Puisten deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:56

Elliebelle schreef:
Door een aantal maanden clyndamicine lotion gebruikt te hebben ben ik er nu bijna van af.. alleen paar rode plekjes echt een aanrader. stop met al die cremes en schoonheidsbehandelingen het helpt toch niks

Top idee! Ik stop er gelijk allemaal mee! :Y)

En dan zit ik binnen 2 weken weer zoals vanouds onder de pukkels en dan zeggen dat het niet helpt :+

Anoniem

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:12

Hier is het drama.. :') blijf maar gewoon gezond eten en liters groene thee wegwerken en zo in de hoop dat het zin heeft..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:28

Mijn huidje gaat goed nu :j had een paar kleine pukkeltjes weggekrabd ipv knijpen enzo en dat werkt echt veel beter bij mij! wel een korstje maar dan helen ze snel en hou ik er geen littekentjes en vooral geen stress meer aan over, haha. :')
Drink echt heelveel rooibos thee nu, terwijl ik eerst nooit thee lustte, heb het mezelf gewoon gedwongen haha :)) en nu vind ik hetwel lekker!
M'n buurvrouw zei gisteren dat rooibos thee heel gezond is, of het voor je huid helpt weet ik niet maar zo'n idee heb ik wel.
Verder eet ik veel fruit (1/2 sinaasappels per dag en een banaan of appel) en drink ik voortaan op school water. :)
M'n gezicht blijf ik gewoon hetzelfde schoonmaken, en enkel een beetje dagcreme onder m'n foundation s'ochtends, en een heeel klein beetje poeder voor de glans.
Me happy, haha!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:32

Een stukje dat ik vond over 'Feed your face' van Jessica Wu, misschien hebben sommige hier wat aan.

Dr. Jessica Wu, our own LA dermatologist and author of Feed Your Face, is back to share with us a few tips on what foods can contribute to acne and which can help clear it + prevent it. Because what we put on the inside is just as important for our skin as what we put on the outside. Thanks Dr. Wu!

Do you dread looking in the mirror in the morning because you’re afraid of finding another pimple? If so, the secret to getting clear skin might be what you’re eating. While there are several causes of acne (heredity, bacteria, clogged pores), I’ve helped many of my patients control their breakouts by choosing the right foods. Even those who are taking antibiotic pills can often stop taking them. If you’re struggling with breakouts, here’s how to eat for clear skin:

Got zits? If so, dairy is not your friend. Milk products (even organic) contain cow hormones that can be absorbed by your body. Dairy products stimulate your body’s own hormones, leading to oilier skin and clogged pores. Instead, try soy or almond milk in your cereal and coffee. If you must have your cheese or yogurt fix, at least choose organic, nonfat or skim milk products which contain fewer hormones. Just be sure to get your calcium elsewhere.

Avoid white carbs like sugar, bread, bakery items, pasta, white rice, and potatoes. Eating a diet that’s high in carbs can increase the level of androgens (the acne-causing “male” hormones that stimulate oil glands) after just one week. Carbs also make you bloat. If you are going to have carbs, pair it with a protein so you’ll eat less of it (for example, add chicken to your pasta or peanut butter to your whole wheat toast).

Eat more zinc-rich foods. Zinc has been shown to fight acne-causing bacteria, and is a natural anti-inflammatory. Zinc is found in lean red meat (especially beef and lamb) as well as lentils, kidney beans, and oysters. However, it’s best to avoid zinc supplements, since too much zinc can be toxic. It’s better to get your zinc by eating it

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:06

Bij mij gaat t ook wel goed eigenlijk! Het korstje boven mn wenkbrauw is bijna weg en nog een pukkeltje op mn wang. Heb alleen wel wat rode plekjes op mn voorhoofd... ;(

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:27

xAylie schreef:
Een stukje dat ik vond over 'Feed your face' van Jessica Wu, misschien hebben sommige hier wat aan.

Dr. Jessica Wu, our own LA dermatologist and author of Feed Your Face, is back to share with us a few tips on what foods can contribute to acne and which can help clear it + prevent it. Because what we put on the inside is just as important for our skin as what we put on the outside. Thanks Dr. Wu!

Do you dread looking in the mirror in the morning because you’re afraid of finding another pimple? If so, the secret to getting clear skin might be what you’re eating. While there are several causes of acne (heredity, bacteria, clogged pores), I’ve helped many of my patients control their breakouts by choosing the right foods. Even those who are taking antibiotic pills can often stop taking them. If you’re struggling with breakouts, here’s how to eat for clear skin:

Got zits? If so, dairy is not your friend. Milk products (even organic) contain cow hormones that can be absorbed by your body. Dairy products stimulate your body’s own hormones, leading to oilier skin and clogged pores. Instead, try soy or almond milk in your cereal and coffee. If you must have your cheese or yogurt fix, at least choose organic, nonfat or skim milk products which contain fewer hormones. Just be sure to get your calcium elsewhere.

Avoid white carbs like sugar, bread, bakery items, pasta, white rice, and potatoes. Eating a diet that’s high in carbs can increase the level of androgens (the acne-causing “male” hormones that stimulate oil glands) after just one week. Carbs also make you bloat. If you are going to have carbs, pair it with a protein so you’ll eat less of it (for example, add chicken to your pasta or peanut butter to your whole wheat toast).

Eat more zinc-rich foods. Zinc has been shown to fight acne-causing bacteria, and is a natural anti-inflammatory. Zinc is found in lean red meat (especially beef and lamb) as well as lentils, kidney beans, and oysters. However, it’s best to avoid zinc supplements, since too much zinc can be toxic. It’s better to get your zinc by eating it
Geen brood, geen suiker, geen pasta, geen rijst... :') misschien kon ze beter opschrijven wat je dan wel mag eten. Ik eet iig lekker door.

Het gaat bij mij nu heel goed, nauwelijks pukkels meer en als ze er wel zijn dan zijn ze minimaal of met een klein drukje weg te halen :) Ik ga binnenkort stoppen met de Zarqa tonic die ik heb, maakt mijn huid nu toch te droog. Voor de rest blijf ik gewoon bij wat ik heb :)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:50

xAylie schreef:

Dat is precies het dieet wat ik aan het volgen ben :)) eigenlijk is het heel simpel: geen troep meer in je lichaam. Qua eten is het wel lastig, maar als je dat eenmaal allemaal gewend bent wil je niet meer terug. Bij bijna iedereen komt de acne door een verstoorde balans tussen de darmen en huid. Te hoog hp in de darmen enz. Heel interessant om er over te lezen

Mijn huid gaat in ieder geval goed! Goed eten doet echt wonderen :))

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:39

ik volg dit ook even, vichy helpt wel erg goed trouwens. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:55

Ik ga minderen met het eten van brood, kijken of dat werkt :) en dan als ontbijt soja melk (dat is wel goed toch?) met muesli, fruit en evt. nog wat extra noten en rozijnen. Ik heb echt een heerlijke muesli met rozijnen, heel veel soorten noten, kokos enzovoorts. En dan als lunch nog wel broodjes en met avondeten ga ik ook minder aardappels eten. Kijken of dat beter is voor m'n huidje :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:04

ayo haha ik ook hoor :') alleen pas ik wel op met bepaalde producten.

inderdaad Unoo :j

Was echt super blij met m'n huidje! maar net had een paar mee-etertjes die iets roder leken enzo, en die heb ik toch maar weggehaald, maar m'n huid is gelukkig alsnog heel rustig op m'n voorhoofd nu. :)
Wondje boven m'n mond heb ik perongeluk opengekrabd maar dat heelt hopelijk snel weer en is vast wel te verbergen met make-up.
Jammer genoeg wel weer een klein onderhuids pukkeltje op m'n linkerwang, die nu echt nog niet opvalt, maar ik zie hem wel zitten zonder make-up, en dat vind ik eigenlijk al verschrikkelijk. :')
Ik ben er echt heel erg mee, dan wil ik het ook direct weghebben. Op m'n voorhoofd valt dat wel mee maar vooral bij m'n mond en op m'n wangen..

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:32

Unoo schreef:
Elliebelle schreef:
Door een aantal maanden clyndamicine lotion gebruikt te hebben ben ik er nu bijna van af.. alleen paar rode plekjes echt een aanrader. stop met al die cremes en schoonheidsbehandelingen het helpt toch niks

Top idee! Ik stop er gelijk allemaal mee! :Y)

En dan zit ik binnen 2 weken weer zoals vanouds onder de pukkels en dan zeggen dat het niet helpt :+

Je moet het ook lekker zelf weten, als jij denkt dat ze zomaar weg zullen gaan heb je het dus goed mis.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:12

Elliebelle schreef:
Elliebelle schreef:

Je moet het ook lekker zelf weten, als jij denkt dat ze zomaar weg zullen gaan heb je het dus goed mis.

Natuurlijk weet ik het 'lekker' beter voor MIJZELF ja! Ik loop nu al een tijdje rond met een pukkelvrij gezicht, antibiotica en alles heb ik al geprobeerd maar hielp niets en neemt de oorzaak vaak niet weg waardoor het dubbel zo hard terug kan komen. Voor iedereen werkt er weer wat anders, dus ik ben blij voor je dat dit voor jou helpt, maar zoals je kunt lezen hier is iedereen verschillend en kun je niet zeggen van "dit is hét wondermiddel" omdat dat gewoon niet bestaat.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:06

Inderdaad Unoo :j

Mijn huid is nu wel oke.. heb alleen een plekje op m'n wang dat ik straks even 'weg haal' en verder valt het met make-up op wel mee allemaal. :)
Hoop dat ik snel ongesteld word want dan trekt alles meestal weer weg haha.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:15

Als ik ongesteld moet worden is het een week van te voren ook een slagveld, kun je nagaan wat hormonen met je lichaam doen. Bij mij gaat het goed, gisteren wat verstopte poriën schoongemaakt, waren geen mee-eters en ook geen pukkeltje, maar van die 'wannabe' poriën :')

Vanavond nog even stomen, scrubben, alles schoonmaken, zeewierkleimasker op, hydraterend maskertje op en hopelijk gaan die paar droge plekjes dan weg. Het zijn van die nare plekjes waar een korstje heeft gezeten en waar dus allemaal van die mini velletjes omheen zitten, geen idee hoe ik het uit kan leggen..

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:16

Ik hoop dat het bij jullie snel beter gaat! Bij mij gaat het ook niet zo goed, moet ook ongesteld worden en hoop snel want ik heb sinds gister weer een paar pukkeltjes :'( ik kon er mt mn stomme hoofd ook weer niet vanaf blijven. Eerst waren het gewoon kleine meeeters, niemand zag ze alleen ik, maar nu ik eraan heb gezeten zijn ze weer rood en zien anderen ze wel terwijl ik er ook gewoon vanaf kon blijven!!! :(

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:12

Ik ken het Unoo, gewoon scrubben of even erover heen wrijven met je handen onder een warme douche, dan willen ze ook nog weleens weggaan.
Wel oppassen met scrubben, de huid is daar nog wat gevoelig en wat 'dunner' omdat het korstje er net af is en moet dus nog verder helen. :)

Heb weer zo'n raar gevoelig plekje op m'n wang.. het enige positieve eraan is dat ik er nu maar 1 heb en niet zoals vorige week aan elke wang 1, dat zag er echt niet uit. :')
Ook nog 2 plekjes nu op m'n voorhoofd van 2 pukkeltjes die ik net schoon heb gemaakt, maar met een beetje make-up zijn die prima te verbergen. :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:37

Mijn huidje gaat ook wel aardig nu. Ben nu precies een week met de pil gestopt, ik ben benieuwd of dat effect heeft die pil. Heb even een testertje van een creme van lush gekregen, hij lijkt me in ieder geval fijn. Alleen zitten er wel (ongevaarlijke)parabenen in.. Verder helemaal natuurlijk!

Ik eet ook echt uber gezond, probeer zo weinig mogelijk suiker te nemen, eet veel noten en ontbijt vaak met smoothies met groente en fruit. Probeer ook regelmatig vis te nemen. Verder beweeg ik weer lekker veel nu stage is afgelopen dus hopelijk gaat het straks alsmaar beter en beter.

Heb trouwens mijn eigen scrubje gemaakt, heel erg lekker en mijn huid voelt helemaal heerlijk!

Ik heb amandelen gemalen met de keukenmachine en daar havermout en kokosvlees doorheen gedaan, lepel groene klei erdoor, en druppetljes teatree en lavendel + nog wat zoete amandelolie. Nou mijn huid is uberzacht na het gebruik ervan. Ga het even 3 keer per week gebruiken. Het talg schijnt dan goed naar buiten te kunnen ofzo. Dus missihen een leuke tip? Ik heb het pas 1 keer gebruikt dus kan er niet echt veel over zeggen behalve dat mijn huid heel erg zacht was!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:50

Ik ben vandaag naar de dermatoloog geweest.
Heb de pil voorgeschreven gekregen. Samen met antibiotica voor een paar maand (mino 100) en nog een zalfje waarvan ik de naam vergeten ben.
Roaccutane kwam ook ter sprake maar besloten toch maar niet te doen. Als ik er nu mee begin zou ik het door moeten nemen in de zomer en blijkbaar is roaccutane en zon geen goede combinatie. En het blijkt ook beter te werken voor mannen dan vrouwen.
Dus de minst 'drastische' optie gekozen. Ben benieuwd of het zal helpen. Gaat even duren voor er resultaat is natuurlijk.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:39

Katyatje hoop dat het voor je gaat werken. :(:)

MaartPaard goed bezig zo te horen :)) haha :)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:18

Ja, MaartPaard, inderdaad goed bezig!
Vind het eigenlijk best knap dat je echt zo bezig bent met je levensstijl om een mooie huid te hebben.
Ik zou er de discipline niet voor hebben. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:31

Ik wel, probeer het ook en het is helemaal niet zo moeilijk :). Alleen toch ga ik ook gewoon afentoe uit hoor inclusief alcohol en vette hap haha. Vooral slapen is ook echt goed er voor! Ik slaap nu al bijna 3 nachten niet (heb vandaag mondeling tentamen, vandaar :')) en merk het ECHT heel erg aan m'n huidje.. niet blij is die.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:41

Oeh wat een geniaal topic!

Ik ben vorige week 18 geworden en vind dat het nu toch wel eens afgelopen mag zijn met al die puisten/onregelmatigheden.
Heb een verschrikkelijke rothuid, niet alleen mijn gezicht maar eigenlijk mijn hele lijf. Heb snel allergische reacties e.d.
Mijn gezicht is een combi van droge en vette plekken. Voorheen altijd veel puistjes op mn voorhoofd, ik gaf mn cap hier de schuld
van :+ Door het vele zweten dacht ik dat de puistjes daar vandaan zouden komen. Maar mn voorhoofd is nu de laatste weken
vrij rustig :j Begint het rond mn mond en zelfs wat op mn wangen.. Ook heb ik een hele poos allemaal kleine bultjes (geen pukkeltjes
volgens mij..) naast mn neus gehad. Deze zelfde bultjes heb ik ook op mn voorhoofd gehad een aantal jaar geleden. Verder
heb ik veel lichte en rooie plekken en zo kan ik nog wel even doorzeuren :+

Momenteel gebruik ik de Normaderm lijn van Vichy en daar ben ik erg tevreden over :j Deze producten zijn dermatologisch getest
en dat is wel fijn ivm snelle allergische reacties. Voor geïnteresseerden: Ze zijn alleen bij de apotheker verkrijgbaar. Ik kreeg
daar hartstikke goede uitleg over de huid en ze hebben een soort van huidanalyse gedaan (gewoon even goed gekeken wat ze
allemaal op mn koppie tegenkwamen, heel fijn als iemand met zn neus bovenop je pukkels hangt :n schaamschaam) Maar goed,
om een lang verhaal kort te houden:

Mijn huid gaat best goed onder behandeling van Vichy :D

Maar het kan nog beter vind ik, dus zal dit topic (en het oude) eens doorlezen op zoek naar tips :j

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:59

Ik gebruikte de reinigingszeep van Vichy. Ook Normaderm dus. In het begin leek het te werken maar na een tijdje had het geen effect meer.
Fijn dat het voor jou wel werkt IrisDH! :)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:34

Het begin van zo'n dieet is wel heel moeilijk hoor! :)) Je moet al je voeding er op aanpassen en overal op kijken of je het wel mag eten.. Maar ik moet zeggen dat ik me veel beter voel nu ik er aan gewend ben, je gaat namelijk ook geen vette/zoete dingen meer snaaien omdat je genoeg hebt aan 3 kleine maaltijden+ avondeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:40

Ik eet toch liever 6x per dag.