuk! Brrrr.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:04

Dan geef je dat duiveltje een keer een flinke opdonder en zeg je dat ie z'n bek dicht moet houden }>

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:06

Ellen, salmiak geeft hetzelfde smaakje in je mond als een sigaret. Misschien dat je de eerste paar dagen je lichaam zo kan foppen.