Een bloemetje voor Ayasha... *update op p60!*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Een bloemetje voor Ayasha... *update op p30*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:51

Die verpleging zal ook gedacht hebben... _O- (we waren aan't overleggen of je een duif zou kunnen doen snuiven.)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:54

Denk dat ie het zo vervoerd heeft!?

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:55

_O- die is zo leuk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:49

begin ik te gniffelen in een redevoering over dnr-codes, dus of iemand gereanimeerd wil worden of niet. Slechte timing :+
opvallend dat FOD voedselveiligheid niks vindt en nacontrole wel.

Hoe is je dag intussen nog?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:58

Heb eigenlijk geslapen namiddag :o
Moet vanavond ergens zijn en als mijn. Dag om half zeven begint ben ik naar de middag toe al wel best gaar ... Dus maar gaan slapen. Ze heeft wel zo mis geprikt dat t nog flink gebloed heeft en nu paars is. Grmbl.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:02

Dat is toch super joh, dat je nog even lekker hebt kunnen slapen!!
Lekker handig geprikt dus :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:04

Pfft ja! Mja links zitten ze al snel mis.. Zou iets te maken hebben met die verlamming? Dat je aders dan ook slechter worden oid?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:08

Dat zou heel goed kunnen! Kun je niet alleen aan de andere kant laten prikken dan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:34

Ik heb net leren prikken dit semester, en ons is gezegd dat we inderdaad bij voorkeur niet prikken aan de kant van een verlamming omwille van je bloedflow en dat soort dingen. Hangt ook van je medicatie af hoor of je erg bloedt of niet, als die per toeval als bijwerking heeft dat ze bloedverdunnend werkt dan heb je veel sneller een blauwe plek en duurt het ook wat langer eer alles stopt. Fijne aders doorprik je best snel, sommige aders "springen" wel eens weg en dat telt allemaal mee of je een mooi aandenken krijgt of niet :+

Dat geldt dan voor bloed prikken en infusen, spuitjes zetten mag normaal geen blauwe plekken geven en in de aders inspuiten doet alleen een arts (ik ga er vanuit dat een verpleegkundige je geprikt heeft?)

Veel plezier nog vanavond!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:57

Bekijk dan eens de bijsluiters van je (nieuwe) medicatie? En hou het in de gaten en kaart het aan bij je arts. Mochten ze bloedverdunnend werken, dan is dan van groot belang voor je ingreep namelijk (en ook voor jezelf uiteraard).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:02

Mja heb sowieso last van bijwerkingen van de infuus..; De overgevoeligheid van mijn lichaam, stijfheid, vermoeidheid, wat hoofdpijn (lichtschuw) en de misselijkheid/sufheid staan allemaal bij de bijwerkingen.. :roll: Ik kijk het even aan, het is niet extreem dus.. .

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:50

Beter een keertje te veel gaan dan te weinig, is ook mooi bewijs voor de verzekering qua "werkmogelijkheden" zeg maar.

Mijn hond geeft er niet om welk weer 't is, als je maar mee buiten gaat.
Alleen 's ochtends vroeg wil hij niet altijd buiten, hij durft dan ook wel eens omvallen tijdens 't plassen _O-

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:28

Varekaj schreef:
Bekijk dan eens de bijsluiters van je (nieuwe) medicatie? En hou het in de gaten en kaart het aan bij je arts. Mochten ze bloedverdunnend werken, dan is dan van groot belang voor je ingreep namelijk (en ook voor jezelf uiteraard).

Ze slikt bloedverdunners.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 01:22

Klopt maar dan nog heeft ze er toch wel door gezeten vrees ik, heb haar ook zien hersteken... Moet ook vragen of een van de dokters kan verklaren waarom ik links op mijn scheen ( ofwa er langs, vooraan langs het bot aan de buitenkant) een zwelling krijg die voelt alsof die spier in krimpt en daardoor te kort is oid... Het voelt alsof ik m moet overrekken om gewoon te staan... Is niks dat vandaag op gedoken is hoor, is nu al een paar keer maar met rust trekt het ook weer weg dus kan het niet tonen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:56

Kleine update...

Nog steeds "aan de sukkel" met mijn darmen al mag ik vanaf vandaag wel de cortisonen afbouwen.. Krijg er vitamine D bij omdat ik langdurige zware cortisonenbehandeling krijg als ondersteuning van mijn lichaam. Vooralsnog mag er nog steeds niet geopereerd worden en stiekem ontstaat er bij mij de "hoop" dat het misschien niet meer hoeft...

het afstoten van het botluik komt vermoed ik door mijn immuunsyssteem, door die darmziekte, zal dat nu onderdrukt worden dus misschien dan ook de afstoting?
Ik vraag het 12nov. aan mijn neurologe of die mogelijkheid er is... :o Of het misschien nog even "aangekeken" kan worden nu... Of het zich niet hersteld...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:26

Wat fijn dat je af mag bouwen!!
Dat zou wel heel fantastisch zijn, als je operatie niet door hoeft te gaan!!!!! (maar als dat echt zo is, hadden ze daar dan niet eerder op kunnen komen, om 'de oorzaak' aan te pakken?! :P )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:27

Hmm zoveel voordelen heeft een immunosupressor niet... ;) Kvermoed dat ze dat zo lang mogelijk "uit stellen"... :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:31

Nu weet ik niet precies wat dat inhoudt :o maar een operatie in dat gebied lijkt mij vele malen risicovoller?!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:35

ja maar die is eenmalig. :)
Immuno-suppressor = levenslang en onderdrukt het immuunsysteem (gedeeltelijk).
Waardoor er minstens maandelijkse controles nodig gaan zijn om te kijken of ik nog voldoende "over houd" zeg maar. :) Wondjes en verkoudheden zullen slechter genezen... Enfin, alles wat het immuunsysteem, als het normaal werkt, goed doet, zal dus ook onderdrukt worden.

Maar ik weet het niet zeker natuurlijk, misschien wordt de collitis wel juist geactiveerd/getriggerd door het resorberende botluik want hoewel ik dit altijd in mijn genen gehad moet hebben, heb ik er tot maart dit jaar nooit last van gehad....Dus iets zal het toch getriggerd moeten hebben lijkt me... Ik veronderstel dat de dokters onderling ook wel bespreken met elkaar hoe en wat en als ze er uit zijn dat ze het me dan zullen laten weten... :) Maar ik ben vrij om, als ik toch naar de neurologe moet, er eens naar te vragen natuurlijk!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:39

Oke! Stond niet stil bij dat dat dan voor levenslang zou zijn....
M'n vriend gebruikt een medicijn voor zijn reuma die ook grote invloedt heeft op het immuumsysteem, maar gelukkig ondervindt hij daar niet echt veel last van. Maar jij bent misschien in jouw situatie al vatbaarder voor dingen?!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:43

Vooralsnog ondervind ik ook niet veel last behalve sneller moe zijn maar ik neem ze ook nog maar zes weken en de echte werking is pas vanaf een drietal maanden. Dus ik ga nog niet te vroeg victorie kraaien. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:47

Ik ga even een gok wagen of ik het goed begrijp :P Je krijgt dus verstotingsverschijnselen op dat geplaatste plaatje in je hoofd?

Ik gok dan dat ze die immuno-suppressor willen geven omdat dat ook de afstotingsverschijnselen gaat verminderen. Het is je immuunsysteem dat die afstoting veroorzaakt als ik het goed snap. Dus ofwel heb je dan de keuze uit de operatie, met voor's en tegen's ofwel die medicatie innemen. Het ene is eenmalig, het andere levenslang. Nog een gok, ze zullen kijken wat het interessantste is, ook omdat je nog jong en actief bent + de kostprijs + de invloeden op je verdere dagelijkse leven etc.

Het klopt wel dat niet iedereen evenveel hinder heeft bij dat soort medicatie. Als die ondanks die remmers nog steeds goed is zal het wel meevallen, maar bij sterk verminderde immuniteit loop je natuurlijk wél een pak risico's. Een dom klein wondje en een bacterie op de foute plek op het foute moment kan dan heel wat aanrichten.
Misschien heb je een kinderwens en heeft dat daar dan ook weer invloed op, wie weet kan dat ook de immuniteit van je (ongeboren) kind doen dalen en dan zit je daar weer mee. En ook, het is weer medicatie hè, valt ook nog te zien welke invloed dat oa heeft op je lever, je nieren...

Als ik dit allemaal goed gegokt heb ga ik op de loterij spelen haha :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:56

nee, de immunosuppressor krijg ik voor mijn darmen. Ik hoop gewoon dat die ook zal gaan werken voor het botluik.. :D
Die immunosuppressor moet ik hoe dan ook levenslang nemen nu (collitis ulcerosa) dus ik hoop ergens dat daardoor de operatie niet meer "nodig" zal zijn. Ik snap idd dat ze, puur voor het botluik, eerder een eenmalige operatie proberen dan levenslang (zeker op mijn leeftijd) immunosuppressors, maar nu ik ze tóch moet nemen hoop ik ergens dat ze ook het andere probleem ineens "oplossen".

Geen kinderwens en die mag ik sowieso niet meer. :) En beide mankementen zijn erfelijk dus dat wil ik een kind hoe dan ook niet aan doen, zelfs niet als ik wel kinderen zou willen. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:14

In principe zou de immuran de afstoting moeten stoppen en de medrol zou de onsteking die bezig is moeten stoppen máár ze weet niet of het niet "te laat" is om het botluik nog "te redden". Maar ik kon het wel voorleggen aan de chirurg en kijken wat die zei. In theorie zou het kunnen maar in de praktijk hing het van redelijk wat factoren af.. :)

Verder vroeg ze me of ik niet eens zou stoppen met verzamelen van ziektes.. (ik geloof dat ze stilaan met me mee begint te leven :') )

heb een EEG gehad ter controle en er is nog steeds te zien dat mijn omliggende hersenen "last" hebben/zich irriteren (hogere pieken in de golven die lijken op epileptische golven maar net niet epiletptisch zijn) van het inactieve gedeelte... Maar ze wil nog geen medicatie opstarten tenzij ik het ook echt fysiek begin te merken gezien ik al zoveel medicatie moet nemen... :+:

Ze vroeg nu ook naar Sam enz omdat'k zei dat Sam en de paarden me eigenlijk doen doorgaan.. :)

16 Dec. mag ik 's morgens naar de gastro enteroloog en 's avonds naar de neuroloog. Als dat geen topdag gaat worden weet ik het ook niet meer... *\o/* :roll: