Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:49

Fred sterk en nog iemand, weet ik nog omdat ik het zo'n toeval is ;)

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:44

Okee, dankjewel.
Stil hier, hoe gaat het met iedereen?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 04:26

hier alles wel oke, ben beetje op de koopjes toer voor de feestdagen,
verder nog 1 nachtje te gaan en dan weer even een dagje vrij.

paar uurtjes slapen en dan even naar de paardjes.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:33

Hier gaat ook alles zijn dagelijkse gangetje! Vorige week grieperig, zere huid, zere spieren, mega koppijn en mega zere keel....nu alleen nog zere keel! maar heb me vrijdag ziekgemeld...dat vond ik wel knap, want dat doe ik niet snel, donderdag had ik avonddienst, toen voelde ik me ook lamlennig maar goed, toch doorgezet, en vrijdag maar voor mezelf gekozen!

@crazyshar, knap van je hoor hoe jij die nachtdiensten volhoudt!!!
@xanti, ik bedoelde, hoe lang is het al aan de gang dat je zo weinig slaapt?paar weken, paar maanden?

ik moet nog een gedicht maken, we vieren vanavond sinterklaas, lootjes getrokken met familie van mijn mannetje, lekker qourmetten, normaal leukleukleuk en gezellig en lekker, maar nu baal ik van mijn keelpijn en dat ik niet fit ben....maar goed, er zijn ergere dingen haha

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:24

ben je morgen vrij crazyshar? moet je dan dinsdag weer werken? Klinkt heftig

bobomelo, griep is nie fijn. Gourmetten is leuk! Even een paracatamol vantevoren scheelt misschien iets, veel pleizer!

Ik slaap al ong 8 weken niet goed. Eerst ging het best redelijk, omdat ik nog zo in de hyperstand stond, lukte het best wel overdag.
Nu ik medicatie voor de hartkloppingen heb en uit de hyperfase ben, kan ik niet veel meer hebben. (op de dagen dat ik vrij ben wil het nog wel, dan slaap ik smiddags even)
Ik heb het idee dat ik niet meer functioneer in de apotheek, voel me zoo elendig. Heb zaterdag weer even gesprek met de apotheker gehad. Ik voel me zo bezwaard om hem dan te vragen of hij tijd heeft, want hij heeft het al zo druk. Maar gesprek ging goed. Hij vroeg wat hij moest doen om het makkelijker voor mij te maken. Echt heel lief van hem.
Ga het morgen overleggen met de psych hoe ik het op werk moet gaan doen.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:57

Ik ben trots op je Xanti!!!!!!
En 8 wk zonder slaap is niet niks, of in elk geval, met weinig slaap!
Je weet nu dat je "baas"er wel voor je is, dus maak ook gebruik van zijn kennis he!!!
Ik heb 2 keer een periode gehad van NIET slapen tot 2 uur slaap oid per nacht....heb nu amitriptyline en als je maar eenmaal slaapt, dan werkt het prima als doorslaper, ik heb er veel baat bij, mss is het iets wat jou ook kan helpen!

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:20

Dankjewel, wat lief dat je dat zegt.
De psych is niet zo voor medicatie. Hij zegt dat het vanzelf overgaat en weer goed ga slapen, weet alleen niet hoelang ik het nog ga trekken totdat ik weer goed ga slapen.
Ik ben zelf een beetje bang als ik (meer) medicatie ga gebruiken ik straks niet meer zonder kan (psychisch), maar ga het er morgen over hebben met de psych

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:41

Pfoe, lijkt me heftig hoor, niet goed kunnen slapen! Ik heb er in het begin last van gehad, maar over het algemeen slaap ik nu gelukkig weer goed door. Hopelijk zijn voor jullie de slaapproblemen straks ook achter de rug...

Ik zal jullie nog even updaten over mijn situatie en hou je vast, want het is weer een soap ;) (inmiddels kan ik er zelf gelukkig steeds beter mee omgaan):

Afgelopen donderdag moest ik naar het UWV voor dat gesprek, gelukkig weer dezelfde arts, dus ik was een stuk minder gestrest dan de week ervoor. De arts zag dit ook gelijk, dus ik was heel bang dat ze me "hersteld" zou verklaren. Ik was daar overigens voor een "second opinion" (deskundigen oordeel), omdat ik op 14 november beter was gemeld, terwijl ik dat helemaal nog niet was. De UWV arts heeft bevestigd dat ik toen nog niet in staat was om te werken, dus ik ben in mijn gelijk gesteld en in overleg hebben we besloten dat ik wel wil gaan re-integreren. Mijn werkgever moet de bedrijfsarts nu weer in gaan schakelen en samen met de bedrijfsarts moet ik een re-integratieplan op gaan stellen.

Een tijdje geleden had ik een brief gekregen van mijn werkgever (weet niet of ik dat al verteld had), waarin ze hebben geschreven dat ze mijn loon opschorten ivm het niet naleven van het re-integratieplan (wat er helemaal niet is) en dat ze mijn loon pas door zouden betalen als het UWV mij inderdaad nog ziek verklaarde, of als ik mijn werkzaamheden weer zou hervatten. Ten eerste mochten ze mijn loon helemaal niet opschorten, omdat ik mij keurig aan de regels heb gehouden en ik tot 14 november sowieso nog ziek was (dus had minimaal de helft van mijn loon moeten ontvangen). Ten 2e ben ik nu in mijn gelijk gesteld door het UWV, ik kan idd nog niet fulltime werken en heb re-integratie nodig, dus ik zit "legaal" thuis. En ten 3e kan ik niet eens meer in mijn filiaal aan de slag als ik dat zou willen, want ik hoorde van het weekend via een oud collega dat de hele winkel leeg is en dat er posters met "te huur" op het raam hangen! Mijn werkgever heeft mij hier helemaal niet over ingelicht, echt te bizar voor woorden, mijn winkel is gewoon dicht! Mijn loon is ook nog steeds niet betaald, dus ik zit mooi met de gebakken peren. Die brief die ze toen dus hebben gestuurd, sloeg echt nergens op, want ik had niet eens kunnen re-integreren. Ze hebben op die manier gewoon geprobeerd om mij zwart te maken, zodat ze mijn loon niet hoefden te betalen.

Maarja, ik kan nu even niets doen, ben al bij de advocaat langs geweest en we hebben een loonvordering gestuurd. Nu maar afwachten wat er gaat gebeuren!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:25

hoi, ik heb al eerder ''meegelopen'' in dit topic (helaas).

En altijd wel meegelezen, maar niet meer gereageerd verders... Dit omdat ik of te druk was, of er gewoon geen energie voor had...

Maar nu enige tijd verder, merk ik toch wel dat ik weer erg moe word. Ik ga door en door, om mezelf over die vermoeidheid heen te helpen. Maar echt lukken doet het niet, ik wil dit niet graag kenbaar maken aan mn vriend, omdat hij zich dan al snel te veel zorgen gaat maken, want die is nogal over bezorgd. Ik heb soms het gevoel dat ik last heb van hartkloppingen, dan lijkt het net of ik heel wat gedaan heb, en dan heb ik het gevoel alsof mijn hart in ''mn keel klopt''. Erg naar gevoel... De reden dat ik zo moe ben weet ik zelf ook wel, ik wil weer teveel in 1x en ik ga maar door en ga maar door... Er zijn dan ook weer veel dingen gebeurd in m'n prive leven, niet zozeer met mezelf, maar wel met mijn familie, wat ik mezelf toch ook aantrek. (zoals de huisarts ooit tegen mij zei: ik wil de verantwoordelijkheid voor de gehele wereld op mijn schouders nemen), en ik wil voor iedereen zorgen en ondanks dat ik weet dat dat niet gaat... is dat toch een tik van me, ook hebben we nu 2 paarden waar ik/wij ontzettend gek mee zijn, en ik wil ze ook echt niet kwijt, maar het is me wel een karwei... Daarbij gaan mn vriend en ik midden volgend jaar nog trouwen waarvoor ook van alles geregeld moet worden... Als ik daaraan denk dan word ik gek... Alles wat geregeld moet worden.

Laatst zaten m'n vriend en ik in de auto... En hij had les, en ik was gewoon zo moe...zo op... dat ik gewoon echt heb zitten janken.. Ik weet wat ik verkeerd doe, maar het oplossen is zo makkelijk nog niet! Ik merk dat ik mezelf gewoon niet meer ben, ben weer erg prikkelbaar, en alles is bijna teveel...

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:47

Hallo,

Ik wil me hier graag melden. Niet omdat ik Overspannen ben maar omdat mijn vriend/partner (fubby) sinds 2 weken overspannen thuis zit. Ik hoop in dit topic mee te krijgen hoe "andere" overspannen mensen omgaan met hun situatie. Wat de valkuilen zijn maar misschien ook juist tips :)
Fubby is door de HA doorverwezen naar de psycholoog. Hij heeft zijn intake gehad en daarna het eerste gesprek. Hij had van te voren vragenlijsten in moeten vullen. éen over hoe hij zich voelt en éen over hoe hij is als persoon. Aan de hand van de vragenlijsten krijg je een score. Hij had een score van 111 wat betekende dat hij in aanmerking komt voor langdurige zorg. (90-180 punten). Kortdurende zorg is van 60-90 pnt). Voor nu wordt er gestart met kortdurende zorg ( 8x). Ze werken daar met het zogenaamde K*O*P* model (k*lacht is O*mgeving keer P*ersoonlijkheid). Werken hier meer mensen mee?

Fubby is erg moe en sliep de eerste dagen wel 18 uur op een dag. Nu slaapt hij een 14 uur op een dag.
Is letterlijk fysiek helemaal op. Verzuurt al bij de kleinste karweitjes. Na de kamer stofzuigen heeft hij al spierpijn :+

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:28

Joyce2, hoelang duurde het bij jou? De periode dat je niet kon slapen?
Wat erg dat je winkel dicht is! En wat een gedoe met je loon!
Vind het erg knap dat je er zo mee om kan gaan!

Beauty26; ben je ook in therapie? Dat kan ook wel wat helpen misschien. Klinkt niet goed zo, goed aan jezelf blijven denken.

Nanda; wat erg voor je dat het niet goed met je partner gaat. Dat model ken ik niet, heb ook geen vragenlijst in hoeven te vullen.

Met mij gaat het niet zo goed. Vandaag naar de psych. Ik slaap zo slecht en heb het daardoor erg zwaar op werk. Mijn psych heeft vandaag voor het eerst gezegd dat ik een burn out heb. Ik dacht het zelf wel al….. Maar als hij het zeg is het toch wel heftig. Hij weet verder ook
Niet wat ik moet doen aan het niet goed slapen…… Heb vanmorgen tegen mijn baas gezegd da ik een burn out heb; zegt mijn baas; nou dat denk ik niet, je ziet er verder wel goed uit, burn out vind ik een te groot woord…… Auw dacht ik.
Hij vond ook niet dat ik het tegen mijn collega’s moet zeggen, omdat het dan net lijkt alsof ik wat “heb”, ja hallo dat heb ik toch ook.
Voelde me zo niet serieus genomen. Heb zo zitten janken na dat gesprek. En dat terwijl hij vrijdag nog zo begripvol was. Misschien duurt het hem te lang, ik weet het niet.
Ik heb de huisarts gebeld en kan donderdag terrecht. Ik denk niet dat ik het nog lang vol ga houden op werk, ben zoooo moe…..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:50

@Xanti: Meld je ziek, ik weet dat het een grote stap is (ik vond het echt vreselijk om mezelf ziek te moeten melden), maar je hebt gewoon je rust nodig! Dit ga je niet oplossen door gewoon door te blijven lopen, dan maak je het alleen maar erger. Ik vind het wel heel sneu voor je, dat je werkgever dit zo makkelijk wegwuift. Als ik jou was, zou ik duidelijk op papier zetten hoe je je voelt en wat er door je heen gaat en daarmee naar de huisarts gaan. Dan weet je zeker dat je niets vergeet!

Ik heb een week of 5 last gehad van slaapproblemen, maar de ene keer was ik zowat de hele nacht wakker, andere keren werd ik bijv. een paar keer per nacht wakker en sliep ik tussendoor prima, soms had ik last van nachtmerries, maar andere nachten kon ik ook weer prima slapen zonder dat er wat aan de hand was!

Wat betreft mijn werk, in het begin voelde ik me heel erg schuldig, omdat ik ziek thuis zat. Maar nu neemt de boosheid de overhand. Ik heb me in 3 jaar tijd letterlijk kapot gewerkt (daarom zit ik nu thuis, batterij is leeg) ik heb alles gedaan wat er in mijn macht lag om hun winkel zo goed mogelijk te runnen en inkomsten binnen te halen, zonder dat ik ondersteund werd. Ik moet daar nu de prijs voor betalen en mijn werkgevers doen alsof ik oud vuil ben. Ik voel me nu dus echt niet schuldig meer en ik weiger om mijn leven te laten beïnvloeden door deze situatie. Nu wil ik niet zeggen dat het helemaal geen invloed op me heeft, ik bedoel, mijn loon is toch een eerste levensbehoefte en die hebben ze van me afgenomen. En vandaag had ik het best moeilijk toen ik daar zelf voor die lege winkel stond (ik wou het met eigen ogen zien en foto's nemen als bewijs), maar ik moet het los gaan laten. Als ik blijf stressen over de mensen die absoluut geen zier om mij geven, dan help ik mezelf alleen maar naar beneden ipv naar boven en het lost mijn problemen echt niet op.

@Beauty: Ik denk dat je er toch aan toe moet gaan geven... Lastig hoor! Wellicht toch eens met iemand gaan praten die jou kan helpen om wat minder hooi op je vork te nemen?

@Nanda: Sterkte met je vriend, het klinkt heel heftig! Zo heftig had ik het niet hoor...

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 02:34

Ik vind het ook vreselijk. Zo lijkt het alsof ik iedereen in de steek laat..... en ik zit alweer te janken...maar mijn vriend zei het ook al vanavond toen ik thuis kwam van werk.
Ik heb donderdag afspraak met de huisarts, maar ga proberen die te verzetten naar woensdag. ( ik had donderdag gedaan, omdat ik woensdag moet werken)
Ik ga proberen een doorslaper te krijgen va de huisarts, zit er nu zo doorheen. Nu lijkt alles ook erger ' s nachts, maar moet er nu toch maar aan. Wat ik over zou hebben voor een nachtje doorslapen..

Ik vind het heel erg voor je hoe ze je behandelen, terwijl je zoveel gedaan hebt. Ik kan me voorstellen dat het afschuwelijk is om te zien dat de winkel nu leeg staat.... Maar om dat los te laten zou ik zelf heel moeilijk vinden.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:26

xanti, ben jij al bij de Arbo-arts geweest? Daar kun je ook op eigen iniatief naartoe. Ik heb daar Fubby ook naar toe gestuurd! Als je daar nog niet geweest ben zou ik daar een afspraak mee maken. Van je baas moet je het duidelijk niet hebben. :(:) .

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:33

Ik heb net gebeld met de huisarts en heb morgenvroeg een afspraak.
Ik ga vanmiddag mijn baas bellen en zeggen dat ik woensdag niet kom. Als hij weer zo raar gaat doen, denk ik dat ik idd naar de arbo ga. Ben ik nog niet geweest.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:33

Ik kon niet zelf een afspraak bij de arbo arts maken! Wat mij door UWV is verteld, is dat de Arbo arts voor jou werkgever werkt, hij word door jou werkgever betaald en jou werkgever moet hem dus "inhuren".

Persoonlijk zou ik gewoon de normale weg bewandelen. Eerst ziekmelden/naar de huisarts en dan wachten op de oproep van de bedrijfsarts. Je werkgever is verplicht om die binnen een bepaalde periode in te schakelen, dus je komt daar vanzelf terecht. Als jij nu naar de arbo stapt omdat "je baas raar doet" gooien ze het op stressklachten door een arbeidsconflict en moet je binnen 2 weken weer aan de slag. Je kan beter lekker de eer aan jezelf houden, jij bent ziek en je psycholoog heeft dit al bevestigd.

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:28

Ik heb net mijn baas gebeld dat ik morgen niet kom. Okee zegt hij, zet ik wel in de agenda dat je griep hebt... Verder deed hij wel een beetje raar, maar toen ik (huilend) zei dat ik het heel erg vind me ziek te melden, deed hij wel weer begripvol.
We hebben afgesproken dat nadat ik morgenvroeg bij de huisarts geweest ben, hem even bel van hoe nu verder.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:01

xanti: ik denk dat je baas het ook moeilijk vind om hier mee om te gaan, en aangezien onze "ziekte" niet echt erkend wordt, het mss voor hem ook moeilijk valt om het aan je collega's uit te leggen.

probeer je er niet te veel van aan te trekken en laat hem zelf dat probleem maar oplossen, jij hebt al genoeg aan je hoofd.

nanda: wat erg van fubby, vind het wel fijn van je dat je hier tips komt zoeken en dat je je in wilt leven in zijn standpunt.

vandaag nog 1 nachtje, morgen vroeg vergadering, weer wat spanning, er zijn een paar punten op het werk wat ik wil aandragen maar daar wordt ik dus wel zenuwachtig van.
stel dat ze het er helemaal niet mee eens zijn, dan sta ik plots tegen 10 collega's over me.
dus we zullen het zien, vanavond maar mentaal voorbereiden.

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:40

Ik heb de psycholoog al gemaild, hij mailde; misschien denkt hij wel als echte man: "als je er niet over praat dan is het er ook niet". Helaas werkt het niet zo in het dagelijkse leven.
en hij mailde ook nog; ja..ik vind echt dat je alles heel goed aan pakt hoor.

Dat is wel fijn om te horen, want ik twijfel over alles.

Ik denk dat ik het wel ga zeggen tegen de collega's die het niet weten, de helft weet het al.
Ik wil dan gaan zeggen dat ik hartkloppingen heb en 's nachts niet slaap.

Crazyshar; succes met werkoverleg morgen. Wel goed dat je die punten gaat aandragen. Ik kan me voorstellen dat je daar zenuwachtig van wordt. Ik heb jammer genoeg geen advies voor je....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:26

Zo, op aanraden van de UWV arts het Yoga tijdschrift gehaald en ook gelijk Flow Magazine en het Mindfullness boek van Flow meegenomen (werd me ook aangeraden door haar). Als ik nu niet ontspannen het nieuwe jaar in kan, weet ik het ook niet meer ;)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:47

Hallo mensen, ik sluit mij even aan :) Mijn coach heeft bevestigd dat ik een burn out heb. Ik loop al jaren op mijn tenen o.a. door mijn thuissituatie en nou loop ik al maanden te vechten voor een nieuwe studie, maar het wil niet meer. Ik ben gewoon op... En nou weet ik het al helemaal niet meer, tussen kerst en oudjaar een afspraak bij het UWV, hopelijk heb ik ergens recht op. Ondertussen familie die maar blijft pushen voor studie.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:13

Ik las hem vanavond nog van Loesje een uitspraak en misschien met een reden..

"Burn-out, daar ben ik veel te sterk voor"

Simpel gezegd, neem even de tijd om deze informatie te laten bezinken en probeer dan een plan van aanpak te verzinnen. Zoals het nu gaat werkt niet, enig idee hoe het wel werkbaar kan worden? En die nieuwe studie, hoe zit dat precies.. Is dat jouw ding óf meer het ding wat anderen je zien doen eigenlijk? :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:41

hallo iedereen,

ik ben sinds 2 weken thuis van werk met de volgende klachten.
Duizeligheid
Hartkloppingen
Geen benul van de buitenwereld hebben
Trillen
Pijnlijke spieren
Niet kunnen slapen, half 6 is geen uitzondering.
Oorsuizen
En al zeker een jaar moe, meerdere malen bij de huisarts geweest hiervoor.
Ook kan ik geregeld niet op woorden komen en sta ik met dingen in mijn handen en vraag mij dan af wat ik daar eigenlijk mee ging doen.

En de eerste week had ik totaal geen eetlust als ik iets at begon ik direct te kokhalzen(stress op de maag ?)

Mijn bloed is geprikt op lever,nieren,suiker,pfeiffer,bloedarmoede en ga zo maar door.
Dit heeft geen uitkomst gebracht.

ik heb de afgelopen jaren aardig wat op mijn boterham gekregen.
Omdat jullie een burn out overspannen zijn vraag ik mij af of mijn plaatje hierbij past.

Uiteraard loop ik al 2 weken lang bij de dokter contant maar mijn eigen arts heeft nooit tijd dus ik ben overgedragen aan een stagere.
Ik heb het idee dat hij mij niet helemaal begrijpt.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 02:20

Bienotje schreef:
Ik las hem vanavond nog van Loesje een uitspraak en misschien met een reden..

"Burn-out, daar ben ik veel te sterk voor"

Simpel gezegd, neem even de tijd om deze informatie te laten bezinken en probeer dan een plan van aanpak te verzinnen. Zoals het nu gaat werkt niet, enig idee hoe het wel werkbaar kan worden? En die nieuwe studie, hoe zit dat precies.. Is dat jouw ding óf meer het ding wat anderen je zien doen eigenlijk? :)

Ik weet het eigenlijk niet. Ik loop al jaren te roepen dat ik niet wil studeren, maar ben het toch maar gaan doen omdat dit de enige mogelijkheid was om thuis weg te komen. Eerst leek het mij ook wel leuk, zelfs begonnen met twee studies (beide uni), ging eigenlijk wel oke, maar na 2 weken was ik het al compleet zat. Daarnaast nog een toets voor het hbo die ik af moest maken om mijn P te krijgen. keer op keer gezakt en ik moet het volledige schooljaar terug betalen als ik die niet haal. Ik ben bij de laatste keer dat ik het maakte met hartkloppingen en koud zweet dat me uitbrak bij 25 graden buiten mezelf naar huis gesleept. Nu door administratiefout kunnen switchen naar andere studie, die ik eigenlijk wel erg leuk vind en meer mijn ding is achteraf, maar ik zie het gewoon allemaal niet meer zitten. Ik ben gewoon zo moe en kan heel de dag wel liggen slapen. Moet nog steeds ene toets maken, maar uni denkt dat ik p al heb, moet alles terug betalen van beide studies als ik niet doorga. Ik word thuis continu getreiterd en afgezeken en ik weet het gewoon niet meer... Daarnaast gesprek gehad met decaan en studentenarts, heb nog geeneen examen gedaan, volgende week 1ste, moest er 3 doen, uiteindelijk 2 afgezegd en 3de ga ik wrs ook niet halen ondanks alle tijd die ik erin heb gestoken als ik niet van vermoeidheid na anderhalf uur mijn bed weer indook. Moet 50% halen van studie komende 2 maanden, anders word ik wrs tijdelijk uitgeschreven.
Owjah en ik ben er sinds kort achter dat ik hoogsensitief ben en hoogbegaafd. Ik kan momenteel geluiden ook niet meer plaatsen, hoor alles, maar iets op tv heb ik het idee dat het van buiten komt en andersom, wordt er knettergek van.
Ik was bezig met een businesscoach voor een eigen bedrijf al een tijd geleden, die heeft me nu weer doorverwezen naar een andere coach, naast diegene die ik al heb en de businesscoach wil dat ik nu stop met mijn studie en zoveel mogelijk ga focussen op bedrijf. Maar ik kan mezelf daar ook niet meer op focussen, ondanks dat mij dat al jaren aantrekt... Ik wil eigenlijk iets met mijn studie combineren uiteindelijk denk ik, maar ik geloof niet dat dat gaat lukken en het vooruitzicht 3 jaar op school te zitten, of nu door uitloop dus langer, zie ik al helemaal niet zitten. Klaslokalen/school en dergelijke zijn ook niet aan mij besteed, doordat ik verschrikkelijk moe word van al die mensen om mij heen en alle geluiden enz. Ik heb hiervoor deeltijdstudies gedaan en hbo p als thuisstudie, beviel beter, maar mijn familie weigert dat nog te betalen.
Nogmaals, ik weet het niet meer en heb het idee dat ik alweer in een wanhopige en uitzichtloze situatie aan het belanden ben...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:28

Dat is niet niks Njen! Maar hoe uitzichtloos het er ook uitziet en hoe cliche het ook klinkt, achter de wolken verschijnt uiteindelijk altijd wel weer een zonnestraaltje.

Ik zit nu in een ware soap met mijn werk, er zijn zelfs mensen die denken dat ik het verzin, omdat ze denken dat het gewoon niet mogelijk is wat ik ze vertel... In het begin had ik het heel zwaar met het gedoe op mijn werk, maar ik kan er nu steeds beter mee omgaan, alsof ik het op een afstandje kan bekijken, ipv het gevoel te hebben dat ik me er helemaal in verlies en kopje onder ga.

Bij mij heeft het echt geholpen om thuis te zitten en even helemaal niets te doen (al had ik gewild, de eerste weken kon ik ook niets ;) ), eerst ging het redelijk, toen ging het een maand of 2 een stuk slechter met me (opeens gaf ik eraan toe en kwam alle spanning, emoties en vermoeidheid eruit) en dacht ik ook dat het nooit meer over zou gaan. Stukje bij beetje kreeg ik uiteindelijk weer zin in kleine dingetjes en nu gaat het eigenlijk aardig goed, al merk ik wel dat ik nog niet de oude ben.

Ik denk dat het heel belangrijk is om te kijken wat je zelf wilt en te kijken waar jij je goed bij voelt! Ik heb zelf een eigen webshop en in die beginperiode dat ik thuis zat, had ik ook totaal geen zin meer in mijn webshop. De bestellingen checkte ik wel, maar verder deed ik helemaal niets, terwijl mijn shop normaal echt mijn passie is! Daar werd ik ook echt bang en paniekerig van, hoe kon het dat ik zelfs dat niet meer leuk vond?! Maar nu vind ik het weer heerlijk om lekker aan de shop te werken, dus het komt bij jou ook echt wel weer, al zal je nu denk ik wel een stapje terug moeten doen. Eerst maar weer eens tot jezelf komen en de dingen op een rijtje krijgen!