Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emma_s_girl schreef:Begrijp ik het goed dat ze de ingreep met volledige narcose niet voor 4 september op de rit krijgen? Vreemd. Ik heb voor de anesthesist alleen een lijst in moeten vullen...
Misschien kan de gyn anders aangeven of het een probleem is om de ingreep uit te stellen tot na je vakantie. Als dat voor jou een optie is.
Banjer schreef:Tiffany: het komt goed! De lokale verdoving bestaat uit 4 kleine prikjes ("noord", "oost", "zuid", "west") en ik heb toen alleen het eerste prikje gevoeld. De ingreep zelf voelde ik niet, alleen rook ik wel wat verbrand vlees (de assistente maakte al de lollige opmerking "het kan naar de bbq gaan ruiken").
De 2e keer heb ik wel wat gevoeld en moest ik 3x verdoving bijgespoten kregen, maar dat was puur en alleen omdat er tussen de beide ingrepen slechts een maand zat (snijranden waren eerste keer niet schoon) en de 2e keer moest er dus over een "verse wond" heen gesneden worden en dat was de oorzaak dat het pijnlijker (scherper gevoel) was.
Als het goed is, is er een verpleegster bij de ingreep aanwezig die jou geruststelt... en daar moet je ook direct tegen zeggen dat je het heel erg eng vindt... heb ik ook gedaan... de hele ingreep heeft ze (letterlijk) mijn hand vastgehouden en op me ingepraat dat ik rustig zou blijven...
renee16 schreef:Lisexcisie klinkt niet erg fijn zeg...
Maar gelukkig onder verdoving ! Dit hebben ze bij mij nooit gedaan, alleen de bioptie/colposcopie..
Wachten ze hiermee niet op de CIN uitslag?
In ieder geval alvast succes.
renee16 schreef:Ik ben niet zo bekend met de termen. Voorheen hebben ze bij mij een Pap 3b en CIN II ontdekt. Na het wegnemen van een stukje weefsel (ik meen dat dit de colposcopie heette) hebben ze vrijwel alle onrustige cellen weggenomen. Daarna kwam er steeds Pap 0 uit en hoefde ik nog maar 1x per jaar terug te komen, afgelopen keer weer Pap 1, dus ik ben nu wel benieuwd of het weer slechter is geworden of dat ik op een Pap 1 blijf hangen.
dakpan schreef:renee16 schreef:Ik ben niet zo bekend met de termen. Voorheen hebben ze bij mij een Pap 3b en CIN II ontdekt. Na het wegnemen van een stukje weefsel (ik meen dat dit de colposcopie heette) hebben ze vrijwel alle onrustige cellen weggenomen. Daarna kwam er steeds Pap 0 uit en hoefde ik nog maar 1x per jaar terug te komen, afgelopen keer weer Pap 1, dus ik ben nu wel benieuwd of het weer slechter is geworden of dat ik op een Pap 1 blijf hangen.
Ik had altijd begrepen dat pap-o was dat ze in het laboratorium het uitstrijkje niet goed op kweek hadden kunnen zetten en dat je terug moet voor een nieuwe?