kobuss1 schreef:de zin in een sigaret duurt niet langer dan zo'n 30 seconden. En in DIE 30 seconden moet je t dan proberen om te weerstaan. Kan misschien wel zijn dat je na een minuut wéér zin hebt in eentje, maar dan weer hetzelfde. Ik heb nog regelmatig zin in een sigaretje, ook misschien omdat veel mensen in mijn omgeving wel roken en dan is de verleiding best groot. In het weekend mag ik er eentje roken van mezelf, en die biets ik dan ook want als ik ga kopen dan ben je de klos, dan wordt het te makkelijk. En de ene dag is het makkelijker dan de andere vind ik, maar... tot op heden mag ik nog niet echt klagen van mezelf.
Zo... dat wou ik even kwijt ...

Dan moet je ook in het weekend niet roken, dan ben je niet gestopt met roken! Ook niet "het is er maar eentje" want eentje worden er vanzelf weer "maar twee" en zo verder...! Erg slecht van je, als je echt wilt stoppen met roken dan ook stoppen daarmee vind ik. Tuurlijk is de ene dag of het ene moment makkelijker dan de andere, maar je moet streng blijven t.o.v jezelf en Nee is dan ook Nee en daar kan je trots op zijn.
Ik ben gestopt via Prostop, vele goede reacties van gehad voordat ik daarheen ging en met mij ook veel stalgenoten, mijn vriend en mijn moeder succesvol gestopt via hun. Het heeft zeker wel gescheeld, want ik (en anderen die meegingen) heb daarvoor 2 keer een stoppoging gedaan en mislukt, nu veel minder bijwerkingen en afkickverschijnselen.
Je moet er wel zelf achterstaan dat je ook daadwerkelijk wilt stoppen met roken natuurlijk, het grootste probleem ben jezelf