Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Li_lee_yang

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:20

word net helemaal in paniek gebeld door iemand van t ZH. jaaa je moet nog foto's maken!
uhh foto's?
Jaa je heb een formulier gehad van de fotograaf!
uhh nee?
*nog meer paniek aan de andere kant*
Nu gelijk regelen bladiebla
uhh oke :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:30

Hahaha, niet jij in de stress maar de assistente ;-) ;-)

Kadanzlover, Gefeliciteerd!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:32

Zo vreemd is dat een apparte fotograaf waar jullie naartoe moeten

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:41

Ik moest gewoon bij de PC meteen op de foto. Die hebben een fotostudio achter de behandelkamers :P Wist ik niet eens :P

Wendy, dankjewel!!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:42

ben vanochtend bij de pc geweest en die vond idd ook dat de littekens nog niet mooi genezen waren en erg actief waren ; oftwel jeuk en pijnsteken. volgens haar kon dit nog wel een jaar duren.
een bvk was sowieso een heftige operatie maar die van mij was heel erg heftig omdat ze zoveel extra hebben moeten doen omdat ik 2 totaal versch borsten had qua vorm en omvang en grootte.
ze kon eigenlijk niks doen aan de pijn en de jeuk; heb wel nieuwe scarban meegekregen en moet over 3 maanden weer terugkomen.
ik had in ieder geval nog geen hypertrofe littekens en hoefde nu dus ook daarvoor niet behandeld te worden.
de tepel is ook nog steeds niet goed en kreeg daar een kleine operatieve ingreep voor maar dat duurt nog minimaal een jaar omdat mijn littekens nu nog te actief zijn met genezen.
al met al dus weer ff een down gevoel nu want had zo gehoopt dat ze iets aan de jeuk en pijnsteken konden doen maar lichaam moet dat zelf gaan herstellen(mbv scarban ook)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:55

Kadanzlover schreef:
Ik moest gewoon bij de PC meteen op de foto. Die hebben een fotostudio achter de behandelkamers :P Wist ik niet eens :P

Wendy, dankjewel!!

Hier ook :j

Gefeliciteerd ook!

Tamarant; balen zeg -O-

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:57

Tamaramt, pfff wat een tegenvaller toch zeg.. een jaar...

Melanie, tnx! :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:53

Op zich fijn dat het geen hypertrofe littekens zijn Tamaramt, maar je geduld wordt wel HEEL erg op de proef gesteld zeg!!!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:00

Tamaramt, volgende week ga ik naar een huidtherapeut. Zij gaat mijn littekens bekijken en adviseren hoe ze te behandelen en wanneer ik weer meer mag bewegen. Denk dan vooral aan trekkracht zoals bij oefeningen. Misschien ook iets voor jou?
http://www.huidtherapie.nl/index.php?op ... a737994e8f

Enne, gefeliciteerd met je verjaardag!

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:22

jaa ik vind t ook een beetje vreemd, ze hadden toch gelijk fotos kunnen maken, nu moet ik weer erheen + parkeergeld enzo voor een foto, kan ik die niet gewoon mailen :p

Ppff tamarant wat vervelend hey! Hopen dat het uit zichzelf gewoon snel beter wordt!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:11

bij mij hebben ze geen fotos gemaakt; tenminste niet dat ik weet maar misschien terwijl ik onder narcoses was?
lijkt me niet toch!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:12

bij mij ook geen foto,s gemaakt

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:28

Verschilt per PC/ ZH of er wel of geen foto's gemaakt worden.
Zal zien of ze het bij mij wel of niet doen...

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:05

Is al een tijdje geleden dat ik heb gepost, maar vandaag had ik dan eindelijk mijn eerste afspraak bij de PC! een hele aardige kundige man, die mij ondanks mijn leeftijd (16) toch wil opereren. Moet nog 3/4 kilo afvallen en dan kunnen we de verzekering gaan inlichten. Eindelijk!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:07

Wat fijn joh! Hoop dat de verzekering ook zijn goedkeuring geeft, en je deze dan gauw in huis hebt!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:13

Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik zit er al járen aan te denken om een bvk te nemen :j
Toen ik 14 was had ik al een giga cup en zo lang als ik me kan herrinneren heb ik al schouderklachten en heb ik zelfs werk op moeten geven voor de pijn.

Momenteel heb ik een cup H -O-
Alleen ze zijn wel mooi, hangen niet, niet ongelijk oid... dus ben er best wel trots op. Als ik ze zou verkleinen is het vanwege de pijn in mn schouders.
Ik ben alleen zo bang dat één of andere arts het helemaal verpest en alles ineens ongelijk is, of mega littekens of zoiets. Dat je achteraf denkt: waarom was ik niet gewoon tevreden met wat ik had?!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:16

De grote/ lengte van de littekens zijn natuurlijk wel van te voren in te denken. Hoe ze zullen genezen is iets wat je niet kunt voorspellen.
Je zal je moeten bedenken dat als ze nu mooi in vorm zijn, er qua uiterlijk op achteruit zullen gaan.

Kijk, ik heb hangflappen, dus kan enkel beter worden ;) :)

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:01

Ik heb me daar ook druk om gemaakt. Opzich heb ik mooie borsten, alleen te groot..
Alleen ik denk echt dat ze houden zoals ze nu zijn niet opweegt tegen de opluchting die het zal zijn als ik ze kwijt ben.. Dan maar zichtbare littekens.. Ik kies dan toch voor klachtenvrij/ minder klachten..

Daarbij heb ik een bepaalde aandoening aan mijn klierweefsel waardoor ik snel tumoren kan ontwikkelen. in 2008 is er een goedaardige verwijderd, maar ik sta nog jaarlijks onder controle. Mijn chirurg vind het daarom ook beter voor mij om ze naast me klachten, voor lichamelijk onderzoek te laten verkleinen. Dan kan ik ook beter bijhouden of ik iets voel.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:03

Dagmar_1995 schreef:
Is al een tijdje geleden dat ik heb gepost, maar vandaag had ik dan eindelijk mijn eerste afspraak bij de PC! een hele aardige kundige man, die mij ondanks mijn leeftijd (16) toch wil opereren. Moet nog 3/4 kilo afvallen en dan kunnen we de verzekering gaan inlichten. Eindelijk!

Wel fijn dat ze doen, 16 is toch vrij jong, vaak doen ze liefst vanaf 18. (nja, ik ben ook 17 maar bij mij doen ze ook, al was er wel wat gezeur maar dat gaat ene oor in andere uit. :Y) )

@JessAndHope, ik snap je wel een beetje, mijn borsten waren ook best mooi, de 1 wel een klein beetje groter dan de ander maar dat viel niet eens op, en ze waren vrij strak nog. Alleen veel Striae (of hoe je ook schrijft) en da's nu een stuk minder. Was er nou niet trots op, maar lelijk waren ze niet, alleen veel te groot.
Maar de pijn en de irritatie was bij mij zo groot dat ik het liet doen, de verlichting alleen al kan je niet tegen op :D

En de littekens, je weet nooit hoe dat word. Bij de 1 zie je na tijd bijna niets meer van, en bij de ander wel. Ligt echt aan de genezing.
Mijn littekens zijn erg mooi vind ik tot nu toe :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:46

Ik heb zelf ook lang getwijfeld omdat mijn borsten op zich mooi en stevig waren maar gewoon veel te groot met alle bijbehorende fysieke klachten. Ook ik was bang dat een pc de boel zou verpesten... ze gaan toch snijden in een gezond lichaam!
Op een gegeven moment heb ik toch een afspraak bij de pc gemaakt. Nee zeggen kon altijd nog...
Gedurende mijn gesprek met haar kreeg ik een goed gevoel en heb de "gok" gewaagd. 3 weken later lag ik al op de operatietafel. ;)
Ik ben nu bijna 6 weken verder. Natuurlijk ziet het er nu nog niet mooi uit en ik ga er van uit dat je de littekens altijd zult blijven zien maar dat weegt niet op tegen de lichamelijke klachten die ik kwijt ben. Elk nadeel heb z'n voordeel!

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:59

Oh jee, nog 4 dagen voor mij zie ik net! Aaaaah, behoorlijk eng!
Heeft iemand een lijstje van wat je nodig hebt aan spullen? En weet iemand hoe je het ziekenhuis uit komt: BH gelijk al / verband? En in geval van verband, eens in de hoeveel tijd verwisselen? Wie hielp jullie daar mee? (vriendje/moeder/man/vriendin...)
Wat moet er mee naar het ZH?
Ik begin nu toch wel erg nerveus te worden....

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:06

ik zou in ieder geval dingen met knoopjes/rits meenemen en wijde kleding zou mij ook prettig lijken. Beetje van die huispak achtige dingen!

Echt spannend zeg! Heel veel succes alvast!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:40

Zkh:
Leesvoer ;)
Idd shirt/blouse met knoopjes/rits, maar sowieso iets met strech! Je kunt in het begin niet echt met je armen naar achteren, dus iets wat meerekt is handig. Ik had zelf geen blouse bij me maar wel een, te groot, t-shirt met knoopjes tot aan halverwege. Die kreeg ik goed aan/uit.
Probeer zelf thuis maar even uit wat je aan kunt zonder je armen teveel te bewegen naar achteren en boven.
Bij mij ging het verband de volgende dag er al af, maar dat is per pc / zkh verschillend.
Heeft je pc niet gezegd dat je een bh mee moest nemen?
Thuis:
Leesvoer :+
Krukje om toch overal bij te kunnen en om lekker te kunnen zitten onder de douche
Zelf vond ik het prettig om gaasjes te gebruiken om de hechtingen te bedekken: 10x10 en dan uitvouwen. En tape om de gaasjes vast te zetten.
Gemakkelijk zittende kleding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:32

Ga wel met Silvia mee :j

Ik had gewoon 2 maten te groot pyama blouse met knoopjes helemaal open.
Verband ging bij mij ook 2e dag af. :j Mag na 24 uur ofzo. En dan BH aan.

Ik deed gaasjes over tepel en op drielandenpunt, zette het niet vast met tape.

Mn moeder hielp me overal mee, ik kon wel zelf staan in de douche (vond het heerlijk ff verfrissend haha) alleen mn haren liet ik mn moeder wassen. :)) Lekker makkelijk :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:46

Bij mij zat er maar een paar dagen tussen de oproep en de operatie. Dus ik had niet echt tijd om spullen te verzamelen. Ik had nog snel even gekeken voor pyamablouses maar helaas... Verkeerde jaargetijde...

Mijn vriend heeft me de eerste tijd overal mee geholpen. Na een week ging hij weer werken en moest ik veel zelf doen. Dus helaas geen moeder in huis die wel even wat voor je regelt. |(